florinbad Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Stai linistit. Du-te la revizia de 10.000 atunci cand va apare, peste 3-4-5 ani si nimeni nu va fi suparat; nici tu, nici service-ul. Este important sa apara revizia în cartea de service, pentru o eventuala (mai buna) revânzare a masinii peste un anumit numar de ani. Treaba cu revizia din 6 în 6 luni se aplica, dupa cum s-a observat pe forum, numai la Bucuresti, Constanta si Iasi (de regula, în orasele mari, unde se circula mult). Matizul sotiei nu este de firma, nu este taxi, nu este hartanit zilnic pe 50-100 de kilometri. Daca ai chef, poti sa schimbi uleiul la 5.000 de km, dar daca spui ca sotia merge atât de linistit cu Matizul eu zic ca nu este cazul... "> Link to comment
Wolfman Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Eu zic sa schimbi neaparat uleiul ala la cel mult un an, daca stai 5 ani cu el in motor nu-i faci bine deloc... Link to comment
zaharia11 Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Stati asa sa o lamurim:in cartea tehnica e recomandat tipul uleiului de folosit,nu marca. salut am facut si eu revizia de 10.000 km la "mati".m-a costat 1,8 mil lei ,cu tot cu spaga si uleiul meu.dar sa mai spun ca am vrut sa cumpar ulei motor daewoo 5W30 full sinthetic si mi s-a spus ca nu se mai fabrica acest tip de ulei.este oare posibil?asadar,am cumparat "valvoline 5W40".numai acest tip de ulei mai "bengos" avea madame de la radacini-gara de nord.dar este normal ca am schimbat uleiul? oricum ,acum tre sa pun numai d-asta.va rog,astept niste comentarii. la faza asta.multumesc anticipat. Link to comment
luck33ro Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 (edited) noul ulei acceptat de daewoo craiova este doar GM...care inlocuieste daewoo vechi! REVIZIA LA 10.000 DE KILOMETRII SE FACE DOAR DACA S-AU EFECTUAT IN LIMITA A 6 LUNI DE LA ULTIMA REVIZIE (altfel este impropriu zis revizie la 10000km) se pare ca ai iesit cam scump la pret 180ron+uleiul (100) Edited May 8, 2006 by lucian14 Link to comment
profex Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Tot pe tema uleiuri, de data asta despre cel din CV. N-am manualul acum dar parca imi aduc aminte ca si ala trebuie schimbat dupa 1000 km? Profex Link to comment
Wolfman Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 In nici un caz la 1000, tu poti merge linistit 20 ani (40.000 km) cu uleiul din fabrica... Link to comment
JMu Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Uleiul din cutia de viteze la Matiz se schimba prima data la 10.000km (sau 6 luni), apoi din 40.000km in 40.000km (sau 24 de luni) conform manualului de utilizare si al celui de service. Link to comment
Nu_stiu_totul Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 (edited) Am facut revizia de 10 000km la Matiz si m-a costat 297 lei ... Au schimbat uleiul si filtrul la motor si uleiul la cutie. Au uns rulmentii pe spate, au reglat directia s-a facut scanare motor si mi-au luat banii! Edited October 18, 2006 by Nu_stiu_totul Link to comment
Matizel Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Mi-am cumparat eu toate consumabilele pentru revizia asta si va povestesc maine cum a iesit Ma duc la Autonet Giulesti. Link to comment
alexino Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Am efectuat astazi revizia de 10.000km (respectiv 6 luni si 8000 km.) la Daewoo CVS Craiova. S-au efectuat urmatoarele: schimb ulei motor ( Daewoo 5W30 ), schimb ulei cutie de viteze ( Daewoo sae 80W ), schimb filtru ulei, schimb filtru benzina, verificat roti si uns cu vaselina. Mi-au mai inlocuit, pe garantie, bucsile de amortizor pe fata. Costul total: 189 lei, din care 77 manopera. Mai mult decat multumit. Link to comment
Tommy Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Am vazut ca au bunul obicei sa nu puna vaselina la rotile spate din fabrica. Bucsile le-ai reclamat tu? (ma rog, zgomote sau altceva?) Link to comment
alexino Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Da, chiar am insistat sa verifice amortizoarele. Cu doua saptamani inainte, reclamand zgomotele de pe fata, mi-au schimbat ghidajele de etrier. Bineinteles, fara nici un efect. Link to comment
Gizmo Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Salut @Alexino: Nu stiu daca te-ai dus sa schimbi amortizoarele cum ti-am spus la intalnire. Zgomotul pe fata pe care il ai de acolo provine si nu din alta parte. "Piesa" pe care se sprijina amortizoarele este din cauciuc (si aia s-a stricat) si nu se schimba separat ci cu tot cu amortizor. Acum mai ai la amortizoare acea distanta de care vorbeam la intalnire?? Daca da e mare problema. @Tommy: Gandeste-te ce s-ar putea intampla in 1000 de KM (adica pana la revizia gratuita) daca nu ar pune vaselina la rotile din spate in fabrica. Numai bine. Link to comment
alexino Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Acum mai ai la amortizoare acea distanta de care vorbeam la intalnire?? Daca da e mare problema. Nu mai e acea distanta si nici nu mai troncane nimic, asa ca sper sa fie rezolvata problema si nu doar o improvizatie. Link to comment
Gizmo Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 (edited) Auzi Alexino dar am o curiozitate: cum iti merge acum cutia de viteze cu uleiul cel nou?? Ma intereseaza mai mult functionarea la rece si retrogradarea din treapta a treia in a doua. Eu am pus la a mea Mobilube SHC si la rece e putin cam teapana cutia de viteze (nu cred ca e bine lucrul asta dar merge) dupa care pe masura ce se incalzeste nu se mai simte nimic. Au cam facut ei gura in service dar e cutia mea nu a lor Numai bine Edited January 6, 2007 by Gizmo Link to comment
Mircea Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Gizmo,am experienta a 2 matizuri noi, la care la revizia de 1000 km nu am vazut nici urma de vaselina la rulmentii spate... Cred ca in favrica se monteaza doar cu vaselina in care sunt conservati rulmentii... Link to comment
alexino Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Auzi Alexino dar am o curiozitate: cum iti merge acum cutia de viteze cu uleiul cel nou??Ma intereseaza mai mult functionarea la rece si retrogradarea din treapta a treia in a doua. Pai deocamdata nu sesizez nici o diferenta fata de functionarea cu uleiul din fabrica. Nu agata deloc si functioneaza foarte bine si la rece. Oricum, mai studiez si te tin la curent. Link to comment
tolin Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 N-ai ce sa studiezi, daca nu era cel potrivit, intra si iesea greu la prima pornire, la rece. Link to comment
luciano Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Este mai bine ca schimbul de ulei sa se faca in intervalele specificate de fabricant. Oice ulei isi pierde propietatile in timp. Link to comment
Gizmo Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Salut, Alexino stii ce nu inteleg eu?? Eu stiam ca uleiul SAE 80W (scris asa cum stim noi este 80W90) este cam vascos pt. Matiz la care se recomanda 75W.. Sae 80W este recomandat pt. cutiile de Cielo, Espero, Nexia, etc. Nu stiu daca baietii au facut chiar bine punand uleiul asta. Sau poate... Numai bine Link to comment
kornelush Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Revizia de 6 luni(7000 km ): -ulei castrol softec 15w 40+filtru 140 ron -echilibrat roti ,schimbat lichidul de frana (cica avea apa in el de la condens); -verificat parametri motor; -strans curea a/c si cablu de ambreiaj --------------------------------------------- T=400 ron iricad galati NU MI-AU SCHIMBAT ULEIUL IN CUTIE(CICA LA 10.000) AM CAM LUAT TZACA NU-I ASA? Link to comment
Mircea Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Lichidul de frana se schimba la 30.000 km sau 2 ani. Voi nu va uitati in carnetul de intretinere? Link to comment
kornelush Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Mi-a bagat un aparat in rezervorul de la lichidul de frana si se aprindea rosu.Cica ala masoara apa din lichid. Dar nu aici a problema ca am stat langa ei tot timpul problema ca la revizie al stat 1 ora si ceva si eiu mi-au bagat in factura vreo 4.Difera cumva ora normala de o ora de service? Adica au un timp anume ptr. fiecare operatiune.De exemplu schimbat ulei 30 minute cu toate ca ei au fost 3 care s-au ocupat de masina si au facut=o mai rpd?? Link to comment
laurentziu83 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Da, orele facturate sunt tehnologice, asa e la orice service. De exemplu la placute de frana se socoteste 1.1 ore, desi in 10 minute poate ai terminat la o masina buna. Dar ei isi iau o marja de eroare si pentru aia care vin cu cazane ruginite la care bagi juma de spray degripant sa poti sa desfacti. La fel si la ulei, etc, asta e normativul. Si daca sunt 3 oameni care lucreaza la masina e clar ca trebuie sa platesti mai mult, nu mai putin, deoarece fiecare face o alta manopera. Si fiecare operatiune are timpul ei de manopera. Problema cu lichidul de frana cam intra la garantie, n-avea nevoie de schimbare la doar 6 luni, dar cum consumabilele nu fac obiectul garantiei... Link to comment
luciano Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 (edited) @kornelush ,Cum sa pui ulei 15W la 7000 km? Cine te-a invatat pe tine asta? Vre-un vanzator care doar pe asta il mai avea pe raft sau vre-un mecanic care a facut mecanica la seral toamna? Sau poate vrei ca motorul sa ajunga mai rapid la uzura optima. Schimba-l de urgent cu 5w daca nu vrei sa te pandeasca 6 tone de belele mai tarziu. 15w se pune la matiz doar in mometul cand incepe sa consume ulei ! Cam asta spune Suzuki motors... Edited January 27, 2007 by luciano Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now