Moshu Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Trebuie de la bun inceput sa se specifice ca ne dorim cutii automate (cei care ne dorim) ultima generatie. Afirmatiile despre consum si probleme de intretinere se refera la experientele nefericite pe care le-au avut colegi cu cutii automate clasice, in 3 trepte. Nu cred ca o cutie de toyota MM in 5 trepte, sau un tiptronic etc se strica mai repede decat una manuala. Iar mai nou, asa cum stim toti, poti schimba vitezele manual la orice tip de cutie moderna. Lipseste doar pedala de ambreiaj. Oricum, in oras automata este exceptionala. Bineinteles, daca nu faci parte din categoria care vede in orice semafor un prilej de liniute. Cred ca majoritatea dintre noi nu a incercat nici un drum prin oras cu o masina dotata cu asa ceva, de aici poate si retinerea. Edited October 27, 2006 by Moshu Link to comment
Tommy Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Moshule, chiar cred ca majoritatea am incercat, si chiar cu masini mai noi decat un cielo cu 3 trepte. (Seat-150 cai, Jaguar 250 cai, Pontiac peste 200 de cai, ah.. reno 12 vreo 45 de cai ). So, chiar si la Jaguarul ala turbo pe benzina.. se simtea nevoia unei cutii manuale, desi la kick-down schimba la 5500. Colegul cu Seatul, la 100k km, a trecut pe cutie manuala de passat. Deci mai pica. Ah.. si o cutie tiptronic .. costa cam cat un cielo ) Edited October 27, 2006 by Tommy Link to comment
Moshu Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Tommy, si eu am incercat. Dar asta nu inseamna ca au incercat toti. Bine acuma nu e greu pentru nimeni sa zica: am mers cu jaguaru' automat, dar nu se compara cu senzatia pe care o am in tico cu manuala ) PS Vorbesc de majoritate, asa ca lasa vraja frate. Noi suntem mai batrani si am trecut prin multe. Si la urma urmei e o parere personala, poate nu e asa. Link to comment
hawkeye Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Automata. Niciodata n-o sa mai cumpar o masina cu cutie manuala. 1. Confort in traficul urban 2. Confort in traficul extra-urban si depasiri fara nici o grija. Si nu in ultimul rand, nu se compara nimic cu senzatia care o ai la 80km/h cand toarce linistita la 2000rpm intr-a 5-a, apesi pedala pana la capat si se aude: a 4-a, a 3-a, a 2-aaaaa si 6000rpm! Trebuie doar sa te obisnuiesti cu latenta de ~ 2 secunde pe care o are cat schimba a 4-a, a 3-a si a doua. Dar cand a ajuns intr-a 2-a trebuie sa ai deja ambele maini pe volan . Cred ca am mai zis asta pe undeva dar ma repet: Cei care au condus macar o data cutie automata, o prefera oricand manualei. Cei care nu au condus niciodata automata au replicile deja consacrate cu: "placerea de a conduce", "simti masina", "automatele sunt pentru femei" etc. Ii salut cu aceasta ocazie si le urez toate cele bune. Ah, si sa se suie macar de curiozitate la volanul unei automate. Si sa conduca 2km. Ar trebui sa fie suficient. Link to comment
Moshu Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Cea mai tare e aia cu "automata e pentru femei" ) Ca si cum femeile n-au piciorul stang si mana dreapta ) Link to comment
Cumnatu Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) In urma tuturor replicilor celor care de fapt, sa recunoastem , sunt rude cu Shumacher ( sper ca l-am scris bine ) ma declar femeie la volan. Amestecati voi sanatosi ! Intre timp, eu cu mana dreapta ma joc cu fi-mea... deh, nu e nevoie sa schimb viteze. Sanatate ! LE : acum, hidramatilor, sa recunoastem , e si o diferenta de necesitate. Noi apreciem confortul. Manualistii au inca senzatia ca daca dau din mana e masina mai puternica sau mai voioasa si asta le da o stare de bine. NU este rea nici una, ma derajeaza doar ca este criticata cutia automata din motive subiective nefondate ( e lenesa domne - pai la 80 cai putere, vrei sa fie si sprinena ?? ) Edited October 27, 2006 by Cumnatu Link to comment
Tommy Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Eu mai schimb vitezele si cu stanga, asa ca nu-i problema. Si stangul.. oricum se plictiseste. Bre.. cadem in aceleasi discutii de dragul lor. E un anume confort la automate, dar multi nu-s dispusi sa plateasca in plus pentru el, mai ales ca la capitolul sportivitate, oricum ai lua-o, ceva se pierde. LE: De unde ai cumnate 80 de cai? Eu pun pariu ca nu ai mai mult de 65. Subiective? La 170 la mine e abia trecut de 4000 de ture ) Edited October 27, 2006 by Tommy Link to comment
adrian_r5 Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Tommy, ai condus "reno 12 vreo 45 de cai" ? Link to comment
Cumnatu Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 mai ales ca la capitolul sportivitate, oricum ai lua-o, ceva se pierde. LE: De unde ai cumnate 80 de cai? Nu am zis ca am eu 80, vorbeam asa in general, la masinile pe care ni le permitem noi. Apoi sti foarte bine ca daca discuti de masini realmente sportive ... iti cam permiti, pentru ca oricum componentele la masinile de genul asta pica rpd si sunt scumpe. Hai ca o dam in polemici, mi-am spus parerea, o respect si pe a voastra Link to comment
lauamd Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Sincer sa fiu ,nu m-am considerat niciodata un Schumacher, nici cand ma credeam buricul pamantului insa ca o parere personala eu prefer confortul pentru ca de 'mestecat' sunt satul. Aud tot timpul ca o masina cu automata este lenesa. Imi permit sa nu fiu de acord. Mie mi se pare foarte sprintena in comparatie cu aceeasi masina cu manuala pe care am condus-o. Si la urma urmei se poate trece manual din treapta in treapta. Intr-adevar, eu am platit 1k euro mai mult doar pentru cutie si sincer nu regret deloc. Ma bucur de fiecare clipa cand sunt in masina pentru ca ma pot gandi mai bine la altceva sau la condus fara a pierde timp,nervi(in oras) la fiecare schimbare. Cat despre fiabilitate ar fi cazul sa discutam cu cei ce au cumparat o masina de noua si nu la mana a doua. Ar fi mai relevant. "> Link to comment
laurentziu83 Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Mai mult decat atat, daca ti acceleratia la fund schimba vitezele FARA sa scada nici un pic turatia. La manual oicat de bun ai fi tot iti scade putin turatia intre viteze de unde ... pierdere randament. Cu totii am condus manuale ( asa ne-am luat carnetul ) dar am impresia ca cei care fug de automate sunt aceia care se feresc de necunoscut. Faceti cumva si inchiriati pentru 24 ore una sau luati in testdrive si luati-o la picior dimineatza pe la 8 sau seara pe la 6-7 prin Bucuresti. O sa vedeti de ce lumea e indragostita de automate. Chestionarul ne intreaba ce ne dorim, nu ce ne-am cumpara. Nu cred ca e nimeni de pe aici care sa nu fi injurat faptul ca a fost nevoit sa mestece-n mamaliga, MACAR ODATA. Mai am o intrebare: Daca apesi acceleratia la podea, sa zicem ca ajungi cu a 1-a la 40 la ora, schimba apoi a doua, pentru o fractiune de secunda vei fi cu a doua la 40 la ora, unde nu mai ai cum sa ai tot 6000 de ture. La fel, ajungi cu a 2-a la 80 la ora, apoi va schimba a 3a. Cum se poate sa ramana tot timpul turometrul la turatia maxima? Daca ar fi cum spui tu, ar insemna ca, pentru a ramane turometrul in zona de turatie maxima, sa ajungi instant de la 40 la 80 la ora. Eu am raportat la cutia manuala, caci exact asa ar face. Am dat exemplul cu vitezele astea deoarece nu stiu cum e cu automata in 3 trepte. Moshule, chiar cred ca majoritatea am incercat, si chiar cu masini mai noi decat un cielo cu 3 trepte. Eu chiar n-am incercat, n-am avut ocazia, cum se iveste n-o s-o ratez. Link to comment
Pedala Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Automate am condus asa: Jeep Wrangler si Mercedes S-Klass. Niste cutii bune, comode dar carora le lipseste zvacul manualei si puterea ta de decizie. Oricat de desteapta ar fii o cutie automata tot nu reuseste sa se adapteze perfect la orice situatie. Manuale... am condus multe. Din astea multe, cutii excelente pe Volvo 850, Fiat Stilo JTD, mai multe BMW si surpriza Tico. Numai ca la manuala tre sa intelegi cum functioneaza cutia inauntru ca sa stii cum sa schimbi vitezele. Cutii pe care eu le consider proaste: Matiz (aici problema provine de la cabluri), Clio Symbol (orice acceleratie se termina cu un sut in podul palmei), Logan aceeasi problema. Cutii manuale care nu sunt pe gustul meu: cutia TDI-urilor de pe Golf IV sau a derivatelor. In schimba exista si cutiile manuale robotizate (asa numitele Tip-tronic), care la masinile Sport de peste 50000e sunt geniale. Astea da! Schimba vitezele in mod manual mai repede decat am putea noi in anumite moduri de functionare. Cele din sectoarele de pret inferioare insa... Asa ca eu sunt adeptul cutiilor manuale sau manuale robotizate (dar masinile pe care sunt montate deocamdata doar visez la ele). Edited October 27, 2006 by Pedala Link to comment
Cumnatu Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 (edited) Daca apesi acceleratia la podea, sa zicem ca ajungi cu a 1-a la 40 la ora, schimba apoi a doua, pentru o fractiune de secunda vei fi cu a doua la 40 la ora, unde nu mai ai cum sa ai tot 6000 de ture. La fel, ajungi cu a 2-a la 80 la ora, apoi va schimba a 3a. Cum se poate sa ramana tot timpul turometrul la turatia maxima?Daca ar fi cum spui tu, ar insemna ca, pentru a ramane turometrul in zona de turatie maxima, sa ajungi instant de la 40 la 80 la ora. Neadevarat. Punctul de vedere este exagerat. In metoda de mai sus, cel putin la Cielo turatia NU scade cu mai mult de 200rpm. Evident ca nu ajungi de la 40 la 80 ( apropos, a 3-a intervine la 90 in acest regim ) instant. Doar ca motorul ramane supraturat iar viteza creste gradual pe masura ce parcurgi ceva distanta, doar ca pierzi minimul de turatie iar cutia lucreaza in regim de presiune maxima si deci da randament maxim ( cu uzura de rigoare ) . Dupa logica ta, dupa cum ai inteles tu, pot deduce ca tu crezi ca ( in conditiile in care sa zicem ca la manuala I-a merge la 6000 ture pana la 50 / ora ) daca turezi motorul la liber pana la 6000 ture dupa care bagi ( presupunand ca ar intra ) in I-a pleci de pe loc cu 50 ora, ceea ce nu este posibil. Una peste alta ( ca sa terminam cu polemicile ) - cand discutam de o anumita masina, aceeasi masina, diferint doar transmisia - cea automata este fffffff comoda, fffffff sigura ( n-ai cum sa o fortezi pentru ca schimba cand trebuie ) iar cea manuala este pentru personele care ori nu vor sa dea un ban in + pentru ca cica nu merita ori vor sa aiba si ei o data in viatza controlul asupra ceva si o fac asupra schimbatorului. Sa zicem pentru calmarea spiritelor ca cea manuala este mai sportiva in sensul ca omul miscand maini, picioare samd face un fel de sport care ii da impresia de viteza. Este, trebuie sa constietizati, exact senzatia care o da un motor foarte zgomotos care in mom incare ai 80/ora, din cauza zgomotului ai impresia ca ai peste 120, in timp ce unul silentios te surprinde cand ai 150/ora pentru ca nu auzi motorul ( sau zgomotul in general ). Intotdeauna va parea mai sportiva o dacie / cielo la 150/ora decat un S classe care la viteza aia zici ca sta pe loc. Astea fiind spune hai sa nu degeneram in ce tare e masina mea. Sa incercam sa fim obiectivi. Salut ! Edited October 27, 2006 by Cumnatu Link to comment
EM!L Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Depinde de situatie.In orase cand e aglomerat merge una automata.Personal prefer manualele.Esti stapan si faci ce vrei cu jucaria pe care ai dat banii,nu decide ea pentru tine.Intr-adevar alea scumpe au cutii automate superperformante ce schimba mult mai bine decat am putea-o face noi oricat de sportivi ne dam.Numai bine Link to comment
cristi_vb Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 (edited) Pana nu de mult eram sustinator inrait al cutiilor manuale. Prima masina automata pe care am condus-o a fost cielo care nu prea m-a impresionat. Prefer o manuala decat cutia aia de pe cielo. Acum vreo 2 luni am condus o Skoda Superb V6 TDI cu cutie automata de care m-am indragostit instant. As da toate manualele din lume pentru o cutie ca aia (si un motor de vreo 170 de cai). Daca bagi piciorul in ea nu mai poti sa te dezlipesti de scaun. Se simte si cand accelerezi de la 180 ca te baga un pic in scaun. Am observat ca daca o bagi in modul manual si mergi subturat sau exagerezi cu turatia iti schimba totusi vitezele. Am mai condus si un Touareg R5 TDI cu acelasi tip de cutie si placerea e maxima. Cand "ma fac mare" imi iau si eu o masina cu o cutie automata. Deocamdata raman cu visele si ma urc resemnat in matizul meu... P.S. - Sunt tare curios cum o fii matizul ala cu ambreiaj automat. Edited December 10, 2006 by cristi_vb Link to comment
Engine Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 (edited) Am avut cu ani in urma masina cu cutie automata. Era o splendoare. Faptul ca ai mana dreapta libera in intersectii, de fapt o grija in minus, nu e de neglijat pt. mine. Daca ar fi sa-mi iau o masina noua sau un SH cu vechime mica (2-3 ani) mi-as lua automata fara prea multa gandire. Edited December 10, 2006 by Bolt Link to comment
rm.popa Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Eu fac parte din categoria şoferilor destul de nervoşi în trafic, cu înclinaţia de a schimba des benzile, în condiţii de trafic urban aglomerat. Şi una din plăcerile (şi nevoile) nervoşilor e schimbarea vitezelor. Aşa că am votat transmisia manuală. S-ar mai putea încerca combinaţia automată + distonocalm ) . Link to comment
Engine Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Pai remediul ar fi una automata. Lipsindu-ti grija schimbarii e mai calmant. Link to comment
Tommy Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Sunt putine cutii automate ce schimba mai repede decat un sofer bun, ia alea costa cat un daewoo nou, cred ca e cazul sa ramanem la clase de masini "pamanetene". Faptul ca ai mana dreapta libera .. mi-as lua automata fara prea multa gandire. E drept ca e mai usor de manuit, numai CA Consumul e mai mare la automate, cam 15-20%, si performantele mai mici, tot cam cu atat. Link to comment
Engine Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Ai avut masina cu cutie automata vreodata ? Ai experimentat o schimbare "lenta" de viteza cu ea ? Masinile cu cutii automate sunt nepamantene ? Eu ma simt bine pt. ca am avut si eu o data asa ceva, am condus-o 3 ani, a mers excelent si nu stiam ca-s nepamantean. Eh, afla ca masinile automate din ultimii 10 ani schimba foarte repede vitezele, consumul e de regula cu 1 litru mai mare iar viteza maxima e mai mica cu doar vreo 10 km/h. Pt. cine are bani sa-si ia una de noua, variabilele astea doua nu mai conteaza. E clar ca nu-i nici zgarcit nici vitezoman care merge mai tot timpul cu viteze maxime. Link to comment
Tommy Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 N-am avut vreodata nevoie de mana dreapta libera la condus. Am condus Jaguar XType automat printre altele, deci stiu despre ce e vorba. Bre, eu prefer sa schimb cand vreau eu, ca de aia conduc, nu cand vrea o masinarie comandata de un computator. Sazi calm ca am bani de masina automata, dar in veci nu ii voi arunca pe asa ceva, tine de fiecare. In State, unde procentul de femei in trafic e mai mare ca la noi si carnetul se da de la 16 ani, a prins grozav conceptul AT. Vezi ca ai facut o obsesie pentru zgarcenie si consum. Si daca intelegi mai greu, iti explic, pret "pamantean" inseamna unul accesibil pentru omul de rand nu de peste 50 de mii de euro Link to comment
Engine Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 (edited) Tommy N-am avut vreodata nevoie de mana dreapta libera la condus. Ce treaba are criteriul tau cu al altuia ? Am condus Jaguar XType automat printre altele, deci stiu despre ce e vorba. Si eu am condus un Lincoln Navigator vreo 10 km. Bre, eu prefer sa schimb cand vreau eu, ca de aia conduc, Bre, eu prefer sa schimbe masina pt. mine cand vreau eu, ca nu conduc de dragul schimbarii treptelor de viteza. Sazi calm ca am bani de masina automata, Sazi calm, nu te-a-ntrebat nimeni de buget. dar in veci nu ii voi arunca pe asa ceva Banii pe o hidramata nu se arunca - cumperi confort si lipsa de griji. Vezi ca ai facut o obsesie pentru zgarcenie si consum. Vezi ca era un context diferit. Contextul de aici l-am sumarizat in primul post pe acest topic. Reciteste-l. Si daca intelegi mai greu, iti explic, pret "pamantean" inseamna unul accesibil pentru omul de rand nu de peste 50 de mii de euro Si daca te informezi mai greu, afla ca vei gasi masini hidramate cu vreo 20 de mii de euro mai ieftine decat ai zis tu. Noi si bune. Nu discutam accesibilitatea financiara aici ci parerile pro si contra celor doua trasmisii. Desi e un criteriu, daca l-am pune in fata ar trebui sa incheiem discutia. Rezuma-te la a comenta atat si fara aplomb. Asta ca sa fie bine si frumos. Aa, inca ceva, vezi sa nu se transforme in tic ochiul ala. Edited December 10, 2006 by Bolt Link to comment
Mircea Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Nu vreti sa luati o pauza? Link to comment
Engine Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 (edited) Tommy, ce zici, luam ? Spun unii colegi ca cea automata n-ar fi sportiva. Oameni buni, ce intelegi prin sportivitate ? Suta in 2 secunde ? Eu la fosta mea automata, plecam pe zi de 2-3 ori in rampa si nu simteam inclinatia. Dar nu numai ca nu simteam dar ajungeam si mai repede la viteza la care as fi ajuns schimband la levier. Sfat : vorbiti din experimentate (pe termen lung si nu de colo pana colo) si nu din banuite. Edited December 10, 2006 by Bolt Link to comment
alx Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Bolt, exceptand DSG, o masina automata va fi intotdeauna mai lenta decat aceeasi masina cu acelasi motor cu cutie manuala. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now