tolin Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Nu se poate sa scurtezi lungimea cablului de actionare si sa nu-ti afecteze cursa pedalei. Altfel, doar, tu stii cat timp ai stat cu piciorul pe pedala de ambreiaj. Link to comment
augustinionut Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Huston , avem o problema Schimbatorul de viteze pare ca sare singur cand schimb din 2 in 3... de ce oare? Link to comment
banzay Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Dupa cum v-am obisnuit...1 data la 2 zile apare cate o problema noua... Dau sa plec de pe loc cu spatele... caraie ca si cand nu as fi bagat bine in viteza. Scot din viteza bag iar... iar face asa... si se repeta de vreo inca 2 ori figura asta si nu intra in marsalier. Ramanea la mijlocul vitezei tija. Dau un pic mai tare si intra... Dar dupa... cand sa bag a 1a... zici ca era dacie de prin 80... asa de greu intra. A 2-a, 3-a, 4-a , 5-a la fel de greu intrau toate... Pana la urma si-au mai revenit...dar parca sa marit cursa tijei cand bag a2-a. Adica eu am scaunul la maxim dat in spate si ating cu capul schimbatorului scaunul. Plus ca acum la fiecare viteza cam agata... Oare cretinii de la arrow cand au zis daca se agraveaza vino inapoi la noi... la asta se referau? (imi mai agata in a 3-a cateodata) maimute incompetente ... Link to comment
closchkutza Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 In primul rand nu inteleg decizia unora de a forta cutia de viteze atunci cand aceasta nu coopereaza, sincer! Toate cutiile de viteza au chichitele lor, si la masini muuult mai scumpe. Invatatura de minte: cand nu intra, in marsalier, scoti pe liber, ridici piciorul de pe ambreiaj, calci ambreiajul din nou si mai incerci odata. O cutie de viteze nu se forteaza! Altfel, eu singurele probleme pe care le-am avut cu ea pana acum au fost ca la rece a refuzat sa intre din prima in marsalier sau a intrat in treapta 2 un pic mai greu, pana s-a incalzit un pic cutia. Link to comment
banzay Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 (edited) Closchk ... asa am facut... scos pe liber luat picior apasat iar...am facut asta de 2-3-4 ori... si nimic... si atunci m-am enervat...si nu am tras foarte tare de maneta...dar se pare ca destul PS: cu marsalierul nu am avut probleme sau alte viteze...decat cu a 3-a ca imi cam agata in ultima vreme... si mecanicu ce zice... asa face cam toate...au probleme la timonerie...daca se agraveaza mai vii pe la noi Edited July 16, 2008 by banzay Link to comment
closchkutza Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 (edited) Daca dupa ce repeti de 2 ori manevra cu "ridicat piciorul de pe ambreiaj, calcat la loc" si tot nu intra, bagi in treapta 1 si apoi incerci iarasi in marsalier. Tie zici ca ti-a zis mecanicul ca "asa face toate", in ceea ce priveste agatatul la treapta 3. Eu nu am avut niciodata vreo problema cu treapta 3. Deci vezi, nu fac toate. Singurele deficiente pe care le-am observat la ea sunt: - uneori nu intra din prima in marsalier, doar la rece, se rezolva cum am zis mai sus; - mai ales in anotimpul rece, pana se incalzeste putin cutia(cam 10 minute) trebuie introdus mai cu grija in treapta 2, fie ca trecerea se face din 1 fie ca ca se face din 3. Am observat chestia asta si 10 minute ma port cu manusi cu ea. Apoi problema dispare. In stadiul asta este de cand am luat-o, nu am de gand sa ma duc sa-mi desfaca cutia sau sa umble pe la timonerie si apoi sa nu mai gasesc vitezele. In rest, cand totul este cald, pot retrograda in treapta 1 pana la viteza de 20km/h inclusiv, fara sa caraie, ceea ce fac zilnic, in treapta 2 pana la 50km/h(atat am incercat) fara sa agate sau sa caraie, in treapta 3 pana la 80km/h(atat am incercat). Ideea este ca daca ai grija de ea si nu o bruschezi, nu are nici o treaba. Daca eu fortam in treapta 2, atunci cand este rece, acum scriam despre sincroane bulite. Sunt de acord ca si cutia de matiz are unele predispozitii spre a se defecta, dar nici userii nu incearca sa o inteleaga si sa se comporte ca atare. Mergem pe sistemul, daca nu vrea, "o convingem", trosc! Edited July 17, 2008 by closchkutza Link to comment
banzay Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Eu de obicei ma port cu ea cu manusi... si nu o bruschez si stiu cum merge si ce se face in caz ca nu merge bagata in marsalier sau alte chestii de genul asta. S-a mai intamplat sa nu intre din prima...dar s-a rezolvat in modurile mentionate de tine. Daca nu mai intra in nici o viteza calumea...inseamna ca nu merge sa o scot din marsalier si sa o bag in a1-a nu? Eu incercasem... probleme cu cutia nu am avut... nu a carait nici cand retrogradam in 2-a, si nici una din problemele mentionate de tine... dar... asa deodata si din senin a inceput sa agate in a3-a... Cat despre mecanic... stiu ca mi-a varat sub nas o istetime cat el de mare...(si era mareee) ca asa face toate...ca toate au probl cu timoneria. Ma rog... de dimineata acum parca merge mai bine un pic...dar tot intra cam greu in a 2-a cand e mai turata...peste 20...sau la retrogradare... asa ca la service pe sambata cu ea... Link to comment
banzay Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Nu...asa a venit...si asa mi-a picat si mie bine... Link to comment
EM!L Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Incearca si varianta asta, inlin sa cred ca va da rezultate E descrisa operatiunea si in carte si pe forum. Link to comment
banzay Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Pai... ce o sa fac... incerc si p'asta Mersi mult em!l Link to comment
Danteh_tm Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Salut, am si eu o problema. Pana acum nu i-am dat de capat si cei de la service (Timisoara) spun ca nu au mai intalnit-o. Am 50.000 km pana acum fara nici o problema. Imi intra in viteze usor, nu am avut nici macar probleme cu marchalier-ul, intra din prima, intra si la reducere din 3 in 2, ce mai, masina mergea gantz. Pana acum cand de o data pedala de ambreiaj imi merge foarte greu si nu mai pot schimba vitezele. Imi iese din viteza la pct. mort, dar nu mai vrea sa intre in nici o viteza cu motorul pornit. Cind opresc motorul, intra in viteze, dar ambreiajul tot greu merge. Am tras pe dreapta, am verificat cablul, totul OK. Am pornit din nou motorul si culmea, merge bine din nou. Mai fac 10KM si iarasi nu merge. Merg la service si aia imi scimba cablul de ambreiaj ca cica ala este vinovat. Plec din service, fac 15-20km, si din nou... Merg inapoi la ei si imi regleaza din nou cablul de ambreiaj ca cica nu a fost bine reglat. Plec, acum fac mai mult... vreo 50 km si imi face la fel. Opresc, ma uit, cablul este nou, presupun ca este kit-ul de ambreiaj. Merg in service, dar culmea, nu mai face. Cei din service spun ca am luat-o razna si nu vor sa demonteze ambreiajul sa vada daca are ceva. Plec din service si mai fac circa 100 km si din nou incepe sa faca. Ma duc inapoi spre service, dar stupoare, cand ajung la vreo 2 km de ei, isi revine. Imi vine sa-i dau foc!!! A mai patit-o si altcineva cu ambreiajul?? Link to comment
w88bea Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Salutare inca o data ! Sunt foarte multe posturi pe acest forum si nu am timpul necesar sa le citesc pe toate de la bun inceput. Imi cer scuze daca problemele ce le voi insira aici au mai fost discutate si lamurite, insa, cu timpul voi incerca si eu sa ma integrez printre voi , daca veti fi de acord sa ma primiti. Am achizitionat un Matiz nou-nout in anul 2007. Masina este stoc. Tata a mesterit ceva la ea ca sa ascult putina muzica, dar in rest...ciu-ciu AC, air-baguri si tot ce tine de confortul si siguranta pasagerilor. Inca de cand am cumparat masina am fost putin dezamagita...Primul aspect care m-a deranjat au fost franele. Apasam pedala aproximativ 3 sferturi si abia-abia incetinea. Am fost cu ea in service si au mesterit ce au mesterit dansii pe la ea si in final mi s-a spus ca mai mult nu i se poate face caci asa este masina construita...OK...treaca mearga...Lasam franele, montam alarma pe ea cu inchidere centralizata. Dupa o saptamana nu mai functioneaza corespunzator la deschiderea usilor din spate...ramaneau blocate. O duc in service, baietii isi fac treaba, usile se inchid/deschid ca la inceput, dupa 2 zile incep sa imi sara butonasele de la geamuri cand deschideam masina si ramaneau in sus, aiurea. O duc iarasi, mi-o repara, toate bune si frumoase ca nici in ziua de azi, la un an diferenta nu se mai deschide usa din spate de pe partea soferului. Nici nu o mai duc acolo ptr asta O alta problema era martorul ce indica faptul ca frana de mana era trasa. Beculetul ardea non-stop. Am dus masina in service, au rezolvat problema cu beculetul, dar dupa cateva zile, aceeasi problema.Mi se pare super enervant sa merg cu o problema, sa o rezolve si la cateva zile diferenta sa o iau de la capat. De schimbatorul de viteze nici nu mai pomenesc...Agata in treptele 1 si 2. De pe loc pleaca destul de greu in treapta 1, mai degraba ii dau 2 si o turez mai mult si isi face treaba. Nesanatos, dar cand vad ca nu asculta comenzile de nici o culoare, atunci o fortez...injurati-ma ca o merit In afara de asta, nu intra tot timpul in viteza cum trebuie si imi haraie foarte urat de parca nu as calca ambreiajul Masina desi este noua, in partea din spate, sub tablita de sub stop incepe si se cojeste. Probleme sunt destule, cu astea va confruntati si voi sau e pur si simplu vorba de "bafta mea" ??? Link to comment
getablonda Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Mie imi plac frinele de la Matiz. Am condus un Clio care m-ar fi dat cu fatza de volan daca nu aveam centura, abia atingind pedala de frina. La o inchidere centralizata originala, nu fara motiv costa 500 doar actuatoarele. Pe piata nu gasesti decit panarami! Iar problemele cu intratul in viteze se rezolva de obicei prin stringerea cablului de ambreiaj astfel incit pedala ambreiajului sa fie putin mai sus decit cea de frina. Link to comment
w88bea Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Am condus un Clio care m-ar fi dat cu fatza de volan daca nu aveam centura, abia atingind pedala de frina. Iar problemele cu intratul in viteze se rezolva de obicei prin stringerea cablului de ambreiaj astfel incit pedala ambreiajului sa fie putin mai sus decit cea de frina. Merci mult ! Si eu am condus multe alte masini in afara de Matiz si probabil de aia eram si eu obisnuita doar sa mangai frana. Am facut un test calcand frana cu stanga la o viteza foarte mica. Am ajuns cu volanul pe undeva la nivelul stomacului. Mi-a trecut teama ca nu ma tin franele Merci inca o data ! Link to comment
doktor Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Salut! Problema mea la cutie este ca nu mai intra in viteza a doua decat la rece. Banuiesc ca este un sincron vinovat de asta. Ce ziceti? Face parte din problemele uzuale ale cutiei sau este ceva nou pe aici? Link to comment
BZN Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Ce intelegi prin "la rece"? In stationare sau in mers in primele minute? Nu cred ca e sincronul de vina, mai degraba o problema de ungere...poate joc marit la timonerie... Link to comment
steph Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 (edited) In cateva ore plec la un drum pe munte cu matizul asa ca am fost sa schimb cateva lucruri. Ulei in cutie ( se apropia timpul ) distributie ( idem ) si ambreiajul preventiv ... sau nu ( a fost greu chinuit in cele 53k km avuti la activ ). Ei bine nu stiu care era cauza ca a facut cred ca si de noua figuri la retrogradare dar acum merge cutia perfect. Intra in toate treptele si s-a dus orice fel de carait sau smucit la retrogradarea din 4 in 3 si din 3 in 2. Parca nu imi vine sa cred. Edited August 14, 2008 by steph Link to comment
puchi Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Pai sa crezi colega .Alta masina am si eu acum, dupa ce am dat jos surplusul de 300-400ml din cutie . Link to comment
augustinionut Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Sunt curios de o chestie:nivelul de ulei trebuie sa fie pana in dreptul gurii de umplere, care e orizontala din cate am vazut.Atunci cum sa pui surplus de ulei daca el oricum ar curge pana ar ajunge la nivelul gurii de umplere?Pui ulei si apoi te repezi sa pui dopul ,astfel ramanand ulei in plus ? (Superman) Link to comment
tolin Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 (edited) Asta se intampla, doar, daca umplerea s-a facut prin locul rezervat traductorului de kilometraj. Umplerea initiala din fabrica se face pe acolo, iar daca sistemul de umplere are o problema se ajunge in aceasta situatie. Edited August 15, 2008 by tolin Link to comment
Mircea Posted August 15, 2008 Author Share Posted August 15, 2008 Sau daca umpli cu ulei tinand masina ridicata pe cric, adica inclinata. Link to comment
augustinionut Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Am priceput.La treburile astea nu m-am gandit.Traductorul de viteza e cu cablu din cutie sau cu senzori la rotile din fata?Sau la unele e asa si la altele altfel , in functie de vechimea masinii?Eventual bag un ochi azi pe sub capota... Link to comment
doktor Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Ce intelegi prin "la rece"? In stationare sau in mers in primele minute? Nu cred ca e sincronul de vina, mai degraba o problema de ungere...poate joc marit la timonerie... "La rece" adica in stationare. Daca masina incepe sa se deplaseze, adica dupa ce am bagat prima treapta, a doua nu mai intra neam. In stationare intra lejer in toate dar odata ce incepe sa se puna in miscare nu mai intra nici prima nici a doua. Parcurgand topicurile existente am inteles ca este oarecum normal sa nu mai intre in prima treapta odata pornita masina dar a doua...imi este cam necesara. M-as bucura enorm sa fie o problema doar in timonerie, sincer nu imi face nici o placere sa demontez cutia de pe "Matizache" al meu. S"> . Multumesc mult pentru raspuns. Sincer nu ma asteptam sa fie atat de promt. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now