marius306 Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 (edited) Nu mai cita integral mesajul anterior. Nu este necesar. Foloseste majuscule la inceput de fraza/propozitie. da cutia e fisurata si lipiata cu poxipol si pe acolo lacrimeaza mecanicul a zis ca daca incearca sa desfaca busonul se poate fisura de tot dar cum imi dau seama daca raman fara ulei ca daca merg fara ulei inm e astiu ca e nasol Edited April 20, 2007 by Mircea Link to comment
mircea mircea Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Pai ceva tot trebuie sa faci!, ca nu poti merge la noroc, poate mai e, poate nu mai e ulei in cutie... Cauta pe la magazine poate gasesti numai carcasa cu busonul (la dacie am gasit, la matiz nu stiu si nici n-as vrea sa stiu prea curand) "> Succes la cautari! Link to comment
djmastra Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 (edited) Nu stiu daca scriu bine aici despre problema mea,e vorba de mult cunoscutul scartait al pedalei de ambreaj. Acum daca tot am scris sa dezvolt. Dupa 40 000 de kilometri actionarea ambreajului a inceput sa se faca din ce in ce mai greu, adica tre sa opun din ce in ce mai multa forta pt. a debraia. Apoi a inceput sa scartaie din ce in ce mai stresant si mai puternic . Dupa o perioada s-a rupt cablul de ambreaj la cupla aceea care vine in parghie cu pedala ,aceea din antimoniu ,mai exact boltul acela.In fine e cam firav el asa dar asta e ... Dupa schimbare ,problemele nu au incetat acceasi greutate la actionarea pedalei acelasi scartait si ca sa nu zic ca nu s-a schimbat nimik ,a mai aparut inca ceva . Acum pedala merge sacadat in trepte ceea ce e insuportabil credeti-ma pe cuvant ca in plina aglomeratie ,cand ai treaba cu ambreajul ,imi vine sa ma dau jos din masina de nervi. Am schimbat bucsa aceea de la ambreaj care curios era de metal ,intr-adevar ruginit . Am pus 2 bucsi cumparate de la un dealer daewoo din plastic dar care nu cred ca sunt ceea ce trebuie ,pt ca atunci cand strangi piulitza pe ax ,latimea lor adunata nu depseste latimea bucsei sudate a pedalei, ceea ce normal, duce la blocarea ei prin strangere. Am apelat la service unde ,mi-au schimbat disc ambreaj ,placa presiune ,rulment presiune ,bucsile alea le-au inlocuit cu una de metal ,ca cea dinainte ,dar facuta de ei la polizor ca asa e romanul ,ca pe stoc nu aveau...Radacini service. SURPRIZA --nimic schimbat dupa 3 zile toate problemele au revenit NU STIU CE SA MAI FAC. AJUTATI-MA!!!! Edited April 24, 2007 by djmastra Link to comment
stryder Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Si mie a inceput sa-mi scartzaie pedala de ambreaj in ultimu` hal si e foarte enervant, plus ca imi pare ca nu mai tine asa bine ambreajul, isi da drumul imediat cum eliberez putin piciorul. Am 44000 km. Cablul sa fie de vina sau pedala!? M-am uitat la cablu si pare ok...cred ca o sa-l schimb preventiuv oricum. Link to comment
mircea mircea Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Si al meu cablu parea ok la 56k km dar, era din ce in ce mai tare pedala. Daca nu conduceam matizul unui coleg nu-mi dadeam seama. Dupa ce am inlocuit cablul merge ca uns. La studiul celui vechi am vazut ca toata vaselina aia alba care e intre camasa si cablu era plina de praf( lucru in totalitate absent pe soselele noastre ) si aproape ca se gripase... Inlocuirea cablului la bordura = 45 min. Link to comment
gavryus Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 (edited) Salut! Imi scartzie ingrozitor ambreiajul cand cuplez marsarierul. Lucrul asta se intampla dupa ce motorul se incalzeste (rulez cativa km). Cand motorul e rece si cuplez marsarierul nu face absolut nici un zgomot. Similar mi se intampla si cand vreau sa schimb in treapta 1, doar ca nu face zgomot. La rece intra foarte usor, insa dupa ce se incalzeste motorul, trebuie sa am ceva rabdare pana intra in viteza (trebuie sa calc/eliberez ambreiajul de mai multe ori). Imi poate spune careva de ce si cum sa rezolv problema? Merci! O fi din cauza limbajului IRC sau din cauza neutilizarii functiei ? Edited April 30, 2007 by Mircea Link to comment
stryder Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Si mie a inceput sa-mi scartzaie pedala de ambreaj in ultimu` hal si e foarte enervant, plus ca imi pare ca nu mai tine asa bine ambreajul, isi da drumul imediat cum eliberez putin piciorul. Am 44000 km. Cablul sa fie de vina sau pedala!? M-am uitat la cablu si pare ok...cred ca o sa-l schimb preventiuv oricum. Scartaitul era de de la bucsa de la pedala de ambreaj...se gripase, arata groaznic. In rest, cablul era in bune conditii. S-a schimbat bucsa si merge super acum. Link to comment
gabryelro2002 Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 SMS > Uite un topic vechi, exact despre rapoartele cutiei. salll! spune-mi si mie te rog, uleiul din cutie la cat se skimba? ms Link to comment
guru Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Daca tot l-ai citat pe NFS, cred ca-l vor durea ochii, din cauza limbajului IRC. De aceea, e recomandata functia "". Link to comment
costinel Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 salll! spune-mi si mie te rog, uleiul din cutie la cat se skimba?ms Prima data la 10.000km, apoi la fiecare 30.000km. Link to comment
closchkutza Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Poate vrei sa spui la 10.000 prima data si apoi din 40.000 in 40.000 km, nu? Link to comment
costinel Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 (edited) Da, asa e! Scuze, sunt la munca...si mai baga cate unul nasul prin birou. Edited May 24, 2007 by costinel Link to comment
Retty75 Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 Am o problema ? Sau e ceva normal ? Adica. Dupa cate stiu eu pedala de ambreaj la o masina se apasa. E, a mea, lucru care l-am constatat din intamplare, se poate si ridica. Si chiar destul de mult. Bineinteles ca nu actioneza asupra cablului cand ridic pedala. Dar e normal ??? Link to comment
closchkutza Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 Normal ca e normal, ai vrea sa aiba opritoare? Link to comment
papie Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 Nu stiu cum este la Matiz, dar majoritatea masinilor au "opritoare" chiar prevazuta cu reglaj (pentru jocul liber al pedalei). Link to comment
closchkutza Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 Pedala de la matiz nu are sau nu trebuie sa aiba "joc liber". Este pe principiul unei parghii cu un arc la mijloc. Arcul asta "trage" de cablu si astfel pedala sta la o anumita inaltime, in functie de cum este reglat cablul. Daca se ridica pedala, cablul este lasat liber iar arcul se detensioneaza. El se tensioneaza cand se apasa pe pedala. Inaltimea pedalei se regleaza din cablu. Link to comment
grandb Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Salut, Vin si eu cu o intrebare. Am citit destul de atent topicul asta insa nu am gasit simptome similare cu problema mea. Am un Matiz din 2003 cu 40000 km. Sunt al doilea proprietar de la 32.000km. Circuland 90% prin traficul bara la bara din Bucuresti, sunt nenumarate situatiile in care sunt nevoit sa ma tarai in treapta I sau a II-a intre opriri repetate. Atunci cand merg in treapta I sau a II-a subturat masina bataie daca nu o accelerez constant (lucru normal cred - sunt la prima masina ). Problema este ca bataitul este insotit de un zgomot metalic. Este un zgomot ca o oscilatie care in cateva secunde se atenueaza si dispare (imaginati-va un arc care oscileaza si scartiae in acelasi timp). Zgomotul se aude putin si cand apas ambreiajul in situatia de mai sus (mers subturat in I, a II-a). Cand ies din regimul subturat, zgommotul dispare. Am programata revizia de 40.000 km la Autonet saptamana asta. Mi-ar prinde bine sa stiu la ce sa ma astept. Cunoaste cineva despre ce ar putea fi vorba aici ? Multumesc Link to comment
steph Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Daca acel zgomot metalic e mai mult un scartait ca o frecare intre 2 metale e si la mine.Apare in schimb la cuplarea ambreiajului la plecarile un pic mai in forta. Link to comment
grandb Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Din pacate nu cred ca e vorba exact de acelasi lucru. La mine zgomotul se aude cand masina "da in nas" la cuplarea ambreiajului cu motorul subturat, nu plecare in forta . Nu prea suna nici a scrasnet de frecare metal pe metal, ci mai degraba e un "chitait" metalic. Si mai interesant e ca nu apare imediat ce-am pornit la drum (la rece), ci dupa ceva timp de mers in stilul asta I-II cu opriri dese. Nu cred ca e f. deranjant, dar ma gandesc sa nu fie inceputul unor probleme mai serioase. Link to comment
tolin Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Cureaua de la alternator ? Dupa numarul de km, ea pare. Link to comment
alinussssss Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 salut, eu am remediat o problema asemanatoare schimbind statia de unde alimentam cu benzina Link to comment
grandb Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Cureaua de la alternator ? Dupa numarul de km, ea pare. Am fost azi la Autonet ptr. revizia de 40k, la celebrul deja cred "Alin". A naibii buburuza, taman acolo nu a mai scos sunetul de care ziceam, pentru ca mi-am amintit sa aduc problema in discutie abia la final, dupa ce masina a stat mai bine de 2 ore. Ceea ce imi confirma faptul ca sunetul asta apare dupa un timp de mers, nu la rece. Altfel am constatat ca masina se prezinta bine. Tolin, cureaua de la alternator a fost schimbata la ~30k impreuna cu distributia (facute la ultima revizie de vechiul proprietar). Dar, exista intr-adevar o posibila problema aici. Revizia la care s-au schimbat curelele a fost facuta in service la Radacini. Acolo, vreun macelar (ca altfel nu pot sa-i zic) cand a scos capacul ala negru de la cureaua de alternator, a rupt si suruburile de prindere ... toate 3 . Eu credeam ca doar "au uitat" sa mai puna capacul la loc si prin urmare l-am cumparat si m-am dus acum cu el la revizie sa mi-l monteze. Aflu cu stupoare ca nu se mai poate pune la loc. Prin urmare cureaua de la alternator e cam expusa. Cu toate acestea "chitaitul" de care zic apare indferent ca e ploaie, soare, vant ... Link to comment
grandb Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Salut, Reiau discutia asta pentru ca am constatat o alta situatie in care se manifesta zgomotul despre care vorbeam mai sus. Situatia nu este deloc asemenatoare cu prima. Dar tipul de zgomotul produs ma face sa cred ca sursa trebuie sa fie aceeasi. Am facut un drum pe autostrada weekend-ul trecut. Imediat ce am iesit din Bucuresti si am accelerat pana la 90km/h, a inceput sa se auda acel zgomot ca o bataie ritmica (frecventa parea sa fie determinata de viteza de rotatie a rotilor). Zgomotul a disparut cand am apasat puternic frana si am redus viteza pe la 70km/h. Apoi totul a fost ok (mers cu 100km/h). S-a intamplat exact acelasi lucru si la intoarcere cand am intrat din Pitesti pe autostrada si am inceput sa accelerez. Chestia asta nu e noua. Mi s-a intamplat aproape invariabil de cand am luat masina, dar numai la iesirile in afara orasului (nu merg cu mai mult de 70 prin Bucuresti ). Tot astept sa apara fenomenul asta mai des astfel incat sa ma pot duce in service sa vad ce se intampla. Dar la stilul meu de mers prin Bucuresti pur si simplu nu pot sa provoc situatia asta. A mai intalnit cineva fenomenul asta ? Merci fain Link to comment
tolin Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Zgomotul acesta este de la cablul de kilometraj. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now