niki Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 In multe manuale de diverse marci scrie ca nu se face incalzirea pe loc, ci se pleaca imediat dupa pornire. In cel de la matiz scrie ca plecarea se face dupa 30 secunde Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 (edited) Eu stau pana intr-un minut din cauza mentionata mai sus, pe romaneste nu se vede pe geam. PE afara raschetez/dau cu spray, dar se abureste si ingheata pe interior..asa ceva numai la Dacie am mai patit Edited November 2, 2010 by argon Link to comment
augustinionut Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 S-a finalizat printr-o analiza suplimentara: ce fac fara incalzire in masina in sezonul rece ! Adica iarna nu ajunge sa se deschida termostatul?? Link to comment
tolin Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 (edited) Pragurile de temperatura pentru treptele ventilatorului sunt fixate in ECM, optime unui termostat de 82'C. Deci, risti sa racesti cu ventilatorul lichidul rece din radiator. Edited November 2, 2010 by tolin 1 Link to comment
argon Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Termostatul nu e doar inchis si deschis, poate deschide si partial. Link to comment
tolin Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 (edited) Temperatura inscrisa pe termostat este cea de la care incepe sa se deschida., iar temperatura la care se inchide este mai mica (histerezis). Edited November 2, 2010 by tolin 1 Link to comment
alex1 Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 (edited) Salutare tuturor.revin si eu pe forumul indragit pentru ceva informatii .Dupa cum puteti oberva vremea din Bucuresti sa modificat dramatic in ultimele 2 zile adica e cam frig.Acum urmeaza problema:azi plimbare prin Bucuresti,oprire la un prieten stat de vorba vreo 30 de min cand ajung in masina motorul rece .E zic... cine stie...pornesc motorul da semne de revenire..cand ajunge la prima liniuta dau drumu la caldura pe maxim...si astept la relanti sa mai urce un pic da nimic...cred ca am stat vro 5 min dar degeaba...opresc ventilatia intr-un minut a ajuns la temperatura normala...in fine...ajung acasa stau 10-15 min plec la cora...aceeasi situatie numai ca era la prima liniuta sa ridicat la jumatate si cand am dat drumu la ventilatie dadea semne de scadere asta pana am apucat sa fac vreo 2-3 km...e normal asa?Antigelul l-am schimbat acu 2 sapt,odata cu bujiile,uleiul si filtre...astept cateva lamuriri...Multumesc anticipat si gija la sofat >- P.S:dimineata pe la 4 plec de la un eveniment pe undeva prin mihailesti FRIG RAU,urc in masina o pornesc fara probleme, o curat si plec la drum...la intrarea in bucuresti las un coleg sa isi ia masina din parcarea de la Petrom si stau cu el sa isi dezmorteasca masina pret de o tigare cad urc in maty meu ce crezi?scazuse temp sub prima linie. Edited December 11, 2010 by alex1 Link to comment
ToPser Posted December 11, 2010 Share Posted December 11, 2010 Termostat blocat pe deschis ! Link to comment
lucianskyes Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Salutare! In primul rand: Sarbatori fericite! Iata ca a venit si minunatul sezon rece... odata cu el si problema mea aceasta fiind se incalzeste greu motorul (in aprox. 10 km ajunge la temp. optima - inainte de liniuta de jumatate), iar daca deschid "caldura" temp pe ceas scade instantaneu. Eu banuiesc termostatul blocat pe deschis dupa cum am dedus din cele citite in topic. Stiu unde este pozitionat, ceea ce nu ma incanta este frigul de afara si antigelul. Va rog sa imi spuneti ce credeti- adica daca este blocata "minunea" si... un mic abuz: pot scoate termostatul fara sa dau afara antigelul afara? * adica, sa il scot sa las sa curga cat lichid este ramas pe instalatie, sa il schimb si sa completez, ma gandesc ca nu e prea bine sa ramana fara lichid si sa inghete pe undeva. Matiz EII 2003 Multumesc! Link to comment
argon Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 (edited) Mai repede nu mai etanseaza termostatul decat blocat pe deschis. Arcul ala nu-i da voie. Au o garnitura care se intareste/deformeaza(nu garnitura lui exterioara), si scapa pe langa. Ori blocat ori asta efectul e tot ala, oricum trebuie schimbat. Edited December 16, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Exemplu de termostat mai repede blocat, daca n-ai vazut vreodata: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/20382-termostatul-la-matiz/page__view__findpost__p__494896 Link to comment
argon Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 (edited) Ala a fost bagat fortat invers de un berbec, cate ai vazut asa? Edited December 16, 2010 by argon Link to comment
tolin Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Ala-i exemplu de termostat care si-a depasit cursa, motor fiert. Link to comment
argon Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Nu vad cum ar putea depasi cursa, in capsula ala este limitator pentru tija. Link to comment
tolin Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Limitarea cursei este pentru temperatura minima, pozitia inchis, cand se deschide nu-l opreste cineva. Link to comment
trebor271074 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Am citit forumul si in dunga... Manualul cu care a venit masina, la fel... peste tot scrie cum se schimba antigelul la matiz... Dar ce antigel se baga si ce anume cerinte trebuie sa indeplineasca nu am gasit nicaieri... Deci ce fel de antigel se baga? verde, violet, portocaliu? Cu silicati sau fara? Stiu ca e musai sa contina etilen-glicol... dar in rest? Link to comment
korydon Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/9253-antigel-matiz/ Link to comment
xeonix Posted May 15, 2018 Share Posted May 15, 2018 Salutare dragilor! De la Pasti am un Matiz fabricatie 2000, cu aer (si fara freon), facut servisul in luna decembrie 2017 (curea, pompa apa,ulei,filtre). In aprilie am venit cu el in Germania, la munca, a mers linistit 2.000.de km (intins), plus inca vreo 1.000 pe autostrazi de Germania (e de vis). Acum vreo 3 zile, aveam de mers vreo 60 de km pe autostrada... plec linistit, merg si..., dupa vreo 40 si ceva de km simt miros puternic in masina, ma uit pe ceasuri si acul de la temperatura era lipit pe dreapta, la maxim absolut. S-a oprit si alimentarea motorului, noroc ca am apucat sa trag pe banda de urgenta. Ridic capacul si, ce-mi vad okii? Vasul de expansiune era pe post de expresor de cafea, tot antigelul fusese dat in spume pe-afara si ars. Dupa ce s-a mai racit,am pus apa si am putut pleca mai departe. Mi-a mai crescut temperatura de vreo cateva ori pana la maxim, am mai completat de vreo cateva ori cu apa simpla de robinet (cred ca am bagat in total vreo 6 litri, din care a mai pierdut prin aburi). Pierderi prin alta parte nu are masina, termostatul si ventilatorul functioneaza, am mai facut vreo 200 de km de-atunci "pe apa" numai si temperatura nu se ridica mai mult de jumatate fara 2-3 mm. Fum alb nu scoate masina in mers, capacul de chiuloasa este curat si uscat. Va intreb si pe voi: ce ar putea sa fie? Sa-i pun antigel concentrat vreo 2 litri? Antigelul rosu de Opel/GM este bun? Astept raspunsurile voastre si va multumesc! Link to comment
paneuroil Posted May 18, 2018 Share Posted May 18, 2018 s-a ars garnitura de chiulasa. Daca vrei mecanic ok Darac Claudiu DNC dncservice.ro SOSEAUA GARII CATELU (INCINTA ANTILOPA), BUCURESTI Tel: 0722174812/0765446160 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now