Jump to content

bec motor aprins si electroventilator


Recommended Posts

Am 2 probleme...

 

1. Mi se aprinde becul motor daca merg constant peste 3500rpm adica de pe la 135km/h in sus. Dupa cateva minute mi se aprinde becul si nu se stinge pana nu incetinesc, iar ultima data pana nu am tras pe dreapta!!! Idei?

 

2. Electroventilatorul: am testat ieri functionalitatea lui. Motor oprit (incins rau), ventilator cucu. Pus contact la prima treapta (cea la care se poate porni doar radioul), NIMIC. La a 2-a treapta de contact (cand se aprind becurile la bord si clopotzeste de centura si merg si geamurile), abia atunci a pornit!!! E normal? Daca nu, cum e normal si ce s epoate face?

 

 

Multam anticipat!

Link to comment

S-ar putea sa fie legate cele 2. Becul de check se poate aprinde in cazul in care sunt probleme cu electroventilatorul (vezi codurile CD1630/1631 de la ECM, astea sunt la Matiz). Poate ai contacte aiurea care sunt tranziente, vibratii peste 3500 rpm, etc. Si de aia se aprinde. Daca nu ai manualul asta, codurile inseamna circuitul releului de viteza mica/mare al ventilatorului intrerupt, la masa sau la +.

E posibil ca asta sa nu se reflecte in temperatura lichidului de racire, mai ales la vitezele alea.

BTW, am vazut ca pe Daciaclub la electroventilator ii zic GMV. De la ce vin initialele?

Link to comment

????????? Pai nici nu era vorba de AC!!! Sincer, AC il tin pornit numai pana pe la 80km/h!!! Restul, in sus, mi se pare crima pentru motor, si oricum se ventileaza suficient...

 

Deci, completare: de fiecare data aveam ventilatorul pornit pe treapta 2, AC oprit, radioul pornit, pozitiile aprinse. Asta pentru faza cu becul la motor.

 

Pentru cea cu electroventilatorul: doar radioul pornit...

Link to comment

GMV vine de la Grup Moto-Ventilator.

 

Acest GMV are legatura cu A/C. Cand se cupleaza A/C porneste pe treapta 1 si asta din cauza condeserului. Acest condenser este un radiator care este pus peste radiatorul de racire al antigelului si care asigura racirea freonului care din cauza comprimarii inmagazineaza o mare cantitate de caldura. Este exact acelasi principiu ca si la compresoarele de A/C penrtu casa. In momentul in care antigelul se incalzeste prea tare GMV-ul porneste pe treapta 2 pentru a asigura o racire adecvata.

 

Daca nu porneste GMV-ul verifica si eventual schimba termocupla. Poate da informatii eronate.

Link to comment

OK, vad ca aproape nimeni nu a citit cu atentie ce am scris initial... DECI sunt 2 probleme distincte!!!

 

1. Cum e normal sa fie legat electroventilatorul, pe contact sau nu??? Mi s-a zis ca la Cielo, Espero, Nubira, Leganza e PE contact (in pozitia in care se pot misca si geamurile si se aprind si becurile de bord). La Tico am inteles ca e ca la DSN, iei cheia din contact si electroventilatorul tot merge...

 

2. Mi se aprinde becul MOTOR (e in stanga jos pe cadran si arata ca un motor...) cand merg constant cu peste 135km/h si peste 3500rpm! Asta de fiecare data cu pozitiile aprinse si radioul deschis, FARA AC!!!, doar cu ventilator normal pe pozitia 2.

Link to comment

Din cate stiu eu electroventilatorul are si + asigurat prin releu comandat de ECM direct din baterie. Asa-i la Dacie/Tico/Matiz, etc. Nu vad de ce ar schimba asta la Cielo & co. pt. ca are timer. Daca ar fi avut rostul asa ceva sa nu descarce bateria, ar fi fost mai degraba la Tico/Matiz ca sa nu descarce bateria de celular :D .

La punctul 2, eu ti-am mai raspuns, e posibil ca circuitul de alimentare al GMV-ului sa aiba probleme intermitente, ar fi buna o citire cu scanneru a codului de eroare, e posibil sa fi ramas in memorie.

Link to comment

Da, tu esti singurul care a citit atent, si ai raspuns de 2 ori, danke! :thumbr:

 

Pai asta e si mirarea celor de unde am luat masina, legata de mintea isteatza a celor de la Daewoo... La Tico e problema cu electroventilatorul tocmai de asta, ca descarca frumusel bacteria... Se pare ca la big guys e prin contact.

 

Cu testerul iar se pare ca ar fi o problema, si anume ca se pare ca (,) calculatorul de la Espero (poate nu e singurul) se reseteaza la fiecare oprire de motor, scoatere de cheie din contact si repornire... Ca sa refac eroarea ar trebui sa merg undeva cu 135-140 la ora, sa aprind becul si apoi sa fug la tester, sau sa fie un tester portabil, sau sa stau pe rampa si sa turez la maxim agregatul... Oricum ma duc sa intreb la un tester autorizat...

Link to comment

Ce chestie si cu ECM-u' asta. De ce oare se reseteaza de fiecare data? Din pacate la chestiile astea de design nu prea ai ce sa le faci. Daca e de la un contact imperfect, ultima solutie data de tine cu turatul agregatului pe rampa s-ar putea sa nu-ti aduca rezultatele scontate, nefiind aceleasi conditii de vibratii...

Link to comment

Din cate stiu eu nu exista calculator care sa se reseteze daca scoti cheia din contact. El este alimentat permanent. Nu vad de ace ar fi altfel la Espero. Chiar si daca nu s-ar alimenta direct, mai toate calculatoarele au o memorie care se pastreasa. Sunt calculatoare care pastreaza in memorie orice eveniment si daca nu se repeta evenimentul il sterge la scoaterea cheii din contact. In schimb evenimentele care se repeta sunt stocate in memoria calculatorului si nu pot fi resetate decat cu tester-ul.

Link to comment
1. Cum e normal sa fie legat electroventilatorul, pe contact sau nu??? Mi s-a zis ca la Cielo, Espero, Nubira, Leganza e PE contact (in pozitia in care se pot misca si geamurile si se aprind si becurile de bord). La Tico am inteles ca e ca la DSN, iei cheia din contact si electroventilatorul tot merge...

Nene Viper cu siguranta la Matiz e pe contact.De multe ori cand parchez il aud cum functioneaza si cand opresc motorul gata,finish.

Link to comment

parerea mea:

- SIGUR ventilatorul este pe contact ( cel putin la mine asa este)

- becul care se aprinde la tine reprezinta o eroare inregistrata de ECM sau ceva nu functioneaza bine cand se aprinde, nu neaparat la motor, poate fi un senzor, sau orice este monitorizat de ECM

- in nici un caz nu se resetaza erorile din ECM cand opresti motorul. Ele se pot reseta numai in service cu testerul. Daca asa este la tine, ceva nu este in regula. Mergi la service si vezi pe tester ce eroare are inregistrata. La mine cand am fost la tester, avea o eroare veche de un an de cand se instalase instalatia de GPL, pana au nimerit aia firela bine. Becul s-a aprins scurt cand a fost contactul ala prost, dupa care s-a stins imediat. Dar eroarea a fost memorata, am sters-o abia acum vreo 2 luni iar GPL ul e pus in primavara trecuta.

- este posibil sa ai un contact prost pe undeva si cand se incinge motorul mult sa nu mai faca contact bine. Cel mai simplu este la service pentru ca eroarea spune sistemul de unde provine

Link to comment
- in nici un caz nu se resetaza erorile din ECM cand opresti motorul. Ele se pot reseta numai in service cu testerul.

 

...pai, pe undeva pe forum se spunea ca, daca scoti borna de la baterie pentru cateva minute, se vor reseta parametrii inregistrati de ECM... sa inteleg ca nu e adevarat iar parametrii se pastreaza inregistrati indiferent daca masina ramine fara curent?

Link to comment

cum sa-ti explic...este ca la un coputer, cand il opresti si il scoti din priza, se sterge ce ai pe el? gandeste-te ca daca o masina se defecteaza si sa zicem ca ramane fara baterie, nu trebuie ca atunci cand o duci la service sa vada aia de unde a pornit defectul? altfel ce rost mai are memoria ECM?

 

ce se regleza intradevar cand ramane mai mult timp fara baterie este turatia, adica cand o pornesti dupa ce a stat mai mult timp fara baterie isi seteaza niste parametrii de mers la relanti si in sarcina. Dar oricum nu trebuie sa faci in mod intentionat asta (sa o lasi la relanti si dupa aceea sa o accelerezi) dupa ce schimbi bateria de ex, pentru ca oricum vei merge cu ea si setarile astea deci oricum si le face

Link to comment

Să zic şi eu 2 vorbe de confirmare: ventilatorul este pe contact, când ai scos cheia, se opreşte ! Iar computerul nu se resetează când scoţi cheia, asta e o prostie - am fost şi eu "la scanat" şi apăreau evenimente de-acum câteva luni.

Link to comment

Da intradevar la cielo si espero electroventilatoarele functioneaza numai pe pozitia motor a contactului.

Martorul de la bord cand se aprinde?? la 3500 rot/min in orice treapta sau numai la viteza mare?

Link to comment

Era pentru mine intrebarea... Pai se aprinde doar la viteza mare! Ca oricum schimb vitezele sus in ture, dar acolo nu se aprinde nimic...

 

Deci conditiile clare sa se aprinda becul: treapta a 5-a, peste 135km/h, peste 3500rpm. De fiecare data aveam pozitiile aprinse (numai asa circul in afara localitatilor), radio si ventilator pe treapta 2.

Link to comment
Să zic şi eu 2 vorbe de confirmare: ventilatorul este pe contact, când ai scos cheia, se opreşte ! Iar computerul nu se resetează când scoţi cheia, asta e o prostie - am fost şi eu "la scanat" şi apăreau evenimente de-acum câteva luni.

 

Cat te-a costat scanatul??si unde?

Link to comment

Nu-i relevant, că l-am făcut acum un an... a fost câteva sute de mii (vreo 300 kROL, dacă ţin eu minte) la www.poliserv.ro (dar cred că orice service autorizat Daewoo are scanner de-ăsta).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...