FLEX Posted April 23, 2004 Author Share Posted April 23, 2004 Daca te referi la fanta dintre capota si caroserie, esti in eroare ... prin fanta aia intra doar aer pentru priza de aer a filtrului, care e indreptata spre inainte si are o bucata de cheder in fata, pentru a nu aspira apa. Radiatorul se aeriseste bine-mersi prin gauroiul din spoiler, de altfel daca te uiti cu atentie o sa-i vezi foarte clar fagurele pe acolo. Link to comment
NFS Posted April 23, 2004 Share Posted April 23, 2004 Corect... radiatorul se raceste prin grila dintre proiectoare... ma rog... care are ... la mine se aeriseste si pe acolo Link to comment
FLEX Posted April 23, 2004 Author Share Posted April 23, 2004 Ce spui, monsher? gaurile alea din lateral unde cei care au, au ce au (care proiectoare "> , care site ) dau taman in afara compartimentului motor, la aparatorile de roti ... de! ai uitat, nu se mai vede nimic pe acolo la tine! Link to comment
bogdan_o Posted April 23, 2004 Share Posted April 23, 2004 10X Flex. M-ai lamurit. Adevarul e ca nu am vazut pana acum Matiz caruia sa-i fiarba apa(antigelul) in motor. Link to comment
VAXXi Posted April 23, 2004 Share Posted April 23, 2004 Tot aşa e şi la Espero... neavând grilă de plastic pe calandru, suge aerul prin partea de jos. Şi nu a sărit acul de jumate niciodată (ba odată, când am făcut vreo 10 kilometri prin Bucureşti cu 0% - ZERO - lichid în circuitul de răcire... a fost un drum de coşmar ). Link to comment
Doru Posted April 24, 2004 Share Posted April 24, 2004 Astia de la Daewoo au pus, cel putin la mine, degeaba electroventilatorul. In mai bine de un an nu l-am auzit niciodata sa porneasca. La voi cum este? Link to comment
VAXXi Posted April 24, 2004 Share Posted April 24, 2004 Porneşte sigur dacă mergi prin oraş... bucură-te că nu-l auzi. Link to comment
NFS Posted April 24, 2004 Share Posted April 24, 2004 Eu merg destul prin oras... am masina de un an jumate, deci am prins si iarna si vara... electroventilator nu stiu daca am (adica nu l-am auzit niciodata) iar temperatura nu a depasit 2-3 mm inainte de linia de jumate! Link to comment
lalexis Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 Subscriu la ce zice Sergiu. 2-3 mm inainte de linia de jumate. La Matiz nu am auzit sa porneasca ventilatorul. In schimb l-am auzit pe ala de la Tico parintilor mei, dupa ce am mers o ora cu a 2-a pe un drum de tara la 38 de grade. Si vreau sa spun ca se aude. Link to comment
zalmoxis Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 ...mai eu pe al meu l-am auzit de vreo doua ori ...Acum pentru cei care se bucura ca nu-l aud :...nu e deloc o mare bucurie caci si consumul e mai mare ...La Tico radiatorul e si mult mai mic poate de aia consuma mai puztin intra la temp de lucru rapid ... Pe de alta parte n-am intzeles nici pana acum ce-i cu termostatul ala de kiar dupa ce ai pornit motorul circuitul de racire si-l face complet (adica apa - ma rog antigelul trece si prin vasul de expansiune ).....Iar iarna greu se incazeste !!! Link to comment
Zetics Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 Eu nu cred ca face ciclu complet imediat ce pornesti motorul. Am fost la un service sa imi stringa niste coliere ca pierdeam la greu lichid de racire, asta toamna, si era destul de rece. Dupa ce a reparat, si mi-a pus antigelul, a trebuit sa stau vreo 15 minute sa se incalzeasca motorul suficient ca sa plece ventilatorul, mecanicul a zis ca numai asa isi ia din vasul de expansiune lichid. Link to comment
zalmoxis Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 Pai dk nu crezi da-i drum'la motor si uita -te in vasul de xpansiune si zi-mi dupa aia ce CREZI DA??!?!....... Link to comment
VAXXi Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 Pe de alta parte n-am intzeles nici pana acum ce-i cu termostatul ala de kiar dupa ce ai pornit motorul circuitul de racire si-l face complet (adica apa - ma rog antigelul trece si prin vasul de expansiune ).....Iar iarna greu se incazeste !!! Asta se întâmplă pentru că scopul lui în viaţă e să urce temperatura antigelului la regimul normal de funcţionare, nu să te încălzească pe tine . Link to comment
zalmoxis Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 alo Vaxxi deci oi fi tu smeker la IT acolo da'cu masinile nu prea le ai ...Pai eu credeam ca e pus sa-mi faca focu'in soba !?!....Ia vezi mata dk la espero constati acelasi fenomen !?!? Adica iti circula apa in vas de la prima keie mai!?Eu am crezut ca termosdtatul e facut sa opreasca efectuarea circuitului intreg pana cand likidul ajunge la o temp care sa-l deskida si atunci intra si radiator si vas de expansiune in circuit ..Da'oate ma insel eu mai o fi sa incalzeasaca apa !!! Link to comment
FLEX Posted April 26, 2004 Author Share Posted April 26, 2004 La Matiz e putin altfel decit sintem noi obisnuiti, in sensul ca termostatul inchide numai radiatorul, nu si vasul de expansiune, de-asta scuipa in vas de la prima cheie ... Si ca-mi adusei aminte: singura data cind am auzit mergind electroventilatorul a fost in vinerea dinainte de Paste, in busculada creata la iesirea spre autostrada; am facut 1h30' de la Lujerului pina la Metro Militari; a fost un zgomot foarte nou pentru mine, nu-l mai auzisem pina atunci, prima data am crezut ca am brum pe radio, l-am inchis si atunci mi-am dat seama: ELECTROVENTILATORUL! Electroventilatorul e controlat de ECM (Electronic Comand Module), porneste pe viteza mica la 93gC si pe viteza mare la 100gC, trece din nou pe viteza mica la 97gC si este oprit la 90gC. Practic, atunci cind se aude electroventilatorul inseamna ca a intrat pe viteza mare, la viteza mica e tacut ca o fata mare ... Link to comment
VAXXi Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 Ia vezi mata dk la espero constati acelasi fenomen !?!? Adica iti circula apa in vas de la prima keie mai!? Nu prea am priceput eu exact ce fenomen vrei să constat, poate ar fi de folos să încerci să-ţi exprimi nelămurirea mai clar , dar apa circulă tot timpul prin circuit. Acum, că o mai închide sau deschide termostatul anumite părţi, asta nu ştiu, că nu-s moleculă de apă să văd pe unde se plimbă lichidul în furtune. Link to comment
zalmoxis Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 Pai k sa pricepi treb' sa si sti sa citesti, ce e drept, adica sa citesti TOT nu doar o propozitie dintr-o fraza ..Dk ai fi citit si restul te-ai fi lamurit (bine sincer eu sunt convins ca ai intzeles da' am usoara senzatie ca la tine e si o treaba de orgoi - adica cum sa fi tu altfel decat majoritatea locuitorilor acestei tari ..Te-ai simtit lezat mai !?!? Vino la meeting si facem cunostintza ca atunci o sa vezi si posturile fiecaruia dintre noi se mai skimba, adica perceptia ta se skimba cand o sa asociezi figurile noastre de ceea ce spunem ...N-am absiolut nimic personal cu tine nu stiu pana la urma de ce reactionezi asa ...In sfarsit ma rog imi fac mea culpa imi cer scuze ptr. exprimare raman insa asa cu amarul ala sa constat ca 'geaba se skimba generatiile kestia aia cu "stii cine sunt eu" - care tine de un orgoliu supradimensionat - nu pleaca usor de pe meleagurile astea...Toate bune stimabile !!!.....Ah si sa sti ca suntem offtopic!!!!! Link to comment
Zetics Posted April 27, 2004 Share Posted April 27, 2004 Pai dk nu crezi da-i drum'la motor si uita -te in vasul de xpansiune si zi-mi dupa aia ce CREZI DA??!?!....... Yeap :? ,am facut si asta, in acea perioada vasul meu de expansiune era GOL, asa mergeam cu el, doar din cind in cind verificam nivelul in radiator (dimineata...inainte sa pornesc motorul... ) si culmea ca in radiator era tot timpul nivelul pina sus, si era si sub o usoara presiune...Daca se plimba si prin vas...ramineam cu racirea goala . Mentionez ca in acea perioada era mai rece afara si NU imi pornea ventilatorul. A zis cineva mai sus ca s-ar putea ca la Matiz sa fie altfel...poatea asa o fi , dar la a mea e clar ca nu ajunge prin vas decit cind trebuie, asa cum ai zis si tu ca ar trebui sa functioneze un termostat. Link to comment
fm Posted September 20, 2004 Share Posted September 20, 2004 Nu tb sa compari racirea de la Dacie cu asta de la Matiz ! La Matiz curge apa din prima in vasul de expansiune. Sistemul difera un pic fata de cel de la Dacie, asa cum la alte masini este perfect normal ca temperatura optima de lucru a lichidului de racire sa fie de 100 grade C, si electroventilatorul porneste la 110C! Voua v-a trecut vreo data acul de la racire de jumatate? Daca da ziceti-mi si mie in ce conditii. Link to comment
FLEX Posted September 21, 2004 Author Share Posted September 21, 2004 Jamais! racirea este exceptionala! Link to comment
tolin Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 A gasit cineva un termostat cu temperatura de deschidere > 82'C, care sa se potriveasca la dimensiuni ? Sau o metoda de crestere a temp. de deschidere ? In principiu, o temp. > la motor, ardere mai buna => consum mai mic. Pe mine ma enerveaza regimul asta, ca nici bujiile nu se simt bine. Link to comment
andreib Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 1.la pornirea AC porneste electroventilatorul la turatie masima si dubleaza sunetul scos de masina(in special in exterior parca ai turboreactor 2.racirea la matiz e foarte buna:pe transfagarasan cu 4 persoane maricele in masina, forjata cu a doua la 60 si nici ca s-a miscat acul de la temperatura 3.daca vreti temperatura mai mare in compartimentul motor imblanitiva capota, faceti un scut sanatos dedesubt etc. Eu consider ca schimbarea termostatului nu este cea mai buna idee-or fi gandit ceva astia de la daewoo cand l-au pus ex:eu am avut 2 masini cu motor de 2500cmc tdi, un passat 150cp v6 care avea temperatura de regim la 90 grade si un fiat ducato l4 118cp care are temp de regim la cca 70-75 grade. Fiecare firma isi concepe motorul in mod personal si temperatura de regim este f bine calculata pentru a obtine cel mai bun raport performanta/anduranta. Link to comment
tolin Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 A vazut cineva gaura mica din suportul termostatului, acoperita partial cu cu un nit, un fel de supapa de sens? Lichidul de racire circula si prin circuitul principal, la un debit f. mic ! Din acest motiv se pastreaza o temperatura redusa in circuitul de racire. Eu nu sunt incantat de aceasta. Temp. > in motor => eficienta termica > => consum mai redus. Ma bate gandul sa pun un termostat cu temp. de deschidere mai mare de 82'C (87-88'C). Asa poate si bujanele se simt mai bine. Cum as putea creste temp. de deschidere la termostatul existent ? 1 Link to comment
Senna Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Faceti si voi un calcul simplu, consumul de benzina la Matiz si Tico este mai mare cu putin decat jumatatea consumului urban al Daciei, care are 5 litri de fluid de racire. Tico/Matiz au 4 litri. E normal deci sa ajunga mai regim intr-un timp ceva mai mare decat Dacia. Pana la deschiderea termostatului pompa de apa plimba fluidul de racire doar prin motor, il scuipa in bloc si il suge din chiulasa. E clar? P.S. N-are ce cauta apa in carterul motorului, acolo e locul uleiului Link to comment
Ana Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 si la dacie bolboroceste apa cand pornesti motorul (cel putin la a mea asa face de cand o am). cred ca la toate masinile exista presiune in circuitul de racire, pe perioada functionarii - dacia si matiz verificate, e presiunea necesara circularii apei si e un pic mai mare ca presiunea atmosferica - nu e de ordinul atmosferelor. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now