Jump to content

Circuit racire Matiz


Recommended Posts

Am gasit, dar nu am pus, inca. Termostat "de Cielo" este la 87'C. Dimensiunile sunt aceleasi. Diferentze: n-are mansonul de cauciuc (se recupereaza de la cel vechi) si n-are supapa descrisa mai sus. Ma tenteaza sa incerc, mai ales in sezonul rece, dar abia i-am schimbat lichidul si mi-e mila de el, m-a costat 22L de bere.

  • Like 1
Link to comment
  • 5 years later...

Am si eu o problema:

Am un matiz din decembrie 09, an fabricatie 2001. Am observat prin aprilie ca ventilatorul nu functiona, nici dupa 200 km de mers continu, ventilatorul motorului era nemiscat . Am mers la service si mi-au spus ca este normal .. ca temperatura motorului este normala si nu este nevoie sa porneasca ventilatorul.

Astazi am auzit un sunet ciudat, am ridicat capota si am observat ca ventilatorul era pornit, desi nu mersesem mai mult de 50 de Km . Am lasat masina vreo trei ore , iar apoi am repornit-o . Ventilatorul a pornit odata cu pornirea motorului. Intr-un cuvant ventilatorul nu se mai opreste. Temperatura motorul imi apare la bord ca fiind normala, nu trece de jumatatea indicatorului . Ce pot face ? Poate avea legatura cu sigurantele de la motor ?

Link to comment
... Ventilatorul a pornit odata cu pornirea motorului. Intr-un cuvant ventilatorul nu se mai opreste. Temperatura motorul imi apare la bord ca fiind normala, nu trece de jumatatea indicatorului ...

 

verifica sonda de temp. a gmv-ului sa nu fie blocata pe "cuplat" cu un ohm-metru, cred ca si la matiz-ul tau se afla tot pe radiator.

Link to comment

1- nu exista nicio termocupla pe radiatorul de la Matiz;

2- sistemul de racire ii functioneaza foarte bine, lasati comparatiile cu masinile din mileniul trecut, ventilatorul porneste cand ECM-ul ii da comanda, iar instrumentul din bord este independent si orientativ.

  • Like 1
Link to comment

Am si eu o problema:

Am un matiz din decembrie 09, an fabricatie 2001. Am observat prin aprilie ca ventilatorul nu functiona, nici dupa 200 km de mers continu, ventilatorul motorului era nemiscat . Am mers la service si mi-au spus ca este normal .. ca temperatura motorului este normala si nu este nevoie sa porneasca ventilatorul.

Astazi am auzit un sunet ciudat, am ridicat capota si am observat ca ventilatorul era pornit, desi nu mersesem mai mult de 50 de Km . Am lasat masina vreo trei ore , iar apoi am repornit-o . Ventilatorul a pornit odata cu pornirea motorului. Intr-un cuvant ventilatorul nu se mai opreste. Temperatura motorul imi apare la bord ca fiind normala, nu trece de jumatatea indicatorului . Ce pot face ? Poate avea legatura cu sigurantele de la motor ?

Cand ai repornit-o, aveai aerul conditionat pornit?

  • Like 1
Link to comment

Cand ai repornit-o, aveai aerul conditionat pornit?

 

Nu am aer conditionat . Este posibil sa fie de la sigurante ? sa se fi ars cumva vreuna sau mai multe sigurante? Aseara am observat ca nu imi mai merg nici luminile la bord. Cele exterioare functioneaza normal.

Link to comment

Unii sunt speriati ca nu le porneste electroventilatorul... :)

 

Asta iarna, asteptand ... in frig pe cineva, cu motorul si caldura pornita, am connstata ca aerul cald, nu era... destul de cald..

 

Astfel ca... am apasat si butonul AC [ eu cred ca AC-ul baga si caldura ]

 

dupa cca 10 min, mi-a cazut acul de la temperatura de la pozitia lui normala... spre... rece...

 

Adica... imi ingheta motorul, datorita electroventilatorului, eu folosind AC-ul pentru un plus de caldura, iar aerul cald suflat de aeratoare, numa cald nu mai era... asta pana cand am oprit AC-ul, si am dat o tura cu matizacul pana s-a incalzit motorasul la loc.

Link to comment

Am si eu o problema:

Am un matiz din decembrie 09, an fabricatie 2001. Am observat prin aprilie ca ventilatorul nu functiona, nici dupa 200 km de mers continu, ventilatorul motorului era nemiscat . Am mers la service si mi-au spus ca este normal .. ca temperatura motorului este normala si nu este nevoie sa porneasca ventilatorul.

Astazi am auzit un sunet ciudat, am ridicat capota si am observat ca ventilatorul era pornit, desi nu mersesem mai mult de 50 de Km . Am lasat masina vreo trei ore , iar apoi am repornit-o . Ventilatorul a pornit odata cu pornirea motorului. Intr-un cuvant ventilatorul nu se mai opreste. Temperatura motorul imi apare la bord ca fiind normala, nu trece de jumatatea indicatorului . Ce pot face ? Poate avea legatura cu sigurantele de la motor ?

 

Am rezolvat . Am mers la un electrician. Si mi-a spus ca senzorul de temperatura al apei(CTS) si ca senzorul de temperatura al aerului aspirat (MAT ) trebuiesc schimbate . Am cumparat piesele si acum totul merge normal. Va multumesc pentru sfaturi.

Link to comment

Senzorii respectivi sunt termistoare cu rezistenta negativa, deci, cand se "strica" si au o rezistenta infinita corespunzatoare unei temperaturi foarte negativa, situatie in care este exclus sa porneasca ventilatorul. Doar un scurt in cablaj putea provoca functionarea continua a ventilatorului. Oricum, senzorul MAT n-are legatura cu ventilatorul. Concluzia o tragi singur.

Link to comment
  • 3 weeks later...

La mine e alta poveste,pornesc motorul,il las sa mearga la relanti,urca acul la indicator la jumatate aproape dar dupa ce fac o tura incepe sa scada sub prima linie de pe indicator,oare care ar fi cauza?Am observat ca mai scuipa cate o picatura de apa pe esapament.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Am gasit, dar nu am pus, inca. Termostat "de Cielo" este la 87'C... Ma tenteaza sa incerc, mai ales in sezonul rece, dar abia i-am schimbat lichidul si mi-e mila de el, m-a costat 22L de bere.

 

 

Desi e mai vechi postul, m-ar interesa cum s-a finalizat "experimentul"...Mai ales ca se gasesc termostate pt. Matiz care deschid la 88'C...probabil va lucra mai des treapta I de racire, iar la ambuteiaje va lucra treapta a II-a ...

Link to comment

In cat timp de la plecare din parcare ajunge apa la temperatura normala, sa zicem de la -3 grade cum e zileel astea, cu incalzirea pornita? Mie in 3-4 km pe care ii fac in 5-6 minute, mi se pare cam mult, de aia as vrea sa compar cu altii :osanale:

Link to comment

Si mie tot cam asa. O pornesc dimineata, o las cam 1 min sa-si faca ungerea si plec la drum. Cam in 2-3 Km ajunge la temperatura de regim...am facut si revizia de iarna : ulei, antigel, filtre + ca eu de fel merg turat : 1 - 20Km ; 2- 40 Km; 3 - 60 Km ; 4 - 90 Km :)

Link to comment

Pretul ? Incalzirea mai rapida se face datorita unui amestec mult mai bogat. Ma indoiesc ca asta-i solutia, pe fondul unui ulei foarte gros. Daca nu se imagineaza asta, va dau 2 cifre: un ulei 5W are 6500 unitati la -20'C si >=3,5 unitati la +150'C, adica, este de aproape 2000x mai vascos la rece. Cum uzura tine si de sarcina, judecata este complet gresita, parerea mea.

  • Like 1
Link to comment

Mai degraba ai mentiona unitatile la 80 de grade, peste nu prea ajunge nici vara. In multe manuale de diverse marci scrie ca nu se face incalzirea pe loc, ci se pleaca imediat dupa pornire.

Edited by argon
Link to comment

Bun, bun, dar daca ai un ulei "subtire" ( 5W30 A3 ) cam cat trebuie sa lasi motorul la ralanti dimineata pentru a-i usura uzura in sarcina? Nu poti sta cu el la ralanti pana ajunge lichidul la temperatura de regim, ar dura prea mult, nu?

Link to comment

Pana cand amestecul scade (turatia este mai aproape de ralanti). In momntul acela ai si ungere suficienta sa bagi "cutitul in span". In sezonul rece este echivalent cu timpul de curatare a suprafetei vitrate, fara de care, cine zice ca pleaca imediat, nu-i de crezut.

  • Like 1
Link to comment

Incearca inainte sa ma contrazici.

Cine te-a contrazis, eu ? Nu cred, doar il intrebam pe Tolin cam cat ar trebui sa stau cu motorul la ralanti inainte sa plec cu masina cand e rece afara.

 

Pana cand amestecul scade (turatia este mai aproape de ralanti).

Multam` fain !

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...