Salex Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 @kufu : Pentru mry. Multumit ? Link to comment
kufu Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Salut, ovi_jer! Nu cred ca este de la indicatoarele de la bord. Daca merg fara AC pornit, indiferent cat timp si cu ce viteza, nu se misca acul de la apa dintre cele 2 puncte. Ventilatoarele pornesc cum trebuie (verificat). Creste temperatura (a si fiert apa - a iesit pe la buson si a scazut nivelul). Cand s-a intamplat asta, am oprit AC, am lasat motorul sa mearga (ca sa nu se arda garnitura de chiulasa) si temperatura a scazut destul de repede la nivelul normal (intre cele 2 puncte). Asadar, nu cred ca este de la contactele din bord. Daca mai sunt si alte idei sunt mai mult decat bucuros sa le citesc! Multumesc! Link to comment
tolin Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 (edited) Pai, daca ti-a fiert apa, inseamna ca nu ti-a mers ventilatorul sau termostatul nu a deschis la timp. Nu poate fierbe apa cu termostatul deschis si cu ventilatorul mergand decat daca ai lichid insuficient in motor. Edited August 23, 2008 by tolin Link to comment
kufu Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Nu era problema de nivel iar ventilatorul mergea cand am ridicat capota sa vad de unde iese abur (cand a fiert). Posibil sa fie legat de cureaua de la AC sau compresor? Subliniez ca e strict legat de AC si viteza mica. Cu AC si viteza (>50 kmph) nu creste. Multumesc! Link to comment
tolin Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Pai, fara A/C si cu viteza mai mare racirea lichidului este superioara, acest fapt este elementar, nu spui o noutate. Link to comment
kufu Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Spun ca si cu AC la viteza nu am probleme. Fara AC, pot sa stau si pe loc, apa ramane cum trebuie (acul intre cele 2 puncte). Link to comment
tolin Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Asta nu se cheama racire insuficienta ? Functionarea A/C consuma din puterea motorului, dar nu-i implicata in circuitul de racire. Tu vezi doar efectul si nu cauti cauza acolo unde este. Link to comment
kufu Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Pai asta este... nu stiu unde sa caut problema. Si... de ce incepe sa bage aer cald (cu AC pornit) cand creste temperatura apei? Link to comment
tolin Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Ti-am raspuns, ti-am nominalizat doua piese importante din sistemul de racire, trebuie doar sa citesti. Link to comment
kufu Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Am citit, am verificat piesele de care ai zis (ventilator si termostat) inainte sa ajung sa scriu aici. Din moment ce apa nu creste mai mult decat normal, indiferent cat merg cu masina sau daca stau cu motorul pornit pe loc, trag concluzia ca termostatul lucreaza corect. De asemenea, ventilatoarele pornesc asa cum trebuie, cand pornesc AC (indiferent de ce temperatura are apa) sau cand temperatura apei ajunge la nivelul necesar. Multumesc pentru raspunsuri! Link to comment
tolin Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 - daca termostatul nu deschide complet ? Costa putin, merita sa ai ceva sigur, dupa 7 ani; - cand ai schimbat lichidul de racire ? Link to comment
kufu Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Daca termostatul nu deschide complet ar trebui ca apa care iese din radiator sa fie "rece", corect? Parca asa am citit in alte topicuri. Lichidul a fost schimbat acum 8-9 luni (Total parca... unul portocaliu). Link to comment
andreib Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 (edited) Tocmai aici e problema: daca termostatul nu deschide suficient nu ai racire buna. La tine problema se simte doar cand stai pe loc cu AC pornit (sarcina mare pe motor). Merita sa incerci sa schimbi termostatul, nu e o avere. Nu stiu cum e la cielo, dar nubira are 2 ventilatoare si 2 trepte de ventilatie. Prima data pornesc mai incet (low) si apoi, cand ajunge freonul la o anumita presiunesau lichidul de racire la o anumita temperatura pornesc pe viteza maxima (High). E de asemeni posibil ca la tine sa nu functioneze pe high (asta se poate verifica f usor de pe tester). Daca problema ramane ar trebui sa mergi la un service unde sa aiba si scanner (care sa se priceapa si la AC) sa vezi cum variaza presiunea in instalatia de AC in momentul in care se manifesta fenomenul mentionat. E posibil sa ai prea mult freon in instalatie sau sa aiba compresorul veo problema. LE: Nu are cum sa fie vreun futun ,,rece'' sub capota, chiar daca termostatul nu deschide complet, atata timp cat sub capota vara temperatura ajunge la 60+ grade celsius iar lichidul de racire are cca 100 grade celsius. Edited August 24, 2008 by andreib Link to comment
kufu Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Tot 2 ventilatoare are si Cielo. Ok... termostatul am inteles ca nu este scump, dar ca sa il schimb trebuie scoasa distributia (poate ma insel). Oricum, o sa o pun pe tester sa citeasca baietii ce si cum si va anunt ce a fost si cum s-a rezolvat. Mai dureaza insa pntru ca maine plec din tara... cand revin. Multumesc tuturor pentru raspunsuri! Numai bine! Link to comment
ovi_jer Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 (edited) Salut, ovi_jer! Nu cred ca este de la indicatoarele de la bord. Daca merg fara AC pornit, indiferent cat timp si cu ce viteza, nu se misca acul de la apa dintre cele 2 puncte. Ventilatoarele pornesc cum trebuie (verificat). Creste temperatura (a si fiert apa - a iesit pe la buson si a scazut nivelul). Cand s-a intamplat asta, am oprit AC, am lasat motorul sa mearga (ca sa nu se arda garnitura de chiulasa) si temperatura a scazut destul de repede la nivelul normal (intre cele 2 puncte). Asadar, nu cred ca este de la contactele din bord. Daca mai sunt si alte idei sunt mai mult decat bucuros sa le citesc! Multumesc! Faptul ca arunca lichidul de racire pe la buson nu are nicio legatura cu temperatura in cazul tau. In mod normal lichidul de racire fierbe de la 115 grade in sus dar la 105 grade ventilatoarele pornesc pe treapta 2 si ecm-ul aprinde martorul de avarie la motor.Pierderea lichidului pe la buson poate avea mai multe cauze : -Garnitura de chiulasa impuscata -Supapa de presiune a busonului defecta -Lichid prea mult in vas(peste maxim) Problema cu cresterea indicatorului de temperatura la maxim in cateva secunde de la cuplarea AC-ului este bine cunoscuta la cielo si bine definita cauza.Daca nu stii sa accepti sfaturi nu le mai cere.Cand o sa pui testerul pe masina o sa vezi ca temperatura afisata pe el este cea care trebuie si temperatura afisata de indicator incorecta. Edited August 25, 2008 by ovi_jer Link to comment
ROV Posted August 25, 2008 Share Posted August 25, 2008 Exista cumva un kit de reparatie pentru ac-ul de Leganza? ma refer la un set de garnituri. Stie cineva un pret? Link to comment
ROV Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 Stie cineva cum se completeaza ulei la compresorul de leganza? se toarna pur si simplu in el? Pag 150 din cate am inteles Link to comment
Dj_Dark Posted August 26, 2008 Share Posted August 26, 2008 (edited) Daca il ai "pe masa" nu vad de ce nu. De obicei se completeaza cand faci incarcarea cu freon. Masinaria aia stie exact cat freon sa puna si cat ulei sa completeze. Si iti si spune cat aveai, si freon, si ulei. Edited August 26, 2008 by Dj_Dark Link to comment
maricica24 Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Buna, am un Espero de aproape un an, sunt foarte multumita de masina, dar cred ca AC nu merge in parametri. Vara trecuta trebuia sa-l comut pe treapta 4 ca sa coboare temperatura in habitaclu. Ce ma sfatuiti? Mentionez ca masina e fabricata in 1998. Multumesc. Link to comment
DGT Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Buna, am un Espero de aproape un an, sunt foarte multumita de masina, dar cred ca AC nu merge in parametri. Vara trecuta trebuia sa-l comut pe treapta 4 ca sa coboare temperatura in habitaclu. Ce ma sfatuiti? Mentionez ca masina e fabricata in 1998. Multumesc. Verifica daca ai destul freon. Link to comment
BlueBear Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Salutare Am patit-o si eu la cielo '97 cu radiatorul (condensorul) de a/c...spart. Am luat unul nou si am inteles ca tb sa se schimbe una sau mai multe conducte atunci cand il pun pe cel nou pt ca se rup cele vechi sau ceva de genul... Aveti idee despre ce conducte este vb? Am inteles ca pe piata sunt 2 tipuri... E vorba de un cielo GLE '97. Link to comment
scorpion Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 (edited) Nu are legatura condensorul cu conductele daca folosesti acelasi tip de condensor ca cel pe care il ai pe masina . Ar fi bine , insa , daca tot umbli la sistemul de aer conditionat sa te uiti la garniturile din sistem , eventual sa le schimbi daca e cazul . Edited February 1, 2009 by ovi_jer Link to comment
Dj_Dark Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 De obicei se rupe conducta pe care se afla conectorul de presiune inalta din cauza "sudarii" piulitei (pozitie joasa, apa, noroi etc). Insa daca meseriasul e bun se poate desface prin sacrificarea condensatorului vechi. Se taie stutul unde e prinsa aceasta conducta si se desface capatul celalat al conductei. Apoi se prinde in menghina hexagonul conductei dupa care, cu o cheie adecvata, se incearca desfacerea stutului folosindu-se spray degripant. Link to comment
cielo ac Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 (edited) va salut, nu prea frecventez acest forum,mi-am facut acest cont aici deoarece am si eu o problema. vreau sa-mi cumpar un daewoo cielo din 96, 120si cva de mii de km,model koreea ,toate bune ,doar ca masina este a unui,,samsar" si o are de foarte putin timp. cand am intrebat de AC daca functioneaza mi-a spus k nu stie deorece masinii ii lipseste cureaua de la instalatia de AC si nu stie din ce motiv,si nu mai are numarul fostului proprietar. acum,intrebarea mea care e.... IN C MOTIVE SA LIPSEASCA CUREAUA?,CE PUTEA SA SE INTAMPLE? ASTEPT IDEI Edited March 22, 2009 by cielo ac Link to comment
Wolfman Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Are compresorul de AC gripat si ca sa nu faca zgomot i-a scos cureaua. Parerea mea este sa cauti alta masina, aia sigur mai are si alte bube (plus vreo suta de mii de km in plus, cel putin). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now