ticolino Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Dificultate: medie Necesita experienta de surubareala: da Timp de lucru: 2 ore Scule necesare: Cheie de roti, cheie de 22, surubelnita, patent (ar fi bun si un cleste cu varf subtire). 1. Se urca masina pe cric, se scoate roata 2. Cu o surubelnita se scoate capacul piulitei butucului 3. Se demonteaza piulita butucului (cheie de 22), scotandu-i mai intai siguranta si se scoate butucul-rotor (aici s-ar putea sa fie unele probleme, sa fie intepenit) 4. Se observa bine aranjarea, e bine sa faceti poze ca sa stiti pe urma cum sa puneti la loc. ( - roata stanga, - roata dreapta) si apoi se demonteaza ansamblul. Eu am procedat in felul urmator: 4.1. Am dat jos arcul de jos care tine sabotii (cel pe care il tin cu mana in fig ) 4.2. Demontat arcurile care tin sabotii de "butuc", arcurile groase din centrul sabotilor, cu ajutorul unui patent (mai bun ar fi un cleste cu varf subtire, dar m-am descurcat si fara) (arcul gros, din stanga jos al figurii 1 si cel din dreapta jos al figurii 2). Mare atentie la "stifturile" care tineau arcurile, sa nu le pierdeti. 4.3. Acum sabotii se vor tine doar in cablul franei de mana. se desface si acesta, cu un patent. 4.4. Acum sunteti in stadiul din figura. se observa iarasi aranjarea, se demonteaza ce mai e de demontat 5. Se curata si se greseaza mecanismul de auto-reglare a sabotilor . Acesta functioneaza in felul urmator: - in mod normal, piesa 2 impinge in tabla 3, tinand-o in "sus". - cand se actioneaza frana, sabotii se departeaza, piesa 2 nu mai impinge in piesa 3, iar arcul 4 o va trage in jos. cand se trage in jos, piesa 3 agata in dintii piesei 2, rotind-o. - prin rotirea piesei 2, ansablul 1+2 se lungeste si sabotii se departeaza unul de celalalt 6. Se monteaza toate piesele mici si multe pe sabotii noi, respectand aranjarea initiala. pentru aceasta se poate folosi si figura din manualul de service. mare atentie la montarea piesei 2, aceasta nu este simetrica! partea cu un mic "stift" trebuie sa impinga in piesa 3, partea "dreapta" vine in spatele sabotului. 7. Prindeti ansamblul format din saboti de cablul de frana de mana. Aceasta este o operatie dificila cand esti singur, pentru inlesnirea ei se poate slabi frana de mana la maxim (de la suruburile de reglaj din masina) 8. Prindeti sabotii din "butuc" cu arcurile acelea groase, puneti si arculetul care prinde sabotii in partea de jos (vezi figurile - nu arata la fel pentru ca sunt roti diferite) 9. Faceti un reglaj initial, reglati si frana de mana Reglajul eu l-am facut punand "rotorul", ii dadeam un moment de rotatie si apoi ma duceam repede si apasam pedala de frana sau trageam frana de mana si vedeam cand se opreste. E bine sa observati si daca functioneaza mecanismul de autoreglare, la apasarea pedalei de mai multe ori celebra piesa 2 trebuie sa se roteasca. De asemenea daca tot sunteti cu roata stanga spate data jos e bine sa-i faceti si o mica aerisire. 10. "Puneti totul cum a fost" - vezi pasii 3,2,1 Link to comment
AZH Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Super tare! Nu am alte cuvinte, cred ca este cel mai exact post despre cum se inlocuieste ceva. Link to comment
Matizel Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Felicitari si multumim frumos ! Link to comment
Salex Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 fftopic: Din ce se vede in imagini, la una din roti ai avut ceva probleme, sabotii nu s-au uzat uniform. Incepuse sa frece metal pe metal ? Link to comment
Tommy Posted June 18, 2008 Share Posted June 18, 2008 si la cielo e la fel? Aproximativ. Si la dacia berlina tot cam asa era, ma saturasem cat desfaceam la ele. Cand am vazut si la cielo tot aceeasi magarie, am jurat sa nu mai iau masina fara discuri spate vreodata Link to comment
c0pilu Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Felicitari si multumiri pentru tutorial. Cu ajutorul lui am schimbat sabotii la o roata in mai putin de o ora, in situatie de urgenta (a ajuns sa frece metal pe metal). Link to comment
buburuza vesela Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Sunt aproape sigur ca aceasta operatie se intampla la Matiz. La Matiz este identic ansamblul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now