FLEX Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Am o intrebare intrebatoare: Dupa cum a observat si Lucman, cind am pornit motorul RECE lichidul de racire a inceput sa circule de zor prin circuit (se vede cum scuipa in vasul de expansiune); cum este la voi? cind porniti motorul RECE se vede lichidul circulind prin vasul de expansiune? ca am asa o presimtire dinspre termostat ... si parca se incalzeste o idee cam greu ... va rog sa verificati si sa-mi spuneti, ca poate ma fac de un drum in service ... Suspectez termostatul blocat pe deschis ... sau intredeschis ... sau nu inchide bine ... temperatura nu a trecut niciodata PESTE normal Link to comment
sprite Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 ...inseamna ca le avem toti busite! Eu am vazut la 3 matizuri... sa fie toate vraiste? Mie nu mi se pare ca se incalzeste greu... Link to comment
ovidiuc Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Nu e normal ca atunci cand pornesti motorul sa inceapa lichidul sa circule?La mine mi se pare ca se incalzeste c-am greu. Link to comment
Lucman Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 NU, cel putin teoretic. Deoarece ar trebui ca circuitul exterior sa fie inchis cand e motorul rece. Dar nu stiu cum e la injectie Link to comment
ovidiuc Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Diseara cand pornesc motorul chiar ma uit.Trebuie sa observ ce se intampla.Cat despre faza cu incalzitul asta iarna pe ger imi ajungea acul unde sta de obicei c-am dupa 15 min de mers . E normal? Link to comment
NFS Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Eu cred ca-i perfect normal. Si la mine se vede cum bolboroseste apa in vasul de expansiune iar acul nu a trecut NICIODATA dincolo de jumate (un pic inainte de jumate) -indiferent iarna, vara. Temperatura respectiva o atinge cam dupa 2-3 km. Link to comment
Doru Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Salutare tuturor. urmaresc acest forum de ceva timp (chiar de pe sit-ul vechi) si m-am hotarat sa intru si eu (am sa pun si o poza cit de curand). Am verificat acum cinci minute si la rece circula lichidul prin vasul de expansiune. Matiz-ul meu merge bine si nu are probleme cu timpul normal de incalzire. Cand ajung acasa o sa ma uit in pdf-ul cu pricina si am sa verific ciculatia normala a lichidului la rece si la cald. O sa va spun daca este ceva aiurea. Link to comment
ovidiuc Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Doru bine ai venit.Acul si la mine sta tot un pic pana la jumatate.Dar eu inca nu am mers vara. Link to comment
ovidiuc Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Acum mi-am amintit exact cand am pornit la curent de la alt auto aveam capota deschisa si am vazut cum bolborosea apa in vas.Asa ca cred ca e ceva normal. Link to comment
FLEX Posted March 4, 2004 Author Share Posted March 4, 2004 O fi ... ce draq au mai inventat astia la micutz, e uimitor cite chestii sint altfel ... dar merge bine! Link to comment
Doru Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Ovidiu, si acul meu sta la fel atat vara cat si iarna (il am din aprilie 2003). Nu am auzit sa porneasca electroventilatorul chiar in conditi mai grele de trafic in CT. Se pare ca jucaria asta se raceste bine. Vara motorul ajunge la regim cam in 2 Km iar in iarna asta la -10 grade cam in 5-6 Km cu incalzire de 30-60 secunde inainte de plecarea de pe loc (in trafic urban moderat). Timpul de incalzire este un indicator care l-ar ajuta pe Flex sa verifice rapid daca termostatul lui este Ok. Link to comment
sp67 Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Nu e nimic anormal, asa e si la alte masini. Termostatul inchide doar circuitul apei prin carter si chiulasa, celelalte circuite raman deschise - n-ar avea rost sa le inchida pe toate (si probabil ar uza prematur si pompa de apa care merge permanent si ar fi deci supusa unui efort suplimentar). Link to comment
FLEX Posted March 4, 2004 Author Share Posted March 4, 2004 Ahhhhh! incep sa inteleg ... adica pompa vintura circuitul extern, in timp ce circuitul intern fierbe in suc propriu ... pe dos decit obisnuit; astfel se incalzeste mai repede de fapt si in punctul unde se atinge cel mai repede temperatura maxima (la chiulasa) e montat termostatul ... sub corpul de admisie aer ... mda, face sens! Link to comment
pui de drac Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 mai,sincer nu mai stiu chestia cu traseul...tre sa casc gura la dacie si dupa aia va dau dreptate..la matiz si mie imi bolboroseste apa la rece...n-am stat sa ma gandesc la chestia asta.de observat am observat si eu ca se incalzeste cam greu...(ma intreb la ce-o mai fi buna jumatate de cadran la ceasul de apa daca niciodata n-a atins linia de jumatate)dar adevarul e ca daca-l turezi cu 1-a timp de max 1 km e imediat acu pe jumate...daca mergi domol cu ea in trafic,iarna dureaza si 5-6 km...ceea ce ma omoara,de fiecare data cand ajungeam la servici sau scoala era cald in masina dar pe tot drumul am degerat...ce prostie..in fine. vara nu stiu,n-am stat cu ochii pe ac sa vaz in cat timp se incalzeste... oricum,toti am tras concluzia ca n-avem nimic defect la masina Link to comment
Mishu Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Nu e nimic defect! Este doar un sistem bine gandit. Va pot spune ca am facut in forja cu masina plina transfagarasanul vara si nu s-a clintit de la pozitia aia stas (putin sub jumatate). Asta spre deosebire de o masina care a ajuns la Balea in flacari aproape ... va las sa ghiciti marca. Iarna ajunge acolo mai greu, dar nu-mi pasa, atit timp cit baga caldura dinainte sa inceapa acul sa urce. 8) Link to comment
sp67 Posted March 4, 2004 Share Posted March 4, 2004 Scuze, m-am aberat, termostatul inchide circuitul prin radiator, nu pe cel din carter si chiulasa. Dar efectul asupra vasului de expansiune e acelasi. Link to comment
radu Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Circuitul de racire este presurizat,asadar presiunea lichidului de racire este mai mare decit cea atmosferica,el fiind intr-o continua circulatie. (spre deosebire de "masinile fabricate la Colibasi". Este normal ca atunci cind pornesti motorul lichidul sa inceapa sa circule,ceea ce nu inseamna ca lichidul circula prin tot sistemul.Termostatul comanda deschiderea sau inchiderea supapei ce permite sau nu amestecarea apei din motor cu cea din intreg circuitul. Link to comment
Lucman Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Asta am inteles, acum e o chestie de logica pe care nu o inteleg Deci pompa de apa e pe circuitul intern sau extern? Pentru ca daca e pe circuitul intern (cum e norma), iar termostatulblocheaza accesul la cel extern, cine vantura lichidul in circuitul extern ? Link to comment
FLEX Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 Lucman, vezi, te-ai prins unde-i clou-ul! ca nu e logic decit in varianta inversa decit cea normala, respectiv cu pompa pe circuitul exterior! @ radu, vrei sa spui ca e ceva specific circuitelor presurizate? invata-ne si pe noi ... Link to comment
brusli Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 luc-ule pt. ora asta esti superprofund. mi-e greu sa inteleg ce zic ei aici :? Link to comment
Lucman Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 si daca pompa e pe extern, cum invarte apa in circuitul intern... sau o lasa sa fiarba cilindrii ca pe oua. Link to comment
FLEX Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 si daca pompa e pe extern, cum invarte apa in circuitul intern... sau o lasa sa fiarba cilindrii ca pe oua. Asa am presupus si eu, dar iar nu e logic ... studiind schema circuitului am vazut ca termostatul e amplasat pe retur, inainte de radiator, deci singurul element suntat e radiatorul, practic avem un circuit "mic", fara radiator si un circuit "mare", cu radiator, recircularea in circuitul "mic" o face pompa, inclusiv prin intermediul vasului de expansiune, pentru a elimina suprapresiunea (aici o fi vorba de circuitul presurizat de care vorbea radu), pompa se amorseaza cumva cu zeama si asta e! ... macar am lamurit ca nu e un defect, "asa face toate", hihihihihihi! Link to comment
bogdan_o Posted April 23, 2004 Share Posted April 23, 2004 Am si eu o curiozitate legata de modalitatea de racire a motorului Matiz-ului. mai precis e vorba de fanta de aersire din dreptul radiatorului ca si inexistenta. daca la Tico mai era ceva, la Matiz nu cred ca intra prea mult aer spre radiator. Si atunci, ma intreb, la un Matiz cu A/C, la un drum vara prin oras, in aglomeratie, nu ii fierbe antigelul in motor? Link to comment
ovidiuc Posted April 23, 2004 Share Posted April 23, 2004 Al meu isi mentine aceeasi temperatura a lichidiului de racire si iarna si acum cand a venit caldura.E drept ca nu sunt inca 40 de grade dar sper sa nu fie probleme(nu am auzit pe nimeni sa se planga). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now