Geo_ZGA Posted May 5, 2017 Share Posted May 5, 2017 Etrierii de Espero sunt ATE, mult superiori celor DAC. I-am inlocuit si eu pe a mea cu o pereche de pe un Espero. Dar trebuie reconditionati... cel putin garnituri, desfacuti, curatati, eventual si pistonase noi daca e cazul. Link to comment
Viktor Posted May 5, 2017 Share Posted May 5, 2017 (edited) Culisantele etrierului DAC culiseaza in port-etrier metal pe metal (de unde si zdranganelile si nu doar, se mai si intepenesc), pe cind la modelul ATE culisantele se infileteaza in port-etrier (fixe) si etrierul in sine culiseasa prin intermediul gumelor (nu-s cum le zice de moment) incorporate ce nu permit nici zdranganeli precum nici o eventuala blocare. De ati observat (cine a studiat terenul) in interiorul gumoaselor pe care alearga culisanta, is formate doua O-ring-uri pe care culiseaza. Mai devreme sau mai tirziu se uzeaza si alea si se cer inlocuite insa, de zdranganit ... mai putin probabil. Aminteai de culisante confectionate la strung, Alex. Eu as inclina catre alte culisante originale (indiferent de pe model) dar o idee mai groase, iar orificiile port-etrierului rectificate la cota cuiului (o idee mai mare, fireste). O varianta mult mai simpla, ii teflonul sau lamela (otelita) rar intinlite pe culisante dar existente. Un chit de reparatii ce sa corespunda cu grosimea glisierelor actuale (poate se si potrivesc la fix) apoi la strung sa ia din grosimea glisierei actuale nici mai mult putin decit trebue pentru a putea fi montat teflonul/lamela ce preia jocul. LE. Ultima varianta de care aminteam . Spre ex astea-s de Ford Transit 2006. Edited May 5, 2017 by Viktor 1 Link to comment
Viktor Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 Nene Salex. Cit au in diametru orificiile perforate in discuri, pe ce ai mers ? Link to comment
Salex Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 3mm si 4 mm, in functie de desen. Cand le-am facut foarte inclinate, am mers pe 3mm. Cand le-am facut mai putin inclinate, am mers pe 4mm 1 Link to comment
Salex Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 Unghiul gaurilor fata de ax. 1. Inclinate 2. Mai putin inclinate La vremea respectiva am facut un plan care sa reduca la maxim riscul de crapare: ex.1, ex.2, ex.3 Am studiat foarte mult povestea asta, sunt destule cazuri in care discurile "normale" crapa. Discurile Zimmermann aveau o reputatie proasta in sensul asta, dar sunt destul de multe alte cazuri (un ex). Ca sa revenim putin la topic ... Trebuie gasit un echilibru bun intre discuri si placute. Daca discul reuseste sa disipe rapid caldura, e OK. Altfel ... buba mare. Avantajul discurilor perforate sau "slloted" este ca fac fata fara probleme placutelor "civile". In plus, chiar daca placutele sunt slabute, tot se poate constata o crestere de performanta la franare. Efectul de fading este mai scazut, eliminarea gazelor este mult mai buna si la fel stau lucrurile cu praful specific. Link to comment
Viktor Posted June 3, 2019 Share Posted June 3, 2019 Multam. Am priceput . Credeam ca e vorba de unghiul perforarii . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now