danielson Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 GM suspects Chinese copied South Korean car brand sau Chevy Spark (Matiz) versus Chery QQ (clona Matiz chinezeasca) Shanghai - US car giant GM complaints that SAIC Chery Automobile Co. launched a new car model resembling too much GM? car Matiz, said the Wall Street Journal on Friday. The dispute between General Motors Corp. and the fast growing SAIC Chery Automobile Co. in Anhui province would involve copy rights infringement. The US company suspects that the Chinese company has copied its subcompact GM, called Matiz. SAIC Chery Automobile Co. denies that they have copied GM designs in building their new subcompact car, called the QQ. According to GM the resemblance is too obvious. It is generally understood that copyrights issues are rather complicated, but this particular dispute is complex. Chery is 20 per cent owned by GM's main joint-venture partner in China, Shanghai Automotive Industrial Corp. (SAIC). GM and SAIC make Buick sedans in Shanghai, as well as cars at two other plants elsewhere in China. QQ, the South Korean US$6,000 per unit car is one of the cheapest in China. Chery recently launched the new model in Anhui province and plans to start selling it nationally next month. Matiz, on the other hand, produced by a South Korean unit of the U.S. company, GM Daewoo Automotive & Technology Co., was set to be introduced in China in a few months, relabeled as the Chevrolet Spark. Mai multe info si poze la: http://freerepublic.com/focus/f-news/1064823/posts Link to comment
VAXXi Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 Imitaţia e cel mai sincer compliment Cine va prinde piaţa chinezilor cu o maşinuţă ca asta va face avere. Link to comment
strumfuadi Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 daca cititzi un pic in licul furnizat, vetzi vedea k SAIC ala are 20% capital GM in el.. iar mashina se pare k e facuta chiar pe o linie GM.. mdeci.. Link to comment
VAXXi Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 Deci tot de-al lor este. O fi manevră publicitară, să-l aducă în atenţia presei. Link to comment
danielson Posted August 5, 2004 Author Share Posted August 5, 2004 Tot "furt" se cheama, chiar daca GM au 20% din actiuni. Din cate am inteles, GM produc Matiz in China, sub numele de Chevy Spark, mi se pare normal sa detzina un procent din actziuni. Insa iata ca omul chinez, a scos masina lui proprie, natzionala, clona Matiz, mai ieftina decat Chevy. E ca si cum Dacia ar scoate o masina proprie, pe liniile de asamblare aduse de Renault, numita Dacia Medan, Dacia Daguna, etc, si ar vinde-o pe piatza romaneasca. Evident puterea de cumparare e mica la noi (si Renault face ce vrea cu Dacia) ... dar ganditzi-va ca ala e POPORUL CHINEZ, si GM are doar 20%. Clona tot clona ramane, si tot furt se cheama. In plus, nu e o companie de doi lei "Chery Automobile Co. Ltd" tocmai au cumparat liniile de asamblare de la "Seat Toledo". Info acilea: http://www.autoindex.org/maker.plt?no=2193 Link to comment
dj_sorin Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 dupa parerea mea umila ala nu prea seamana cu matizul nostru. Link to comment
john Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 daca nu te prinzi din poza de mai sus vezi ca mai sunt vreo 2 linkuri pe aici, si anume : http://www.autoindex.org/maker.plt?no=2193 http://freerepublic.com/focus/f-news/1064823/posts sunt identice !!!! Link to comment
EPoX Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Poate cea mai aşteptată noutate a companiei americane este noul Chevrolet Matiz M3X, model aflat acum într-o etapă superioară a evoluţiei sale. Extrem de popular în Europa, noul concept Chevrolet Matiz M3X se prezintă ca o maşină care doreşte să-şi continue cu succes epopeea, începând de la lansarea sa oficială din primăvara anului viitor. Modificările principale pe care le aduce noua generaţie Matiz includ farurile faţă şi spate, care alături de schimbările de design exterior aduc noului o nouă identitate, o personalitate mai puternică, alături de evoluţia în domeniu tehnic şi al calităţii. Stilul impus de M3X aminteşte oarecum de actuala linie Matiz, însă partea frontală este mult mai puternic exprimată, şi aduce în plus o grilă frontală care îi conferă masculinitate şi forţă. Către această tendinţă converge şi aspectul părţii din spate, cu lămpi rotunde şi ţeavă de eşapament dublă, montată pe mijloc. În interior, noul Matiz surprinde printr-un design extrem de modern, chiar inovativ pentru această marcă. Panoul de bord, cu ceasurile este montat central, deasupra consolei, în dreptul volanului fiind doar un mic display. Plafonul cu vedere panoramică, inserţiile de aluminiu, display-ul cu cristale lichide şi spaţiul interior sunt alte câteva aspecte care contribuie la o poziţionare excelentă a modelului în clasa din care face parte. În ciuda dimensiunilor reduse (doar 3.5 m lungime şi 1.5 m lăţime), noul Matiz M3X surprinde la capitolul confort, spaţiu şi dinamicitate. Aceasta din urmă este oferită de propulsorul benzină 1.0 litri în patru cilindri care produce 47 kW/64 CP la 5.400 rpm, suficient cât să aducă maşina la o viteză maximă de peste 150 km/h. A doua noutate de la GM Daewoo este Chevrolet Kalos, în versiounea sportivă hatch cu o caroserie în 3 uşi. Aceasta se adaugă versiunilor deja existente, sedanul cu 4 uşi şi hatchbackul în 5 uşi, şi va fi disponibil pe piaţă din februarie 2005. Designul şi dimensiunile modelului Kalos (lungime/lăţime/înăţlţime: 3.880/1.670/1.495 mm) îl recomandă ca o maşină de clasp mică, însă cu un pronunţat caracter dinamic-sportiv. La acest aspect contribuie şi o serie de elemente exterioare, care să confere aerodinamicitate şi aspect modern. Caracterul sportiv este accentuat şi de gama de motoare care aduce în prim plan motorul de 1.4 litri 16V de 69 kW/94 CP, capabil să atingă 100 km/h n 11,1 secunde şi o viteză maximă de 176 km/h. Consumul acestui motor este în medie de 7 litri la 100 km, ceea ce înseamnă o autonomie de 642 de km pentru rezervorul de carburant de 45 de litri al maşinii. Acestuia se adaugă variantele benzină 1.2 litri de 53 kW/72 CP şi 1.4 litri de 61 kW/83 CP. SURSA: www.*************.com Link to comment
danielson Posted September 30, 2004 Author Share Posted September 30, 2004 O fi ala M2x, dar noi discutam aici de FAKE-uri chinezesti. Link to comment
Vali.D Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 nenea EPOX pe langa faptul ca postul este fftopic: , majoritatea membrilor acestui forum aveau aceste informatii . Fratilor :banplease: ... chiar este enervanta reclama asta de doi bani . Link to comment
NFS Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 fftopic: Epox, te rugam frumos, las-o nitel mai moale cu autoreclama aia. Am fost, ti-am vazut situl, foarte frumos, ti-ai atins scopul. Ce mai vrei? Chiar tre sa "semnezi" toate mesajele cu www-ul tau? Inteleg ca nu esti prea bine vazut nici pe alte forumuri, ba nici chiar pe al tau macar, din cauza asta. Nu cistigi nimic, si cred ca efectul este invers! Nu vreau sa te supar, ti-am luat si apararea la un moment dat, nu mi se paruse c-ai fi sarit calul cu ceva, dar vad ca exagerezi. Deja citiva membrii sunt deranjati de reclamele tale. Le ai cu fotbalul? Asta a fost cartonashu galben! Mai departe depinde de tine! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now