Satori Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Vine vara, bine imi pare. Masina mea moare in soare. Si, odata cu moartea ei, imi moare si rezervorul de la atat A/C. Azi am facut vreo 10 km pe un traseu tare tampit prin Bucuresti, A/C full on si vedeam cum imi dispare benzina din rezervor. Asa ca ma gandesc cum naiba sa fac sa mai resping din razele solare. Folie? Niste prostii din acelea cu ventuze sau o varianta mai estetica a lor? Alte idei? Link to comment
Mircea Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Geamuri ionizate finisaj oglinda care resping razele soarelui sau folie in acelasi finisaj. Folia neagra mai mult incinge, iar prostiile alea cu ventuze sunt urate. Link to comment
Satori Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 Mie mi-au placut alea de la Megane ce ieseau din portiera spate. Dar oare ajuta? Link to comment
hitman Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 (edited) Asa ca ma gandesc cum naiba sa fac sa mai resping din razele solare. Folie? O sa-ti spun la intilnire cum este cu folie. Azi imi pun folie autorizata. Luneta + geamurile laterale spate. Si chiar daca e pe Cielo si nu pe Kalos, tot aia e: masinutele sint inrudite. Edited April 18, 2006 by hitman Link to comment
Immortal Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Vine vara, bine imi pare. Masina mea moare in soare. Si tu te plangi? Care esti...albastru? Link to comment
hitman Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 (edited) Gata mi-am pus folii si s-a racorit! Sau e de la vremea de afara? Satori, instaleaza folii ca merita! Lumar, 480 RON + hirtie de autorizare. De aici. Edited April 19, 2006 by hitman Link to comment
Satori Posted April 19, 2006 Author Share Posted April 19, 2006 Cum au facut? Au dat jos geamurile? Link to comment
BogdanG Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Pentru o instalare profi care sa tina se dau jos geamurile laterale ,mai putin cele fixe si luneta . Oricum nu rezolvi mare lucru cu folia ,poti sa pui si termopane cu LOW-E ca tot degeaba ) toata masina se incinge nu e numai de la efectul de sera . Deci ...treci pe GPL ca diesel stiu ca nu vrei Link to comment
Satori Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 GPL nu are rost si Diesel numai cand oi avea un vulcan sub scaun Link to comment
dinoc Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) Pentru folie nu se da nici un geam jos - (cel putin unde mi-am pus eu) - se aplica f. bine fara a fi demontate. Edited April 20, 2006 by dinoc Link to comment
hitman Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Cum au facut? Au dat jos geamurile? Nu s-a dat jos nici un geam. Atita doar ca trebuie sa-ti rezervi vreo' trei ore timp liber. Link to comment
john Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Cel mai bine e sa va duceti la baieti cand ploua Link to comment
icet Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Mie mi-au placut alea de la Megane ce ieseau din portiera spate. oare ajuta? La partea cu razele soarelui nu prea ajuta cu nimic,deci nu merita asa ceva. Atat la ionizarea geamurilor cat si la aplicarea foliilor exista un mic dezavantaj(ca sa zic asa)si anume,ramane un loc pe unde soarele va partunde si va incinge ca si inainte:parbrizul!Deci daca nu e atermic,e o sursa de "foc",bineinteles ca nu mai e ca inainte,dar se simte. Ca "bonus" ar trebui sa se izoleze termic si plafonul masinii,dar asta e o munca in plus din partea proprietarului si o face numai daca doreste . Link to comment
R19/16v Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Geamuri ionizate finisaj oglinda care resping razele soarelui sau folie in acelasi finisaj. Folia neagra mai mult incinge, iar prostiile alea cu ventuze sunt urate. "Pot sa aplic folie reflectorizanta pe geamurile masinii mele? Cele mai multe tari nu accepta acest tip de folie din cauza faptului ca reflexia este atat de puternica incat ii poate orbi pentru un moment pe soferii din jurul tau. Au existat cateva accidente grave a caror cauza directa a fost acest tip de folie, aplicat pe masini. Compania noastra nu este de acord cu aplicarea acestui tip de folie si le cere tuturor distribuitorilor sa nu accepte aplicarea de folie reflectorizanta pe masini. " http://www.expertdetailing.ro/ro/89_30_index.php Link to comment
Mircea Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Uite cum se vede finisajul oglinda in cazul geamurilor ionizate. E omologat. In privinta foliilor, nu stiu ce sa zic... Link to comment
sorin77 Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 (edited) Pana una alta daca benzina e scumpa si AC costa mult beti lichide la greu si stati cu toate geamurile deschise pe timpul deplasarilor in oras ... Culorile inchise ale masiniilor favorizeaza incalzirea lor cand sunt lasate in bataia soarelui. Masiniile vopsite argintiu sau alb sunt cele mai rezistente la soare din punctul asta de vedere. In rest, cred ca in prezent nu exista nici o solutie practica (si estetica) de izolatie termica a masiniilor lasate in soare. Cu sau fara folie tot vi se va incinge masina cand o lasati in soare. Ba chiar pot sa afirm ca datorita culorii mai inchise a foliei, masina vi se va incalzi mai tare in interior. Geamurile ionizate reflecta mai bine lumina (implicit caldura), dar nici aste nu-s grozave si nu va vor scapa de caldura .. Daca iese din calcul soarele atunci va pot recomanda montarea de geamuri termopane in loc de geamuri laterale, parbriz si luneta, apoi musai izolatie cu polistiren de 3 cm pe interior la usi + podea si plafon -gen camera frigorifica. Edited May 5, 2006 by sorin77 Link to comment
marius_eugen Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Cu folie sau geamuri ionizate interiorul se incalzeste mai putin ! Masurati si calculati dar asa este ! Faptul ca geamul in sine sa incalzeste mai mult din cauza ca este mai inchis la culoare din cauza foliei este perfect adevarat , dar soarele nu mai ajunge deloc in habitaclu si puteti observa pur si simplu daca stati cu mana in bataia soarelui direct prin parbriz si apoi prin geamul in folie sau ionizat . Eu mi-am pus folie in sapte si nu se mai incazlzeste nici un obiect aflat in zona cu gamuri infoliate . Este adevarat ca aerul se incalzeste , la suprafata de contact cu geamul fierbinte , dar si de la plafon care in mod normla ar trebui izolat . La ce material va ganditi ca ar fi bun pentru termoizolare ? Folie PFE , PEE , de care se pune sub parchet ... ???? Ca alubandul folosit in alte cazuri nu cred ca ar ajuta la izolare termica , ci numai pentru izolare de vibratii si zgomot . Link to comment
alx Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 As vrea si eu sa vad un test din-asta, cu termometru & stuff. Am si eu masina cu folie din fabricatie si e un mare vax cand vine vorba de izolare termica. Masina nu se incalzeste din cauza penetrabilitatii termice a suprafetelor ci din cauza efectului de sera. Daca o suprafata este neagra => atrage razele solare => se incinge mai tare. Link to comment
Abram Burel Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 (edited) Senzaţia de căldură e subiectivă, ca orice senzaţie. Deci, dacă "omul" zice că e mai bine, atunci e mai bine! Nu glumesc! În ceea ce priveşte chestia cu termometrul, se poate face. punem două maşini de acelaşi fel una lângă alta şi măsurăm. Dar până atunci trece vara! Edited August 11, 2006 by Abram Burel Link to comment
sebip Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Experimentul a fost facut ...daca nu ma insel de "Mith Busters" pe Discovery Link to comment
alx Posted August 12, 2006 Share Posted August 12, 2006 La Mythbusters au testat temperatura de pe capotele unei masini negre si albe. Erau diferite... Link to comment
Abram Burel Posted August 12, 2006 Share Posted August 12, 2006 Hai să ne lămurim! Lăsate la o anumită temperatură (în soare sau aiurea) un timp suficient de îndelungat, două maşini, una "ştoc" şi alta super-izolată, înfoliată ş.a.m.d. vor ajunge fix la aceeaşi temperatură interioară. Totuşi, izolarea termică de orice fel, oricât de "sumară" ar fi ea (ca în cazul foliei) are rolul ei (despre asta puteţi citi de la manuale de fizică, până la articole pe net despre izolarea pereţilor. În ceea ce priveşte folia, în special, ea e concepută (dacă e) să atenueze/reflecte anumite componente spectrale, printre care şi ceva din zona infraroşu. Tot izolare se cam cheamă. Efectul direct sesiyabil este că nu te mai frige soarele care bate brin geam. Dacă senzorii de temperatură cu care suntem dotaţi în piele "spun" asta, atunci înseamnă că e ceva. Dacă vreţi alţi senzori şi măsurători, puteţi să faceţi oricând experimente. Numai să le... proiectaţi Link to comment
bogogica Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 La Mythbusters au testat temperatura de pe capotele unei masini negre si albe. Erau diferite... culmea, eu am vazut experimentul lor si au tras concluzia ca mitul este spulberat, temperaturile fiind nesemnificativ diferite. Link to comment
tolin Posted September 15, 2007 Share Posted September 15, 2007 Temperatura este aceeasi, doar timpul in care ajung este diferit. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now