adostar Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 si eu am patit treaba asta...mi se oprea in mers..am schimbat pompa de benzina cu una originala si de atunci nu am mai avut probleme. Link to comment
AZH Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 @tolin afc Am recomandat sa verifice fisele(cu precadere ceantrala), deoarece am patin aceeasi "chestie", si "buba" era din fisa centrala. Link to comment
tolin Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 La 8.00 sunt primul client la Arrow in Constanta. Schimb: filtru aer, fise, bujii, filtru benzina, curat carburatorul... Schimb cureaua de distributie doar ca sa stiu eu ca totul e bine... O monteaza la loc, prima cheie, nimic... Au incercat de toate, nimic... Au dat din nou carburatorul jos, l-au curatat inca o data... @AZH > daca n-ai citit, acest sir de schimbari a facut omul la service. Deobicei, pachetul de schimb fise contine si fisa centrala. Link to comment
alexmohora Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Păi măi fraţilor: Ce să fie? Ce să fie? ghici ciupercă ce-i... Pot fi doar două sisteme implicate: sistemul electric şi cel de alimentare cu combustibil. Orice mecanic cu o logică minimă trebuia să stabilească mai întâi dacă este o problemă de alimentare sau electrică. Bine că s-au apucat să schimbe tot pe la maşină ca să nimerească piesa defectă - foarte buni mecanici ce să mai zic... Dacă zici că ai mai avut Tico ar trebui să cam ”simţi” dacă e pe partea electrică sau pe partea de alimentare. Atunci când se opreşte mai ai benzină în carburator? Nu vreau să fac pe deşteptul şi nici nu am avut/văzut carburator de Tico aşa că e posibil să spun prostii mari de tot dar, logic, dacă pompa nu a mai băgat benzină maşina ar trebui să meargă cu aia din carburator până se termină... şi pe urmă să se oprească. Nu cred că s-ar opri brusc, mai ales la viteză datorită mizeriei din carburator - ar trebui să meargă mai prost, să facă urât la ralanti etc. Dacă benzină este, pompa bagă - se trece la partea electrică. Ca să se oprească de tot însemană lipsă scâteie pe toate bujiile - deci fie din fişa centrală, fie din bobină sau din ruptor (sau ce o fi ăla de împarte scâteia de la fişă între bujii). Nu are cum să fie de la o singură bujie, fişă pt că asta ar duce la un mers foarte prost şi nu la oprire bruscă. Link to comment
tolin Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 La vechimea masinii, defectul poate fi unde nu te astepti: un releu, un contact. Bineinteles, e de neinteles de ce n-au schimbat si pompa de benzina atunci cand au schimbat cureaua de distributie. Altfel, toate schimbarile sunt rationale in raport cu vechimea. Link to comment
ToPser Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Pai deschide capota si localizeaza zgomotul, din experienta mea zgomotul poate proveni de lansamblu curea de alternator sau alternator!!! N-ai zis ce-ai rezolvat cu opririle motorului vad, ca si altii se lovesc de aceasta problema ! Link to comment
Senna Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Dupa ce moare, scoate fisa centrala din delco, tine-o la 1 cm de blocul motor si cu contactul pus scoate mufa de alimentare a bobinei de inductie. Trebuie sa se formeze scanteie la capatul liber al fisei centrale. Daca nu atunci ori bobina, ori modul de aprindere aflat in delco (modul electronic+senzor cu efect Hall) sunt defecte. Bobina e mai ieftina (aprox 50ron). Pt delco defect e mai rentabil sa iei altul de la SH, aprox 100ron, deoarece numai modul de aprindere costa nou aprox 160ron. Link to comment
DeBeers Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Rezolvat... cel putin asa cred. Constatand o scanteie slaba sau absenta, am luat-o in "ordine inversa" : fise OK, bobina OK, delco NU. Mai precis modulul de aprindere, dupa cum bine a zis Senna. L-am inlocuit cu unul second hand, service-ul neavand nici macar un delco (doar de la craiova, cu comanda, multe zile lucratoare, etc...). Ma chinuie totusi cateva intrebari: 1. De ce se arde un modul ? (mesterii mi-au zis ca e de la alimentat pe altii, sau de la altii, in fine: supratensiuni). poate ca ar trebui sa verific putin si redresorul, etc.. 2. Cat poate sa reziste un modul de aprindere (la masina de firma pe care am avut-o 280k, nici nu stiam ca exista, si ca se arde din senin si te lasa in camp...), mai ales ca am ales varianta "mai ieftina"... 3. Oare asa cedeaza aprinderea electrica ? adica treptat, treptat, intai cade din mers, dupa aia se aprinde din ce in ce mai greu, ca la sfarsit (azi dimineata) sa cada de tot... Parca niste semiconductori se strapung, si gata, pa... ps Multumesc tuturor celor ce m-au ajutat cu un sfat... Link to comment
tolin Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Tu incarci bacteria legata la masina ? Scoate o borna, macar. Link to comment
Mircea Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Cred ca se referea la alternator, Tolin. Link to comment
DeBeers Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 n-am avut ocazia sa incarc bateria inca... in nici un caz nu as fi incarcat o baterie cu bornele legate... poate fostul proprietar obisnuia. ma gandeam ca o baterie nu are cum sa se incarce "peste" pe cand un alternator cu puntea varza poate sa dea peste 14.4 V... ma gandeam ca la unica sursa de "supratensiune"... in afara traznetelor si a... rapirilor extraterestre. ps: sorry, am avut o zi grea azi... Link to comment
tolin Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Un alternator cu puntea varza iti da tensiune alternativa, sursa sigura de stricat electronica auto. Link to comment
DeBeers Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 asta ar insemna sa am si bateria descarcata... bateria se prezinta bine, in service nu mi-au testat tensiunea, cica era electricianul "indisponibil"... se poate schimba doar puntea pe alternator ? si cam cat este ? Link to comment
ToPser Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Da se poate schimba ,puntea costa 70 ron la autdaewoo.ro ! >- Link to comment
NSA Posted June 23, 2006 Author Share Posted June 23, 2006 La mine problema cu pierderea brusca a puterii si imediat cu smucituri puternice se intampla doar cand indicatorul de benzina scade sub jumatate. Cand am rezervorul plin merge fara probleme. Chiar mi se pare mult mai sprintena cu plinul facut. Cum scade sub jum de rezervor apar problemele. Link to comment
NSA Posted June 25, 2006 Author Share Posted June 25, 2006 La mine problema cu pierderea brusca a puterii si imediat cu smucituri puternice se intampla doar cand indicatorul de benzina scade sub jumatate. Cand am rezervorul plin merge fara probleme. Chiar mi se pare mult mai sprintena cu plinul facut. Cum scade sub jum de rezervor apar problemele. Spre exemplu ieri indicatorul de benzina era intre jumatate si un sfert de rezervor. Am avut probleme toata ziua. Mergea in şuturi, mai ales la drum mai lung in panta( dealul Sărărie pt cei din Iasi). Azi dimineata am facut plinul. Merge super. 1. O fi pompa de benzina? 2. Am mizerie in rezervor? Poate fi curatat? Multumesc. Link to comment
AAdorjan Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Daca vrei sa cureti rezervoru trebuie sa-l dai jos ceea ce nu este foarte greu. Dar iti recomand sa faci operatia doar daca ai groapa (sau elevator). Trebuie desfacute niste suruburi si gata. Deci ii clar ca problema ii legata de alimentare, dar totusi nu prea inteleg cum ar trage gunoaiele din rezervor de exemplu cand mai ai inca 10 litrii de benzina. Probabil pompa de benzina ii de vina. Pompa benzina sh 20ron. Pompa benzina noua 57ron sau 63ron. Link to comment
ToPser Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Intre rezervor si pompa de benzina mai exista un filtru,pe deasupra sorbul de benzina se afla postat la cativa centimetri de fundul rezervorului!!! Incearca cu aer sub presiune pe teava care vine din rezervor! >- Link to comment
Senna Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 1. De ce se arde un modul ? (mesterii mi-au zis ca e de la alimentat pe altii, sau de la altii, in fine: supratensiuni). poate ca ar trebui sa verific putin si redresorul, etc..2. Cat poate sa reziste un modul de aprindere (la masina de firma pe care am avut-o 280k, nici nu stiam ca exista, si ca se arde din senin si te lasa in camp...), mai ales ca am ales varianta "mai ieftina"... Unui prieten i s-a ars acest modul ca urmare a infiltrarii uleiului de motor in ansamblul delco, din cauza uzarii o-ring-ului de etansare. Se mai poate arde de la supratensiune brusca. Aceasta poate apare cel mai degraba cand se scoate o borna a bateriei cu motorul pornit (nu poti sa stii ce gargauni a avut proprietarul anterior, ca am vazut multi pornind masinile cu alte baterii bune, pt ca apoi sa le schimbe "on the fly" cu cele descarcate). Cel mai adesea, una sau mai multe din cele sase diode ale puntii redresoare trifazice din alternator se "ard" adica se intrerup. Foarte rar se pun in scurtcircuit, adica "strapunse", acest caz fiind foarte periculos. Un alternator cu o dioda arsa prezinta un zgomot sesizabil de catre cunoscatori in exploatare, datorita faptului ca functioneaza periodic, cand vine randul ca dioda arsa sa conduca, pauza, si alternatorul se roteste mai usor, apoi iar mai greu. Aceste variatii genereaza un "uruit", care dispare cand se intrerupe curentul de excitatie al rotorului. Blocarea releului regulator de tensiune pe deschis genereaza o supratensiune insa aceasta nu este brusca, ci progresiva, filtrata de bateria de acumulatoare. Astfel consider ca acesta nu poate fi o cauza a arderii respectivul modul, decat in timp, abea dupa uscarea (distrugerea) bateriei. Componentele electronice utilizate in industria auto sunt extrem de solicitate, intrucat opereaza intr-un mediu agresiv, umiditate care poate ajunge la 100% si temp de la -30 la 60 grade celsius sau chiar peste. Intrucat aceste componente sunt fabricate din materiale fragile cu coeficienti de dilatare diferiti, apar tensiuni care tind sa le distruga de-a lungul timpului. Consider ca 300k km reprezinta un rulaj extrem de ambitios pt un autoturism mini si economic cum este Tico, si ca modulul tau a trait destul timp de 280k km. Cred ca aceste repere sunt gandite sa reziste doar 150-200k km sau 10 ani. Link to comment
laurcat Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 (edited) am ramas cu maisna in nisip,am turat-o am iesit dar nu mai avea putere..am oprit si nu am mai reusit sa plec.m-a tractat cineva circa 4-5 km si a pornit din nou.am mers cu ea bine 4-5 km dupa care iar a pierdut din putere ,mergeam cu 20-30 km/ora in treapta a 4-a si a 5-a de viteza pana am dat de o panta de 20 de grade pe care nu am putut s-o urc si s-a oprit.am dus-o tractata in service cca 50 de km si cand am ajuns acolo mecanicul mi-a zis sa-i dau o cheie si a pornit.am mers cu ea cca 20 de km in speranta ca se va strica iar si mecanicul ii va face ceva.a mers bine si m-am intors acasa cu ea 50 de km.i-am facut plinul si mi-am cumparat o sufa.a doua zi am plecat la peste 25 de km pe teren accidentat.a mers perfect pana seara cand a trebuit sa plec acasa cand dupa 4-5 km iar a murit.mergea cu 20 km /ora in treapta a 4-a si am obsevat ca servofrana nu mergea(frana era tare).a venit iar fratelo,m-a tractat ca iar nu am putut sa urc o panta de 15-20 grade.m-a dus 2-3 km si cand am oprit i-am mai dat o cheie..a inceput sa mearga bine.si am plecat cu ea spre casa unde am ajuns cu bine si fara alte incidente.va rog un sfat daca se poate.. Foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie. Edited August 2, 2006 by Mircea Link to comment
ToPser Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Cum cu 20-30 km/h in treapta a 4 si 5 a si mai vrei sa urci si panta!!! Masina asta nu are decat doua viteze/ a4a si a 5a ? Iti recomand sa nu o mai pornesti tracata ;poti provoca stricaciuni grave motorului ! Link to comment
Cosmin Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Salut, eu personal cred ca s-a drereglat distributia ceva pe acolo, de aia n-ai putere, nu se incalzeste motorul? Link to comment
laurcat Posted August 5, 2006 Share Posted August 5, 2006 nu o pornesc tractata,ci numai ma remorcheaza.dar dupa 2-3 km maxim,porneste singura,la cheie,nu bagata in viteze.am fost in service si mi-a schimbat capacul la delcou,mi-a suflat carburatorul si a vrerificat alimentarea cu benzina:filtru,conducte,pompa,carburator.cu o zi inainte schimbasem bujiile.ieri am fost cu ea la fetesti pe la jumatea drumului iar m-a lasat.am mers cu ea asa la 20-30 km la ora sa prind trenul de bucuresti.seara am plecat cu ea spre casa am mers 15 km bine iar a inceput sa piarda din putere a venit frate-miu m-a tractat 2 km si cand ma tracta am pornit motoru( nefiind bagata in viteze ,la cheie)am oprit am scos sufa si am continuat drumul spre casa cca 10 km chiar cu 120 -130 km la ora ca ma apucasera nervii.mi-e frica sa mai merg cu ea..ca ma lasa unde nu te astepti .un service bun stie cineva?braila,constanta..? Link to comment
laurcat Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 ura,am rezolvat!dupa ce am schimbat capacul la delcou,filtrele de aer si benzina,fisele,am suflat carburatorul cu compresorul si am verificat conductele de alimentare,....un baiat destept a vazut ca nu scoate gaze pe esapament de vina erau toba de mijloc si cea mare infundate..d'aia n-avea putere saraca ... Link to comment
adostar Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Daca ai modelul SX cu catalizator este posibil. La dacie am renuntat la el din acelasi motiv, nu mai tragea motorul. Link to comment
Recommended Posts