Jump to content

probleme motor tico


Recommended Posts

OFF-TOPIC

Dorule, ce pregatire profesionala ai tu? Sa-nnebunesc, esti o enciclopedie ambulanta!

Cu ce ai postat tu pina acum pe forum puteai bine mersi sa scoti un manual la editura tehnica.

Respekt! :veneratie:

Link to comment

Brusli, autoaprinderea nu este normala la nici-un regim al motorului. Este mai grava decat un avans prost reglat.

Poate ca problema lui Shenck nu este autoaprinderea (sa speram).

Link to comment

Poate aveti motoare Diesel si nu vreti sa vindeti pontul. :lol: :lol: :lol:

Fara gluma, eu cred ca trebuie facuta o diagnosticare foarte atenta. Eu stiu ca un lucru comlicat este facut din 1000 de lucruri simple. Trebuie inceput de la un capat.

In caz de autoaprindere trebiuesc suspectate in primul rand benzina si punctele foarte calde din camera de ardere. In ce priveste benzina, eu sunt sceptic pentru ca acest fenomen apare in cazul in care diferenta (in minus) a CO, este foarte mare. Nu cred ca de la o pompa sau alta poti cumpara doar "zeama de la teava" cum se spune pe aici. Daca fenomenul se mentine si dupa shimbarea furnizorului, atunci nu benzina este problema.

Pentru punctele calde, diagnosticarea este mai dificila. Se pot verifica bujiile prin schimb cu un amic care nu are probleme. Daca fenomenul se inverseaza, atunci treaba este clara. pentru restul componentelor motorului care pot depasi temperatura de autoaprindere a carburantului, diagnosticarea fara demontarea motorului este dificila.

Ar mai fi ceva. Nu stiu cu se opreste motorul de Tico dar sunt motoare pe carburator care se opresc dintr-o electrovalva (care opreste benzina si in frana de motor) iar contactul aprinderii se taie mai tarziu (pentru ventilarea cilindrilor). Daca eletrovalva aia (daca exista), nu mai inchide cum trebuie???

Link to comment

Am ajuns la 40k si voi schimba oricum bujiile. Nu e posibil ca autoaprinderea sa se datoreze si faptului ca drumurile care le fac sint in general scurte?

Doru, si de ce e asa de grava chestia?

Link to comment

Tot au expresia "bate avansul" spusa asa de usor de parca ar fi vorba de o piesisoara de pe la "delcou" (uneori chiar de mecanici cu pretentii). Bataile auzite sunt intre piston-cilindru si cuzineti-maneton. Consecintele sunt pe masura. In cazul autoaprinderii, fenomenele sunt mult mai importante decat un avans gresit cu cateva grade.

La motoarele cu injectie exista chiar un senzor de soc pe blocul motor care reduce avansul neconditionat in situatia aparitei de zgomote intre componentele mentionate mai sus (se presupune ca doar avansul este prea mare pentru combustibilul utilizat).

Link to comment
in primul rind va felicit pt forum! keep the good work!

 

Sa revin la problema: ma dau la firma cu un tico care are 150k km. de ceva timp, cind il pornesc, se tureaza aiurea si ramine turat indiferent cit timp tin motorul pornit. adica nu se detureaza, nu se lasa socul dupa 10-15 min cum ar fi normal. In schimb fuge mai bine decit in trecut! O a doua problema apare in momentul in care opresc motorul. Imi da senzatia ca face autoaprindere: adica eu dau cheia spre stop iar el in loc sa se opreasca mai merge 1-2 secunde. Ce e de facut?

 

Multumiri anticipate,

 

Problema asta cu turatia ridicata am avut-o si eu. Am fost la service si mi-au rezolvat-o in 5 minute. Erau infundate cele doua racorduri de lichid de racire de la carburator. Chestia e ca socul scade turatia pe masura ce creste temperatura lichidului de racire. Cele doua racorduri fiind infundate lichidul nu mai ajunge la senzorul din carburator care comanda socul si in consecinta acesta "crede" ca motorul este tot rece.

 

Problema cu autoaprinderea se poate datora chiar faptului ca motorul este turat la taierea contactului si asta dorita inertiei.

 

Asa ca nu cred ca are rost sa umbli pe la cine stie ce. Rezolva intai problema cu turatia si cred ca vei constata ca s-a rezolvat si celalata problema.

Link to comment
Problema asta cu turatia ridicata am avut-o si eu. Am fost la service si mi-au rezolvat-o in 5 minute. Erau infundate cele doua racorduri de lichid de racire de la carburator. Chestia e ca socul scade turatia pe masura ce creste temperatura lichidului de racire. Cele doua racorduri fiind infundate lichidul nu mai ajunge la senzorul din carburator care comanda socul si in consecinta acesta "crede" ca motorul este tot rece.

 

Asta nu ar implica ca acul sa stea teapan? Am meu e foarte vioi chiar :)

Socul se targe cam dupa 10 min dar tot turat sta, nu ca atunci cu soc, dar clar, din ce-am vazut la intilniri e cel mai turat tico.

Link to comment

Uite ca asta chiar nu-mi mai amintesc exact (am avut problema asta mai demult). De urcat urca, dar nu-mi mai amintesc exact cat de mult si cat de repede.

Cam asa scadea turatia si la mine.

 

Oricum, pentru a verifica asta, nu e obligatoriu sa te duci la service, poti sa verifici si singur. Totul e sa mai ai putin amestec de lichid de racire sa completezi ce se pierde.

 

Si cu ocazia asta, un sfat pentru toata lumea. Cand inlocuiti lichidul de racire, rugati mecanicul sa verifice si aceste doua racorduri sa nu fie infundate. Eventual sa le si sufle cu aer comprimat. Eu asa fac de atunci.

Link to comment
  • 4 weeks later...
Stiam ca si benzina proasta poate fi un motiv... Sper sa nu gresesc...

Asta ar fi una. Mai e o varianta cu avansul reglat aiurea (prea mare), dar si asta e influentat de distanta intre electrozii bujiilor (prea mica).

Ce scrie in carte, cum de regleaza avansul, presupunand ca bujiile sunt reglate corect?

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
 

×
×
  • Create New...