Jump to content

Cu sau fara toba catalitica ?


Recommended Posts

La asta ce,nu a aparut nimic [-X

 

Edit moderator: Apare !

 

 

Motorul are 50 de mii de kilometri,ca este schimbat si lam luat din franta

 

Am mai multe probleme la espero,de exemplu la liniutze,cand dau sa schimb a 3,uneori imi intra intre trepte si se tureaza in gol,ce paote sa fie?

 

Si cine a mai modificat un Espero,fara mari cheluieli,ce i-a facut,ca eu am filtru acasa,si restu procur ulterior,astept pareri si fara cu EGR-ul,ce se face cu el?

Edited by Salex
Link to comment
  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am Cielo euro 2 1.5 16v 85cp ca restu' pana la 92 se opresc in catalizator si EGR :) )

 

Espero 1.5 16v care nu au catalizator si EGR cred ca au 92 de cai nu mai ai ce sa ii faci la tema asta.

Edited by run4fun
Link to comment

Pai a meu are 66 kw,adica 90 de cai

 

Si nu cred ca are catalizator

 

Ce modificari i-asi putea face?

 

 

 

Dar nu pot sa ii scot sond lamda si sa merg fara

 

Mi sa spus ca nu porneste masina fara ea,asa este?

 

 

Link to comment

Nu,doar creste consumu cu 1~2 litri %,asa cum spune colegu,cel mai bine te uiti sub masina. :) >-

 

Acum daca vrei ,,sa fuga mai tare'' nu mai bine Ii faci un test pe dyno,sa vezi cati manzi mai ai in viata.Si decat sa scoti piese din masina,nu mai bine o readuci la starea in care a iesit din fabrica ,si sa te bucuri de cei 90 de cai,si atunci sa te gandesti sa Ii scoti catalizatoru etc.

Edited by ZDN
Link to comment

Motoru tau e 1.5 16v sigur are catalizator

Daca tu esti convins de treaba asta, foarte bine ! Insa lasa-i pe altii in pace, nu mai dezinforma.

Edited by Salex
Link to comment

Mi-au spus cand cautam espero,motoru de 1.5 16v consuma mai putin si e euro2,problema e ca in Romania s-au adus espero cu sonda lambda si fara catalizator/ si cu catalizator cum au vrut pitici :) ),acuma poate am gresit si eu spunand ,,sigur'' cel mai simplu e sa se uite sub masina daca are sau nu,nu e foarte greu,cat zile a stat pe forum vedea si revedea daca are catalizator sau nu.

 

Eu am gasit espero 1.5 16v cu catalizator :) dar era cazan din 97 :) )

 

:) >-

Edited by ZDN
Link to comment

Vei avea nevoie de garnituri oricum, pentru ca in locul catalizatorului (in cazul in care detii unul, cumai spus si tu) vei cumpara si vei monta o teava goala care trebuie sa se etanseze pe restul sistemului de evacuare. In cazul in care nu ai catalizator, atunci vei observa ca in locul acestuia ai montata acea teava.

Link to comment
  • 3 years later...

Salutari, a efectuat pana acum cineva operatiunea de inlocuire catalizator cu teava cu flanse la euro 3? Au fost afectate performantele in vreun fel? Eu suspectez ca as avea si catalizatorul infundat (exista vreo metoda empirica de verificare a acestui lucru?)

Edited by Corneda
Link to comment

De obicei, atunci cand catalizatorul este infundat, motorul nu mai are vlaga, "te rogi" de el in rampe. Fenomenul este mai frecvent iarna si daca se circula in oras (temperaturile de regim se ating mai greu si pentru putin timp = acumulare de apa). Totusi, trebuie mai intai sa te asiguri ca supapa EGR nu a ramas cumva blocata pe deschis.

Ca metoda de verificare empirica as propune (deloc exhaustiv) aprecierea organoleptica a temperaturilor din amontele si avalul respectivului catalizator intermediar.

Nu am experimentat inlocuirea cu teava (pe masinile mele). Cred ca (daca este cazul !) golirea de continut ar fi mai indicata pentru a pastra cat de cat parametrii gazodinamici si rezonanta circuitului de evacuare (in aceasta situatie, daca motorul functioneaza bine, nu cred ca emisia de noxe masurata curent la ITP va fi afectata major iar lampa MIL nu va avea motive sa se aprinda).

Link to comment

Am inteles. EGRul l-am curatat in urma cu putin timp si era ok. Eu suspectez convertorul catalic deoarece pe langa un sforait ciudat al motorului la apasarea accentuata a pedalei de acceleratie, si nu numai - chiar si la apasarea 1/4 a pedalei la 2000 rpm, mai am si impresia ca parca apas pe o 'piftie' (alta exprimare plastica nu imi vine in minte), asta insemnand ca motorul e prea elastic si se urneste greu (asta fara a tine cont de problema cu check engine-ul ce am relatat-o pe aici).

Dupa ce prinde viteza urca fara probleme pantele.

Pe esapament pare totusi sa am un flux ok de aer daca tin mana la esapament.

Multumesc de raspuns

 

Later edit: am uitat sa mentionez ca pe la 2500 rpm esapamentul capata o rezonanta suparatoare

Edited by Corneda
Link to comment

Nu prea cred ca au cum sa se infunde catalizatoarele. Da, sunt 2 la euro 3.Catalizatoarele Daewoo sunt cu site metalice, nu se sparg fagurii ca se infunde. Iar de funingine, ma indoiesc... sunt temperaturi destul de mari si flux de gaze.

Eu am scos primul catalizator de vreo 6-7 ani. Cu exceptia sondei lambda 1 care a murit rapid, am inlocuit-o si nu a mai facut probleme de atunci, a mai murit intre timp sonda 2. Consumul este normal, de mers merge bine, sonda 2 cea pt noxe, prima e cea de amestec.

Anul viitor sper sa ma ocup si de asta, sa elimin si al 2lea catalizator, inlocuit cu teava originala si sa schimb sonda 2. Dar vreau sa-i fac o "saiba" distantiera din ceva, ca sa iasa putin mai in afara.

p.s: eu am toata evacuarea schimbata, teava fi 50, tobe sport borla, serpi facuti din cei de c20xe

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...