Jump to content

Viteza Maxima Cu A/c Pornit ?


Recommended Posts

Ii rog posesorii de Matiz cu A/C sa ma laureasca si pe mine care este viteza maxima cu care se poate circula cu un model Euro3.

 

Conditii:

- incarcare cu 100% din greutatea maxima precizata de producator

- minim 30C temperatura aer (la umbra)

- viteza constanta de durata, nu cele scurte cum sunt depasirile

- A/C reglat pe putere maxima

 

Mersi.

Link to comment

Ma gandesc ca mai mult de vreo 120 nu poti sa prinzi ... si in plus nici nu cred ca e recomandat ... ca Matizul incarcat cum spui cam pierde din stabilitate mult ...

Link to comment

Chiar in urma cu o jumatate de ora m-am dat jos de la volanul unui Matiz cu A/C.

Am mers cu el pornit toata ziua astazi Ploiesti-Predeal-retur.Am prins pe DN1 120 Km/h cu AC-ul pornit.A ajuns cam greu la viteza asta,ar mai fi mesr,n-avea rost sa exagerez ca nu era masina mea.In masina,doar eu si amicul posesor.Franele si demarajul cam slabesc la introducerea AC-ului,dovada ca si compresorul "mananca resurse" importante si apar greutati,dar nu insurmontabile.Trebuie sa te obisnuiesti si atat.Altfel,Matizul este masina destul de buna pentru clasa ei de mic litraj si nu te faci de ras cu ea pe sosea.

P.S. - Masina mea nu face probleme cand cuplez AC-ul.NICI o diferenta cu el pus sau nu.Se face frig in masina,demarajul este acelasi,franele tin excelent= ABS cu EBD,n-am probleme.

Sper sa nu aveti nici voi- :)

Link to comment

Mares, e normal sa opreasca si mai bine masina cu AC cuplat, ai frana de motor sporita, dar ca la motorul tau de 1.4 nu se simte Ac-ul.. ma indoiesc, inclusiv la masini de 150-180 de cai se simte ;) Mai usurel cu lauda, ca da mai bine pe sticla.

Link to comment

Ca sa nu fiu mult off-topic,AC-ul la absolut orice fel de autoturism consuma resurse importante si creste putin consumul de carburant,insa in functie de model si marca,tehnicienii din fabrica producatoare se straduiesc sa compenseze aceste pierderi si astfel conducatorul auto nu mai sesizeaza in conditii de trafic normale,diferentele ce apar.Cred ca este si cazul la mine.Da,cuplez AC-ul,la ralanti se aude un "clant" in momentul cuplarii compresorului,turatia la ralanti creste de la 850 ture/minut cu motorul cald,la aproximativ 890-900 ture,nu mai mult.Normal ca ceva s-o simti dar procentajul fiind scazut trece ca insesizabil - pe proba!

La Matiz-ul condus astazi,am fost placut impresionat de comportamentul rutier si de frane,in ciuda unor probleme sesizate intr-o sectiune "vecina" cu aceasta.Franele erau putin mai tari,dar ferme,demarajul putin,dar putin mai greu oricum,masina avea inca destul "nerv" si puteai sa te bazezi pe ea la depasiri.

Oricum,"de bine"! - :)

Link to comment

Am uitat sa precizez ca ma intereseaza in conditiile unui drum "plat" nu la urcare...sau coborare :)

Din raspunsurie de pana acum inteleg ca variaza intre 120-140km/h fata de 150km/h cat spuneau altii pe forum ca este viteza maxima.

Link to comment

Din cate am mai tot citit pe aici, daca Matizul ( ca si Tico) isi atinge viteza maxima undeva aproape de turatia maxima a motorului in treapta a 5-a, nu e normal ca la viteza aia (140km/h), adica la turatii mari, a/c-ul sa fie decuplat de catre computer? :scarpin:

Edited by Zetics
Link to comment

Hm, ciudat, la mien evident ca se simte cand dai drumu la aer, DAR numai la viteza mica, adica pierd mult din demaraj, in rest nimic. Chiar si la 160 / ora, am dat drumu la aer si nu a crescut nici turatia, nu a scazut nici viteza. Concluzie, ( la mine ) pana la 80km/ora simti cum pierde motorul din putere din cauza aerului, peste 80km/ora nu mai e nici o diferenta !

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...