florinbad Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Datorita lui NFS, am recitit dupa 5 luni manualul de utilizare furnizat o data cu achizitionarea masinii. La o privire mai atenta se pot descoperi mici detalii care scapa la început, detalii care, cred eu, pot fi de ajutor unora dintre noi. Daca topicul nu prezinta interes, puteti sa-l stergeti (no ofense) mai ales ca cei doi moderatori sunt "meseriashi" în domeniu. Am accentuat partile care mai scapa pe ici, pe colo, prin partile esentiale, la o citire mai superficiala a manualului... - Utilizati corespunzator diferitele trepte de viteza, încercând sa nu SUBTURATI motorul. - Lasati motorul SA SE INCALZEASCA dupa pornire. - Evitati accelerarea la maximum IN TREPTE MICI de viteza. - Verificati daca exista SCURGERI sub vehicul, înainte de a pleca de pe loc. - Decuplati FRANA DE PARCARE si verificati daca AVERTIZORUL LUMINOS frâna este stins. - La usile din spate exista un SISTEM DE ZAVORARE A USILOR, pentru siguranta copiilor astfel încât odata zavorâte, aceste usi sa poata fi deschise numai din exterior. - Reglati oglinzile exterioare astfel încât sa puteti vedea nu numai fiecare parte a drumului, ci si FIECARE PARTE A VEHICULULUI. - Oglinzile exterioare POT FI RABATATE catre vehicul prin împingere înainte sau înapoi (strazi înguste, intrare-iesire din garaj, spalarea vehiculului, etc.) - (Folositi instalatia de DEZABURIRE !!!??? sau spray, pentru DEZGHETAREA GEAMURILOR OGLINZILOR !!!??? pentru a îndeparta gheata! Sper ca nu sunt beat! O fi vreun furtunas prin care se duce aerul cald pâna în spatele oglinzilor??? Sau este vorba de oglinzi electrice…) - Oglinda interioara ARE 2 POZITII, pentru zi sau pentru noapte (pentru a reduce cât mai mult stralucirea farurilor vehiculelor ce vin din spate) - CENTURILE DE SIGURANTA OFERA MAXIMUM DE PROTECTIE CAND SPATARELE SUNT IN POZITIE CAT MAI VERTICALA! - Centura ventrala (aflata pe bancheta din spate) trebuie strânsa peste SHOLDURI si nu peste abdomen (atentie cei cu burtica, burticica sau burtoi)! - Combustibil recomandat: sunt recomandati combustibilii comerciali de calitate RIDICATA. Calitatea combustibililor are o INFLUENTA DECISIVA asupra puterii, manevrabilitatii si duratei de functionare a motorului. Aditivii continuti în combustibili au un rol important asupra celor de mai sus. De aceea, TREBUIE sa folositi numai combustibili de calitate ridicata, care CONTIN ADITIVI! - Bateria se poate DESCARCA atunci când lasati cheia pe pozitia I sau II (fara ca motorul sa functioneze). - INAINTE DE PORNIRE: - 1. verificati functionarea indicatoarelor de avertizare cand se roteste cheia în pozitia II (Stau aprinse desenele privind: centura de siguranta, bateria, uleiul. Check-ul se stinge dupa 3-4 secunde.) - 2. trageti frâna de mâna - 3. puneti levierul cutiei de viteze în pozitia Neutral si apasati pedala de AMBREIAJ la podea, pâna când porneste motorul. - 4. porniti motorul cu piciorul LUAT DE PE PEDALA DE ACCELERATIE (am accentuat deoarece mai jos se spune sa porniti cu piciorul PE pedala de acceleratie, cum se pornea înainte la Dacii, pe timp de iarna, pentru “ajutarea” motorului), rotind cheia în pozitia III. Eliberati cheia daca motorul a pornit. Nu actionati demarorul MAI MULT DE 15 SECUNDE! - Daca motorul nu a pornit, ASTEPTATI 10 SECUNDE si apoi încercati din nou (aviz nervosilor)! - LASATI MOTORUL SA FUNCTIONEZE LA RALANTI CELPUTIN 30 DE SECUNDE DUPA PORNIRE!!! - Daca motorul s-a înecat în timpul pornirii, apasati incet PEDALA DE ACCELERATIE LA MAXIM, MENTINETI-O ASA SI PORNITI MOTORUL (bineînteles, levierul trebuie sa fie pe Neutral…) - Nu conduceti vehicului cu piciorul pe pedala de ambreiaj! - Daca pedala de frâna coboara MAI JOS DECAT ESTE NORMAL, aceasta se poate datora unei dereglari a tamburilor de frâna din spate. Pentru a verifica daca este asa, deplasati vehicului în fata si în spate de câteva ori, FRANAND PUTERNIC când va deplasati în fiecare din directii. - Daca drumul este cu zapada, gheata sau noroi, FOLOSITI TREAPTA A 2-A de viteze si ACCELERATI USOR pentru a preveni deraparea vehiculului. - Indicatorul luminos “nivel scazut de combustibil” se aprinde când nivelul de combustibil scade la aproximativ 5,5 l - Golirea rezervorului de combustibil POATE CREA PROBLEME CONVERTORULUI CATALITIC si sistemului de alimentare. - Nu utilizati dezaburitorul lunetei în 2 situatii: 1.LA PORNIREA VEHICULULUI si 2. CAND MOTORUL ESTE OPRIT (este mare consumatoare de energie) - Comutatorul reglare faruri pe înaltime functioneaza NUMAI când sunt aprinse farurile pe FAZA DE INTALNIRE. - Consultati la un dealer Daewoo LISTA ACCESORIILOR ce pot fi alimentate utilizând CIRCUITUL DE ALIMENTARE AL BRICHETEI (este valabila pentru nefumatori) - Parasolarele pot fi rabatate IN FATA sau IN LATERAL. Link to comment
expero 16V Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Banuiesc ca oglinzile incalzite sunt pt. Espero.In general oglinzile electrice sunt incalzite, dar fosta mea imi spunea ca se poate si pe matiz pune oglinzi electrice.Ea isi pusese geamuri electrice si voia si oglinzi. Link to comment
NFS Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Folositi instalatia de DEZABURIRE !!!??? sau spray, pentru DEZGHETAREA GEAMURILOR OGLINZILOR !!!??? pentru a îndeparta gheata! Sper ca nu sunt beat! O fi vreun furtunas prin care se duce aerul cald pâna în spatele oglinzilor??? Sau este vorba de oglinzi electrice…). Nu esti beat... daca ai oglinzi incalzite acestea sunt legate la circuitul de dezaburire. Daca n-ai, atunci cumperi un spray pt indepartarea ghetzii si dai cu el. Nu e nici un furtunash! Nu utilizati dezaburitorul lunetei în 2 situatii: 1.LA PORNIREA VEHICULULUI si 2. CAND MOTORUL ESTE OPRIT (este mare consumatoare de energie). Specific: este CEL MAI MARE CONSUMATOR din masina! Comutatorul reglare faruri pe înaltime functioneaza NUMAI când sunt aprinse farurile pe FAZA DE INTALNIRE. Ce sa intelegem de aici? : ca daca vrei sa bata faza lunga mai sus, dai pe faza scurta, pui pe 0 si apoi bate si faza lunga mai sus? Sau pur si simplu botonul cu pricina nu are efect decat asupra fazei scurte? De unde se naste intrebarea: reglajul pe inaltime misca becul in interiorul farului sau misca farul cu totul? Eu inteleg ca se misca doar becul! Datorita lui NFS, am recitit dupa 5 luni manualul de utilizare furnizat o data cu achizitionarea masinii. Sa inteleg ca nu ma injuri, nu? ...dar fosta mea imi spunea ca se poate si pe matiz pune oglinzi electrice. Se pot. Eu am! :smoking: Link to comment
florinbad Posted July 27, 2004 Author Share Posted July 27, 2004 Pentru NFS: nu te înjur, maen, esti un profesor foarte bun! Mea culpa ca am fost cam superficial când am citit manualul. Acum (de 2-3 zile) când pornesc motorul stau cele câteva secunde pâna dispare check-ul. Apoi porneste la prima cheie! Referitor la butonul de reglare faruri, atât de fraier eram (ca sa nu zic PROST) ca nici nu aprindeam farurile când miscam de buton... Mergea în gol si chiar ma întrebam daca n-o fi defect cumva, daca nu s-o fi rupt cumva vreun cablu de otel (ce era în mintea mea...) si sa va solicit ajutorul. M-am uitat în manual, am aprins faza de întâlnire am dat de boton si, mare-minune, dupa 5 luni motorasul (motorasele) au început sa joace hip-hop cu farurile! Chestia cu oglinzile încalzite o s-o încerc prin toamna, într-o dimineata (masina o tin în garaj si presupun ca atunci va fi ceva mai frig afara si diferenta de temperatura va decide daca este adevarat sau nu). Oricum, indiferent ce-ar zice dusmanii, masinuta asta este plina de surprize... Link to comment
NFS Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Stai ca m-ai inteles gresit sau nu m-am exprimat eu ca lumea! "Daca ai oglinzi incalzite" nu inseamna ca e posibil sa-ti fi fost livrata masina asa! Inseamna "daca te-ai dus si ti-ai pus!". Se pune o rezistentza pe spatele oglinzilor, se siliconeaza la greu (ca sa nu intre apa), se trag fire prin bratul oglinzii, prin usa, apoi prin furtunul de cauciuc prin care trec si toate celelalte fire (boxe, alarma), se pune un releu (ca sa ramana incalzite si dupa ce opresti dezaburirea de pe hayon - pina iei contactul) si se leaga la dezaburire. Operatiunea se executa la un atelier specializat. Pe mine m-a costat vreo 700.000 lei (nu mai stiu exact). PS. Vezi la mine in album cum arata o oglinda in timp ce se incalzeste! PPS. Diferenta de temperatura o sesizezi oricum, ca se incing destul de tare (adica nu tre sa fie frig afara). PPPS. Consumul oglinzilor e MAI MIC decat cel al pozitiilor! Link to comment
VAXXi Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 O să comentez şi eu precum babele la gard . La usile din spate exista un SISTEM DE ZAVORARE A USILOR, pentru siguranta copiilor astfel încât odata zavorâte, aceste usi sa poata fi deschise numai din exterior. Asta este o mică pârghie de metal, aflată pe muchia uşii, deasupra "cârligului" care blochează uşa. Se acţionează cu uşa deschisă, şi nu poate fi manevrat din interior. Am aflat ce face când au început să chirăie cei din spate că nu mai pot ieşi din maşină (deh, dacă nu citeşti manualul...). Reglati oglinzile exterioare astfel încât sa puteti vedea nu numai fiecare parte a drumului, ci si FIECARE PARTE A VEHICULULUI. Eu ştiam că se reglează în aşa fel încât să NU vezi fundul maşinii, decât dacă înclini puţin capul în lateral. [color="darkred">Discutăm în continuare despre reglarea oglinzilor aici.[/color] Oglinzile exterioare POT FI RABATATE catre vehicul prin împingere înainte sau înapoi (strazi înguste, intrare-iesire din garaj, spalarea vehiculului, etc.) Manevra asta e cam delicată, în sensul că mie tot îmi dă impresia că se va rupe oglinda. Nu se rupe. Oglinda interioara ARE 2 POZITII, pentru zi sau pentru noapte (pentru a reduce cât mai mult stralucirea farurilor vehiculelor ce vin din spate) Şi asta e un lucru foarte bun, pe care tot la plezneală l-am descoperit. Mai exact, învârtind de ţumburuşul de sub oglindă, aceasta se va înclina. Printr-un sistem optic, cu nişte reflecţii p-acolo, în oglindă nu se va mai vedea porţiunea de lunetă, ci o "umbră" a acesteia: nu veţi mai vedea caroseria maşinilor din spate, ci doar licărirea diminuată a luminii farurilor. Stau aprinse desenele privind: centura de siguranta, bateria, uleiul. Check-ul se stinge dupa 3-4 secunde.) Asta se aplică exclusiv la Matiz, la "noi restul ceilalţi" check-ul rămâne aprins până dai la cheie. Comutatorul reglare faruri pe înaltime functioneaza NUMAI când sunt aprinse farurile pe FAZA DE INTALNIRE. Cum am trecut prin accident, şi-am avut în braţe un far spart, precum şi unul nou, pot să-mi dau cu părerea în cunoştinţă de cauză (evident, pentru Espero ... deşi la celelalte modele s-ar putea să fie la fel): reglarea se face cu un motoraş lipit pe corpul farului, băgat într-o cutie mică şi neagră ce se poate mişca în jurul axei de prindere pe far. Acest motoraş împinge sau trage o tijă, care tijă împinge oglinda farului - carcasa farului evident rămâne fixă. De asemenea, e acţionată doar oglinda fazei scurte. Parasolarele pot fi rabatate IN FATA sau IN LATERAL. Altă chestie utilă şi puţin ştiută: se desprinde parasolarul din clema mai apropiată de oglinda retrovizoare (cea centrală), şi se aşează în poziţia dorită. E foarte comod pentru când bate soarele din lateral. Link to comment
Shenck Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Nu utilizati dezaburitorul lunetei în 2 situatii: 1.LA PORNIREA VEHICULULUI si 2. CAND MOTORUL ESTE OPRIT (este mare consumatoare de energie). Specific: este CEL MAI MARE CONSUMATOR din masina! La tico daca e motorul oprit dezaburiciul e intrerupt. La voi e altfel? Link to comment
VAXXi Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Uite că n-am testat... dar parcă la mine porneşte şi doar cu contactul pus. Nu sunt sigur, o să văd azi. Link to comment
Shenck Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Uite că n-am testat... dar parcă la mine porneşte şi doar cu contactul pus. Nu sunt sigur, o să văd azi. Pai ce stai cu contactul pus??? Eu vb de Oprit Motor si stat doar pe aux (cas & bricheta) Link to comment
VAXXi Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Păi la mine merge casetofonul cu cheia în prima poziţie, aşa cum o bag în butuc (deci nu pe AUX), iar bricheta nu merge de fel Oricum, nu prea văd relevanţa, că dacă e atât de frig încât să fie nevoie să dezgheţi geamurile, sigur ţii şi motorul pornit să facă înăuntru căldurică. Link to comment
Shenck Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Din citatul din manual reise ca in orice conditii in care motorul e oprit daca ai uitat butonu de la dezaburici... Vaxxi, Salupa ta e ciudata... cum sa nu-ti merga bricheta pe prima pozitie? Edit mi-am amintit... tie nu-ti merge deloc bricheta Link to comment
NFS Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 ... Asta este o mică pârghie de metal, aflată pe muchia uşii, deasupra "cârligului" care blochează uşa. De metal poate la Espero. La Matiz e din plastic! Link to comment
VAXXi Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Păi nu prea contează oricum, că n-o utilizezi zilnic... ai copii mici, ai închis-o şi sănătate. N-ai, o deschizi şi aşa rămâne. Link to comment
expero 16V Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 @florinbad: si daca ploua afara si apesi dezaburirea lunetei si a oglinzilor, oglinda laterala o sa se incalzeasca si o sa evapore picaturile de pe ea. @vaxxi: bricheta merge oricum- si fara contact. Link to comment
florinbad Posted July 27, 2004 Author Share Posted July 27, 2004 expero 16V, NFS-ul are dreptate: Matizul NU ARE din dotare oglinzi încalzite. Am aberat (visat) si eu un pic... VAXXi, Imi cer scuze, am gresit "andrisantul"... Si de fapt expero 16V mi-a dat o explicatie iar eu am crezut ca s-a refeit la o fraza de-a mea anterioara! M-am uitat doar la avatar...Deh, caldura asta insuportabila de astazi este de vina! Va doresc o zi plina de apa minerala RRREEECCCEEE(Brrrrrrrr!!!!) Link to comment
VAXXi Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Păi unde am zis eu că ar avea oglinzi încălzite ? Link to comment
NFS Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 @vaxxi: bricheta merge oricum- si fara contact. La voi (esperoshii) merge si fara contact? La Matiz nu! Probat ieri cind am umflat rotile cu compresoru! A trebuit sa bag cheia. Link to comment
VAXXi Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Am probat azi: dezaburirea merge şi fără a porni motorul, doar cu cheia pe poziţia dinainte de demarare (habar n-am cum se cheamă), când se aprind toate becurile din bord. Link to comment
NFS Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Pai ala se cheama contact! Chiar daca nu e motorul pornit! Asa e si la mine! Link to comment
badfreja Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Cu toate ca e un topic mai vechi, eu abia de curand am dat de el... Si m-a determinat sa mai citesc niste franturi din manualul masinutei mele - am un Chevrolet Spark. Am citit si am si verificat chestia cu oglinda, ca se poate regla pentru noapte, sa mai blocheze din lumini. Foarte interesant, inca nu am apucat sa folosesc. Si am descoperit ca: daca descui masina din telecomanda, dar nu fac nimic (sa zicem ca o descui din greseala) si nu e nicio portiera deschisa, masina de inchide automat dupa 30 de secunde. Am testat azi, si a mers. Mi se pare super, daca de exemplu descui din greseala... se incuie singura dupa 30s. Cam atat, enjoy! Link to comment
dinu_ser Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 nu va suparati care aveti manual pdf de nubira 1 ca nu l-am gasit pe site Link to comment
Tommy Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Aici sunt manuale: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...&hl=manuale Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now