sorinm Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Megane bicorp cand a aparut prin 2001-2002 , costa vreo 20.000 versiunea de top. Cum naiba poti sa compari o masina de 20.000 cu una de 6000 ? LE: Ah, Clio zici, oricum ramane valabil postul de mai sus, Matizul e o masina low cost, Clio-ul este o masina buna dintr-un segment al unei clase mici/mijlocii. Edited December 27, 2010 by sorinm 1 Link to comment
Emilachio Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 ...fa un test cu Matiz-ul pe zapada si gheata, pe zapada moale ( imbibata cu apa ), si pe zapada spulberata. Dupa aceea mergi in aceleasi conditii cu alta masina de talie apropiata ( ex. Clio bicorp ) si apoi mai vorbim. Am condus Matiz in cele mai rele conditii, pe polei, zapada inghetata, zapada moale si pe zapada spulberata. Nu am date referitoare la alte masini, dar nu poti compara Matiz cu ce spui tu. Asa am si eu parcat langa mine un Mertan de mici dimensiuni (cam cat Matiz-ul meu). Nu o sa ma apuc sa compar Matiz-ul cu Mercedes, desi amandoua au talii apropiate! Eu sunt multumit de masina, am circulat in cele mai rele conditii de iarna cu viteza rezonabila, tractiunea este foarte buna, directia idem, nu mai vorbesc de franare, care este impecabila, am franat puternic de proba direct pe polei si a fost OK, nici urma de patinaj artistic sau de sanius. Dar eu am Michelin Alpin A3, superanvelope! Deci, in loc sa-mi cumpar Mecedes, am luat numai anvelope bune si este OK. ...pentru ca e Matiz si pentru ca daca faci pene dese, mai mult dai la umflat decat montat/demontat/reparat cauciucul. ... Nu ma pricep foarte bine dar nu sunt lamurit: pentru ca este Matiz faci pene mai dese decat la Logan sa zicem? Nu depinde de calitatea cauciucului sau de sansa ta de a da intr-un piron? Link to comment
sorinm Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) M-am referit la faptul ca daca circuli cu matizul intr-o zona rurala sau exista alte riscuri de a perfora cauciucul nu se merita. Pur si simplu nu imbunatateste nici cu 1% stabilitatea sau performantele, prezenta azotului in gumele de Matiz. El este facut pentru a nu se dilata sau contracta. De ce sa dau 50-60 RON sa imi bag azot cand pot sa imi bag aer cu 3 ron ? Ultima oara era 15 RON/roata umflarea cu azot. Edited December 27, 2010 by sorinm Link to comment
argon Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Matizul sta chiar bine pe zapada sau alunecus fata de alte masini, ca Espero cu gume de 195 de iarna e ca o barca, la gol fuge spatele cand iti e lumea mai draga, parca prind mai bine gumele inguste cum are Matizul in zapada. Edited December 27, 2010 by argon 1 Link to comment
mitosu Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 sta bine ? asa crezi tu, dar e valabil cand mergi prudent , daca incerci ceva mai serios acceleratia atunci sa vezi stabilitate ,mai ales pe spate. mergeti prudent si nu se va intampla nimic. numai comparati bietul matiz cu alte masini este total eronat ce faceti . Link to comment
BZN Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Masinile mici sunt mult mai usor controlabile. Consider ca ma descurc mult mai bine iarna cu Tico decat cu Logan. 1 Link to comment
closchkutza Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Lasa stilul de condus , fa un test cu Matiz-ul pe zapada si gheata, pe zapada moale ( imbibata cu apa ), si pe zapada spulberata. Dupa aceea mergi in aceleasi conditii cu alta masina de talie apropiata ( ex. Clio bicorp ) si apoi mai vorbim. Mie mi se pare mult mai controlabil matizul in conditii de aderenta nasoala decat o masina mai mare, mai grea. Nu stiu ce te sperie pe tine asa. Altfel, am observat ca, suprinzator, toate masinile derapeaza, chiar si alea de 30.000 euro, asemanator cu un matiz. Diferenta este ca pe asta mic il redresezi mai repede. Altfel, nu stiu la ce stabilitate te referi tu, in conditii de aderenta scazuta masina nu se inclina, se duce taras. Eu sunt multumit de masina, am circulat in cele mai rele conditii de iarna cu viteza rezonabila, tractiunea este foarte buna, directia idem, nu mai vorbesc de franare, care este impecabila, am franat puternic de proba direct pe polei si a fost OK, nici urma de patinaj artistic sau de sanius. Dar eu am Michelin Alpin A3, superanvelope! Deci, in loc sa-mi cumpar Mecedes, am luat numai anvelope bune si este OK. Eu zic sa mai lasi laudarosenia asta, ca poate mai citeste cineva si te crede. Masina asta se duce taras si pe uscat daca franezi puternic si tu spui ca pe polei nu s-a dus taras? Ori masina aia nu are frane ori tu n-ai mers in viata ta pe polei cu o masina! Aceleasi pareri si pentru postul de mai sus in care spuneai ca anvelopele tale de iarna franeaza pe gheata acoperita cu zapada ca pe uscat. Yeah, right.. Edited December 27, 2010 by closchkutza 1 Link to comment
lucius_1982 Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Eu am de 2 ieni,pe matizaur, anvelope Dayton DW510 155/65 R13 pe jantele lor. Multumit total, merge prin zapada ca un mic tanc. Pana acum nu mi-au facut surprize neplacute. Am stablitate, franare pe uscat (chiar la temp mai ridicate) muuult mai bune decat opincile de continental (parca-s mai tari in talon si in curbe la viteza nu mai par a se dejanta). KM cat mai multi fara probleme la toata lumea! 1 Link to comment
korydon Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Mie mi se pare mult mai controlabil matizul in conditii de aderenta nasoala decat o masina mai mare, mai grea. In aceleasi conditii de carosabil ( zapada & gheata )am mers cu 3 masini ( Matiz, Golf 3 si Clio Bicorp ,pe acelasi traseu extraurban, toate aveau cauciucuri de iarna ) si cel mai stabil mi s-a parut Clio II Extreme Bicorp, este doar o parere subiectiva. Daca ar fi fost si Matiz-ul un pic mai jos si un pic mai lat, altfel ar fi stat lucrurile. 1 Link to comment
closchkutza Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Si ce legatura exista intre latimea si garda la sol a matizului cu modul in care se comporta in conditii de aderenta precara? Pentru ca altfel, in caz de aderenta buna, stim deja cum stau lucrurile. Insa tu ai facut referire la conditii de aderenta nasoala. 1 Link to comment
korydon Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 (edited) Si ce legatura exista intre latimea si garda la sol a matizului cu modul in care se comporta in conditii de aderenta precara? Eu cred ca daca centrul de greutate la Matiz era mai jos, se comporta mai bine atat in conditii de iarna cat si in conditii de vara. Edited December 27, 2010 by korydon 1 Link to comment
mitosu Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 fii mai explicit cu centru ala de greutate ,eu nu inteleg. cate kg are un matiz ? dimensiunile lui iti spun ceva? 1 Link to comment
niki Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Ultima oara era 15 RON/roata umflarea cu azot. Maxim 3 lei roata si 1,5 lei verificare presiune. Dar iarna nu gasesti azot(cica le ingheata in butelii) Link to comment
Mircea Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 M-am referit la faptul ca daca circuli cu matizul intr-o zona rurala sau exista alte riscuri de a perfora cauciucul nu se merita. Pur si simplu nu imbunatateste nici cu 1% stabilitatea sau performantele, prezenta azotului in gumele de Matiz. El este facut pentru a nu se dilata sau contracta. De ce sa dau 50-60 RON sa imi bag azot cand pot sa imi bag aer cu 3 ron ? Ultima oara era 15 RON/roata umflarea cu azot. E 5 ron/roata maxim o umflare cu azot! Fa un test. Pune azot intr-o roata si aer in alta, la aceiasi presiune la matizul tau. Apoi fa un parcurs de minim 100 km de autostrada cu viteza maxima legala permisa, 130 km/h, iar la final verifica presiunea in cele doua roti. Vei avea o surpriza. 3 Link to comment
asgard2007 Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 (edited) Eu nu am avut Debica niciodata asa ca nu ma pot exprima, insa recomand cu caldura Fulda Kristal Montero, pe care le folosesc de 3 ierni, care nici macar nu sunt cu mult mai scumpe decat debica.. Am circulat cu ele si la -10 grade si se comporta impecabil, oferind o aderenta foarte buna in conditi de zapada, polei, etc. dar si la +20 de grade ca le-am schimbat abia prin aprilie, nesimtind efectiv nici o diferenta la +20 fata de cele de gumele de vara. Edited December 29, 2010 by Salex 1 Link to comment
Emilachio Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 M-am referit la faptul ca daca circuli cu matizul intr-o zona rurala sau exista alte riscuri de a perfora cauciucul nu se merita... OK, am inteles. Eu zic sa mai lasi laudarosenia asta, ca poate mai citeste cineva si te crede. Masina asta se duce taras si pe uscat daca franezi puternic si tu spui ca pe polei nu s-a dus taras?....... Yeah, right.. Poate nu ai citit ce anvelope am. Daca nu crezi, cumpara Michelin Alpin A3 sau vino in Slatina sa-ti fac o demonstratie! Nu sunt singurul care are aceasta parere in zona mea. Nu om fi noi, oltenii, mai prosti! Faptul ca masina se duce taras si pe uscat tine de mai multe dotari ale masinii, nu de faptul ca Matiz-ul este urmasul Trabantului in mintea romanilor. Foloseste un Matiz cu ABS, EPS si gume intradevar de marca si neuzate, si vezi daca se duce taras mai ales pe uscat! In Grecia, in zone de munte, unde zapada sta mai mult decat in Bucuresti, Matiz-ul cu ABS, EPS si tot tacamul de dotari si cu gume bune de iarna (cel putin Fulda, de regula Goodyear, unii Michelin) este la moda, pentru ca, mai ales in sate, drumurile sunt inguste si se circula greu cu masini prea mari. Si gumele de iarna le poarta si vara, fara probleme, pentru ca sunt de buna calitate, se uzeaza suficient de incet ca sa devina rentabile si in aderenta lor de vara este buna. Si revenind in Romania, daca masina ta se duce taras pe uscat, una din probleme s-ar putea sa fie exact gumele oglinda. P.S. Cand postez ceva si spun ca este probat de mine, inseamna ca este probat de mine, nu de tata mare! Eu nu am avut Debica niciodata asa ca nu ma pot exprima, insa recomand cu caldura Fulda Kristal Montero, pe care le folosesc de 3 ierni, care nici macar nu sunt cu mult mai scumpe decat debica.. ... le-am schimbat abia prin aprilie, nesimtind efectiv nici o diferenta la +20 fata de cele de gumele de vara. OK, este o alegere foarte buna si probata de tine, nu din auzite sau pe ghicite. ...daca centrul de greutate la Matiz era mai jos, se comporta mai bine atat in conditii de iarna cat si in conditii de vara. Discutia era despre conditii de aderenta slaba. In aceste conditii, masina nu apuca sa se rastoarne, aluneca, nu are frecare suficienta ca sa se rastoarne. Link to comment
iuliu m. Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Salut, Poti fi suficient de amabil sa imi "decodifici" si mie acronimul sistemului: "EPS" ? Multumesc! 1 Link to comment
argon Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Nu exista Matiz cu ESP sau orice alta dotare de siguranta activa inafara de ABS. 1 Link to comment
SireHD Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 eu am Debica Frigo 2 si sunt foarte multumit. le-am si probat pe zapada in parcare la Metro ...franare foarte buna pe zapada 1 Link to comment
VaLa Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 (edited) E frumoasa polemica aduce idei si experiente noi ... Intrebarea majora este daca , incepand cu iarna viitoare cand se lauda fatuca ministru ca aduce initiativa legislativa , LEGEA nou o sa accepte cauciucurile MIXTE sau vom folosii seturi diferite eventual si un nou set de jante , si o camera in plus (sau balconul) pt scupele noastre buburuze Ca daca nu , cei ce si-au luat mixte le au degeaba...adica alti bani alta distractie Edited January 3, 2011 by VaLa Link to comment
mitosu Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 vom afla iarna urmatoare ,nu se va spune inainte ,nu are rost pentru ca mai trebuiesc scumpite . Link to comment
closchkutza Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 (edited) Poate nu ai citit ce anvelope am. Daca nu crezi, cumpara Michelin Alpin A3 sau vino in Slatina sa-ti fac o demonstratie! Nu sunt singurul care are aceasta parere in zona mea. Nu om fi noi, oltenii, mai prosti! Faptul ca masina se duce taras si pe uscat tine de mai multe dotari ale masinii, nu de faptul ca Matiz-ul este urmasul Trabantului in mintea romanilor. Foloseste un Matiz cu ABS, EPS si gume intradevar de marca si neuzate, si vezi daca se duce taras mai ales pe uscat! In Grecia, in zone de munte, unde zapada sta mai mult decat in Bucuresti, Matiz-ul cu ABS, EPS si tot tacamul de dotari si cu gume bune de iarna (cel putin Fulda, de regula Goodyear, unii Michelin) este la moda, pentru ca, mai ales in sate, drumurile sunt inguste si se circula greu cu masini prea mari. Si gumele de iarna le poarta si vara, fara probleme, pentru ca sunt de buna calitate, se uzeaza suficient de incet ca sa devina rentabile si in aderenta lor de vara este buna. Si revenind in Romania, daca masina ta se duce taras pe uscat, una din probleme s-ar putea sa fie exact gumele oglinda. . Sa inteleg ca matizul tau are servo-directie electrica(EPS asta inseamna) si de asta nu derapeaza pe zapada? Sau e si mai special de atat si are ESP? Ha, exact despre asta vorbeam, lauda-ma gura c-o sa-ti dau friptura. Si revenind in Romania, daca masina ta se duce taras pe uscat, una din probleme s-ar putea sa fie exact gumele oglinda. Hai sa mori tu! Pentru o masina fara ABS la o franare sanatoasa este normal sa blockeze rotile daca aceasta are sistemul de franare in regula. Deja devii enervant. Edited January 3, 2011 by closchkutza Link to comment
VaLa Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Salex fii mai explicit !!!! nu inteleg la ce te referi?? Link to comment
andrew Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Masina mai grea = inertie mai mare, dar si frecare mai mare(datorata gumelor mai late dar si apasarii mai mari pe suprafata de contact). 1 Link to comment
Salex Posted January 3, 2011 Share Posted January 3, 2011 Se pare ca am fost destul de explicit . andrew + 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now