Jump to content

1998 Daewoo Tico Sx


Pedala

Recommended Posts

Dupa doi ani in care masina a stat m-am apucat sa o repun in circulatie.

 

Ca scurta istorie, dupa cum scrie in ultimul post, motorul mergea prost, eu am inceput sa lucrez la Alexandria facand naveta cu Volvo-ul, a venit iarna, am gasit-o lovita usor in aripa de pe stanga fata si pana la urma am dus-o la bunica-mea in curte, a expirat ITP-ul si acolo a ramas. Faza tare e ca in tot timpul asta masina a avut CASCO, dar nu a avut RCA. :)

 

Dupa ceva tentative am reusit sa o pornesc: am schimbat cateva furtune de benzina care imbatranisera si la fiecare pornire a masinii infundau jiglerele, am curatat carburatorul (inlocuit garnituri, capsula soc).

Au urmat franele: schimbat cilindrii frana spate, curatat, reglat uns mecanism saboti si inlocuit conductele de frana de pe punte. In fata am schimbat discurile, am curatat etrierii, placutele au ramas cele vechi deoarece aveau doar vreo 1000km. Binenteles aerisit circuitul.

Usa de pe dreapta fata nu putea fi deschisa nici din interior, nici din exterior avand mecanismul de inchidere ruginit pana la blocare. Am desfacut fata de la usa si cu ajutorul unui ulei pentru lant de bicicleta am reusit sa deblochez incuietoarea.

A luat ITP-ul cu brio.

 

Problema majora in momentul de fata este rugina. :) Se manifesta pe la toate reparatiile care au fost executate prin service-urile romanesti. Masina arata mai bine pe dedesupt. Om vedea.

 

Masina am adus-o acum la Alexandria ca sa pot lucra dupa servici la ea, avand la dispozitie garaj si diverse scule, dispozitive, atelier de strungarie, etc... dar din pacate am avut ceva probleme si la Volvo asa ca deabia saptamana asta i-a venit randul :) Cum a fost destul de frig n-am lucrat decat putin la masina:

-Am inlocuit o portiune din cablurile de alimentare dinspre baterie care erau terminate.

-Am reglat socul (pornea foarte greu cand era rece, acum porneste la sfert si pe frigurile astea -7grade)

-Uns incuietoarea si reglat broasca portbagajului.

 

Mai sunt de facut:

-Verificat strangerea tuturor elementelor de la suspensia fata deoarece cateodata se aude un trosnit suspect. Totul are pana in 2000km (Amortizoare, flanse, brate, bucsi bara stabilizatoare) iar articulatiile exterioare de la planetare au 5000km. Sper sa nu fie alea interioare pentru ca nu am chef de cumparat planetare noi.

-Schimbat capacul de la chiuloasa (are o ureche rupta si nu mai poate fii strans cum trebuie. In consecinta motorul este plin de ulei)

-Gresat toate mecanismele de inchidere a usilor pentru a putea repune in functiune inchiderea centralizata si alarma

-FACUT CURAT

-Dus la service pentru reparatie aripa

-Franele tin bine dar prea jos... mai aerisesc odata, daca nu, cred ca se cere o pompa noua.

Link to comment
  • 4 weeks later...

In sfarsit s-a facut ceva mai cald si am apucat sa fac cate ceva pe la Ticalos:

1. Am desfacut telescoapele, am uns "rulmentii"si le-am strans la cuplu.

2. Am Desfacut toate elementele de la arculatii fata si le-am strans la cuplu. Am gasit destule suruburi pe care credeam ca le-am strans cum trebuie, dar s-a dovedit a nu fii asa.

 

Eu de vreo doi ani am ajuns la concluzia ca numai folosind o cheie dinamometrica vor merge toate asa cum trebuie! Va recomand sa faceti la fel. Pentru siguranta si linistea voastra.

Edited by Pedala
Link to comment
  • 2 weeks later...

Azi am refacut legaturile electrice de la inchiderea centralizata: cositorit, schimbat banda izolatoare.

Edited by Pedala
Link to comment

Azi am terminat reparatiile la instalatia electrica:

-Stop ceata

-Lampi numar spate

-Curatat toate punctele de legare la masa,

 

si am schimbat uleiul.

 

Acum urmeaza probele de drum.

Link to comment

Prima masina... nu puteam sa o las de izbeliste :)

Mai e de lucru la ea: Cat e rece nu merge prea bine... (mai trebuie un pic umblat la soc) si cam trebuie revopsita

Link to comment

Salut.frumos rau tare ticalosul tau si ma bucur ca il mentii in stare de functionare.Am si eu o intrebare la tine: cand ai facut instalatia electrica pt beccul de ceata,unde era intrerupt firul,sau ce avea?k la mine nu mai merge de vreo 2 ani si nu imi dau seama de ce.si de obicei masinile astea se strica toate din acelasi motiv.multumesc anticipat

Link to comment

Iti raspund eu, sper sa nu se supere colegul...

De obicei se reteaza firul chiar de langa papuc. Eu le-am refacut pe toate cand am inlocuit bara spate.

Link to comment

Aia poate fii o cauza. La mine am eliminat din cauza asta conectorii de la toate lampile de pe bara (lampi numar, marche-arriere si lampa ceata). Daca aveti posibilitatea cositoriti legaturile ca sa nu mai aveti treaba cu ele vreodata.

Acum insa nu mai mergea deoarece intrase apa in soclul becului ruginind firul de la masa pana s-a dezlipit.Cu putin efeort si o statie de lipit pentru electronica (dar de putere mare > :) ) am reusit sa-l lipesc la loc.

Link to comment
  • 1 year later...

Dupa aproape un an am gasit sursa unui troncanit care venea de undeva din fata stanga.

Pe coloana de directie sub bord exista un rulment in partea dinspre volan si o bucsa in partea dinspre pedale. La mine bucsa avea joc si la orice denivelare mai puternica imi dadea un soc scurt in volan si un "clanc". Am cumparat bucsa, dar deocamdata am facut doar o improvizatie de moment, deoarece articulatia de jos a coloanei de directie este presata si n-am avut cu ce s-o scot.

Link to comment
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...