allkool2all Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Mai esti suparat? Nu am fost suparat deloc...nu cred ca am inteles io bine afirmatia ta! Nici o problema! Cat despre dayton DW500, stiam ca sunt de iarna..d-asta mi le-am si luat...ca vine iarna! DAR, de cand mi-am pus Daytoanele astea DW500 am obs o tractiune mai buna pe noroi si frunze ude pe carosabil(atat am intalnit pe drumurile mele pe la munte weekendu' asta), in schimb distanta de franare pe carosabil uscat si chiar umed a cam crescut, destul de mult..! E normal? Sa fie de la faptul ca suptafata de contact la anvelopele de iarna este mai redusa fata de cele cu profil de vara? Link to comment
laurentziu83 Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Voi ce parerea aveti de ele sau de cele resapate in general? De cele resapate stiam ca pe timpul lui nea nicu era bine sa le montezi numai pe spate, remorci si sa nu mergi cu mai mult de 80 la ora. Mai aveau si un rulaj in kilometri mai redus. Acum vad ca la cele resapate de la Metro nu mai scrie o limita de viteza care sa constituie un impediment. Totusi din ce stiam dinainte despre cele resapate parca nu prea as avea incredere in ele. Poate nu ar mai fi o problema. Poate o parere mai avizata... Si eu stau acum in dubiu daca sa-mi iau la SH sau noi dar resapate. Mi-e frica pentru ca mai am obiceiul sa-i dau in goarna cu 120-130 si nu vreau sa am probleme. Link to comment
hitman Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 in schimb distanta de franare pe carosabil uscat si chiar umed a cam crescut, destul de mult..! E normal? Sa fie de la faptul ca suptafata de contact la anvelopele de iarna este mai redusa fata de cele cu profil de vara? Da e normal. Uite dovada. A, si inca ceva: eficienta pneuriilor de iarna este mare de abia de la temp. ext. de 7grdC in jos. Distante de frinare.doc Link to comment
tolin Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Documentul anterior confirma observatiile. Motiv pentru care pneurile de iarna se folosesc doar pe vreme rece si pe zapada. Pe ploaie sunt periculoase, motiv pentru care trebuie condus foarte prudent daca v-a prins ploaia incaltzati cu ele !!! Pneurile sunt reshapate de producator si sunt doar pentru iarna, cind nu se ating viteze mari. Pe talonul lor trebuie sa fie si un indicator de viteza de genul xxT, care se refera la viteza maxima suportata de pneu, dar care nu inseamna viteza maxima cu care puteti rula pe M sau pe S. Aderentza la carosabil depinde de alti factori, iar pierderea ei depinde mult de stilul de conducere. Pe cauciuce de iarna nu se mai conduce ca pe celelalte. De obicei, pneurile de iarna se monteaza pe jenti suplimentare pentru a putea fi inlocuite rapid la schimbari de vreme. Rezulta ca ele sunt un lux, dar foarte necesar de multe ori. Link to comment
laurentziu83 Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Adica nu prea pot eu de exemplu sa merg pe drum european in siguranta la 110 cu cauciucuri de iarna daca e drumul uscat? Iarna se poate intampla sa prinzi si temperaturi mai mari de 7 grade si nu ai cum normal sa schimbi anvelopele cu unele de vara. Eu voiam de fapt sa-mi iau anvelope de iarna cu care sa umblu toata iarna dar eu cel putin merg foarte mult in afara localitatii (IS-GL si IS-Buc) si o sa merg astfel cu gumele astea pe drum uscat sau mazga, depinde cam ce o sa prind. Eu eram hotarat sa-mi iau anvelope de iarna de la SH, dar din ce aud acum cam stau in dubii. Link to comment
tolin Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Ai vazut tu scris mai sus ceva de drum uscat ? P L O A I E. Am si explicat pe undeva fenomenul => aquaplanare !!! Vrei sa vorbesti si tu dintr-o astfel de experientza ? Nu doresc la nimeni. Daca ploua torential poti iesi in decor la 80 km/h. Link to comment
hitman Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Vorbind de caociucurile de iarna ce sa faci, asa e in inginerie: la un avantaj ai doua dezavantaje. Imi aduc aminte, cind am avut eu prima masina personala (un oltcit) la prima zapada m-am repezit sa-mi pun lanturi antiderapante. Sa vedeti ce misto e sa pui lanturiile pe roti cind ninge afara si cind sint -5grdC. Merita sa ma filmeze cineva si sa dea caseta la emisiunea 'Stupid Things'. Utilitatea lanturiilor nu a fost mare, a doua zi le-am dat jos, ca au curatat aia cu sarea drumuriile si erau potiuni cu asfalt. Masina facea ca toti dracii pe acolo. Ma rog, bani aruncati in vint pe lanturiile alea de kko. Asa, dupa ce m-am documentat cu anvelopele astea, cred ca merita cu virf si indesat un set de anvelope de iarna. Cel mai probabil vor fi pentru trei luni. Si un set de jentzi ca sa fie lucruriile usoare, sa le poti sa le incalti imediat. Ma rog e cam incomod, ar trebui sa ai boxa la subsol, daca stai la bloc, ca ocupa mult spatiu. Link to comment
FLEX Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 1. Eu unul sint foqarte multumit de Debica Frigo Directional. 2. Intr-adevar, e indicat sa rulezi prudent pe ploaie cu ele; de fapt e indicat sa rulezi prudent pe ploaie 3. Am mers cu cauciuce de iarna in toata gama de viteze accesibila gindacului, evident corelat cu specificul carosabilului; nu e nici o problema, insa e indicata utilizarea lor la temperaturi SUB +7gC; dupa cum e vremea in Buc., nu prea le-a venit timpul. Link to comment
zalmoxis Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Mai Felix tu ai termometeru cu rezistentza !!!!....Pai cate grade crezi ca-s acum afara !!! BTW ..la Bv ...N I N G E E E E !!!!...Asta ca v-am promis! ))))) Link to comment
NFS Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Ma dusei azi la City Center, unde auzisem ca au anvelope Pirelli. Intru, aveau. Ma duc si intreb de 155/65/R13 de Matiz, zic ca vreau 2 bucati si gagica imi zice ca nu mai au decat unul (dupa ce cauta prin calculator)! Buuuuun. Ies afara si in timp ce ma gandeam ce sa fac mai departe (daca sa mai caut sau sa renunt) imi arunc ochii prin standul lor. Si vad doua exact cum vroiam eu! Intru inapoi si ii zic ca am vazut eu doua! Aaaaaa, zice gagica, pai alea sunt in custodie, nu putem sa le vindem decat daca asteptati vreo ora sa cerem factura prin fax! Zic, bine astept o ora. Da gagica telefon si afla ca faxu vine in doar juma de ora! Ok, ma duc, beau o cafea la bar, ma duc inapoi, venise faxu, ma duc platesc, tot tacamu, acu ma asteptam sa se duca aia si sa dea jos rotile din stand si sa mi le dea. Surprize, surprize... imi aduce doua Pirelli, altele decat cele din stand!!! Deci aveau! Si totusi ma trimisesera la plimbare! Alta chestie... pretul afisat pe bucata era vreo 52EUR. Dupa calculele mele asta ar fi insemnat vreo 2.100.000 lei/bucata. Ei bine, pretul total pt doua bucati a fost doar 3.500.000 ROL !!!!!!! Eu unul am tras concluzia ca nu vroaiu sa vinda Pirelli-urile (aveau pret afisat mai mare decat cel din factura si mi-au zis ca n-au si de fapt aveau). Egzista o iespicatzie? Link to comment
danielson Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Pretzul real e de 2milioane si umpic, intr-adevar. Fie s-au tzapit aia (au calculat in dolari), fie ai beneficiat tu de nush ce reducere. Link to comment
lalexis Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 NU POT SA NU MA LAUD!!!! Am prins pe cineva care a venit de curind din Germania si mi-a adus 4 Fulda Kristall Gravito 145/80-13. De Oltcit Noi noute. Mi-am luat 4 jante noi si le-am pus. Este un pic mai inalta. Nu atinge nicaieri, la nici un bracaj Sunt un pic mai confortabile. Promit sa pun si poze. Acum vreauuuu sa ninga sa vad cum se comporta. Link to comment
laurentziu83 Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Bai lasa-ne cu ninsoarea ta cu tot ca eu mi-am pocnit deja masina la ninsoarea trecuta "> , nu-mi trebuie zapada decat in ajunul craciunului. Sa ai grija la radare de-acum incolo; kilometrajul o sa-ti indice mai putin. O sa ai mai putine jante indoite, dar sa ai grija la stabilitate, care si asa cam lasa de dorit. Ai zis ca ai luat numai 4 anvelope; cand faci pana ce faci ? Pui rezerva care e pe 65 ? Link to comment
lalexis Posted December 17, 2004 Share Posted December 17, 2004 Bai lasa-ne cu ninsoarea ta cu tot ca eu mi-am pocnit deja masina la ninsoarea trecuta "> , nu-mi trebuie zapada decat in ajunul craciunului. Sa ai grija la radare de-acum incolo; kilometrajul o sa-ti indice mai putin. O sa ai mai putine jante indoite, dar sa ai grija la stabilitate, care si asa cam lasa de dorit. Ai zis ca ai luat numai 4 anvelope; cand faci pana ce faci ? Pui rezerva care e pe 65 ? Naspa', la asta nu m-am gandit Cred ca e misto daca fac pana pe fata Viteza e mai mare cu 8 km/h. Am grija la asta tot timpul. Daca vrei sa le vezi, masina e in parcare la Romtelecom de la 8 la 16. Link to comment
laurentziu83 Posted December 17, 2004 Share Posted December 17, 2004 Eu iti vedeam masina mai tot timpul prin Pacurari. Poate am timp in curand. Nu vii diseara la intalnire? Link to comment
Gerula Posted December 20, 2004 Share Posted December 20, 2004 Salut, Am avut masina echipata cu Hankook, le-am schimbat la 50000 fara nici o pana macar si au mers bine si iarna. La 50000 am cautat tot Hankook si am gasit la City Center pe Dorobanti. Am 75000 si tot fara pene(Fereasca Dumnezeu) Drum bun. Link to comment
laurentziu83 Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Bey Lalexis, vezi ca a nins azi dimineata de mama focului prin Iasi Ia zi-ne si noua cum cum se comporta Kristall-urile pe cristal, tot voiai tu zapada sa le testezi. Ca eu m-am convins de gumele mele putrede cum merg pe zapada si am abandonat-o la mine la "tzara" cu zapada pe ea in parcare, si am trecut la RATC, 'eftin si bun . Pana imi iau io Continentale mai este. eventual da o tura prin spate pe la corpul A la univ diseara si fa niste intoarceri cu frana de mana si vezi cum se comporta (se face un patinoar acolo, mama mama ) Link to comment
lalexis Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Se comporta super misto. Am pus vreo doua frine de control cind am plecat azi cu ea si vreau sa spun ca e diferenta de la cer la pamint fata de iarna trecuta pe care a facut-o cu Montanele. Cel putin la mine pe straduta era inzapezit bine si nu am avut probleme pina la bulevard. Mergi ca tancul. Trebuie sa ne intilnim sa te convingi. Link to comment
laurentziu83 Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Mergi ca tancul. Trebuie sa ne intilnim sa te convingi. <{POST_SNAPBACK}> a mea parca-i capac de WC pe gheata cu caucioacele diferite pe fata, dar daca-mi mut montanele pe fata nu mai am tractiune (macar aste straineze de pe fata mai au ceva desen). Link to comment
lalexis Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Am sa pun o poza cu desenul la ale mele maine, dupa ce o fac. Link to comment
andreib Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Bai baieti da pe mine ma lasati pe dinafara ("> . O singura placere am iarna si aia e sa fac intoarceri cu frana de mana > . Eu zic sa comitem o intalnire de mers pe zapada . Daca ne blocam pe undeva ne trage Lalexis > .Cautam o parcare goala si ne facem de cap > Link to comment
laurentziu83 Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Pai in spate la cladirea unde iti parchezi in mod normal masina e un loc numa bun. Da sa fie seara ca altfel n-ai loc de masinile profesorilor si mai lovesti pe vreunul. naspa e ca zilele astea-s cam ocupat cu un examen si n-am timp si bani de distractii de-astea. Link to comment
andreib Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Lasa Laurentiu ca si eu am exmen la finante ("> sambata dar o ora tot as putea sa ies din casa . O leaca de distractie pana nu se topeste. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now