AdiD Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 In sfarsit am reusit sa gasesc ceva acceptabil ca buget si "calitate"! Deci, Nubira I din 2000, 90.000 Km, albastu metal (azur), prim proprietar, carte service, distributie inlocuita - ma duce pana in sept. 2007 sau la 120.000 km, pompa apa. placute, saboti frana, cilindri frana, bucse etc, toate la 60.000 si trecute in carte service. Pret 15.300 RON Facut consum la primul drum - de la Bucuresti la Onesti (plinul la iesire din Buc., respectiv la intreare in On.), mers aprox. 60% din drum intre 120 - 140 km/h, plus mers (testat) cam 20 km a.c. - 7.7 l / 100km ! Asa ca din privinta consumului sunt f. multumit - la acelasi drum si viteza vechea Dacie break imi lua mai mult si e incomparabil ca tinuta de drum si confort! Dar ca orice lucru bun mai are si probleme: 1. cea mai grava este ca in carte are schimbul de ulei facut la 87.000 km, deci mers 3.000 si cand i-am verificat uleiul (dupa ce am luato si am tras o tura ptin mol cateva ore) l-am gasit la minim! - si nu mi se pare deloc normal!!! motorul merge f. frumos, relanti constant la 900, trage bine, cu tote ca ma asteptam sa fie mai "nervos", nu scoate fum (sau cel putin nu am observat) si nici alte scurgeri de ulei - mai ales ca motorul nu era spalat si cred ca as fi observat. I-am completat 1l de ulei, urmand sa vad dimineata nivelul S"> - sper sa nu fie ceva grav 2. Toba din mijloc la plecare abia se auzea - si-a dat "drumul" pana am ajuns, asa ca acum am un frumos sunet "raly"! 3. O usoara bataie metalica in dreapta fasta - la denivelari mai mari - mai ales prin Buc.! 4. Indicator benzina - functioneaza, dar cand iau contactul ramane sus - nu se duce pe minim - e normal? 5. La temperatura - acul sta putin sub semnul de mijloc - nu trebuia sa urce mai mult? 6. La pozitie, faza scurta si faruri de ceata nu indica nimic la bord??? - la faza lunga si la stopul de ceata indica! - se poate sa fie ceva ars? 7. Usoare vibratii in volan la 80 si 110 km/h, dar asta cred ca e de la echilibrare sau vreo bucsa (poate fi de la acel zgomot metalic ce se aude uneori la denivelari ?) 8. Proiector stanga spart - cred ca nu se gaseste doar sticla si va trebui la-l schimb cu totul. cam asta e la prima impresie (drum), asa ca ii rog pe cei cu mai multa experienta sa-si dea o parere la cele zise! Dupa sarbatori o duc in service - sa vad cu cat mai "sare" de la buget si ce "belele" mai gasesc! "> Link to comment
sprite Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Să o stăpâneşti sănătos! >- 1. Dacă abia "ai tras o tură", e normal să găseşti nivelul la minim... Verifică-l dimineaţa, pe răcoare, dar neapărat fă-i un schimb nou de ulei, filtru ulei, aer & benzină ca să începi "pe curat"... Uleiul nu se schimbă la 87.000 decât dacă... nu o vinzi. 2. Ghinion. 3. Dacă a făcut 90.000 km în Bucureşti şi are doar o uşoară bătaie, se prezintă foarte bine. 4, 5, 6. Dacă te încălzeşte cu ceva, aşa e şi la Matiz. Vezi manualul. 7. Probabil trebuie o echilibrare. Sau anvelope. 8. ...mărunţiş. Cel mai bine, du-o la doctor, să-ţi spună ce ai cumpărat. Şi bagă poze! "> Link to comment
Mircea Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 In sfarsit am reusit sa gasesc ceva acceptabil ca buget si "calitate"! Deci, Nubira I din 2000, 90.000 Km, albastu metal (azur), prim proprietar, carte service, distributie inlocuita - ma duce pana in sept. 2007 sau la 120.000 km, pompa apa. placute, saboti frana, cilindri frana, bucse etc, toate la 60.000 si trecute in carte service. Presupun ca ai verificat corespondenta cartii la unul din service-urile trecute acolo.Pret 15.300 RON Facut consum la primul drum - de la Bucuresti la Onesti (plinul la iesire din Buc., respectiv la intreare in On.), mers aprox. 60% din drum intre 120 - 140 km/h, plus mers (testat) cam 20 km a.c. - 7.7 l / 100km ! Asa ca din privinta consumului sunt f. multumit - la acelasi drum si viteza vechea Dacie break imi lua mai mult si e incomparabil ca tinuta de drum si confort! Inca un mith busted nu? Dar ca orice lucru bun mai are si probleme: 1. cea mai grava este ca in carte are schimbul de ulei facut la 87.000 km, (ciuudat!) deci mers 3.000 si cand i-am verificat uleiul (dupa ce am luato si am tras o tura ptin mol cateva ore) l-am gasit la minim! - si nu mi se pare deloc normal!!! motorul merge f. frumos, relanti constant la 900, trage bine, cu tote ca ma asteptam sa fie mai "nervos", nu scoate fum (sau cel putin nu am observat) si nici alte scurgeri de ulei - mai ales ca motorul nu era spalat si cred ca as fi observat. I-am completat 1l de ulei, urmand sa vad dimineata nivelul :-SS - sper sa nu fie ceva grav Verifica nivelul asa cum scrie in carte: mergi cu masina pana se incalzeste normal, opreste pe o suprafata perfect plana, asteapta circa 20 de minute si apoi verifica. E posibil sa fii avut ulei pus mai putin. Oricum, schimba uleiul si filtrul. 2. Toba din mijloc la plecare abia se auzea - si-a dat "drumul" pana am ajuns, asa ca acum am un frumos sunet "raly"! Sigur nu e finala? Astea au obiceiul sa se duca pe copca 3. O usoara bataie metalica in dreapta fasta - la denivelari mai mari - mai ales prin Buc.! Mai toate fac asa, verifica bucsile de bascula si cele de la bara stabilizatoare. Masina e facuta pentru drumuri bune. 4. Indicator benzina - functioneaza, dar cand iau contactul ramane sus - nu se duce pe minim - e normal? E normal, indica nivelul de benzina non-stop, indiferent daca ai sau nu contactul pus5. La temperatura - acul sta putin sub semnul de mijloc - nu trebuia sa urce mai mult? Nu 6. La pozitie, faza scurta si faruri de ceata nu indica nimic la bord??? - la faza lunga si la stopul de ceata indica! - se poate sa fie ceva ars? Faza scurta nu are indicator in bord. Proiectoarele de ceata ar trebui sa aiba. 7. Usoare vibratii in volan la 80 si 110 km/h, dar asta cred ca e de la echilibrare sau vreo bucsa (poate fi de la acel zgomot metalic ce se aude uneori la denivelari ?) Daca nu sunt permanente, roti dezechilibrate. 8. Proiector stanga spart - cred ca nu se gaseste doar sticla si va trebui la-l schimb cu totul. Cu totul Dupa sarbatori o duc in service - sa vad cu cat mai "sare" de la buget si ce "belele" mai gasesc! Du-o intr-un service bun si verifica mai tot. Daca ai cea mai mica banuiala ca distributia nu a fost schimbata, schimb-o! Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente! Ma bucur pentru tine, rar mai gasesti woo-uri la proprietar. Pune niste poze Link to comment
AdiD Posted April 23, 2006 Author Share Posted April 23, 2006 multumesc de informatii! nu am verificat cartea la service - oricum nu cred ca aveam unde ieri dimineata (in ajunul Invierii), dar difera scrisul, culoare pix si stampila la fiecare revizie efectuata. uleiul am vazut ca a fost schimbat ori la nr. de km, ori la data specificata de service pt. schimb. masina am luato de la o doctorita (divortata, 2 copii, 2 job-uri) care inafara de benzina si dus din cand in cand in service pt. revizii si schimb de ulei nu i-a facut absolut nimic! - motorul era cam imbacsit - nu cred ca era "pregatita" de vanzare. Sper sa lucreze la service DW marti, deoarece miercuri vreau sa o tai in concediu vreo 10 zile - nu de alta dar sa nu am bucurii pe drum - am de facut aproape 1500km! Obligatoriu ii schimb uleiul si fitrele si in functie de "diagnostic", ce va fi nevoie! Altceva ma nelinisteste - dimineata cand i-am verifict uleiul era tot atat ca atunci cand am plecat din Buc. - adica sub minim! In peco, la iesire din buc. i-am pus 1l de ulei si dimineata nu mai era! - a putut sa haleasca in 265 km 1l de ulei??? - in ce conditii se aprinde becul de ulei la bord? Dupa faza asta i-am mai pus 1l de ulei, a ajuns nivelul cam la jumatate, am facut un drum de 135 km (jumatate cat ieri), iar nivelul intact - nu a scazut! ce ar putea fi? - de fiecare data cand am verificat nivelul, am asteptat mai mult de 30 min., asa ca nu cred sa ma fi inselat. toba se aude undeva pe la mijloc - are si joc - acel "cloncanit" metalic - se poate sa fie vreun colier slabit? Am sa pun si niste poze - masina e cam murdare, m-a prins ploaia ieri si azi am fost la socri la tara - deh...asfaltul moale... e cu nr. de buc. pt. ca nu am avut unde sa-i mai fac radierea - toata lumea libera! - am facut doar contractul de vanzare - cumparare, radierea si nr. rosii urmand dupa ce vin din concediu - am sa incerc sa vin intr-o joi poate ajung si la o intalnire! "> Link to comment
Mircea Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Ce tip de ulei ai la ea? Pe sub masina poate fi si racordul flexibil dus, si pe acolo sa gajaie. Spala motorul si vezi sa nu ai pierderi de ulei. E imposibil sa-ti manance un litru in 300 km, asta ar insemna sa fumege mai ceva ca o locomotiva diesel... Link to comment
AdiD Posted April 23, 2006 Author Share Posted April 23, 2006 In carte e trecut Shell (nu scrie tipul), iar completare (fiind intr-un Petrom) am pus ro3 - 10w 40, 1 l in prima zi si 1l in a 2-a. (asta in ideea ca il schimb imediat ce ajung acasa...) nu am vazut urme pe sub masina si nici nu scoate fum... mai verific - oricum o duc in servide de cum deschid. la dacie am patit o chestie - se dusese un semering de la supape si pierdea ulei pe acolo - sa fie posibil si la nubira asa ceva? "> Link to comment
R19/16v Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 la dacie am patit o chestie - se dusese un semering de la supape si pierdea ulei pe acolo - sa fie posibil si la nubira asa ceva? "> eu zic ca se poate, dar tot ajungea sa fumege! unde crezi ca s-ar duce uleiul care trece pe langa coada supapei? tot in camera ajunge si iese pe teava de esapament. dar tu zici ca nu fumega, deci nu il consuma. cel mai probabil il pierde pe undeva. si totusi incearca sa nu ii mai pui ulei mai bun... Link to comment
VAXXi Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 nu am vazut urme pe sub masina si nici nu scoate fum... Motorul e curat (capacul) ? Intr-adevar, n-are cum sa manance 1 litru in 300 de kilometri, nu mananca atat nici un motor in 2 timp care merge cu amestec. Link to comment
AdiD Posted April 24, 2006 Author Share Posted April 24, 2006 motorul era plin de praf, iar pe capac in jurul busonului avea urme de ulei (cam multisor dupa parerea mea). l-am sters ieri, urmeaza sa vad daca mai apare!. "> Link to comment
sprite Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 In carte e trecut Shell (nu scrie tipul), iar completare (fiind intr-un Petrom) am pus ro3 - 10w 40, 1 l in prima zi si 1l in a 2-a. (asta in ideea ca il schimb imediat ce ajung acasa...)... mai verific - oricum o duc in servide de cum deschid. Uleiul îl poţi schimba şi pe la unele vulcanizări. Grăbeşte treaba, că deja motorul merge cu ciulama... A fost o urgenţă, înţeleg, dar încearcă să circuli cât mai puţin în situaţia asta. Link to comment
adostar Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 s-o stapanesti sanatos ! ai dat bine pe ea. Link to comment
Mircea Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 In carte e trecut Shell (nu scrie tipul), iar completare (fiind intr-un Petrom) am pus ro3 - 10w 40, 1 l in prima zi si 1l in a 2-a. (asta in ideea ca il schimb imediat ce ajung acasa...) Da prostia aia de amestec jos! Citeste bine cu ce ulei merg masinile astea. Iarna 5w30, vara 5w40, deci sintetic nu mineral! Motor flush si un ulei ca lumea in ea, cu un filtru man. Apoi mai vorbim de consum de ulei. Link to comment
zack Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 s-o stapanesti sanatos !! la mai multi km (bineinteles fara alcool) ps : usa dreapta fata, a fost accidentata ?(respectiv vopsita) pare alta nuanta de culoare. oricum pana la urma conteaza sa mearga bine, restu-s detalii Link to comment
AdiD Posted April 25, 2006 Author Share Posted April 25, 2006 Multumesc (la fel) tuturor pentru urari! abia in poza am observat si eu diferenta de nuanta la usa - cu ochiul liber, nu iti dai seama. Link to comment
Tommy Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Bafta sa ai cu ea! Arunca RO3-ul ala ca-i prost cu spume. Ai luat-o cu autocolant.. sau l-ai avut pregatit? Link to comment
AdiD Posted April 25, 2006 Author Share Posted April 25, 2006 L-am aruncat! I-am facut azi revizia - schimb ulei, filtre, bieleta dr. fata, sudat intrarea in toba din mijloc, pus pe scaner; - totul ok! a! - am si incaltato - Barum Brillantis 185/65/R14 - singurele pe care le-am gasit mai de Doamne-ajuta! Majoritatea pe la noi inca nu s-au apucat de munca - inca mai sarbatoresc! Am avut noroc si la service - azi personal si program redus! Autocolantul l-am luat mai de mult - de cand ma pregatesc!... "> Link to comment
AdiD Posted April 26, 2006 Author Share Posted April 26, 2006 Am uitat sa va spun - ceva care cred ca ne va cam "gadila" orgoliul la unii! M-am intalnit la service cu o cunostiinta care venise cu un passat break 1.9tdi si dupa politeturile de rigoare referitoare la masini, mi-a spus ca el a fost mult mai incantat de fosta Nubira decat de actulul Passat! Gata, am plecat in concediu - revin in 10 zile! (totusi sper sa gasesc un net pe unde ajung) bafta la toti! "> Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now