george03 Posted June 5, 2006 Share Posted June 5, 2006 Desi am cutie manuala ... si nu prea-mi place cutia automata ... am votat Automata. Explicatia: cred ca autorul sondajului a inclus la "Automata" si cutia secventiala. Am condus un Volvo 960 (mai vechiutz) cu cutie automata ... vreo 250 km prin '98-'99 ... pe drumuri proaste (centura Constantei ... sau Viziru-Gura Ialomitei) dar si drumuri bune (Gura Ialomitei - Giurgeni si alte cateva bucati intre Harsova si Ovidiu). Extrem de comoda ... desi am facut gaura in presuletz cu piciorul stang ... destul de sportiva (motor mare ... vreo 140-150 CP ... la 110 km/h i-am bagat pedala pana la fund ... a retrogradat in a II-a ... si a trecut din nou in a III-a doar cand am depasit 6k rpm ... si ma apropiam de 170 km/h) ... dar parca nu simteam ca eu o conduc pe ea ... parca era pe dos. Dar ... am condus de curand un Opel Astra d-asta nou (din pacate nu stiu exact dotarile ... dar a costat vreo 18.500 E ... avea cam de toate pe el) cu cutie secventiala. O PLACERE Comparand cu Volvo-ul ... e o mare diferenta (in afara de cei 10 ani diferenta de generatie ). Opel-ul reactiona dupa cum doream eu sa dau in el ... nu incerca sa ia decizii in locul meu. Din pacate n-am condus-o decat vreo 10 km asa ca nu pot sa afirm cu tarie ca e tipul de cutie pe care mi l-as dori ... dar e pe aproape . Link to comment
dan_m Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 (edited) Eu am votat automata. Dar o automata buna, cu cel putin 5 trepte si cu ceva desteptaciune. Probabil ca cei care au mers cu o cutie automata mai veche sau mai ieftina au sesizat intradevar niste dezavantaje fata de cea manuala. Totusi cred ca o cutie automata moderna acopera in mare parte nevoile unui sofer "non-Schumi" . Din pacate o asemenea cutie o gasesti doar pe modele destul de scumpe de masini. De ex. la Peugeot 307 au doar auto cu 4 trepte. Chiar si la 407 au cu 4 sau 6 trepte. Am incercat recent o Honda CRV auto. Este o placere sa o conduci urban iar din spusele posesorului cutia se adapteaza la modul de condus al soferului. Adica dupa ce bruschezi un pic acceleratia te lasa mai mult in ture, daca o lasi mai moale schimba mai devreme treptele. Cum marea majoritate conducem urban cel mai mult cred ca o cutie automata decenta ar aduce un grad de confort mult mai ridicat pentru marea majoritate dintre noi. Si mai sunt si ceilalti Schumi care schimba mai bine decat cutia auto. Edited June 6, 2006 by dan_m Link to comment
dinoc Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Ar mai fi trebuit o categorie in poll , DSG-ul de la VW sau SMG de la BMW , pe care le-as alege fara sa stau pe ganduri, datorita performantelor - altfel in comparatie cu orice alta cutie automata, aleg cutie manuala . Link to comment
alx Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Automata cu minim 200 cp si maxim 1.5 tone. Manuala in rest. Link to comment
mike.omega Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Manuala, daca nu mestec in cutie prin trafic nu ma simt bine la volan Link to comment
woulfy Posted June 7, 2006 Author Share Posted June 7, 2006 Vad ca parerile sunt foarte impartite. Eu nu am condus decat de 2 ori o automata si pe langa faptul ca mi se parea ca-mi schimba vitezele exact cand nu aveam eu chef am mai observat o cheste nasoala. Sa presupunem ca ai 60km/h si vrei sa pastrezi cat de cat viteza constanta cu o tenta de descrestere usoara (sa zicem ca se vede in departare un stop). La cea manuala ai 2 optiuni: ori o scoti din viteza si o lasi sa "curga" ori apesi ambreiajul si la fel o lasi sa "curga". Pe cand la automata, nu cred ca se poate face mersul asta lin intru-cat apare frana de motor. Pe de alta parte nici frana de motor nu e nici pe departe atat de eficienta precum poate fi la cea manuala, unde aproape ca poti opri masina aproape de tot. Link to comment
Esperatul Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Cum adica apesi ambreiajul si astepti sa curga Cate ambreiaje ai schimbat pana acum? Link to comment
woulfy Posted June 7, 2006 Author Share Posted June 7, 2006 (edited) Am zis ca asta e o cale (din 2), n-am zis ca eu fac asa Nu mai cita mesajul anterior ! Edited June 7, 2006 by ovi_jer Link to comment
lauamd Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Cine a spus că cutia automată nu face frână de motor ? Din contră este mult mai eficientă şi pe deasupra nici nu rupe aderenţa la retrogradarea treptelor. Eu am avut situaţii din care am ieşit ,desigur creeate de inconştienţa mea la volan, din care cu o cv manuală nu cred că aş fi reuşit să ies. După cum spunea înaintea mea un coforumist la urma urmei este vorba de gusturi . Chiar credeţi că sunt printre noi chiar atât de mulţi Schumacher care să folosească grupul motopropulsor la eficienţa optimă la un momentdat ? Ei bine mie sincer să fiu îmi place să nu mestec . Am ocazia de a merge cu fel de fel de maşini zi de zi care de care mai ciudate iar atunci când mă urc în "râşniţa"mea îmi doresc să nu mă stresez prea mult. Mulţi susţin că nu există sportivitate în cutiile automate. Oare câţi au "călcat " acceleraţia la podea şi fără nici un efort automobilul a început să zboare fără a pierde timp cu călcatul ambreiajului şi acţionarea levierului plus că îţi distrage atenţia ? După cum am mai spus este o chestie de gusturi iar fiecare optează pentru ceea ce crede că este mai potrivit pentru el sau bugetul lui , aşa că în timp ce mie îmi place să conduc fără "o grijă suplimentară" poate altcuiva îi place să aibă parte de acţiune... "> Link to comment
Cumnatu Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 (edited) Vad ca parerile ... aproape de tot. Te contrazic, daca vrei sa obtii acea curgere lina tot ce trebuie sa faci este sa o scoti din viteza si sa o bagi in "N" , o sa fi uimit ce distanta parcurgi si cat de lin merge. Evident scade turatia si sa mergi cu 60-90 km/ora la 800 ture e destul de placut . In momentul in care vrei din nou sa accelerezi, o reintroduci in "D" , evident o sa ai un mic soc provocat de cuplarea vitezei si iti creste instant turatia. Cat despre frana de motor, crede-ma, daca esti sa zicem la 50 km ora si bagi progresiv in "2" si apoi in "1" o sa ai frana de motor nu gluma . Sal ! Edited June 8, 2006 by Cumnatu Link to comment
Tommy Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 (edited) Mulţi susţin că nu există sportivitate în cutiile automate. Oare câţi au "călcat " acceleraţia la podea şi fără nici un efort automobilul a început să zboare fără a pierde timp cu călcatul ambreiajului şi acţionarea levierului plus că îţi distrage atenţia ? Sportivitate.. relativ la aceeasi motorizare cu cutie de viteza manuala. N-are cum sa-ti distraga atentia .. decat daca esti "crescut" pe automate Iar timpul de schimbare il recuperezi clar cu varf si indesat prin schimbarea.. "mai optima" Am fost cu Jaguar XTtype, 2500 turbo benzina, automata. Demareaza fantastic.. Cred ca la asa motor.. as putea sa accept si .. automata. Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi fost sa aiba cutie manuala Cumnatu: Si cum pui tu frana de motor cu aia a ta in 3 trepte la 160? (daca prinde ) Edited June 8, 2006 by Tommy Link to comment
van den plas Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Cutia de Espero are o pozitie in care se realizeaza o frana de motor foarte eficienta. Nu am folosit-o decat la coborare, pe drumuri de munte, unde aproape ca nu a mai fost nevoie sa calc frana de serviciu. In restul timpului nu simt nevoia sa o utilizez. Link to comment
Cumnatu Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 (edited) Cumnatu: Si cum pui tu frana de motor cu aia a ta in 3 trepte la 160? (daca prinde ) Pai cam acolo e limitata. Eu am dat exemplu la ce viteze am folosit frana de motor. Parerea mea ca la 160, daca trebuie sa pui frana si ai nevoie si cea de motor ( polei, apa, gheatza ), esti pe calea cea buna catre un accident ! Edited June 8, 2006 by Cumnatu Link to comment
lauamd Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 După cum am mai spus "Nu toţi sunt Schumacher". să poată scoate ceva dintr-o cutie manuală. Link to comment
speedygonzales Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 (edited) Am invatat sa conduc (rectific, am invata sa tin masina pe drum), pe o masina cu cutie automata, inainte de a face scoala si era super, pac in drive si gata. Dupa cateva ore cu scoala parca deja ma simteam in largul meu cu schimbatul viteazelor. Acum si cand ma joc un nfs sau ceva asemanator tot manuala folosesc. Edited October 3, 2006 by sppedygonzales Link to comment
Bel_Ze-but Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 As prefera secventiala cu comanda prin padele la volan. Asta ar insemna ca voi avea si la ce ! Link to comment
laurentziu83 Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Automata sa fie. M-am saturat de ambreiajul nenorocit de la Clio care scartaie precum buhaiul si decupleaza neliniar, de trebuie tot timpul sa o tin in ture cand plec de pe loc, altfel poate sa-mi moara motorul. Nu mai zic de timpul pierdut la schimbarea vitezelor sau de momentele in care simti ca agata schimbatorul. Da, ok, am momente in care am peste 100 la ora, schimb a 4-a, turometrul zboara la peste 4000 de ture, urca spre 5000-5500 si de aici urca in continuare, desi nu mai are vlaga, dar masina parca fuge de sub tine. Sau cand accelerezi intai usor, apoi turatia creste si ajungi pana la 75-80 la ora in a 2-a, asta fara sa pleci ca racheta. Dar in aglomeratie, cred ca nimic nu e mai placut decat un mic joc de picioare intre ambreiaj si frana, in locul ambreiaj-schimbator-ambreiaj-acceleratie-frana-ambreiaj-schimbator-ambreiaj-frana. Link to comment
Moshu Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Cum spunea un coleg mai sus, manuala iti lasa impresia ca faci ce vrei. Numai cu conditia sa stii ce faci. Bineinteles ca toti credem ca stim ce facem, ba mai mult decat atat. Asta am crezut si eu pana m-am urcat intr-o toyota, 5 trepte, cutie multimode MM. Asa ca am sa votez automata. PS Nu mai sp€un ca pe automat, controlul din acceleratie este perfect. Daca nu-ti place, bagi manutza si o iei la mestecat. Link to comment
Tommy Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Boala la toate clio-urile ambreiajul ala. Dar unde-i placerea sa-i lipesc acul de linia rosie la o automata? Se pare ca s-au incetatenit acolo unde era mai mare nevoie de ele.. adica la americani. Link to comment
Mircea Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Se poate lipi acul de linia rosie si la o automata Link to comment
paul_marines Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Automata de departe pentru confortul conducerii si manuala pentru a tine consumul in limita bugetului Link to comment
Cumnatu Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Boala la toate clio-urile ambreiajul ala. Dar unde-i placerea sa-i lipesc acul de linia rosie la o automata? Se poate si daca vrei iti arat eu cum . O sa fi impresionat cand schimba la 5500 ture in a 2-a ce soc primesti in ceafa. Tot ce trebuie sa faci este sa apesi acceleratia pana la podea si sa o ti acolo. Oricum timpul de schimbare al vitezelor este practic inegalabil de om. Mai mult decat atat, daca ti acceleratia la fund schimba vitezele FARA sa scada nici un pic turatia. La manual oicat de bun ai fi tot iti scade putin turatia intre viteze de unde ... pierdere randament. Am deja 10 k km pe automata ( si inca una foarte slaba cu doar 3 trepte model vechi de 10 ani ) si nu as mai conduce o manuala ( Decat daca ar fi un Subaru ) in Bucuresti nici sa ma bati. Sincer sunt la stadiul in care daca o imi da cineva gratis o masina manuala, o vand si iau automata. Adevarat ca obti un pic mai multa placere cand mesteci in cutie dar e infinit mai mare confortul de zi cu zi cand nu trebuie sa mesteci in cutie. Cu totii am condus manuale ( asa ne-am luat carnetul ) dar am impresia ca cei care fug de automate sunt aceia care se feresc de necunoscut. Faceti cumva si inchiriati pentru 24 ore una sau luati in testdrive si luati-o la picior dimineatza pe la 8 sau seara pe la 6-7 prin Bucuresti. O sa vedeti de ce lumea e indragostita de automate. Ca oricare dintre noi care aure cutie automata si-ar dori inca 2-3 trepte in ea si inca 200-300 cai putere sub capota asta e alta discutie. Deh ... $$$ Edited October 27, 2006 by Cumnatu Link to comment
Tommy Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Cumnatu, "socul" il ai de la "putere", nu de la cutie automata So.. trecand de la aspectele placerii de a conduce in toate felurile ei, la cele pragmatice, o cutie automata este scumpa, scump de intretinut, delicat de reparat. Fara un buget pe masura, nu vad de ce sa re bagi. Dovada si faptul ca probleme cel putin aici pe forum au aparut la multe dintre putinele cutii automate si mai rar la cele manuale. Si nu, nu se obtin performantele uneia manuale. Link to comment
daniel21 Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Indiscutabil cutie manuala si asta pentru ca simti cu adevarat atunci cand conduci. Cutiile automate le vad ideale pentru Doamne si Domnisoare. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now