sergiuhusca Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Eu unul nu as risca... Gandeste-te cum ar fi sa fii pe la Lepsa , Vrancea!Cea mai apropiata vulcanizare o ai la 70 de km! Ce faci in situatia asta? Gropi pe drumurile patriei avem destule! Link to comment
vonLeeb Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 In cazul asta deja e nevoie de o atentie speciala... ma mobilizez, caut cuiul, scot, si montez o camera pe care o voi avea pregatita James Bond are solutii la toate. Chiar si acum merg cu o camera bagata intr-un tubless definitiv avariat de o gaura pe talon. Link to comment
Julius Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 E un model de la Falken, directionale de ploaie, 165/60R13. Pe un site parca era decat 1 mil juma pt un cauciuc. Pe celelalte aproape de 3. Am cautat si eu la un moment dat 165/60R13, ca mi se nazarise sa pun mai late, punand si jante de aliaj pe 13. Desi am gasit oferte pe cateva site-uri, practic nimeni nu avea pe stoc. Si m-am lasat pagubas. E riscant sa te aventurezi sa iei dimensiuni asa rare, daca faci praf 1-2 cauciucuri e greu sa le inlocuiesti apoi... Mai bine asa, ca parca n-as fi vrut sa pierd din performantele masinii si sa supun motorasul la un efort suplimentar. Asa ca am pus tot pe cele de dimensiuni standard. Link to comment
vonLeeb Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Am nevoie de o recomandare, un service/magazin care vinde Debica Navigator 1 sau Tigar Sigura la pret bun, si face si livrari in tara. Stie cineva? Am mai vazut pe internet, dar stocul lor real e zero... Link to comment
cata30 Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Salut, Am avut iarna asta, din noiembrie (spre sfarsit) pana saptamana trecuta cauciucuri de iarna Fulda Montero Kristal si am fost foarte multumit de ele - m-au scos din cel putin 2 accidente sigure, pe care nu le-as fi evitat cu cauciucurile de vara- deci, ca idee principala se merita. Am dat 150 pe bucata. Ma gandesc ca poate foloseste cuiva informatia asta. Link to comment
micutu Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Stie cineva cat de eficiente sunt sprayurile acelea antipana din hypermarketuri? Ma gandeam sa renunt la roata de rezerva. Am folosit asa ceva de nevoie, intrucat in locul rotii de rezerva am butelia GPL, si pot sa-ti spun ca pana la vulcanizare ajungi sigur. Eu zic ca poti face mai mult de 100km dar depinde si de pana acum. Din cate stiu eu, este recomandat sa nu scoti corpul strain ce ti-a penetrat cauciucul, va rog sa corectati. Mi s-a intaplat o singura data sa imi tai cauciucul pe lateral exerior fix pe Transalpina - DN 67C - si cum nu aveam posibilitatea sa schimb cu rezerva(o luasem aticipand ce ma asteapta), am bagat sparyul( a-l mai ieftin cumparat din auchan - 16 ron). Am ajuns cu roata pana la Ranca, binenteles era lasata, dar nu pe janta, si astfel folosesc si in ziua de azi acest cauciuc. Am mers asa, cam 20 km( mi sa intaplat chiar cand incepusem sa urc de la DN 7c). Daca eram pe asfalt ma tinea mai mult cred. Gaura, sa astupat pe moment, dar datorita drumului a continuat sa scape aer; aveam mai multe sanse sa fie ok daca mergeam pe asfalt, si bagam spary-ul cu masina pe cric; eu l-am bagat direct... Link to comment
vonLeeb Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Am schimbat anvelopele atat ca marca cat si ca dimensiune... de la 155/65/r13 la 145/70/r13. Cele noi sunt unidirectionale, insa partea proasta la acest tip e ca daca ai rezerva pusa ca ptr dreapta, si ai pana pe stanga... folosesti rezerva in mod nefiresc, pana ajungi la vulcanizare ca sa-ti intoarca invers anvelopa pe janta. Dar ce faci cand esti la 150km de orice vulcanizare... Cum afecteaza un drum asa lung anvelopa folosita in sens contrar directiei sale firesti? Link to comment
augustinionut Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Care e avantajul astora directionale? Link to comment
vonLeeb Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 (edited) Care e avantajul astora directionale? Avantaje: accelerare mai buna prin rezistenta mica la inaintare, si franare pe distanta mai mica. Insa dezavantajul e destul de mare, citeam in "car byble", ca dai de belea daca folosesti cauciucul invers ("all sorts of trouble"). Edited May 1, 2009 by vonLeeb Link to comment
Tyby_G Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Tii ca rezerva un cauciuc normal si ai rezolvat problema, indiferent pe ce parte faci pana. Link to comment
vonLeeb Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Prea tarziu, mi-am luat 5 bucati unidirectionale. Cele simetrice sunt mai practice, clar, datorita faptului ca se pot interschimba. Sa zicem ca fac pana la unidirectional, pe talon. Anvelopa cu pana, o pot trece ca rezerva cu camera, daca am unidirectional ca rezerva initiala. Asa cu simetrica, trebuie neaparat sa dau bani pe cauciuc nou. Dar as vrea sa stiu cat de mult afecteaza roata/tinuta de drum rulajul cu o anvelopa in sens invers celui normal. Trebuie sa fie careva pe forum cu unidirectionale, voi cum procedati? Poate ar fi cazul sa imi iau levier si compresor mai puternic in masina, imi deschid vulcanizare ambulanta Link to comment
_escu Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Pe carosabil uscat creste zgomotul la rulare si rezistenta la inaintare a avelopei. Pe carosabil umed nu cred ca vrei sa mergi cu o anvelopa unidirectionala montata invers... imagineaza-ti ca datorita profilului are tendinta sa aduca toata apa spre mijlocul anvelopei... Link to comment
vonLeeb Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 (edited) ... Las ca-i bine, nu trebuie sa irosim resursele naturii, tinem apa cu noi. Edited May 1, 2009 by tolin Link to comment
martiz Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 ...Poate ar fi cazul sa imi iau levier si compresor mai puternic in masina, imi deschid vulcanizare ambulanta Sa nu uiti si un set de echilibrat roti! ) Link to comment
augustinionut Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Detin continentalurile din fabrica , pe care ieri le-am umflat cu 2,3 bari.De proba pt consum.Au inceput sa scartaie la plecarile de la semafor Link to comment
SmartTony Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Detin continentalurile din fabrica , pe care ieri le-am umflat cu 2,3 bari.De proba pt consum.Au inceput sa scartaie la plecarile de la semafor Si ce iti place mai mult scrataitul/consumul sau siguranta ta? Unde mai adaugi si amplificarea tuturor gropilor. Link to comment
augustinionut Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Si ce iti place mai mult scrataitul/consumul sau siguranta ta? Unde mai adaugi si amplificarea tuturor gropilor. mercic de grija.Cu cauciucurile umflate, frecarea la inaintare e mai mica.Si acu, dupa o luna , s-au mai desumflat Basca, stiu toate gropile intre casa si servici .Chiar franez de la 60 la 0 in mai putin de 10 m Link to comment
al3xdragan Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Salutare. Am o nedumerire..: Daca schimb anvelopele de la 155/65 R13 la 165/65 R13 pe jantele standard ale matizului (latime 4.5 J) este vro problema,.. cele cu 165 se preteaza fara nici o problema? Multumesc. Link to comment
tolin Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Inainte de-a pune pe oricare janta, daca cresti de la 155 la 165, trebuie sa scazi din 65, pentru a pastra diametrul rotii. Rspunsurile le gasesti aici: http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2.html Link to comment
bishnitzarul Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 (edited) 165/65 r13 merg perfect pe jantele de tabla. De curand am facut un drum prin tara si prin zona ungurilor unde drumul este bombardat de gropi am stricat 2 cauciucuri si am cumparat alte 4 bucati cu diamentrul 165/70 r13 ( nu sunt montate pe jantele originale) nu am nici un fel de probleme cu ele ... nu ating deloc. Edited August 26, 2009 by bishnitzarul Link to comment
adisoru Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Eu am pe Matiz cauciucuri Continental 155/65 R13. Asa am avut de cand am cumparat masina si pana acum. Am facut pana acum 2 schimburi de cauciucuri si urmeaza al 3-lea. Am observat insa ca pe talonul masinii am scris: 145/70 R13. Eu vreau sa pun tot 155/65 R13. Se poate ca vre-un politist cu exces de zel sa imi dea o amenda pentru ca nu merg cu acelasi tip de cauciucuri ca in talon? Am mai auzit asemenea cazuri (cazuri la Dacie, nu la Matiz). Si de ce pe talon scrie 145/70, cand eu am cumparat masina nou nouta din fabrica cu 155/65? Multumesc! Link to comment
tolin Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Dovada o ai in Manualul de utilizare unde producatorul scrie ca poate fi folosit 145/70 sau 155/65. Link to comment
pisboy_sparxx Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Salutare.Am o nedumerire..: Daca schimb anvelopele de la 155/65 R13 la 165/65 R13 pe jantele standard ale matizului (latime 4.5 J) este vro problema,.. cele cu 165 se preteaza fara nici o problema? Multumesc. pei cele cu 165/65 r13 or sa fie si mai late si mai inalte,deoarece inaltimea dat din 165/65 R13 reprezinta de fapt procentajul din latime 165/65 R13. Deci 65 inaltimea la prima varinata (originala) e 65% din 155 (155/65 R13) Iar a doua varianta e 65% din 165 (165/65 R13) Diferenta nu e mare,dar nu iti va mai arata viteza de deplasare corespunzator,anvelopele sunt mai scumpe nitel,politia iti poate aplica amenzi.Nu sunt sigur daca v-a afecta in vreun fel bucsaraia sau directia (desi nu cred ca in viraj ar atinge in contraaripa) Link to comment
dodo07 Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Eu am pe Matiz cauciucuri Continental 155/65 R13. Asa am avut de cand am cumparat masina si pana acum. Am facut pana acum 2 schimburi de cauciucuri si urmeaza al 3-lea. Am observat insa ca pe talonul masinii am scris: 145/70 R13. Eu vreau sa pun tot 155/65 R13. Se poate ca vre-un politist cu exces de zel sa imi dea o amenda pentru ca nu merg cu acelasi tip de cauciucuri ca in talon? Am mai auzit asemenea cazuri (cazuri la Dacie, nu la Matiz). Si de ce pe talon scrie 145/70, cand eu am cumparat masina nou nouta din fabrica cu 155/65? Multumesc! In talon sunt trecute ambele. De un an merg cu 145/70 de iarna si 145/70 de vara, foarte multumit, aderenta si consum (vara sub 5,5 constant). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now