mr_ Posted April 25, 2006 Author Share Posted April 25, 2006 (edited) Hai sa intreb tot aici, ca sa nu mai deschid un topic nou. Stie cineva unde pot sa gasesc valorile avansului la aprindere la diferite regimuri? Sau cum se testeaza daca e corect? La mine la relenti o falfaie intre 2.1 si 3.5 grade, indiferent daca cu SP95, SP98 sau gpl, si mi se pare cam putin, cam instabil si cam insensibil la carburant... Edited April 25, 2006 by mr_ Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Wolfman de ce nu te chinui sa citesti si sa vezi ca vaporizatorul nu e fierbinte? mr_ avansul nu trebuie sa fie nici stabil si nici mare.El variaza de la -90 pina la +90 in functie de temperatura,sarcina,turatie si detonatii. Cat priveste semnalul de turatie luat de la bobina poate fi de pe +5vcc de la aprindere A sau B. Link to comment
Wolfman Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 ... Am pus mana pe el dupa un traseu de vreo ora. Era fierbinte, insa totusi am putut pune mana pe el cateva secunde fara sa ma frig. ... Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 La 90 grade ti mana pe el cateva secunde? Link to comment
Wolfman Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Depine de antrenament, unii merg desculti pe carbuni aprinsi! Las' ca vin la Costinesti cu termometrul cu infrarosu, sa vad daca tu ai 90 grade pe vaporizator... Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Ai putea sa masori pe al tau pina atunci ca iti este mai la indemana ) Link to comment
Wolfman Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Corect, chiar m-ai facut curios, cu prima ocazie o sa testez asta, cu toate ca la ce furtunase sunt acolo m-as mira sa fie 90 grade, tinand cont ca gazul vine rece din butelie... Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Daca ai avea sonda de temperatura montata pe vapozirator nu te-ai mai chinui cu degetul pe foc Link to comment
Wolfman Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Nu ma chinui deloc pentru ca mi-au zis unii ca merge OK si fara sa fie legata sonda aia care are rol doar la pornire... Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Te chinui sa aflii temperatura ) Link to comment
Wolfman Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Eiii, aia-i doar asa, pt. progresul stiintei! Link to comment
mr_ Posted April 29, 2006 Author Share Posted April 29, 2006 (edited) Tot pentru progresul stiintei m-am dus si mi-am mai bagat iar nasul. Am facut mai multe descoperiri epocale... 1. Magarul de GPL-ist autorizat cred mi-a tras clapa. Unde spune el nu e nici o interfata pentru de conexiune la calculatorul de GPL. E o mufa cu 3 craci care intra in butonul de comutare, mai e un papuc, si undeva in manunchiul de sarme se mai vad cateva fire taiate. Ce imi aratase el era pentru comutator (si leduri). Ar putea fi tot aia si pentru interfatarea cu ECM-ul? Sau, ar putea prin papuc sa se transmita date si curent si masa sa trebuiasca luata din alta parte? Daca nu, inseamna ca in Benelux exista o adevarata mafie a GPL-stilor... De la firma mama si pana la cel mai prapadit instalator e o conspiratie masonica sa nu scape vre-o informatie utila... 2. Pe vaporizator, in lateral e furtunasul 1 din poza care pare sa fie de vacuum. Se intalneste cu alt furtunas care pare sa intre in galeria de admisie (oricum, undeva in spatele motorului) printr-un T si se duce in piesa 2. E sezorul de vacuum? Daca pun degetul pe el merge, daca ii dau drumul moare motorul. Ala e senzorul pentru vacuum? 3. Furtunele de apa par instalate dupa ureche... ambele se inteapa in aceeasi conducta care duce la calorifer, intr-un T dublu, la 1cm unul de altul. Nu prea-mi dau seama cum se poate face mare circulatie prin ele... Daca stau la relenti, nu pare ca vaporizatorul da semne sa se incalzeasca. Daca dau forja insa in 10 minute e fierbinte. Pare ca se incalzeste mai tare si mai repede decat inainte sa umblu, desi nu am facut mare lucru. Le-am desfacut si am suflat prin ele. E posibil sa se si fi aerisit putin, l-am lasat sa mearga cu un furtul scos ca sa vad daca curge apa din el si daca e calda. Offtopic. Daca motorul e inca rece (si termostatul inchis), trece apa calda prin furtunele de la calorifer, sau pana nu incepe sa deschida termostatul apa calda circula doar pe circuit inchis fara sa treaca prin radiator si prin calorifer? PS @Wolfman Nu merge sa-mi citesti temperatura vapozizatorului cu termometrul cu infrarosu din poza ? ) Acum fara misto, da-mi si mie detalii cu termometrul ala... De unde l-ai luat, cat a costat si ce precizie are? Edited April 29, 2006 by mr_ Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Ai pus degetul la furtunul 1 si era vacuum?Pe ce parte a vaporizatorul este furtunul pe care intra gazul? Piesa 2 este senzorul MAP.Prin traseul caloriferului circula lichidul de racire tot timpul indiferent daca e rece motorul sau termostatul inchis/deschis.Trebuia sa se lege cu un T pe tur si cu unul pe retur T. Instalatia ta e o corcitura adica o instalatie normala dar cu distributie secventiala. Link to comment
Wolfman Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 @Wolfman... da-mi si mie detalii cu termometrul ala... De unde l-ai luat, cat a costat si ce precizie are? Nu-i al meu, e al baietilor de la service, cu ala citesc temperaturile cuptorului de la imprimantele laser... Link to comment
mr_ Posted April 29, 2006 Author Share Posted April 29, 2006 @Ovi Da, pe "1" l-am scos si am tinut degetul pe el. Trage aer. E logic, daca spui ca 2 e senzorul MAP. Cand i-am dat drumul motorul a murit. Am vrut sa ma conving ca e de vacuum... am banuit ca daca e de gaz sau de apa sigur are o protectie si e strans cu un colier. Gazul intra pe dedesubt, print-o conducta metalica, si iese prin lateral printr-un furtun gros acoperit cu o protectie din plastic care duce la mixer (cel mai vizibil e in ultima poza din seria trecuta). Si turul si returul de apa sunt tot dedesubt. E normal sa se intepe amandoua in acelasi furtun de apa, la 1cm unul de celalalt? Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Nu e normal sa fie asa pentru ca nu face circuitul cum trebuie lichidul de racire. Dupa cum vezi in primul atasament mufa de diagnoza se afla pe sub bord pe undeva in zona intrerupatorului. In al doilea atasament este interfata diagnoza pentru instalatia ta gpl Link to comment
mr_ Posted April 29, 2006 Author Share Posted April 29, 2006 (edited) Ai gasit-o pe undeva de cumparat? Mufa trebuie deci s-o mai caut. O sa fac o poza cu intrerupatorul si cablurile din zona lui. Edited April 29, 2006 by mr_ Link to comment
ovi_jer Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Da este de cumparat la daewoo benelux si costa 300 euro Link to comment
mr_ Posted April 29, 2006 Author Share Posted April 29, 2006 O sa-i contactez. Am mai incercat o data, si m-au trimis la gangsterul de care spuneam mai devreme. El subcontracteaza lucrarile legate de GPL pentru Daewoo... sau le subcontracta, in 2000. Link to comment
mr_ Posted May 1, 2006 Author Share Posted May 1, 2006 Am adus pozele cu ce se afla in zona comutatorului de GPL. "interfata" pare sa se potriveasca cu cea din poza lui "ovi". Totusi, in ea intra un singur fir.. insa mai sunt cateva fire taiate in manunchiul de cabluri. O sa ma duc la doctor si insist sa fiu prezent cand face diagnosticarea. Problema e ca dureaza pana iau in rendez-vous. Link to comment
ovi_jer Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 Mai cauta.Trebuie sa fie si a doua cu 3 pini.Nu ai masurat de curiozitate sa vezi daca acela este +12vcc? Oricum ce pretentii sa mai avem la romani in privinta montajului de instalatii gpl daca nici in tarile cu apa calda nu se respecta montajul ca la carte. Link to comment
mr_ Posted May 1, 2006 Author Share Posted May 1, 2006 Pai la ce sa te astepti cand unii au monopol... Link to comment
ovi_jer Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Pai nu conteaza cine are monopolul ci faptul ca nu se respecta normele de montaj daewoo. Link to comment
tolin Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Ii doare drept in spielhosen si pe aia. Beljienii sunt un fel de romani, ne inteleg prefect bancurile. Nu-s ca nemtii, nu pot sta pana nu-si "aduc aportul" de originalitate. Link to comment
ovi_jer Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Pai tocmai asta e ideea.Schemele de montaj sant facute de daewoo benelux si tocmai ei sa nu le respecte? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now