guru Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Astazi butonam telecomanda, si am dat, pe Discovery, de un documentar despre masini. Era prezentat acolo un bord care afisa treapta de viteza. Banuiesc ca, nu este mare filosofie sa se construiasca un astfel de dispozitiv care sa afiseze 1, 2, 3 ,4 , P Mai complicat este cu litera R si contactele la scimbatorul de viteze. Ma ofer sa devin cobai pentru un astfel de montaj - am afisajul necesar. Consider util un astfel de dispozitiv pentru soferii incepatori, mai ales ca, la Matiz nu exista turometru. Eu, de exemplu, am patit, o singura data, sa merg cu 130 km/h, in treapta a 4 a,vreo 30 km, pt ca pur si simplu am uitat sa schimb, din cauza unei discutii cu partenera, si a muzicii. Daca aveam turometru, nu s-ar fi intamplat. PS. Daca mai exista un topic similar, rog moderatorii sa mute acest post. Link to comment
perfidus Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Salut, afisarea treptei cutiei de viteze e specifica la hidramate. Senzori pentru treptele unei cutii obisnuite ar fi prea complicat de montat, necesitand interventii cu scule de uzina. Mai bine iti pui turometru cu avertizare optica/sonora la depasirea unui prag. Am si vazut asa ceva insa la un pret destul de piperat. Da si tu o cu google Link to comment
VAXXi Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Din intamplare, am desfacut si eu timoneria (partea de sub schimbator din consola centrala) si am vazut cam ce e pe-acolo. Sunt niste traverse dintr-un soi de material plastic, pe care culiseaza un alt ansamblu solidar cu schimbatorul; cred ca s-ar putea lega niste contacte acolo, in pozitia "finala" pentru fiecare treapta de viteza. Link to comment
perfidus Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 (edited) Ar merge poate, daca tr.I si III sau II cu IV nu ar avea pozitii "finale" ale levierului atat de apropiate... recunosc insa ca nu m-am uitat cum functioneaza timoneria. Edited July 10, 2006 by perfidus Link to comment
Tommy Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Off-topic: Si-atunci ce te-ai gandit?.. hai sa ne dam cu parerea! On-topic, Pune Guru un turometru, ca e mult mai cool, decat un afisaj sec 1, 2, 3, 4.. "> Link to comment
guru Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 E in plan si asta, dar ma gandeam ca ar fi simpatic. Link to comment
perfidus Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Offtopic: Si nu asta i-am zis si eu, tommy, sa-si puna turometru?! M-am referit la faptul ca ideea lui vaxxi ar merge numai daca ar exista niste pozitii clar indexate la levier, si la mine cel putin nu este cazul ca sunt f.apropiate. Las-o balta. Link to comment
VAXXi Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Nu sunt chiar atat de apropiate cum se pare, cel putin la mine nu mi s-au parut deloc apropiate. S-ar putea sa le desfac iar in curand, o sa fac poze. Link to comment
Mircea Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 @Tommy, esti offtopic! Nu discutam de ce sa punem pe masina! Discutam de posibilitatea sau imposibilitatea de a monta un indicator al treptei de viteza. Nu despre cum ar arata sau nu Hai lasati disputele Link to comment
Tommy Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Pefidus, pozitiile alea sunt extrem de clar "indexate" Altfel nu ai mai stii in ce viteza bagi. De altfel .. nu-s ofticos deloc, Mircea Dar ma dau ingineros numai cand stiu ce spun Link to comment
guru Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Problema ar fi aceste contacte, restul montajului este banal. Cred ca cel mai bine ne-ar putea lamuri taticul cutiilor de viteze- Pepino. Dispozitivul nu are sanse, decat daca aceste contacte spot realiza relativ simplu, solutii gen demontat cutia de viteze , nici nu intra in discutie Link to comment
VAXXi Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Sunt 99% sigur ca nu are ce cauta in cutie, toata miscarea s-ar face in partea asta de "plastice", care e acoperita de consola centrala. Link to comment
perfidus Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 "Indexarea" e din cutie, nu o face timoneria. Din cauza jocurilor destul de mari din mecanism, aceasta indexare e mai putin precisa in pozitia finala a levierului, si insist pe chestia asta nu fiindca sunt fixist ci pentru ca am lucrat cu diverse tipuri de traductoare de pozitie. Link to comment
Senna Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Cred ca s-ar putea realiza determinarea treptei de viteza curente folosind un traductor de viteza cuplat la intrarea in vitezometru si unul de turatie a motorului (inductiv). Tinand cont de rapoartele de transmisie, turatia motorului si de raza dinamica a rotilor se poate determina prin calcul treapta de viteza in care se ruleaza. Afisarea trebuie oprita cand pedala de ambreiaj este calcata in timpul mersului pt a nu aparea erori. Link to comment
pavcostel Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 O intrebare, poate tampita: in afara de aspect, la ce altceva foloseste? La cutii automate, inteleg si am utilizat. Dar la cutii manuale? Exista timp sa-l vezi? In traficul din mareata Capitala? sau...sau... Cu stima, Costel Link to comment
Pedala Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Afisajul de acest tip a aparut prima oara la cutiile cu craboti, unde schimbarea treptelor se facea doar prin impingerea levierului inainte sau inapoi. La o cutie manuala clasica... inutil. De facut s-ar putea face relativ simplu daca timoneria este in buna stare. Link to comment
Abram Burel Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 (edited) Eu zic sa facem asa: - punem o tastatura ca la telefonul mobil (sa avem nene rezerva). - punem un afisaj ca al lui guru (daca si stie si mersul inapoi e perfect) - facem un montaj adecvat Functionarea ar fi urmatoarea: - hotaram cu ce viteza plecam de pe loc - apasam tasta corespunzatoare (adica aia care corespunde fix vitezei respective sau * daca o luam invers) - afisajul va indica si el ce am hotarat - daca ne razgandim, apasam # si reluam meditatia - daca plecam, la urmatoarea manevra reluam procesul si, inainte de a schimba viteza, apasam tasta... etc... Ca sa fie cat mai ergonomic, tastatura o montam pe volan si afisajul in maciulia schimbatorului. Dupa un timp, incepatorul se obisnuieste si nu se va mai uita dupa schimbator. Precum vedeti, disputa despre timonerie si alti draci marinaresti nu are nici un rost. Eventual, deschidem un sondaj Edited July 13, 2006 by Abram Burel Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now