migrosoft Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Propun spre analiza si realizare schema unui generator automat a semnalului international de recunoastere D(aewoo). Astept opinii si critici! Link to comment
Abram Burel Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 Bestial! Oricum, puteai sa economisesti o pereche de 555 (sau ai vrut sa mearga la Bentley ) Ar mai fi ca "pauza" trebuie sa fie egala cu "punctul". Chestia asta are ca avantaj faptul ca ai doar 2 "celule" si atunci e mai usor de facut un montaj "configurabil". Ma gandesc ca cu un 565 faci o "celula" care contine un "semn" si o "pauza". "Semnul" se particularizeaza din conzi (desi eu unul as prefera din rezistori) si se... inlantuie cate celule e nevoie pentru fiecare marca Mai e de lucru la "sistemul" de... comutatoare si butoane (tu vrei sa dau de un comutator si pe urma sa apas pe un buton? pai, pana fac asta trece... momentul ) Link to comment
migrosoft Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 (edited) "pauza" trebuie sa fie egala cu "punctul" Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic... dar aici eu sunt specialistul (in alfabetul Morse!) Reguli privind durata semnelor: - semn lung (linie)= semn scurt (punct) x 3; - pauza dintre semne (lungi si scurte)= foarte scurta (neprecizat), insa NU ESTE EGALA CU UN SEMN SCURT!!! Altfel, nu mai iese semnalul cum trebuie... Cat despre comutator - No problem! Il eliminam! Dar facem in schimb 3 montaje (sau cate circuite vrem sa comandam - faruri, claxon, avarii etc...), fiecare complet separate, actionate de 3 (n...) butoane... P.S. Ma gandesc si la panoul ala de comanda al sirenelor de pe noile masini de politie LOGAN, amplasat deasupra bordului... Poate gasim vreuna cu geamul deschis... Ce zici, ma ajuti?!? Fara suparare! Edited July 26, 2006 by migrosoft Link to comment
Abram Burel Posted July 26, 2006 Share Posted July 26, 2006 (edited) Se schimba lumea Eu am facut armata in '80-'81 si pe vremea aia regulile erau cele "originale": * Semne: punct = 1 u(nitate) linie = 3 u * Pauza intre semne = 1 u * Pauza intre litere = 3 u * Pauza intre cuvinte = 5-7 u Sau poate ti-a lipsit tie din manual randul ala cu... precizarea Edited July 26, 2006 by Abram Burel Link to comment
migrosoft Posted July 26, 2006 Author Share Posted July 26, 2006 (edited) Eu am facut armata in '80-'81 Ai dreptate... Nu am facut armata, ci Institutul de Comunicatii si Informatica (al armatei) in perioada 1984-1987... Eu i-am pregatit pe cei ca tine... Oricum, ma bucur ca si tu esti tot transmisionist ca si mine! .--. ... (adica PS): Vezi si postul http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...st&p=167766 Tot eu... Edited July 26, 2006 by migrosoft Link to comment
migrosoft Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 (edited) puteai sa economisesti o pereche de 555 (sau ai vrut sa mearga la Bentley MEA CULPA!!! M-a furat valul (si contrazicerile cu tine... ) ). Acu ' mi-a picat fisa la poanta cu Bentley-ul... O sa-ti dau o Bere (nu o Dere... ) cand ne intalnim, dar sa nu ma mai faci de ras la altii... PENTRU TOATA LUMEA: Nu este valabila schema de mai sus (cea cu 7 CI) pentru D(aewoo) Sign Generator, ci aceea postata AICI (cu 5 CI)! Cea de mai sus merge, intr-adevar, pentru BMW, Bentley, Bontiac ) etc... P.S. De aia' am eu semnatura de mai jos... Edited July 27, 2006 by migrosoft Link to comment
claz Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Nu era mai simplu cu un registru de deplasare? Link to comment
Abram Burel Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 (edited) Uite cam la ce mă refeream aici. Edited July 27, 2006 by Abram Burel Link to comment
migrosoft Posted July 27, 2006 Author Share Posted July 27, 2006 La fel de "bestiala" si schema ta... cu microcontroler. Se vede ca eu sunt "de moda veche" cu 555. Mai ramane sa vedem cine o pune in practica! Link to comment
Abram Burel Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 (edited) Mie îmi place... competiţia. Aşa că avem mai jos schema finală a dispozitivului abramburesc ce se va numi salve şi poza prototipului. Câteva comentarii: - partea "inteligentă" a dispozitivului "ştie" să lucreze cu toate "emiţatoarele" de... salut: claxon, faruri, semnalizatoare; echiparea cu circuite de acţionare (tranzistorii de comandă şi relee), precum şi a joystick-ului depinde de dorinţa utilizatorului. - salve este programabil; are maxim 3 intrări (butoane) şi trei ieşiri a căror funcţie este după cum îi trăzneşte utilizatorului prin cap (evident custom-izarea... costă ); cablul care se vede în poză este utilizat la programare; (re)programarea se poate face fără demontarea dispozitivului de pe maşină (aşa-numitul ICSP - In Circuit Serial Programming) Am să mai revin după ce vedem ce zice... piaţa şi concurenţa . Edited July 30, 2006 by Abram Burel Link to comment
Abram Burel Posted August 18, 2006 Share Posted August 18, 2006 (edited) Pot să vă prezint câteva poze ale realizării practice la... rece, adică nemontate încă. Este vorba de varianta care am realizat-o pentru Kalosul meu (deci pozele la... cald vor fi făcute direct pe "rechin" şi vor fi prezentate la Maşina mea, sper că mâine. Este exact montajul prezentat anterior, ambalat într-o cutiuţă 70x50x26, suficient de încăpătoare pentru a adăposti la nevoie 4 relee. Pentru Kalos (cel puţin al meu, că mai sunt variante ce necesită relee), sunt suficiente 2 relee, poate pentru cea mai nesemnificativă funcţie: salutul cu semnalizatoarele (bun, cum se putea altfel, pe la... spate ) În completare, deşi va mai suferi ceva modificări estetice ("punctul" ăla albastru este exagerat de mare), "joystick-ul" multifuncţional. Acţionează atât cele trei saluturi dacă tragi de el încolo şi încoace şi dincolo, precum şi potenţiometrul pentru reglarea temporizării ştergătorului de parbriz la funcţionarea intermitentă (mod inventat de tolin şi dezbătut mai pe larg, aici). Evident , a fost realizat în două... doape (se mai pot observa marginile). Unul găzduieşte potenţiometrul (cel dinspre "punct" şi celălalt arcul ce ţine stick-ul şi cele trei push-butoane). Va fi amplasat în stânga volanului (în dreapta nu e loc din cauza contactului; ar fi fost mai natural pentru ştergător, dar e mai util aşa, având în vedere că stânga este cea mai des prezentă pe volan) şi sper să reuşesc să găsesc o poziţie cât mai ergonomică. Edited August 18, 2006 by Abram Burel Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now