Bug Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 am un tico din '98 pe carburator si as dori sa stiu ce tip de benzina imi trebuie sau cum imi dau seama de chestia asta ca am gasit de curand un manual de reparatzii tico si am vazut in el ca sunt 2 tipuri de carb.pt benzina cu plumb si pt benzina fara plumb si io habar n-am de care imi mai trebuie acum am bagat in el benzina normala, dar de multe ori am bagat si fara plumb ca am auzit ca mai curatza nu stiu ce ideea e sa stiu si io ce tip de benzina imi trebe multzumesc anticipat Link to comment
ovidiuc Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 De baza e ce scrie in cartea tehnica.Oricum de acum in colo ai scapat de grija,nu o sa se mai comercializeze benzina cu plumb. Link to comment
Bug Posted August 10, 2004 Author Share Posted August 10, 2004 sincer nu stiu cat timp va mai fi benzina premium sau nu eu cred ca va mai fi mult timp de acum incolo prb e ca nu am cartea tehnica nici makr nu stiu ce model este Link to comment
ovidiuc Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 Eu zic sa o luam logic:daca ai bagat benzina normala si nu a patit nimic,e clar iti trebuie benzina cu plumb,pentru ca daca era invers cred ca aveai de suferit.Din discutiile purtate si nu numai aici a reiesit ca daca pui benzina fara plumb in masini care trebuiesc alimentate cu benzina cu plumb nu se intampla nimic.Invers e groasa.Asa ca atata timp cat gasesti benzina cu plumb fii sigur ca cu ea trebuie sa alimentezi,cat nu,fara plumb si nu cred ca o sa patesti ceva. Link to comment
strumfuadi Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 simplu: ai catalizator :arrow: itzi trebuie benzina cu plumb (sau inlocuitori de plumb..) varianta 2: daca nu itzi intra pe gaura de la rezervor pompa de la benzina premium eco de la OMV, atunci inseamna ca ai nevoie de benzina fara Pb, shi atunci, folosind pana acuma shi cu Pb ai cam omorat catalizatorul... sper sa nu ai catalizator.. Link to comment
Bug Posted August 10, 2004 Author Share Posted August 10, 2004 stitzi care este chestia ca atunci cand bag benzina premium dupa ce opresc motoru mai da o tura aiurea asa iar daca bag benzina fara plumb nu mai face sau cel putzin asa mi se pare mie catalizator nu este decat la motoare cu injectzie :?: mie cam somn poate spun prostii Link to comment
strumfuadi Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 da shi tu un search (aka http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'> , ca s'a vorbit despre "problemele" astea la greu pe forum.. Link to comment
Leutzu Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 simplu: ai catalizator :arrow: itzi trebuie benzina cu plumb (sau inlocuitori de plumb..)varianta 2: daca nu itzi intra pe gaura de la rezervor pompa de la benzina premium eco de la OMV, atunci inseamna ca ai nevoie de benzina fara Pb, shi atunci, folosind pana acuma shi cu Pb ai cam omorat catalizatorul... sper sa nu ai catalizator.. Ii spun eu sigur ca nu are catalizator. Mai devreme spunea ca este fabricat prin '98 si ii zic eu sigur ca nu are catalizator, iar daca punea benzina cu plumb si avea catalizator nici nu putea sa porneasca masina sau mergea in suturi. Eu ca posesor de tico cu carburatie si fara catalizator am pus si benzina cu plumb si fara...nici o diferenta majora (la aia fara Pb parca trage mai binishor), dar am inteles de la service ca nu este bine sa folosesti benzina fara Pb pt ca se distrug nu stiu ce fel de garnituri pe la supape (asta pt ca benzina fara pB arde mai bine la masinile fara catalizator). Daca este ceva gresit...asa mi-a spus mecanicul Link to comment
Bug Posted August 11, 2004 Author Share Posted August 11, 2004 una peste alta m-am convins :thanks: nu am catalizator, pot baga ce benzina vrea muschiu meu ca si asa e cam naspa kestia e ca io bag mok de la shell si tot ce e mok e stiut ca e de bine ar mai fi si alte chestiuni cum stau io sa imi reglez motorul singurel ca atunci cand sta pe loc cu motorul pornit merge rotund si are un hop si tot asea trebe sa curatz carburatoru' sa stau sa desfac jiclerele si cum sunt micutzele ele ascunse ma ia somnu bujii am schimbat si capac delcou care era tzandari trebe sa fie din carburator Link to comment
aztec Posted August 21, 2004 Share Posted August 21, 2004 baga ce vrei, ca nu are nimic. acum un an am dat un mail la daewoo craiova sa le pun aceasi intrebare si raspunsul a fost ceva de genul ca benzina fara plumb nu afecteaza motorul pe carbutratie de la tico. daca gasesc raspunsul oficial il postez aici. hai ca l-am gasit """""""" Recent a fost un zvon ca in curand productia rafinariilor in ce priveste benzina cu plumb va inceta si ca va ramane pe piata numai cea" Euro" , de fapt cum s-a intamplat deja cu motorina . m-am gandit sa le scriu celor de la craiova si sa-i intreb daca pot folosi si fara pb pe masina mea care momentan foloseste cu pbBine , ca i-am mai pus din cand in cand si euro' asta este altceva dar..., petru ca in folosirea benzinei fara pb in motoare tehnologic facute pentru pb exista diverse opini , care recunosc sant cam diferite si nu stiam ce sa mai cred ( mai ales ca sant diverse diferente constructive in afara catalizatorului ex. bujiile) deci mailul meu adresat lor INTREBARE Catre: relatii.publice@daewoo.ro Subiect: benzina pt. tico Sant posesorul unui autoturism Daewoo Tico SL an de fabricatie '99 (cumparat in 1998-decembrie?) Vreau sa aflu daca, in contextul preconizatei eliminari de pe piata a binecunoscutei Benzine cu plumb("poluante")cu care obisnuiam sa alimentez autoturismul, si trecerea totala la productie a benzinei "euro" fara plumb sant interesat de posibilitatea alimentarii cu benzina euro fara Pb a acestui autoturism, si daca , prin folosirea acestui tip de combustibil se aduce prejudici bunei functionari a autoturismului (motorului). Din cartea de utilizare am inteles ca trebuie sa alimentez cu benzina cu CO > '91 si nu se specifica altvceva Asadar, va rog a-mi raspunde daca alimentarea cu benzina fara plumb aduce prejudici acestui tip de autoturism, tinand cont de faptul ca este produs in '98 inaintea introducerii normelor Euro 2 si ce va trebui sa fac in viitor cand nu se mai produce benzina cu Pb In speranta ca voi avea un raspuns de la dumneavoastra va multumesc anticipat RASPUNS O. Constantinescu" Subiect: Benzina pentru Tico Stimate Domn, Se poate utiliza benzina fara plumb, fara probleme. Cu stima, O.Constantinescu """""""""""""" Link to comment
AAdorjan Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 Eu am bagat de vreo 2 ori benzina fara plumb (odata a fost nevoie ca daca nu ramaneam fara benzina si la benzinaria respectiva Shell nu era dacat benzina fara plumb) si imi tremura, trepida masina dupa ai (inclusiv schimbatorul) Masina tragea parca mai slab, parca nu avea putere. Acum nu stiu daca a fost fiindca am luat de la Shell care se stie ca, comercializeaza benzina nu foarte "performanta". Este cineva care baga benzina fara plumb in Tico? Ce observatii are? Link to comment
tico_RS Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 de vreo doi ani de zile bag benzina fara plumb si poate e doar placebo, dar mie mi se pare ca merge mai bine, si in cea mai mare parte e benzina de shell... p.s. nici berlina nu a beneficiat de alt tratament... Link to comment
Leutzu Posted May 30, 2005 Share Posted May 30, 2005 si eu la fel...tico din 96, de vre-o 4 luni numai benzina fara pb bag si merge chiar mai bine. Link to comment
dreaQ Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 si eu la fel...tico din 96, de vre-o 4 luni numai benzina fara pb bag si merge chiar mai bine. <{POST_SNAPBACK}> Dar de 4 luni ai schimbat si bujiile,nu??? Si reglate la 1.1mm. Link to comment
aztec Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 eu am schimbat bujiile cyu cele din manual, si merg cu benzina fara pb de cel putin 2 ani, cred ca numar pe deget de cate ori am pus benzina cu pb.. merge la fel, fara diferenta, poate decat de benzinarie- cu lukoil merge mai bine decat cu petrom, sau asa pare la prima cheie... deci fara pb rules... Link to comment
zoosy Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 fara plumb de cand am luat-o adik de 6000 de km. cand am incercat cu plumb mi se cam oprea, mergea naspa si trepida la relanti. Link to comment
Leutzu Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Dar de 4 luni ai schimbat si bujiile,nu??? Si reglate la 1.1mm. <{POST_SNAPBACK}> Nu, bujiile le-am schimbat acum 1 an juamte si acum 3 saptamani. Link to comment
dreaQ Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Fa-ma sa inteleg.Cand ai trecut pe benzina fara plumb ai mers tot cu bujiile cu care mergeai inainte?(cand foloseai cu plumb) Credeam ca daca schimbi benzina trebuie sa pui bujii care sa mearga cu benzina respectiva. ceva de genul: fara Pb RN11YC-4 1,1mm si RN11YC cu Pb la 0,7-0,8(sau echivalente) S-a mai discutat despre bujii...vad ca nu am inteles eu. Link to comment
brusli Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 esti ingrijorat ?stai linistit. in timp se maninca electrodul si distanta aia de 0.7 se mareste singura si ajunge la 1.1. Link to comment
Senna Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Gap-ul dintre electrozi nu are legatura cu tipul benzinei, ci cu muschii sistemului de aprindere. Cine a are/a avut Dacie clasica si si-a pus aprindere tranzistorizata stie ca se recomanda sa maresti gap-ul ciocului bujiei chiar la 1,5 mm pt rezultate mai bune. Un gap mai mare insemna mai multe molecule de benzina si aer intre electrozi la aprindere si deci mai multe sanse ca ciclul respectiv sa nu fie ratat, cum se mai intampla la relanti, cand amestecul carburant este atat de rarefiat si putin omogen incat exista sansa ca in ciocul bujiei sa nu ajunga nici macar o molecula de benzina si se rateaza ciclul. Pentru a beneficia de avantajele unui gap mai mare trebuie ca secundarul bobinei/bobinelor de inductie sa debiteze o tensiune si un curent mai mare, altfel exista sansa sa nu se amorseze arcul electric in regimuri mai severe de exploatare. Gap-ul presetat al bujiei este in concordanta cu tipul de motor pt care este destinata, daca este motor clasic atunci e presetat la 0,6-0,7; daca este vorba de etaj tranzistorizat de aprindere atunci se poate debita un curent mai mare in primarul bobinei de inductie rezultand o scanteie mai puternica, car poate strapunge gazele compresate dintre electrozi mai indepartati. Parerea mea este ca n-avem ce cauta la Tico cu gap-ul 0,7. Testele de laborator au demonstrat ca cele mai bune rezultate pentu sistemele de aprindere tranzistorizate se obtin cu gap-ul de 1 - 1,2 mm Link to comment
ticodriver Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 In legatura cu bujiile, desi ticozaurul meu nu e euro 2 (deci benzina cu plumb, desi eu bag numai fara) avea bujiile originale RN11Yc-4 (adica cu distanta de 1,1, nu de 0.8). Link to comment
Leutzu Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Pe cuvantul meu daca stiam de asa ceva...cu distante si chestii. In fine am bujii Champion (parca) le-am luat de la service de la daewoo. Link to comment
AAdorjan Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Am bagat si eu vreo 15 litri de benzin fara plumb ca sa vad cum se comporta masina. Pana acum totul e ok Data trecuta cand imi facea figuri si trepida cred ca nu a fost din vina benzinei. Am avut o fisa care nu functiona corect, dar pe care am depistat-o mai tarziu. Deci traiasca benzina fara plumb! "> Link to comment
dreaQ Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Cred ca ma dau si eu pe "fara blumb". Cu ocazia asta schimb si bujiile.Oare trebuie sa bag mai multa ca sa fie un raport mai mare in rezervor cu si fara Pb.Sau daca se amesteca nu-i problema...intelegeti ce vreau sa spun... Link to comment
Leutzu Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Nu nici o treaba...poti sa pui si jumate-jumate...nu e problema ca in cazut uleiurilor de motor. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now