ovi_jer Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Daca sant sub 10 grade la aeratorul central pe treapta 2 ventilare si motorul la relanti e ok. Link to comment
mirciov Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Merci Sorin77! Si eu sper sa rezolv problema cat mai repede, cat mai bine si cat mai putin costisitor. Link to comment
XXL Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Deja ma ia si pe mine cu calduri. Dupa ce am umplut instalatia cu freon acum o luna si ceva de zile(a pierdut pe la garniturile de la compresor, zicea mecanicul, nu a sesizat nici o pierdere cu detectorul), am constatat ca de cateva zile nu mai raceste atat de bine, si in plus se aude si un fasait pe undeva pe sub bord cand merge AC-ul. Daca il opresc, nici o problema, insa imediat cum il cuplez se aude. Vaporizator fisurat? S"> Link to comment
smailmiami Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Fasaitul este normal sa se auda cand opresti A/C-ul deoarece se egalizeaza presiunile in instalatie. Daca ai avea element fisurat, ar trebui sa se auda si cand ai instalatia oprita. Aparatele alea de verificat mie mi s-au parut foarte sensibile si numai daca pe mecanic il doare in paispe nu gaseste pierderea. Masoara si tu cu un termometru digital sa ai 8 grade la aeratorul centrlal pe treapta a 2-a. Link to comment
Jobyn Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Dupa iarna care a trecut AC nu mai functioneaza, are cineva vre-o idee ce s-a intamplat? Cineva mi-a zis ca trebuie incarcat acel rezervor cu freon(cred ca asa se numeste) sau ca s-a rupt ceva curea...eu nu ma prea pricep Link to comment
Moshu Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Acum e tarziu, dar totusi i-ai mai dat drumul din cand in cand? Altfel se usuca garniturile si ... vezi ca este un topic special cu chestia asta Du-te la service, fa o diagnoza si repara-l. Daca nu, presimt ca o sa-ti para rau vara asta! Link to comment
Jobyn Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Nu i-am dat drumul iarna asta deloc cred ca asta-i motivul.Pei deja imi pare rau ca nu mai merge merci mult! Link to comment
florinppp Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 Dupa 3 saptamani de la umplere, iar am ramas fara freon. Pe la evaporator nu pierde, ca am demontat si am verificat. Nici cu lampa , nici cu detectorul nu se descopera pierderea. Stie cineva service, in Bucuresti, care sa bage azot in instalatie , poate asa descopar si eu pe unde pierde... Oare la compresorul de Cielo o exista simering de etansare a carcasei. Cand am luat masina am fost la un service si mi-au zis ca pierde pe la garniturile carcasei compresorului si ca le schimba cand o sa le primeasca...de atunci tot ma chinui si nu gasesc pe unde pierde. Asta am gasit pe alt site : Aceeasi problema am avut-o si eu la Omega. Am cumparat semeringul pt compresor AC de la Reprezentanta Opel./ Pretul a fost 70 Ron. L-am schimbat la un atelier la care am platit manopera + verificat instalatia cu azot + incarcare cu freon 180 Ron. Functioneaza foarte bine si am primit garantie 6 luni. Nu cred ca problema garantiei este un impediment sa schimbi semeringul care la pret (60 Euro ) nu se compara cu achizitionarea unui compresor! Link to comment
ovi_jer Posted July 17, 2006 Share Posted July 17, 2006 E foarte usor de verificat cu lampa UV daca pierde pe la compresor. Acum depinde si ce fel de freon s-a folosit la incarcare pentru ca daca nu e fosforescent poti sa te joci cu lampa o viata intreaga si sa nu gasesti pe unde pierde. Link to comment
sorin77 Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Odata ce freonul amestecat cu substanta florescenta paraseste instalatia de aer conditionat, aveti idee cat timp rezista pelicula de marker fluorescent pe piesele din imediata apropiere a defectului (a porului)? Sa spunem daca freonul s-a dus de cca o luna, mai sunt sanse sa vezi ceva cu lampa aia de UV ? Link to comment
ovi_jer Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Si cu ochiul liber daca pierderile sant la piese sau racorduri vizibile. Link to comment
sorin77 Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 (edited) desi am umplut cu freon cu cca. o luna de zile in urma AC-ul imi porneste dar nu mai baga racoarea de la inceput.Prin racoare a se intelege baga frig de imi clantaneau dintii in gura.Acum abia daca se mai simte o urma de raceala in aerul bagat. - Drept pentru care am mers la verificarea cu raze UV. Da s-a confirmat am ceva pori in radiatorul de AC, radiator montat in fata langa radiatorul de apa (tehnic i se spune condensator). Aparent substanta florescenta a fost impinsa in spate inclusiv pe radiatorul de apa. Cei de la atelier au spus ca are Aluminiu de proasta calitate si in timp se corodeaza, face pori etc. Nu am mai stat sa intreb una alta. Am plecat la magazine sa vad cat costa. Surpriza ... costa de rupe. Astfel mi-a venit ideea sa va intreb daca respectivul radiator (condensator) se poate lipi de vreun fel ... totusi sunt pori si nu gauri mari ... Edited July 26, 2006 by sorin77 Link to comment
ovi_jer Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Nu ai ce-i face.Daca era o singura gaura poate merita lipitura/sudura dar asa cu mai multe si mici nu ai alta solutie decit inlocuirea. Link to comment
tiberiuenache Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Am mare nevoie de ajutor...Imi tot miroase A/C-ul...Adica dupa ce il opresc...chiar daca il las numai pe ventilatie vreo 5 min inainte de oprire...tot miroase apoi...Am curatat sistemul cu sprayuri speciale de 5 ori...Am curatat sistemul chiar si cu un sistem special cu aburi si US ( pret 1,5 mil) nu a durat mai mult de 12 ore si iar miroase... Precizez ca miroase numai cand e pe ventilatie (cu A/C nu miroase) si am facut cam totul ce se poate face...(din ce am citit pe forum)... O alta chestie...nu prea imi curge condens pe teava de scurgere...am incercat sa o desfund cu o sarma/surubelnita, dar nu pare infundata... Ce mai pot face?Help! Link to comment
ovi_jer Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Cu ventilatia la 4 simti debit de aer la furtunul de purjare al condensului? Ce temperatura ai la aeratoarele centrale cu AC pornit,motorul la relanti si ventilatia la 2? Link to comment
tiberiuenache Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Am sa verific si o sa revin cu noutati. Link to comment
MariusZMC Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 (edited) Am si eu o problema: cand pornesc AC se aude un fasait in dreapta(ca si cum ar fi un furtun spart) care inainte nu se auzea? De la ce poate sa fie?Unde se afla teava de scurgere la Leganza? Edited July 27, 2006 by MariusZMC Link to comment
ovi_jer Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Fasaitul e normal mai ales la temperaturi ridicate.Freonul pleaca in instalatie cu presiune mai mare de prima data. Furtunul de scurgere al condensului este in compartimentul motor linga caseta de directie pe partea stinga daca privesti masina din fata. Link to comment
MariusZMC Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Nu stiu daca e normal fasaitul ala pentru ca inainte nu se auzea nimic. Eu ma gandeam ca nu mai am freon indeajuns in instalatie. Link to comment
ovi_jer Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Pai daca nu crezi asta e.Nu suntem aici ca sa convingem pe cineva de ceva. Exemple asemanatoare la masini noi : http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...c=4234&st=0 Link to comment
serban_pc Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Mie imi baga bine dar la drum dupa ce folosesc 1 ora A/C-ul parca se inchide ceva ca se simte pe treapta 4 mai slab decat pe tyreapta 1. Daca opresc pentru 5 minute baga iarasi bine. Sa fie prea mult freon sau aer in instalatie ? La oprire se aude un fasait cam 10 sec. Link to comment
florinppp Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Ovi am fost la un service sa verific pe unde tot pierde freonul. Dupa ce au verificat instalatia, cu azot, au schimbat un oring de la una din conductele ce intra in compresor. Dupa atente verificari, au constatat ce era mai nasol - pierde freon pe la garniturile ce etanseaza carcasa compresorului (compresorul). Am bagat iar freon in instalatie, poate tine macar toata vara. Aia zic ca trebuie compresor nou, ca doar 3 din 10 compresoare se repara prin folosirea unui chit de reparatii. O fii chiar asa de bengoasa problema? Chiar nu se poate repara, ca un compresor nou , nu iau nici daca imi da un televizor LCD in aceeasi bani Link to comment
ovi_jer Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 serban_pc@Intotdeauna temperatura aerului creste pe treptele de ventilatie mari mai ales in regim de relanti sau mersul sub 2000 rot min si viteze mai mici de 60km/h.Incearca o curatare/spalare a condensorului(radiatorul de racire al freonului pozitionat in fata celui de racire a antigelului). florinppp@Daca pierderile sant minore poti sa mergi mult si bine asa cu completari la 1-2 ani.In privinta reparatiilor au dreptate baietii care ti-au recomandat asta. Link to comment
smailmiami Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 (edited) florinppp@ Poti sa iei unul second ... e pe la 3 milioane . Edited July 30, 2006 by ovi_jer Link to comment
florinppp Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 smailmiami stiu ca pot gasii unul la sh, dar daca are aceeasi problema cu al meu sau mai naspa...singura solutie , sa dau jos de pe o masina caruia ii merge sigur aerul...lovita, dezmembrari, etc ovi, pe afisajul aparatului de incarcat ac , era indicata o pierdere de 12-13 m parca... ce o insemna nu stiu(daca stii, astept mesaj - aparatul facea si vid, testa instalatia si baga freon - fara nici o operatiune din partea mecanicilor)... cei de acolo zic ca nu e mare pierderea.. sa vedem..o sa scriu ce se intampla cu el. Acum baga de face bogna in masina. Termometru din grila arata si cu minus cateva grade Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now