nonel Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 de unde iau si eu 2 jenti de tabla mai ieftine sa pun cauciucuri de iarma la matiz? Link to comment
steph Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Am pus cauciucurile de mai sus pe masina. DIferenta de 7 mm ( pe raza ) deci 1.4 cm in total nu se simte dar se vede. Se vede cu ochiul liber ca roata din fata e un strop mai mare. Din pacate acei mm in plus ating de lonjeroane la viraj maxim in partea din spate a rotii adica inspre pasageri. In partea frontala mai au loc suficient iar in buza aripii nu se pune problema. De mentionat ca ating doar cand fortezi volanul la capatul cursei. Else, sper sa ma bucur iarna asta de banii in plus pentru vredestein. Link to comment
steph Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 (edited) Scuze de dublul post dar vreau sa corectez afirmatia eronata de mai sus. Cauciucurile 155/70 R13 NU ating deloc. Eu le-am verificat cu masina pe elevator. Pe pamant nu ating nici in viraje stranse cu rotile bracate maxim, nici cand urc borduri si nici in gropi. Singura explicatie care imi vine in minte la ora asta si vreau sa cred ca e corecta, este faptul ca in aer, arcurile si amortizoarele imping roata in jos si odata cu aceasta coboara si bascula tragand oarecum roata spre centrul masinii. Acum chiar nu mai am nici un regret ca am luat dimensiunea asta... poate doar faptul ca arata un pic a tractoras cu rotile mai mari. Edited November 5, 2006 by steph Link to comment
roberth Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Eu am pe fata de cand am cumparat Bubulina, 155/70/13 si nu atinge pe nicaieri. Iar partea ca bracatul la maxim : complet neindicat, da-ti macar un sfert de tura inapoi, pericol de defectare a casetei de directie ( m-a invatat si pe mine cineva ) Link to comment
steph Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Roberth> Nu se strica nimic. Nu proiectau de nebuni o anumita caseta de directie pe care sa nu o folosesti la capacitate maxima. Link to comment
roberth Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Bine. Este sfatul unui mecanic auto suedez. Probabil ca este valabil pentru masinile lor pentru ca el dadea acest sfat din peste 15 experienta in Suedia. Este cumnatul unui coleg. Acesta imi spune ca, desi lucreaza mecanic, are studii superioare de specialitate. E clar, ceva este necurat la mijloc. Link to comment
tolin Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Bracarea la maxim este daunatoare la orice masina din motive geometrice de repartizare a fortelor. Solicitarea creste pe caseta, acum depinde cat te tine, chestiune de statistica. Daca se poate evita, cu atat mai bine. Asta mi-au spus si mie mesterii. Link to comment
RamboX Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Am cumparat si eu azi cauciucuri all season,o marca mai ciudata Avon dar m-a incantat profilul,155/70/13 si nu atinge nicaeri,chiar amortizeaza mai bine la gropi,volanul merge mai usor parca,s-a mai inaltat putin,,, Link to comment
steph Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Inteleg ca nu e indicat sa brachez rotiel la maxim in toate curbele dar acum nu o sa pot crede ca se strica de la acteva parcari in locuri stramte. E absurd. Link to comment
tolin Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 In parcare este la fel de daunator, se forteaza bucsile. Din experienta mea, poti iesi din orice situatie si fara sa brachezi pana la cotor, e doar o chestiune de obisnuinta si eventual, de o manevra in plus. Oricum, secundele acelea nu sunt importante in viata, nici nu se pun si nici nu se scad. Link to comment
Senna Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 (edited) Se uzeaza mult mai repede. Si cum casete de directie de Matiz e destul de fragila, nu-i de dorit sa cada dupa garantie... Ar fi mai indicate 145/70 R13 pt iarna Edited November 7, 2006 by Senna Link to comment
steph Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 NU merci. Rotile de bicicleta le las la bicicleta. Referitor la caseta... e facuta din plastic sau cum? Link to comment
tolin Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Junior, iarna sunt bune pneurile inguste. Uita-te la WRC, daca nu ne crezi. Link to comment
steph Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Sunt bune pe traseu exclusiv de zapada... zapada afanata unde trebuie sa sape dupa aderenta. Pe noi in schimb care ori circulam pe drumuri dezapezite ori pe zapada batatorita, gheata etc. cred ca totusi ne coafeaza mai bine o suprafata de rulare mai mare Link to comment
stryder Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Mi-am incaltat si eu matizu` cu 2 anvelope Dayton. Peste tot unde am intrebat am auzit numai lucruri bune despre ele. Le-am luat de la Carrefour, pret 120 ron. Montaj + echilibrare gratuit. Mi-a parut rau ca am gasit doar doua , poate mai aduc in curand si bag si pe spate. Ca prime impresii, directia mi se pare mai usoara si zgomotul la rulare s-a redus considerabil. Link to comment
steph Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Muta-le pe astea pe spate si cu inca 300 mii cumperi Vredestein Snowtrac. Din cate stiu Dayton sunt anvelope resapate... Link to comment
smailmiami Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Am cumparat si eu azi cauciucuri all season,o marca mai ciudata Avon dar m-a incantat profilul,155/70/13 si nu atinge nicaeri,chiar amortizeaza mai bine la gropi,volanul merge mai usor parca,s-a mai inaltat putin,,, Avon e o marca foarte buna de anvelope. Link to comment
roberth Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 (edited) Mosul i-a adus micutei 4 cauciucuri Debica Frigo Directional 165/70/13. O sa va tinem la curent cu ce va ceda mai intai (caseta, planetare, etc). Cert este ca nu atinge la bracaj maxim si sta pe sosea ca o masina de Formula 1. In rest: "Let it snow ... Edited January 4, 2007 by roberth Link to comment
silearnautu Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 cea mai buna afacere mi se par matador ...le-am vazut si la 90 roni...cauciucuri de iarna nu cred ca merita la noi pt 2 ninsori pe iarna Eu am Hankook 145/70, "ale masinii"... Aderenta excelenta, silentioase, se comporta foarte bine si pe ploaie (desi la profil seamana nitel cu Montana)... O singura data am reusit sa le scartai, pentru ca am franat pe linia de tramvai. Nici macar pe carosabil umed n-am reusit! Daca vrei sa le folosesti si pe zapada/gheata, trebuie sa fii prudent; se comporta ca oricare alt cauciuc...Daca ai suficienti bani, ia-ti-le! N-ai sa regreti! (dar ia-ti mai "mari": 155/65R13 sau, daca gasesti, 155/70R13!) cum man n-ai reusit sa le scartai?????? ai opritoare la acceleratie si la frana??? Link to comment
steph Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Pana la urma talonul de 70 in loc de 65 in ce fel afecteaza viteza de deplasare? Link to comment
Mircea Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 O sa-ti indice pe bune. Cel putin la matizul meu asa s-a intamplat. Link to comment
tolin Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Iarna, din cauza depunerilor pe aparatoarea fata, aveam probleme cu 155/65. Nu pot intelege cum se descurca altii cu 165/70. Si inca ceva, cand pentru o dimensiune mai mare de 155/65 producatorul a facut alta caseta de directie, a stiut ce face sau nu ? Link to comment
steph Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Tolin> Eu am 155/70 nu 165/70. Din pacate Vredestein nu face cauciucuri de iarna 155/65. Link to comment
roberth Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 (edited) Iarna, din cauza depunerilor pe aparatoarea fata, aveam probleme cu 155/65. Nu pot intelege cum se descurca altii cu 165/70. Si inca ceva, cand pentru o dimensiune mai mare de 155/65 producatorul a facut alta caseta de directie, a stiut ce face sau nu ? Eu unul, m-am cumparat dimensiunile astea pentru ca ma plictisisem sa caut dimensiunile pe care le-am avut anterior (155/70). Am fost la Metro in ultima instanta si am gasit unele ( nici nu mai stiu cum se numeau ) resapate. Si nici nu am timp sa caut. Si mi-am zis:"What the hell ?" ... nu stiu ce se va intampla, dar deocamdata, masina are o stabilitate EXCELENTA si nu mai simt in adancul sufletului fiecare pietricica sau groapa. Si unde mai pui ca mai pot sa urc si cate o bordura. On the other hand, stau si ma intreb, cand vad cat de bine se comporta acum cu aceste dimensiuni, cum de nu s-a gandit producatorul sa le proiecteze asa de la inceput ? Probabil ratiuni de consum/costuri. Putea sa mai ia un centimetru /doi din inaltimea habitaclului si sa ii confere o garda mai inalta. Dar, ma rog, cred ca nu s-a gandit nimeni ca masina asta va circula in orasele "bombardate" din Romania. Asta e, am zis. Howgh ! Edited January 8, 2007 by roberth Link to comment
sprite Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 cum man n-ai reusit sa le scartai?????? ai opritoare la acceleratie si la frana??? ...accidental, la franare, nu. N-am reusit sa le scartai pe asfalt uscat, am si probat la o intalnire. La acceleratie era altceva, dar trebuia sa te straduiesti. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now