EXE Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 (edited) Am si eu o problema cu vibratul volanului. De cand am luat masina vibra putin volanul de la 90-100km/h si la 120-130 disparea. Ieri am fost sa fac o echilibrare. 3 roti au fost echilibrate (mi-a pus plumbi de 5) a patra roata (spate stanga) era descentrata (avea bataie stanga dreapta, rezerva era la fel) drept urmare am cumparat o janta noua (1.1 mil). La asta mi-a pus plumb de 35 pe o parte si 15 (parca) pe alta. Chestia nasoala e ca acum, dupa echilibrare tremura mai tare tot pe la 90-100km/h si pe la 120-130 dispare. Vibratul e ca o rotire stanga-dreapta rapida a volanului (nu stiu daca m-am facut inteles) Ce o fi? E posibil ca, cauciucul sa se fi stricat datorita bataii jentii (mi-a pus plumb mai mare la asta si ma gandeam ca o avea ceva cauciucul) ? Mersi! Edited July 5, 2006 by EXE Link to comment
Cumnatu Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 @gica, merg si cu 160 si mai mult daca tine, la viteza aia trebuie sa iti amintesti ca am dat 3500 euro pe masina si nu e de lux, automat accept zgomotul ca fiind normal! Oricum, am muzica la maxim la viteza aia nu de alta dar imi aud axa cu came altfel si ma boaga in boala cum face. @exe, la mine cand am luat masina ( dupa cum am mai zis ) incepea sa tremure la 140 rau. La 3 luni dupa ( si multe gropi ) incepea sa tremure rau la 120 , la 140 deja dansam. Zilele trecute i-am schimbat pivotii ( 1 mil + ceva manopera ) si acum incepe foarte putin sa tremure la 120, la 130 se aseaza si pana la 163-165 zici ca stai pe loc, viteza la care incepe iar sa tremure. Banuies ca daca ii fac si echilibrarea si o geometrie o sa se tina altfel pe drum. Treaba e ca nu e recomandat sa ai doar 1 janta/ cauciuc nou. Macar cele de pe fata sau spate sa fie identice stanga cu dreapta ca sa nu traga in nici un fel. Asta din ce stiu eu, nu este o infrmatie beton ! Link to comment
Tommy Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Exe: ce cauciucuri ai si de cati km? E posibil aia sa fi echilibrat prost, sau cauciucurile sa fie roase inegal pe fata, neuniform sau prea mult. Incearca in prima faza inca o echilibrare (la altii), daca sunt echilibrate bine, nu-ti mai iau banii pe echilibrat, doar montat. Asta in cazul in care nu ai jocuri la roti. Daca ai vreun joc, schimbi ce-i de schimbat, si daca tot tremura fa-i si geometria. Link to comment
EXE Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Pai caucicurile pe fata sunt de aprox 1 an si 20.000km (Debica Furio) si pe spate de aprox 2 ani si 25.000 km (Debica Passio). Link to comment
Tommy Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 (edited) Poti incerca sa o ridici intai pe cric si sa tragi bine de roti sa vezi daca ai vreun joc (in plan vertical si orizontal). N-ar trebui la 20k km sa fie uzate rau, daca nu ai jocuri incearca sa echilibrezi in alta parte, eu am patit acelasi lucru, si dupa o noua echilibrare (o diferenta de 10grame la una din roti), masina era complet alta. Ce nu inteleg, e de ce nu au incercat sa-ti roluiasca janta, si te-au pus sa cumperi una noua.. Edited July 5, 2006 by Tommy Link to comment
EXE Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Ei au zis ca e stramba de la mijloc si nu rezolvi nimic cu roluirea Link to comment
Cumnatu Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Mai eu nu am zis ca nu trebuia schimbata, dar se reconanda sa fie la fel, adica sa o schimbi si pe vecina ei ! Link to comment
EXE Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 (edited) Am fost ieri la aceeasi vulcanizare. O roata de pe fata (tot janta) avea bataie, smecherii nu cred ca au fost atenti. Mi-au pus janta cu pricina pe spate (dupa ce au schimbat cauciucurile). Rezultat: E muuult mai bine dar parca nu cum vreau eu, bine ca e janta aia care are influenta. Bine-nteles ca nu le-am mai dat nici un leu. Urmeaza in viitor sa schimb si janta aia si cred ca si 2 cauciucuri (pentru fata) ca nu-mi prea plac astea Debica. Edited July 6, 2006 by EXE Link to comment
sorin77 Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 (edited) Eu mi-am lut 2 jenti noi fiindca aveam gaurile de prindere ovalizate. Apoi mi-am luat si 2 cauciucuri noi (TRAYAL T400 175/70/R13 la 86,16 RON din Metro) ca de nu era sa pun cauciucuri vechi pe lucru nou. La vulcanizare nu a vrut sa imi faca echilibrarea rotilor compuse din jenti+cauciucuri noi pe motiv ca "nu e bine" dar m-a sfatuit sa merg cu cauciucurile astea 500 Km abia apoi sa merg sa echilibrez cica "se asaza cauciucurile pe janta" si abia atunci are rost sa discutam de echilibrarea rotilor. Am pus rotile astea noi dar neechilibrate pe fata. Am dat gaz la 140km/h curios sa vad daca vibreaza ceva. Nu vibra nimic in volan la aceasta viteza. In ceea ce priveste cauciucurile astea TRAYAL T400 eram mai mult curios sa vad ce e de capul lor ca de ieftine sunt foarte ieftine. Pana acum sunt relativ multumit, dar nu le exploatez decat de 2 zile, in care am facut 400 de km Inainte pe fata am avut Kleber iar inaintea lor Debica. Pana acum nu pot face diferenta intre ele. Edited July 6, 2006 by sorin77 Link to comment
Cumnatu Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 (edited) Cei care ati facut deja : cat timp dureaza o geometrie respectiv o echilibrare ? Deasemenea cat costa ?? Chiar vreau sa le fac in weekend dar e o combinatie cu niste drumuri si nu stiu daca am timp sa lefac pe toate, geometria, echilibrat si drumurile. LE : Multumesc @wolf ! Edited July 6, 2006 by Cumnatu Link to comment
Wolfman Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 La mine geometria (fata-spate) a durat 50 de minute iar echilibrarea maximum 30 minute. echilibrarea costa cam 40 RON iar geometria 70 RON (35 doar pentru fata). Link to comment
Ruby Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 aceeasi problema am avut-o si eu . am reglat directia in toate planurile pe 0 ,nici o modificare , am echilibrat toate rotile, , nimic , am schimbat toate jantele si cauciucurile, nimic . in final am ajuns la service-ul de pe Magheru unde am facut rectificarea discurilor. au avut de lucru la ele , dar acum totul e normal nu vibratii in mers si nici la franari . Deci ! trebuie facuta o verificare a ovalizarii discurilor. Link to comment
andreis Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 (edited) Am si eu o problema pe care am observat-o de mai mult timp si nu stiu ce e.. La viteze peste 100km/h simt directia foarte foarte usoara(si masina instabila, spatele sa fuga..), mi-e si frica sa merg mai tare de atat.. cauciucurile (bata'le vina) sunt tot montanele originale (deh..), 30k km+, amortizoarele spate le voi schimba (ca fac urat).. si intreb: care e problema? cauciucuri, suspensii (barca?) sau altceva? Asa face toate? Fara batai, fara nimic.. Edited February 24, 2007 by andy Link to comment
scorpion Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 In primul rind sunt de vina anvelopele ,Montana nu au mai fost montate de fabrica datorita problemelor de calitate : zgomot , spatiu mare de frinare . Au si o virsta 4 ani e destul pentru ele . Cind le schimbi ,verifica inainte janta pe masina de echilibrat ,pune-i sa-i dea citeva rotatii sa te asiguri ca nu este lovita,ovalizata ,apoi poti incalta anvelopele noi . Link to comment
bella Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 (edited) Exista la Cielo o bucsa din aceea in cruce la coloana de directie?(ca la Dacia). Ideea este ca intre 100 si 120 imi trepideaza volanul destul de deranjant si ma gandesc sa nu fie de acolo. Cauciucuri sunt bune, roti echilibrate, elemente de directie verificate, presiune OK. Multumesc anticipat. Informatie suplimentara:masina are 70000 Km si are pe fata rulmentii originali;e posibil sa fie de la ei? Edited April 18, 2007 by bella Link to comment
bella Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Le-am dus in 2 locuri in interval de 1 luna pt echilibrare si indreptare. Ideea este ca la fel imi facea si cu rotile de iarna(caciuc+janta). Link to comment
ALiCE Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 (edited) Mie imi vibreaza destul de tare volanul / pedala de frana cand pun frana de pe la 120-130km/h pana pe la 70-80km/h. Pasagerii cica n-ar simti. In mers nu vibreaza masina (pana pe la 120-130 cat am mers maxim in ultimul timp) Discurile teoretic sunt OK. Am zis sa fac geometria, dar sa le si echilibrez inainte (ultima oara le-am echilibrat acum vreo 4 luni). Surpriza: jantele strambe, destul de rau. Normal ca nu le-am ai echilibrat ca nu avea rost. Erau destul de strambe toate 4, jante pe 13 de tabla, de 10 ani. Intrebare: tinand cont de faptul ca indreptat, echilibrat, demontat, etc, ma duc undeva spre 200-250 lei, cu riscul sa nu iasa perfect si sa mai si crape jantele, are ceva daca le mai las asa vreo 4-5000km pana le schimb cu niste jante de aliaj? eventual mai mari si cauciucuri noi? Sau pot strica ceva mai rau? Edited April 18, 2007 by ALiCE Link to comment
Lao Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Eu zic că nu, depinde şi cum mergi, cât de tare. Link to comment
CATA_ASD Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Salut...Duminica am intampinat o problema.Sa va povestesc cum a fost: vineri am iesit cu masina in provincie, un cielo GLE FULL, si am mers pe autostrada.S-a comportat bine, motorul tragea, nu erau zgomote nimic dar povestea se schimba duminica cand ma intorc.Cu aceleasi roti, tin sa prezicez ca am facut o pana pe spate dar am facut roata si am pastrat-o pe masina, cu presiunea facuta ziceai ca e cutremur in masina.Nu trepida doar volanul ci tot bordul.Asta se intampla numai de la o anumita viteza si anume de la 105 km/h in sus.Am vorbit cu cineva si mi-a zis ca ar fi posibil sa se fi rupt vreun suport de cutie.As dori niste sfaturi, ce sa-i fac, ce sa verific? Merci. Link to comment
LYM Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Ai dat in ceva de ai facut pana? Daca da, e posibil sa fi facut galma cauciucul. Ai fost prin noroi pe undeva? ca si asta poate sa-ti dezechilibreze rotile. Link to comment
feryci Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Si eu am observat ca-mi trepideaza volanul pe la 115 Km/h mai ales atunci cand merg pe autostrada. Am cauciucuri Debica, am echilibrat rotile dar tot degeaba. Masina mea este din 2006 si 11.000 km la bord. Mi se pare totusi ca este cam devreme sa-mi trepideze volanul. Link to comment
tolin Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 ... am echilibrat rotile dar tot degeaba ... Povestea cu echilibratrul tine de masina pe care se face operatiunea, sa nu te mire daca le pui pe alta masina de echilibrat si sa observi ca ele au bataie. La un autoturism atat de nou, doar daca ai schimbat pneurile sau daca ai lovit jantele poate aparea problema asta, altfel, ele vin foarte bine echilibrate din fabrica. Link to comment
feryci Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Nu am lovit jentile, sunt unul din cei care are grija mare cu ce viteza merge si mai ales pe unde! Credeam ca chestia cu tremuratul este ceva normal dar dupa ce am citit pe acest topic mi se pare ca nu. Voi merge la service sa vad daca se rezolva sau nu! Link to comment
EM!L Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Dupa echilibrare, presiunea in pneuri ai verificat-o? Posibil si de aici sa ai probleme... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now