bishnitzarul Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Ai sectionat si firul albastru din pinul 6 ? Link to comment
sorinuif Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 (edited) salut, multumesc pentru interventie, Am atasat cateva poze sa-ti dai sema ce am facut Edited March 12, 2014 by sorinuif Link to comment
bishnitzarul Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 salut, multumesc pentru interventie, Am atasat cateva poze sa-ti dai sema ce am facut Ai inversat si firele in mufa ? Asa dupa cum se observa trebuie scosi papucii 5,6,7.8 din conector si reintrodusi in ordinea: - 5 la pozitia 6 - 6 la pozitia 5 - 7 la pozitia 8 - 8 la pozitia 9 - iar in pozitia 7 trebuie introdus un papuc cu un fir care se leaga la releu la pinul 1 (daca lipseste) uite cum am eu scris de cand am montat temporizarea: pini releu : 1 ;15; 31; 31b; 53c; 53e 31- masa 1- la pinul 7 maneta 15 - la pinul 8 maneta ( siguranta f8) 53c- la pinul 4 maneta se sectioneaza firul albastru de la pinul 6 maneta 53e - pinul 6 maneta 31b - se leaga la celalalt capat al firului sectionat care duce la motorul stergatoarelor. Link to comment
sorinuif Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 (edited) Operatia a decurs asa: 1. Inversat firele conf: - 5 la pozitia 6- 6 la pozitia 5- 7 la pozitia 8- 8 la pozitia 9 Dupa aceea: - de pe firul pinului 4 (rosu cu galben) am pus un fir cu papuc spre 53c - firul 6 l-am sectionat I-am montat cate un papuc partea dispre mufa in 53e, partea dinspre motor in 31b - noul fir 7 adaugat in mufa l-am dus in "-" releului - de pe firul pinului 8 (maro) am pus un fir cu papuc spre 15 - din releu a mai ramas 31 care l-am legat direct la masa masini. In afara de firul 6 care se sectioneaza, celelalte fire doar le-am dezizolat fara sa le tai si m-am legat de ele. Ceva imi scapa.. si nu imi dau seama ce, mi-am montat si A/C pe el dar parca nu a fost asa.., doar daca au schimbat astia firele..matizule e din dec 2006 euro3 am pus si o poza cu ce legaturi am facut intre mufa de la maneta si releu - 0724294410 Edited March 12, 2014 by sorinuif Link to comment
bishnitzarul Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Cum ai legat este bine...ma gandesc sa nu fie releul stricat... Link to comment
sorinuif Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 (edited) Am rezolvat! problema.. era siguranta de 15a -> arsa, nu stiu cum presupun ca am atins ceva si a sarit..., schimbat sig si rezolvat! Schema este ok, Multumesc pt support bishnitzarul Seara buna! Edited March 12, 2014 by sorinuif Link to comment
Cocolino Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 (edited) Pentru cine mai este interesat de temporizare la stergatoarele Matizului am adaptat o schema imbunatatita respectiv temporizare reglabila la costuri cat mai reduse. Practic materialele necesare sunt un releu de temporizare de Cielo (cod 94788146), un releu (de ex. LMR1H-12D) si un potentiometru cu intrerupator inclus de 100k. Avantajul schemei este ca nu trebuie schimbata maneta stergatoarelor si face reglarea intervalului de temporizare, ceea ce este un plus considerabil. Functionarea este destul de simpla: la actionarea manetei pe viteza mica, daca contactul k este deschis, releul nu se anclanseaza si stergatoarele functioneaza in regim continuu (schema originala). La inchiderea contactului k, releul anclanseaza, contactul sau normal deschis se va inchide iar motorul pe turatia mica va fi alimentat prin temporizator. Fata de schemele anterioare, pe langa sectionarea firului de la pinul 5, mai trebuie sectionat si firul de la pinul 6 si legat pe contactele releului. Fac o precizare importanta: schema respectiva nu a fost implementata inca pe autoturismul din dotare, dar o voi face in curand. Iata si firele care vin in conectaor (editare din postarea colegului "edi"): - 1 - alb (subtire) - alimentare motor stergator spate- 2 - verde/negru (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului spate- 3 - rosu/galben (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F9)- 4 - rosu/galben (subtire) - alimentare + 12v pe motorul pompei spalatorului fata- 5 - albastru (gros) - contact intern din motorul stergatorului- 6 - verde/negru (gros) - alimentare motor turatie mica- 7 - maron (gros) - alimentare + 12v pe contact (siguranta F8)- 8 - violet (gros) - alimentare motor turatie mare- 9 - N.C. - nu este conectat Edited April 12, 2014 by Cocolino Link to comment
augustinionut Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 (edited) Offtopic: uite forfecutele mele, dragele de ele Edited April 13, 2014 by augustinionut Link to comment
unqzz Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Salut tuturor am un Matiz ( poreclit "Silver") de 10 ani, timp in care am avut multe evenimente insa din doua m-a scapat de la moarte. Pentru asta ii datorez ceva asa ca am reusit sa il repun in functiune si merge bine. Varianta pe care o am este E cu aer conditionat. Problema este ca nu ma pricep sa ii pun temporizator . Daca este cineva dispus sa ma ajute platesc bucuros manopera si piesele. Multumesc anticipat Link to comment
RaducuG Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 (edited) Salutare, cateva intrebari legate de acest subiect: 1) Unde gasesc papuc pt mufa alba? 2) Unde si cum ati fixat releul? 3) Unde gasesc o masa? Multumesc! PS. Sunt posesor de un Matiz E din 2007 fara instalatie electrica completa si am releul si manetica cu pozitia INT deja cumparate. Edited January 12, 2015 by RaducuG Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now