Mircea Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Explicatia lipsei de pierderi de presiune este data de faptul ca presiunea in pneu nu mai variaza haotic, azotul fiind un gaz care-si modifica volumul mai putin in functie de temperatura. Nemaivariind cu diferente mari, neetanseitatile apar mai rar. Pot spune ca am bagat in masina de serviciu azot si n-a iesit de acolo decat dupa ce au fost taiate cauciucurile sau intepate in gropile si pe soselele patriei. Acum am pus la Nubira si sincer imi place mai mult cum sta pe cauciucuri (nu mai sta lesinata dimineata si balonata la pranz, sta aproximativ la fel non-stop). Link to comment
mr_ Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Explicatia lipsei de pierderi de presiune este data de faptul ca presiunea in pneu nu mai variaza haotic, azotul fiind un gaz care-si modifica volumul mai putin in functie de temperatura. Man, nu mai tot repeta chestia asta ca e o aberatie. Toate gazele isi maresc la fel presiunea cu temperatura. In plus, aerul are deja 78% azot. Problema cu presiunea nu este ca nu se mareste cu temperatura, am explicat mai devreme. Avantajul este ca azotul nu contine vapori de apa ca aerul atmosferic. Vaporii de apa sunt cei care in timpul rularii supraincalzesc pneul, si de aici apar problemele cu variatia presiunii, si nu prezenta oxigenului e problema. Goodyear spune ca aerul uscat e la fel de bun ca azotul. Imi pare rau ca nu mai am linkul... Asta o recunosc pana si unii care vand instalatii de azot http://www.toyo.com.au/tech_info11.html (ultima parte) Insa chestia aia cu oxigenul care iti face jantele si pneurile varza mi se pare cam trasa de par. Pai fabricantii de roti si de pneuri sunt atat de idioti incat le fac dintr-un material pe care aerul le rontaie ca un acid? Insa e necesar, ca poata explica de ce e nevoie sa faci ajustarile tot cu azot... ca daca scapa inauntru 2% oxigen e mai rau decat acidul clorhidric... deh, marketingul asta... Link to comment
Mircea Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Probabil ai dreptate cu vaporii de apa. In ceea ce priveste oxigenul, imagineaza-ti oxigen pur in ceva... va arde instantaneu. Vrei nu vrei, oxigenul este unicul responsabil de arderi, deci si de rugina. Link to comment
steph Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Am fost si eu noaptea trecuta la caravana mobila a celor de la sama in fata academiei. Pe langa azot in pneuri mi-au facut si test la aerul conditionat. 5.4 grade si cred ca mai scadea. Link to comment
mr_ Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Probabil ai dreptate cu vaporii de apa. In ceea ce priveste oxigenul, imagineaza-ti oxigen pur in ceva... va arde instantaneu. Vrei nu vrei, oxigenul este unicul responsabil de arderi, deci si de rugina. Asa e, insa oxigen e oricum in aerul exterior. In plus daca teoria cu permeabilitatea cauciucului la oxigen e adevarata, atunci intotdeauna in interiorul pneului vei avea un amestec sarac in oxigen pentru ca oxigenul iese si ramane azotul. Dupa un numar oarecare de completari, oricum in pneu ramane azot. Scapa 21% oxigen, bagi din nou aer "chior", inseamna ca deja a mai ramas doar ~4% oxigen. Dupa inca o completare, ar ramane sub 1% oxigen, adica si sub pragul de care spun cei de mai sus ca oxigenul e nociv Eu nu am vazut niciodata rugina pe interiorul jantei, nici macar la Moskwich Iar la pneu, oricum il arunc mult inainte sa imbatraneasca datorita prezentei oxigenului in interior, din cauza uzurii mecanice externa (prin abraziune si nu chimica). Daca il schimb la 1.5-2 ani oricum nu apuca oxigenul sa il rontaie. Link to comment
SSorin Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Unde exact pe fundeni? merci! Adica aici: http://www.auto-soft.ro/html/index.htm Eu am fost de mai multe ori la vulcanizarea asta si pot sa spun ca am fost foarte multumit de serviciile lor,de amabilitatea lor (ceea ce e destul de rar la noi). Link to comment
aztec Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Astazi dimineata, in drum spre servici, am vazut ca cei de la Sama sunt tot acolo Deci cine vrea Azot gratuit in caucioace poate sa mai treaca pe acolo, cred ca stau si astazi, insa nu sunt sigur. Link to comment
Tommy Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 (edited) Am umflat cu azot saptamana trecuta, de curiozitate. Singurele efecte percepute senzorial de mine au fost .. mai putin 16 lei in buzunar si capacelele verzi. Edited August 21, 2006 by Tommy Link to comment
Senna Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 E o investitie pe termen lung, intrucat elimina considerabil pierderile de presiune, astfel vei merge mult mai rar la verificare deci economisesti timp si eventual bani. Plus ca fiecare manometru din vulcanizare/benzinarie are abatarea lui. Eu facusem presiunea la vulcanizare acum o luna si era aproape o.k. (asa mi s-a zis); la fel ca acum 3 luni. Tocmai vin de pe la punctul Sama de la baza Academiei Militare si surpriza, am fost depistat cu presiuni intre 1.5 si 2 bar S"> m-a dojenit seful lor si mi-a simtit iresponsabil ca am circulat asa, chiar nu ma asteptam la asa mari neconcordante...bine ca acum am presiunea nominala (1.9) si se va mentine mai mult Link to comment
Satori Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 De unde stii ca aparatul celor ce baga azot este calibrat corect? PS: Eu mi-am invatat gumele, cat de cat. Stiu cat am in ele doar uitandu-ma la ele. Vad ca variaza cu temperatura si rulajul, dar... asta e. Link to comment
ticodriver Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Am profitat si eu de promotia Sama de la Academie din fata si am bagat ieri azot. In afara de capacelele verzi nu vad vreo diferenta. Macar acum am si eu 2,3 pe fata si 2,1 pe spate, cum recomanda producatorul masinii, ca desteptii aia la vulcanizare mai mult de 2 n-au vrut sa bage, ca "pe drumurile noastre..." Link to comment
remix Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 M-am dat si eu dupa moda asta cu azot. Am optat pentru asa ceva doar pe fata. Comportamentul rutier mi se pare absolut identic. Sper doar sa fie mai "sigure" rotile la drum lung si abuz indelungat. Link to comment
valiman Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Am pus si eu azot in cauciucuri pe Sos Antiaeriara. De la intersectia cu Drumul Sarii-13 Septembrie aprox. 300 m pe partea stanga, vis-a-vis de un compex(piata) desfiintat. 4 RON/roata. Link to comment
mr_ Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Si Bridgestone admit ca e cam frectie ... http://www.bridgestone.com.au/tyres/produc...re/nitrogen.asp Link to comment
gabryelro2002 Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 salll!eu am azot in loc de aer!!!nu se pune probleama de a vedea vreo diferenta!azotul fata de aer,are anumite proprietati care maresc durata de viata a cauciucurilor(previn imbatranirea ca sa zic asa),in afara de asta,cica nu faci explozie de ce ai azot in loc de aer...chestiile astea mi le au spus si mie baietii de la service ul unde am fost... Link to comment
dreaQ Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 (edited) n afara de asta,cica nu faci explozie de ce ai azot in loc de aer...chestiile astea mi le au spus si mie baietii de la service ul unde am fost... Faci implozie?? Edited July 9, 2007 by dreaQ Link to comment
tolin Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 ... azotul fata de aer,are anumite proprietati care maresc durata de viata a cauciucurilor(previn imbatranirea ca sa zic asa) ... Ce te faci cu imbatranirea inegala, pe dinauntru, in azot, vor fi noi-noute si pe dinafara, in aer, vor fi imbatranite rau ? Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Pai si exteriorul e format din 78% azot, practic nu e mai uzat decat cu maxim 22%. Link to comment
el cid Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Simti DIFERENTE semnificative la viteze de la minim 170km/h in sus sau/si distante mari parcurse fara oprire.Adica , o masina adevarata gen 24hLE MANS are nevoie de asa ceva , sau daca pleci azi in Franta si maine trebuie sa ajungi la destinatie (2000 km). Explicatie : pneurile se incalzesc . UMIDITATEA aerului "normal" din roata incepe sa lucreze(dilata) De aceea se introduce azot. Repet, ca sa iti dai seama de diferente, tre viteza+nitel tuning (suspensie).La tico-ul meu ar fii frectie dar Doamne cum as dori sa gasesc in Cluj ,macar oportunitatea asta ,fata de cate aveti acolo in Bucuresti. Cat despre celelalte "explicatii" , numai de bine. "> Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now