bella Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Salutare, Sambata cand am fost sa schimb cauciucurile pe fata unul dintre prezoanele de pe dreapta s-a rupt si bineinteles a ramas acolo . Cu chiu cu vai l-am scos si am recuperat filetul in proportie de 80-90%. Cei de la service mi-au zis ca prezoanele de Cielo se decalesc usor si astfel se ajunge la probleme din astea(spun ca au avut multe astfel de situatii). Intrebarea mea este daca stiti alte tipuri de prezoane care s-ar putea potrivi...eventual preturi, etc. Multumesc. Link to comment
ovi_jer Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Pai daca filetul din butuc este recuperat poti pune linistit un prezon nou. Nu sant probleme la ele decit cand acestea nu vad unsoare cu anii si/sau sant strinse cu ranga de 2m de parca ar fi piulita la planetara. Link to comment
bella Posted May 16, 2006 Author Share Posted May 16, 2006 Ovi, as vrea sa cumpar prezoane noi din motivul ca filetul interior a fost refacut 80-90%=>exista putin joc al prezonului cand il infiletezi cu mana...asadar m-am gandit ca un prezon nou ar sta mai bine. In alta ordine de idei, prezoanele au fost stranse ultima data, la vechiul proprietar, cu pistol pneumatic si as vrea sa le schimb deoareca nu stiu daca a mai fost vreunul slabit in structura. Cam astea sunt argumentele... P.S. Asadar prezoanele nu sunt proaste, prosti sunt cei... Link to comment
nino Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Nu stiu daca e bine sa se "unga" prezoanele pe filet...caci eu cred ca rolul lor de a tine roate fixata de butuc e dat tocmai de frecarea maxima filet-gaură din butuc... Poate in exterior nu-i problema cu vaselina... Link to comment
ovi_jer Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Gandesti ca un vulcanizator? Ce treaba are una cu alta? Link to comment
bella Posted May 16, 2006 Author Share Posted May 16, 2006 Eu am uns la cealalta masina piulitele(prezoane fixe) si nu am avut nicio problema...recunosc faptul ca au fost persoane care mi-au spus ca nu e bine Link to comment
tolin Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Gandesti ca un vulcanizator? Acum realizez ca nu prea am vazut vaselina pe la vulcanizari, dar n-am stiu ca exista si un curent in gandire. Link to comment
BAD_MF Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Si eu am patit ceva asemanator, prezon rupt in butuc, probabil de la un "mester" de la o vulcanizare. Am reusit sa-l scot dar se stricase filetul asa ca am schimbat butucul, 500 de mii lei vechi SH si am rezolvat problema. Link to comment
bella Posted May 16, 2006 Author Share Posted May 16, 2006 O sa il schimb si eu dar m-am gandit sa fac operatiunea in momentul in care schimb rulmentii sa nu mai umblu de 2 ori acolo. Link to comment
tuf5075 Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 eventual preturi, etc. Tocmai am cumparat eu niste prezoane ...si care mai erau si speciale desi e stupida faza...cica prezoane antifurt...dar toate 20 de pakete fiecare paket format din 5 prezoane) care erau expuse mergeau cu aceeasi cheie... Oricum, pretul la aceste 5 bucati speciale, special facute contra furtului ..a fost in jur de 150.000 parca, undeva acolo. Link to comment
Mircea Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Tuf, sigur te referi la prezoane? Cred ca mai degraba la piulite.... )"> Link to comment
tuf5075 Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 (edited) Tuf, sigur te referi la prezoane? Cred ca mai degraba la piulite.... )"> PrezOane sigur... oferta SELGROS Dar de ce? Edited May 16, 2006 by tuf5075 Link to comment
Mircea Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Pentru ca multa lume confunda prezonul cu piulita...Ca si regula piulitele se fac antifurt, nu prezoanele. Link to comment
tuf5075 Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Pentru ca multa lume confunda prezonul cu piulita...Ca si regula piulitele se fac antifurt, nu prezoanele. Sper sa nu le confund, dar la Daewoo sunt doar prezoane, nu? Si sunt "antifurt" pentru ca nu merg cu cheia de 19, au ele un mdel acolo si se vand cu chei de desfacut "speciala" , dar care din pacate e comuna la toate seturile vandute...deci s-a cam dus ideea de antifurt. Link to comment
Moshu Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Gandesti ca un vulcanizator? @ovi_jer> Putem s-o consideram declaratia zilei? E tare de tot. Link to comment
Mircea Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Bun, din cate stiu eu prezon e un ax care are filet la ambele capete. O parte se fixeaza in butuc, pe cealalta vine piulita care fixeaza roata. Exista masini care nu adopta solutia asta - prezon + piulita, ci prefera sa puna 2 ghidaje pe butuc si sa fixeze roata cu suruburi. Un bun exemplu este Lada. Link to comment
R19/16v Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 STUD BOLT (PREZON) 1. A bolt with threads on both ends, to be screwed permanently into a fixed part at one end and receive a nut upon the other; -- called also standing bolt . Link to comment
Zmeul cel rau Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Bun, din cate stiu eu prezon e un ax care are filet la ambele capete. O parte se fixeaza in butuc, pe cealalta vine piulita care fixeaza roata. Exista masini care nu adopta solutia asta - prezon + piulita, ci prefera sa puna 2 ghidaje pe butuc si sa fixeze roata cu suruburi. Un bun exemplu este Lada. La Espero cam asa e. Sunt niste suruburi, nu piulite. Link to comment
Mircea Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Pai atunci ne-am lamurit Pana acum ne-am inteles neam )"> Link to comment
stefanivlad Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Am si eu o problema de genul prezon distrus.Povestea este urmatoarea: S-a umblat la roata de pa fata stanga de catre un mecanic oarecare, si a desurubat/insurubat prezoanele (daca am inteles eu bine asa se schema suruburile care tin roata la locul ei ) cu o cheie mare.Urmarea este ca unul din prezoane l-a insurubat stramb .Nu stiu cum a reusit, dar asta e rezultatul . Astazi la vulcanizare s-a chinuit tipul de acolo 20 min sa-l scoata. In cele din urma l-a scos fara sa il rupa, dar este complet distrus.Ce pot face? Este suficient sa refac filetul si sa pun un prezon naou sau trebuie schimbat si butucul? Nu sunt genul care sa zic "merge si asa" la situatii de genul asta. Momentan merg in trei suruburi si stiu ca nu e o solutie... Multumesc mult "> Link to comment
ticolino Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 pai... care filet s-a distrus, cel din butuc, cel de la prezon sau amandoua? incearca sa vezi cu un prezon nou. ca solutie temporara. daca e filetul dus din butuc, solutia definitiva ar fi schimbarea butucului. se poate si prin operatii de strungarie, cu reductii & stuff dar eu unul n-as avea incredere in asa ceva. Link to comment
stefanivlad Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Sunt duse amandoua. O sa incerc astazi sa refac filetul la butuc (nu pare chiar irecuperabil) si sa pun un prezon nou sa vad ce zice. Link to comment
bella Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 Salut, Incearca asa dar nu te baza foarte mult pe asta. Adica, teoretic se poate merge si in 3 prezoane dar nu trebuie sa amani la nesfarsit remedierea si normal, trebuie mai multa grija. Bafta. P.S. Eu merg doar cu trei prezoane momentan dar inainte de a pleca in concediu, o sa schimb rulmentii si butucul respectiv. Link to comment
ovi_jer Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Nu te risca cu improvizatii.Schimba butucul imediat intr-un service bun unde sa lucreze cu bagare de seama sa nu iti sparga rulmentul la depresare. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now