ignition Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Ii rog posesorii de Matiz cu A/C sa ma laureasca si pe mine care este viteza maxima cu care se poate circula cu un model Euro3. Conditii: - incarcare cu 100% din greutatea maxima precizata de producator - minim 30C temperatura aer (la umbra) - viteza constanta de durata, nu cele scurte cum sunt depasirile - A/C reglat pe putere maxima Mersi. Link to comment
steph Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Eventual cu geamurile deschise, capota ridicata, faruri aprinse etc. Care e rostul sondajului? Link to comment
smailmiami Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Ma gandesc ca mai mult de vreo 120 nu poti sa prinzi ... si in plus nici nu cred ca e recomandat ... ca Matizul incarcat cum spui cam pierde din stabilitate mult ... Link to comment
ronin Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Eu am prins vreo 140 si mai mergea, dar am renuntat sa chinui masina. Link to comment
AAdorjan Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 In conditiile precizate de autorul topicului? Link to comment
marescosmin Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Chiar in urma cu o jumatate de ora m-am dat jos de la volanul unui Matiz cu A/C. Am mers cu el pornit toata ziua astazi Ploiesti-Predeal-retur.Am prins pe DN1 120 Km/h cu AC-ul pornit.A ajuns cam greu la viteza asta,ar mai fi mesr,n-avea rost sa exagerez ca nu era masina mea.In masina,doar eu si amicul posesor.Franele si demarajul cam slabesc la introducerea AC-ului,dovada ca si compresorul "mananca resurse" importante si apar greutati,dar nu insurmontabile.Trebuie sa te obisnuiesti si atat.Altfel,Matizul este masina destul de buna pentru clasa ei de mic litraj si nu te faci de ras cu ea pe sosea. P.S. - Masina mea nu face probleme cand cuplez AC-ul.NICI o diferenta cu el pus sau nu.Se face frig in masina,demarajul este acelasi,franele tin excelent= ABS cu EBD,n-am probleme. Sper sa nu aveti nici voi- Link to comment
Tommy Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Mares, e normal sa opreasca si mai bine masina cu AC cuplat, ai frana de motor sporita, dar ca la motorul tau de 1.4 nu se simte Ac-ul.. ma indoiesc, inclusiv la masini de 150-180 de cai se simte Mai usurel cu lauda, ca da mai bine pe sticla. Link to comment
marescosmin Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Ca sa nu fiu mult off-topic,AC-ul la absolut orice fel de autoturism consuma resurse importante si creste putin consumul de carburant,insa in functie de model si marca,tehnicienii din fabrica producatoare se straduiesc sa compenseze aceste pierderi si astfel conducatorul auto nu mai sesizeaza in conditii de trafic normale,diferentele ce apar.Cred ca este si cazul la mine.Da,cuplez AC-ul,la ralanti se aude un "clant" in momentul cuplarii compresorului,turatia la ralanti creste de la 850 ture/minut cu motorul cald,la aproximativ 890-900 ture,nu mai mult.Normal ca ceva s-o simti dar procentajul fiind scazut trece ca insesizabil - pe proba! La Matiz-ul condus astazi,am fost placut impresionat de comportamentul rutier si de frane,in ciuda unor probleme sesizate intr-o sectiune "vecina" cu aceasta.Franele erau putin mai tari,dar ferme,demarajul putin,dar putin mai greu oricum,masina avea inca destul "nerv" si puteai sa te bazezi pe ea la depasiri. Oricum,"de bine"! - Link to comment
woulfy Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 (edited) Franele si demarajul cam slabesc la introducerea AC-ului Ce legatura are AC-ul cu slabirea franelor? Edited July 2, 2006 by woulfy Link to comment
Mircea Posted July 2, 2006 Share Posted July 2, 2006 Domnilor, reveniti la subiect va rog. @Woulfy, foloseste in subiectul despre frane la Matiz si ai sa afli. In continuare numai despre viteza maxima la Matiz cu AC pornit. Link to comment
ignition Posted July 3, 2006 Author Share Posted July 3, 2006 Am uitat sa precizez ca ma intereseaza in conditiile unui drum "plat" nu la urcare...sau coborare Din raspunsurie de pana acum inteleg ca variaza intre 120-140km/h fata de 150km/h cat spuneau altii pe forum ca este viteza maxima. Link to comment
AZH Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Tico AC pornit, 3 persoane, bagaje, autostrada Soarelui, croaziera 120 km/h, varfuri de maxim 140 km/h.Sper ca am fost destul de scurt si la obiect. Link to comment
Zetics Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 (edited) Din cate am mai tot citit pe aici, daca Matizul ( ca si Tico) isi atinge viteza maxima undeva aproape de turatia maxima a motorului in treapta a 5-a, nu e normal ca la viteza aia (140km/h), adica la turatii mari, a/c-ul sa fie decuplat de catre computer? Edited July 3, 2006 by Zetics Link to comment
smailmiami Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 A/C-ul este decuplat la 6600 de turatii si cuplat apoi la 5400. Nu prea cred sa reusesti performanta asta in conditii ideale, daramite cu masina incarcata ... Link to comment
Cumnatu Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Hm, ciudat, la mien evident ca se simte cand dai drumu la aer, DAR numai la viteza mica, adica pierd mult din demaraj, in rest nimic. Chiar si la 160 / ora, am dat drumu la aer si nu a crescut nici turatia, nu a scazut nici viteza. Concluzie, ( la mine ) pana la 80km/ora simti cum pierde motorul din putere din cauza aerului, peste 80km/ora nu mai e nici o diferenta ! Link to comment
Mircea Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Ceva imi sugereaza ca eu vorbesc degeaba! Incepand din acest punct tot ce se scrie offtopic se sterge si se warn-uieste! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now