Jump to content

Plăcuţe de frână (ex: revizie de drum lung recent)


Recommended Posts

Mai multe Daewoo-uri cu care am mers, Nubira2, Cielo exe(nu si cel cu roti pe 13 care e de toata pleasna), Espero, franeaza spectaculos, daca ceva au bun, aia e frana, nu cumva problema la tine sunt cauciucurile slab calitative?

 

Sigur nu. Daewoo au frane spectaculoase in comparatie cu ce?

Intreaba pe orice muncitor de la orice ITP vrei tu care sunt cele mai slabe masini pe frana.

La ITP s-au confirmat suspiciunile mele: cu placute ferodo franele fata sunt f bune dar dezechilibrul fata-spate a crescut substantial.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Acum 3 saptamani am luat decizia sa imi inlocuiesc placutele, insa nu datorita uzurii acestora, ci pentru ca eram total nemultumit de performante. Mi se pare extraordinar ca acestea sa arate aproape ca noi dupa 42.000 km (sunt cele originale cu care am cumparat masina) - a se vedea poza de mai jos.

post-4414-0-16765300-1311960457_thumb.jpg

 

Am ales sa cumpar placute ATE, insa dificultatile au aparut in momentul in care trebuia sa gasesc modelul potrivit la masina mea, intrucat dupa codul de fabrica ar fi rezultat ca nu sunt compatibile decat cele originale. Dupa mai multe comparatii si poze facute, am ajuns la concluzia ca totusi se potrivesc cele de Nubira si Lanos 16V pentru sistem de franare DAC.

post-4414-0-76654800-1311960950_thumb.jpg post-4414-0-41339300-1311961037_thumb.jpg post-4414-0-39777200-1311961070_thumb.jpg post-4414-0-91030500-1311961078_thumb.jpg

 

Dupa ce am parcurs cam 500 km si si-au facut rodajul, pot spune ca investitia de 155 RON a meritat. Franarea este mult imbunatatita si aduce cu sine un sentiment de siguranta pe care nu l-am mai experimentat pana atunci. Lucrul aceasta a fost confirmat si de persoana de la ITP. Lichidul de frana este tot ATE Typ 200. Acum evaluez posibilitatea de a trece pe frane ATE si pe spate (tamburi, saboti si restul).

Edited by Andrei.ss
Link to comment
  • 2 months later...

Dupa 5000km cred ca sint in masura sa fac un mic review asupra placutelor de frina EBC Ultimax. Astazi am facut o mica revizie deci vorbesc "la cald" :) .

 

Caracteristici:

- placute dure, nu le recomand in combinatie cu discuri moi. Cel mai probabil, efectul ar fi: mult zgomot, deteriorare rapida a discurilor, efort mare la apasarea pedalei, frinare slaba de la viteze mari

- miros inexistent, indiferent la ce solicitari sint supuse

- "produc" ingrozitor de mult praf, am ajuns sa spal masina din cauza jantelor, mai exact din cauza prafului produs de placutele de frina.

- nu am avut nici macar o data probleme legate de scirtiit, fluierat sau alte manifestari similare . Desi pasta din care sint facute este destul de dura, compozitia este fina, nu am vazut particule metalice sau de alta natura de dimensiuni mari.

- s-au pasuit imediat, practic in 50 metri frinele erau super OK. Nu am mai intilnit un astfel de comportament pina acum la alte brand-uri. Explicatia sta in pasta speciala, abraziva, aplicata tocmai in acest scop. Am zis ca e doar marketing insa nu e !

- efortul de apasare a pedalei a fost/este cu putin mai mare decit in cazul configuratiei anterioare (discuri Ferodo + placute TRW).

- eficienta frinei este absolut OK insa, in conditii de stres maxim, parca parca este sub Ferodo + TRW, asta daca as acorda o pondere mare efortului de apasare a pedalei.

- fading-ul apare tirziu insa nu pot spune ca lipseste! In cazul meu, am frinat de 3 ori de la 150-160km/h la 50-60km/h. La a treia frinare, fading-ul a fost evident insa nu de natura sa ridice probleme

 

Tot astazi am perforat discurile, ocazie cu care am continuat testele. Am prelucrat initial doar discul din stinga si am facut o cursa, rezultate:

- placutele si-au gasit imediat locul

- eficienta frinei pe partea stinga a crescut, lucru usor de "simtit" in directie

 

Am prelucrat si al doilea disc, rezultatele finale fiind inca in asteptare data fiind ora tirzie la care am finalizat treaba. Totusi:

- efortul de apasare a pedalei a scazut in raport cu efectul obtinut

- dozarea frinarii a deveni muuuult mai buna

- frinarea la "punct fix" a devenit o placere

- a aparut un sunet parazit, datorat perforarii discurilor

- nu am testat aparitia/evolutia fading-ului, mai astept vreo 2-3 zile pentru a lasa discurile si placutele sa se "imprieteneasca" la loc.

 

Ca si concluzii:

- strict din punctul meu de vedere, ramin adeptul placutele moi sau semi-moi, probabil ca EBC Green sau Red ar fi fost mai pe placul meu (e drept, la costuri mult mai mari :) ).

- nu sint nemultumit de ce am luat/testat insa am avut tot timpul sentimentul ca "se poate mai bine". Perforarea discurilor mi-a confirmat feelingul asta.

- exista MARI diferente de comportament intre discurile perfect plane si cele cu striatii sau perforate ! Ca or fi gazele degajate in timpul frinarii, ca or fi particulele de praf provenite din placute, ca or fi impreuna ... cert este ca se simte o mare diferenta.

Edited by Salex
Link to comment
  • 11 months later...

Am un cielo din 2005 1.5 8v cu jante pe 14 am luat o pereche de placute ferodo premier,surpriza nu se potriveau, alea vechi erau 'arcuite' iar astea noi erau 'dreptunghiulare' nu stiu ce cod sa cer pentru a fii schimbate.Stie careva ce tip de etrieri am?

Link to comment

Daca placutele tale vechi aratau ca astea atunci codul de Ferodo Premier este FDB1369, iar cel de original dupa care poti afla echivalente si pt alte marci de placute este S4510019.

Edited by Andrei.ss
Link to comment

Ai nevoie de placute pt Leganza/Nubira, sistem de franare Akebono. Eu sunt cam nemultumit de Ferodo Premier, desi toata lumea le lauda... :roll: Scot diverse sunete la franare, plus ca e franarea mai slaba ceva... inainte am tot folosit Textar si pot spune ca sunt mult mai bune. Poate daca as compara Ferodo cu "de origine", ar fi altceva... dar asa, sunt inferioare Textar.

Link to comment
  • 4 years later...

Ca tot dara harnicia in mine de ma scoase afara din casa, in ideea de a reduce debitul de lichid din etrier am adus un upgrade placutelor exterioare. Placutele nu se cer schimbate, au ~8mm grosime (ferodoul) uzara uniforma atit pe stinga cit si pe dreapta. In trecut, cind am schimbat placutele imi cazu fisa cu upgrad-ul motiv caruia le-am pastrat pe alea vechi in ideea de a ma folosi de partea metalica. Astazi le veni rindul. Dat ferodoul jos (de pe alea vechi, exterioarele) slefuite apoi aftuite pe spatele celor existente. Am vinat doi iepuri dintr-o singura mestereala : debit scazut in etrieri si totodata si culisare in scurt (cit mai aproape de partea fixa, nu-mi vine in minte cum ii zice) ce stabilizeaza ceva mai bine calaretu'.

 

post-20861-0-65559400-1493653949_thumb.jpg

 

post-20861-0-23149000-1493653975_thumb.jpg

 

post-20861-0-81041900-1493653993_thumb.jpg

Link to comment

Ca sa nu confuzam forumistii care poate nu au studiat in detaliu sistemul de franare la Cielo, trebuie mentionat ca placutele din imaginea lui Viktor (cu acele "urechi") sunt pentru etrieri ATE care au fost montati pe Nexia DOHC si Espero.

 

Pe Cielo comercializate la noi in tara au fost 3 variante:

1) 1995-1996 (Cielo Coreene) - etrieri ATE model vechi (prezenti pe unele Opel de generatie veche, gen Ascona) in care placutele se fixau cu un stift

post-4414-0-80398300-1493755305_thumb.jpg

2) 1997-1999 - etrieri de Lanos care merg cu aceleasi placute ca si Matizul

post-4414-0-30182700-1493755309_thumb.jpg

3) 2000-2007 - etrieri DAC pe care se potrivesc placute de Nubira

post-4414-0-49538500-1493755314_thumb.jpg

 

Dupa cum anticipam la inceputul postului, se adauga si o a patra categorie, doar pentru Nexia DOHC care nu s-a comercializat la noi si care foloseste acelasi placute ca Vectra A si Calibra.

Link to comment

Intr-adevar, placutele alea patrate cu montaj stift is pe etrieri (buni de nimic) originali coreeni. Placutele din postul anterior provin de pe etrieri de Astra (F de retin bine) de 1.4 in 5 usi.

 

Apropo, Andrei. Ai idee pe ce model de placute (si etrier, fireste) s-o mers dupa 2007?

Edited by Viktor
Link to comment

Se mai face Nexia 2, N150, dar in Uzbekistan si am mari, mari dubii ca apar in programele de piese. Banuiesc ca au acelasi sistem de franare ca si Cielo 2006-2007.

Link to comment

Tamburi fata-spate, ca la Volga :) )

 

Viktore, m-ai facut curios, asa ca am inceput sa sap. Conform specificatiilor tehnice (in rusa) se confirma discuri fata si tamburi spate. Avand in vedere ca rotile pentru ambele modele sunt de 14 sigur trebuie sa aiba discuri de 256. Intrebarea era daca au pus tiganiile de DAC-uri ca romanii sau ATE-urile de Nexia DOHC, insa consultand link-ul asta se pare ca raspunsul e DAC, rezultand ca are aceleasi discuri, etrieri si placute ca Executive-ul la noi. Nici ABS-ul nu pare ca i-a interesat.

 

https://traversparts.com/catalog/daewoo/nexia-2/brakes/

 

post-4414-0-19097800-1493807847_thumb.jpg

Edited by Andrei.ss
Link to comment

Confirm. DAC, mare porcarie. Am vreo 30k km cu ei si deja unul clantane. Din ce materialul naibii or fi glisierele, ca se uzeaza precum lumanarea.

Link to comment

Astfel pare ca otravurile de DAC-uri is la putere (cel putin din punctul lor de vedere).

 

Ansamblul R3-ului (min. 3:33) . Din pacate nu vad ce scrie pe ei dar par aceiasi cu cei expusi in link-ul tau, Andrei. Cel mai dubios etrier il gasesc al de matiz al carui distanta intre culisante e uriasa ce le scade rigiditatea si totodata muscatu' din discuri in regim de urgenta, da' asta-i alta poveste.

 

Pe ce soi de placute frinezi, Alex ? Ca model ma refer ...

Link to comment

De fabrica, originale, Delphi banuiesc, pe discuri Valeo noi si ele. In alta ordine de idei, m-as duce la strung sa fac niste glisiere un pic mai groase, dar din ce sa le zic sa le faca?

 

Link to comment

@Alex: Nu stiu ce placute au pus din fabrica, dar mizerii mai penale ca alea eu nu am intalnit. Dupa 40k km aratau asa, dar le-am schimbat ca nu le mai suportam. Le am inca prin garaj, daca le vrea cineva le donez cand ajung in Romania.

 

@Viktor: Avand in vedere ca imi place munca de investigatie, am aflat de unde a plecat infestarea cu DAC. Sursa a fost Lanos variantele SOHC si DOHC:

- Lanos SOHC avea acei etrieri care mergeau la discuri ventilate de 236 si aceleasi placute ca Matizul. Etrierii astia au ajuns pe acele Cielo produse in Romania intre 1997 si 1999.

- Lanos DOHC avea etrieri pentru discuri ventilate de 256 cu aceleasi placute ca Nubira. Astia au ajuns pe Executive.

Link to comment

Cu alte cuvinte nu s-au prea adus modificari, donari doar de pe vechile modele. Ar fi prea frumos sa croiasca un nou model de etrier ce sa tina forever (sau pe-aproape) fara bijutereli dese. De nu clampane, zdrangane, blocheaza si altele, i-am gasi inexistenti. Da' macar is atenti si ramin pe proiecte in favoarea consumatorului altfel ar trage service-urile spinu-n poarta cu mecanicosi muritori de foame iara noi la rindul nostru ne-am plictisi de mama focului. :) )

 

Pe ce soi de culisante is originalii tai Alex ? Butoiasele alea scurte sau cuiele ? Pe tema asta ar fi cazul a ne muta la compatibilitati si/sau upgrade-uri, pina sa fim urecheati ...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...