silviu4you2003 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Ms mult sorine! Foarte folositoare schema ta! Azi am sunat deja mecanicu meu si mi-a zis asa telefonic ca daca se aud tare atunci deja trebuia schimbati , degeaba mai pune vaselina, oricum a zis sa trec maine pe la el si constata la fata locului. AM sa revin cu detalii si am sa-l urmaresc cand pune vaselina cum pune, eventual ai dau niste sugestii dupa sfaturile colegilor de aici Ms mult! Revin cu detalii despre cum se rezolva Link to comment
ovi_jer Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Zis pe nume : Carpeala. Se da butucul jos,se curata vaselina veche de pe rulmenti si se pune noua de buna calitate,se regleaza sabotii si se curata toata zona de ferodou,se regleaza jocul la rulmenti la montare si la sfarsit se pune capacelul cu un deget de vaselina in el. Link to comment
silviu4you2003 Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Gata, am rezolvat problema! Fost la mecanicul meu , mi-a zis din prima dupa cum se auzea sa cumpar rulment stanga spate si sa revin , luat set rulment stanga spate (45 ron) si mi l-a inlocuit, degeaba mai punea vaselina. Cu aceasta ocazie mi l-a curatat si pe ala de pe dreapta spate si pus vaselina . Manopera 50 ron, treba rezolvata Link to comment
abarth_mcm Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 (edited) stiu ca topicul e vechi, dar ca nu mai deschid altul corect: din fabrica rulmentii nu cred ca au avut gram de vaselina si probabil de aceea si uzura lor la km putini in jur de 70,000.(cazul meu) rulmenti spate: cand am luat masina, un rulment pe spate l-am schimbat si pe altul doar l-am dat jos si am pus vaselina pt ca era ok si nu avea rost sa-l schimb degeaba. Mai am unul nou de rezerva, just in case ca oricum sunt foarte ieftini. (FAG - Germany) intrebare: rulmentul nou a intrat in fuzeta cu mana..ceea ce ma face sa cred ca fuzeta ar fi uzata pt ca niciun rulment nu are voie sa intre cu mana. Am verificat acum din nou rotile din spate, la 6,000km de cand am pus rulment nou, respectiv bagat vaselina: exista un mic jos pe verticala, nu excesiv si nu ingrijorator. (pe orizontala nu exista niciun fel de joc). Totusi, nu ar trebui sa fie niciun joc, indiferent cat de mic e. Din ce am mai intrebat, mi s-a spus ca la mai toate cielo exista problema cu acesti rulmenti spate, care intra bagati cu mana in fuzeta...adica fara presa ca sa fiu mai explicit. Asa ca ma gandeam sa cumpar fuzeta noua pe spate. Ce ziceti? E in jur de 100 ROn daca am vazut eu bine. Edited October 2, 2011 by abarth_mcm Link to comment
clau_24bcd Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Si la mine a intrat la fel de usor ca si la tine,dupa aproximativ 10 mii km rulati cu el nu am nici un fel de problema. Link to comment
abarth_mcm Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 Nici eu nu am probleme la 6,000 dupa schimbare. Adica nu se aude nimic la rulare, masina sta in curbe, etc. Insa, daca verific roata exista un mic joc pe verticala daca misc de roata... Link to comment
Dj_Dark Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Si la fuzete noi tot cu mana intra din ce stiu eu, am pe cineva care le-a schimbat. La mine (sunt identici cu cielo exe) au acelasi joc in plan vertical. Eu sper totusi sa nu se invarta pe ax in mers. Oricum rulmentii spate au fost proiectati la limita, daca se pun jate cu ET mai mic, cel exterior cedeaza repede, eu am distrus vre-o 2 seturi pana acum, numai cel exterior (mai mic). Recomand ceva de firma (gen SKF) in cazul jantelor de aliaj. Mai exista o metoda, nu stiu daca merge la tamburi, insa pentru cei care si-au adaptat discuri de vectra pe spate exista butuc la unele vectra (nu mai stiu exact modelul, oricum, are ABS) care are rulment cu bile sferice (ca pe fata, fara reglaj) si intra pe fuzeta de cielo. Sunt mult mai scumpi dar nu mai au moarte. Link to comment
abarth_mcm Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 merci de raspunsuri. ciudat totusi acest joc pe verticala al rotii. Cu siguranta are legatura cu faptul ca acei rulmenti intra ff usor in fuzeta...aproape cu mana intra..ceea ce nu e normal. Deci daca jocul nu e mare nu ar trebui sa imi fac griji sa pun fuzeta noua ca tot aia e...din nefericire.. Interesanta solutia cu butucul de vectra, poate fi o solutie. Insa e si costisitoare. Asa un rulment de cielo/espero e vreo 20 lei, fuzeta vreo 100 ron..dar nici nu tin ce-i drept. Link to comment
Viktor Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 (edited) Un dorn ascutit insotit de un ciocan mic, o mina de meserias reglata pentru lovituri usoare cu aceiasi forta si format doua coroane (paralele) de jur-imprejur pe ax. Adio joc rulment. Demonstram, pentru cine nu intelege ce si cum. Floricele mici si dese, cheia marilor succese. E doar un capat de teava, de monstra. Se poate si mai atent. Edited October 3, 2011 by Viktor Link to comment
Dj_Dark Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 (edited) Nu cred ca tin, acolo e ceva greutate si se duc imediat dupa care va fi mai mare jocul. Eu cred ca nu e foarte important jocul ala, cand stragi rulmentul se blocheaza in umar oricum, totul e sa faci jocul cum trebuie. In ceea ce priveste rulmentii de 20 de lei nu recomand, un prieten a reusit sa-i sectioneze fuzeta de la jumatate de la un rulment de-asta de 20 de lei care s-a spart in mers, a avut mare noroc, roata a ramas in etrier o perioada (avea discuri spate) si marginea de sus a aripii (din cauza suspensiei sport, roata statea bagata sub margine) astfel a reusit sa opreasca oarecum in siguranta. Nu e de joaca, un skf e 80 Ron si e cel mai scump pe care l-am gasit. Inainte am avut FAG de 60 RON care a tinut 1 an. Edited October 3, 2011 by Dj_Dark Link to comment
Viktor Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Nu cred ca tin... Ha. Vei cauta extractor cind vei face schimbul rulmentilor. Link to comment
danutza Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Am vandut Dacia cu rulmeti bagati pe urme de dorn atat pe fuzeta cat si pe butuc.Asta dupa ce am umblat eu 2 ani cu ea asa fara sa am probleme. Link to comment
abarth_mcm Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 (edited) Nu cred ca tin, acolo e ceva greutate si se duc imediat dupa care va fi mai mare jocul. Eu cred ca nu e foarte important jocul ala, cand stragi rulmentul se blocheaza in umar oricum, totul e sa faci jocul cum trebuie. In ceea ce priveste rulmentii de 20 de lei nu recomand, un prieten a reusit sa-i sectioneze fuzeta de la jumatate de la un rulment de-asta de 20 de lei care s-a spart in mers, a avut mare noroc, roata a ramas in etrier o perioada (avea discuri spate) si marginea de sus a aripii (din cauza suspensiei sport, roata statea bagata sub margine) astfel a reusit sa opreasca oarecum in siguranta. Nu e de joaca, un skf e 80 Ron si e cel mai scump pe care l-am gasit. Inainte am avut FAG de 60 RON care a tinut 1 an. Ma rog ..25 RON sau ceva de genu au fost rulmentii: FAG. Asta e pretul in buzau. Stiu ca SKF sunt cei mai buni rulmenti. O sa caut pe parcurs. Si eu tot asa cum a zis colegul Viktor i-am pus ca mi-a fost teama doar sa ii infig cu mana acolo. Dar repet: un rulment ar trebui sa intre cu presa si fara nimic altceva. Asa e normal in mod teoretic. Edited October 3, 2011 by abarth_mcm Link to comment
danutza Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Scriu si eu aici chiar daca a mea nu e euro3. Ieri am miscat putin Cielo vreo 15 Km ca de o vreme cam sta. Dupa vreo 6 km am oprit sa cumpar ceva si la plecare aud un fel de bataie-huruit, ceva intre ele, pe spate stanga, dar intermitentm ca si cum as avea o roata patrata. Opresc verific nici o problema la prima privire, opresc motorul, bag in viteze si las frana de mana jos si constat un joc destul de mare la roara repectiva. Asa se manifesta rulmentii spate cand se duc, cad brusc? Link to comment
Viktor Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Rulmentii nu cad brusc din cite stiu, prima data au zgomot de rulare ce nu l-ai sesizaz probabil apoi cad. Link to comment
Dj_Dark Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Posibil sa se fi spart. Nu mai merge asa cu ea, da butucul jos si verifica, am un prieten care a retezat fuzeta din cauza unui rulment prost (a fost un caz extrem ce-i drept dar se poate). O alta cauza ar fi un ferodou care s-a dezlipit de pe sabot. Link to comment
danutza Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 (edited) Nu mai circul oricum cu ea.Am venit pana acasa si desfac sa vad, daca e spar ii schimb pe ambele parti. Depistat problema Cu ocazia asta ma verificat si rulmentii, sunt OK. Reglat jocul si e in regula acum. Edited September 20, 2012 by danutza Link to comment
Viktor Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Ferodoul dezlipit nu poate cauza joc rotii. Daca ai roti faine s-ar putea ca roata sa aibe joc din prezoane, capatat in parcare. Link to comment
Dj_Dark Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Nici surubul ala . Era doar o coincidenta. Link to comment
danutza Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Coincidenta care ma punea pe ganduri. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now