Dj_Dark Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 In teorie ai dreptate. Insa totusi aici exista atingere intre electrozi (mica, mare, mai putin important). Curentul alege drumul cel mai scurt, in cazul de fata contactul direct. Aerul este un izolator destul de bun. In opinia mea, singurele locuri unde apare efectul sunt: Scanteia bujiei (acolo asa trebuie deci nu discutam ) In delco, intre rotor si capac (la delco mecanic). Acolo da, teoretic nu ar trebui folosit nimic "rugos" pentru a mari distanta dintre "lulea" si elementele de transfer din capac. PS astea sunt "fineturi" deja. In mare prefer un contact rugos in locul unuia oxidat. Link to comment
tolin Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 (edited) - practica constructorilor se loveste de teorie, mai ales ca fenomenele nu prea au o explicatie pe mintea omului; - pe o suprafata cu rugozitate cat mai buna, raza de curbura tinde la oo si probabilitatea de aparitie a fenomenului tinde la zero; - ca orice energie inutila, ea scade randamentul sistemului de aprindere care la motoarele in cauza este unul plapand (10-20%); - efectul corona nu apare la contactul dintre doi electrozi, ci la suprafata unuia dintre ei, piesa slaba fiind cea din alama subtire (imbatranirea materialului si al izolatorului din cauciuc prin caldura degajata); - scutul termic previne imbatranirea materialului izolator din capul fisei dinspre motor; - nu se pune problema rezistentei de contact si a depasirii punctuale a densitatii de curent admise pentru ca valoarea curentului in acel loc este mica, limitata de catre impedantele din secundar; - daca cureti suprafetele chimic, n-ai nevoie de-a alege intre; - daca curatarea mecanica ar fi fost cea mai buna solutie, omenirea nu s-ar fi chinuit sa inventeze tot felul de solventi chimici pentru acesti electrozi (conductori electrici); - curatarea mecanica este o solutie de avarie care trebuie urmata de schimbarea fisei. Acelasi lucru se spune si despre curatarea mecanica a bujiilor, celebra sablare fiind distrugatoare de izolatie ceramica. Dar in absenta unui analizor al circuitului secundar al aprinderii, unde poti vedea cu ochii ce mintea nu accepta, discutiile pot fi fara de sfarsit. PS despre cat de bine merg motoarele celor care le-au curatat cu smirghel si n-au avut nici pe dracu, postarile de pe forum sunt cea mai buna dovada. Edited June 16, 2010 by tolin Link to comment
madkat Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Ma bag si eu ca musca-n lapte, ca treaba cu corona (oricum nu-mi place la gust) nu mie- foarte clara... Ma refer la protectia metalica de la fise - la cele genuine GM (inclusiv originalele cu care a venit masina) tubul acela metalin nu este in contact cu chiulasa (adica masa), deci de ecranare nu poate fi vorba. Insa fisele Tesla au acea protectie cu un arc in capatul dinspre motor, asigurand un contact permanent cu chiulasa. Care ar fi rolul? o ecranare? sau? Link to comment
tolin Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 (edited) ca treaba cu corona (oricum nu-mi place la gust) nu mie- foarte clara... Nu fii trist, e neclar pentru toata lumea, poate cativa sa poata afirma ca au inteles. Acad. Moisil a declarat ca n-a inteles ce-i entropia, adica unul dintre putinii pe care ne-am fi bazat. Ecran electric in locul acela nu-i benefic, inseamna o capacitate parazita. Cresterea randamentului electric (acordarea circuitului secundar) reclama condensatori de valoare mai mare si tensiune foarte mare (piese scumpe). Inrautatirea randamentului din secundar este intentionata la instalatiile ieftine pentru limitarea emisiilor radio, rolul de dumper fiind preluat de catre rezistenta electrica mare a circuitului. Ramane rolul de scut termic in raport cu blocul sau chiulasa motorului. La motoarele SOHC, bujiile sunt plasate, de genere, deasupra galeriei de evacuare, cea mai fierbinte zona din exteriorul unui motor termic. Edited June 16, 2010 by tolin Link to comment
madkat Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Atunci acel arc mai rau face? pentru ca "pune la masa" protectia fisei, si transmite si din caldura chiulasei in fisa... ceea ce iarasi nu e bine... Link to comment
tolin Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Nu stiu, daca nu esti proiectant de asa ceva, e greu sa te pronunti. Nu fac acestia erori in care sa persiste. Pe un analizor s-ar putea vedea rolul electric, iar masurand temperatura la suprafata fisei s-ar vedea rolul termic. Intr-una dintre pozele expuse pe forum se observa cazul a trei fise cu ecran si una, cea iesita din raza evacuarii, fara. Asta ma duce cu gandul la ecran (scut) termic. Link to comment
madkat Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 da, asa stiam si eu. Si teslele tot in aceeasi configuratie sunt - 3 cu scut termic, si a 4-a - cea dinspre delcou si oarecum mai putin expusa caldurii - fara. Intreb pentru ca - paradoxal, cam am pus fisele Tesla (era iarna) masina mergea excelent - iar spre primavara (cand s-a facut mai cald) a inceput sa merga mai prost - si am revenit la cele GenuineGM. Ca si rezistente sunt in parametri, si mult mai bine decat pe cele pe care le am acum. O sa scot arculetele si sa vad ce se intampla. Link to comment
tolin Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Experimentele reversibile sunt binevenite. Link to comment
madkat Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Arcurile sunt prinse intr-un soi de cleme, deci demontarea lor este reversibila Altfel nu ma bagam sa le stric doar pentru un experiment. 1 Link to comment
dj.martzian Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 (edited) Salut, De curand am avut ceva probleme cu pornirea la "bolidul" meu un Cielo Exe si m-am gandit sa desfac bujiile sa vad in ce stare sunt eventual sa le mai curat putin.(au 15.000Km de cand le-am schimbat)....Din nefericire nu am reusit in nici un fel sa mai scot fisele de pe bujii (mentionez ca sunt GM originale - Made in USA - schimbate o data cu bujiile)...Am inceput cu cea de la cilindrul 1(primul de langa transmisie)...surpriza firul electric mi s-a desprins din mansonul de cauciuc, implicit de pe contactorul electric al bujiei ...Intr-un final am reusit sa scot si mansonul de pe bujie si dupa vreo 30 de minute de "chin" am reusit sa o repar - conectand firul la locul lui in conectorul din cauciuc. Care ar fi solutia pentru deconectarea fiselor? Calitatea lor este asa jalnica...le conectezi o data si apoi gata...la gunoi cu ele? Are cineva fisa respectiva...sa o schimb...sau imi puteti recomanda alte fise ce pot fi conectate si reconectate de cate ori vrei? PS: ma gandeam la fise de Opel... Multumesc! Edited September 3, 2010 by dj.martzian Link to comment
onlyone Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 din cate stiu eu, bujiile nu se curata, se schimba cand scoti fisele tragi de mansonul ala si nu de cablu. ma indoiesc ca ai reusit sa repari cum trebuie fisa aia. are miez de carbon sau metalic? nu ai variatii de turatie la relanti si in sarcina? Link to comment
madkat Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Fisele se scot intotdeauna tragand de manson - de cablu sunt sanse mari sa le strici. daca ai zmuls firul, doar bagand-ul in masonul de cauciuc nu rezolva problema - trebuie sa prinzi din nou firul in clema fisei - asta insemnand scoaterea completa a clemei din manson. Referitor la ce spuneam mai sus - am facut si experimentul cu arculetul - tot nu merge bine masina cu fisele alea, am pus inapoi cele genuine gm, si le tin pe alelalte de rezerva, in caz ca se intrerupe de tot vreuna... Link to comment
Viktor Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Daca se permite o completare, intii rasucesti mansonul spre stinga sau dreapta si doar dupa aceia tregi de el afara. Link to comment
dj.martzian Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Salut, Fisele sunt Packard...Miezul este din carbon nu este metalic...Reparatia a constat in scoaterea clemei din metal si prinderea firului in ea...a fost mai dificil sa pun din nou clema in mansonul din silicon..dar am rezolvat-o cu o surubelnitza...Fisa merge bine...doarece nu sunt intreruperi sau fluctuatii ala relantiului... Ca sa o scot initial am incercat toate variantele...am miscat de manson stanga/dreapta...am tras de el...fara nici un rezultat...Doar dupa scoterea aparatorii din metal am reusit... Are cineva o fisa Packard cea mai lunga (numarul 1) de vanzare?(as vrea sa o am rezerva in cazul in care cea "reparata" cedeaza, iar un set nou - 1mil - doar pentru o fisa- celelalte sunt bune- este cam mult). Multumesc. Link to comment
dj.martzian Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Nu are nimeni o fisa Packard pentru primul cilindru (cea mai lunga dintre ele) de vanzare? Link to comment
cristidavid Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Incearca sa gasesti la dezmebrari! Iei d epe un motor doar fisele! E adevarat ca poate fi loterie, dar incearca! Link to comment
cristidavid Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Am gasit niste fise de bujii Tesla, negre, made in Cehia iar pe cutie scrie Daewoo Racer. Masina mea este Cielo GLE din '96. M-am uitat in cutie seamana cu ce am eu numai ca aparatorile metalice de la bujii sunt mai mici in diametru, si au si cate un arculet in varf? Oare sa le iau? Pretul este de 68lei. Link to comment
madkat Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 D-alea am luat si eu. Au rezistentele "ca la carte" insa masina merge mai prost cu ele. Urca bine in ture, dar ralantiul e nasol Si da in nas la frane de motor. A mea cel putin merge mai bine cu alea gri Genuine GM cu rezitente anapoda - intre 4 si 16 kohmi de noi... Link to comment
cristidavid Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Aha deci nu le recomanzi! Acum am vazut intr-un alt magazin fise ca ale mele made in Korea, gri, si au codul NP1332 si pretul e de 40 lei! Link to comment
Viktor Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 O chestie care ... eu chiar n-o inteleg. Pornesc un motor 20V, merge normal citeva secunde si gata, se opreste. Ce ii interesant in toata povastea, nici una din cele sase fise nu-mi indica nimic pe ohmetru. Exista vreo explicatie la toata treaba asta? Link to comment
cristidavid Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Pana la urma am luat fise ANAM made in Korea, cu codul NP1332. Fisele sunt de culoare neagra. Pretul, 40lei! Urmeaza bujii. Link to comment
bella Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Trebuie sa schimb si eu fisele...Ce recomandari aveti avand in vedere ca in ultimele pagini nu prea sunt astfel de informatii? Multumesc. Link to comment
Englishman Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 (edited) O intrebare mai de nestiutor : Ce trebuie masurat la fise, rezistenta de izolatie sau rezistenta de continuitate a firului? Adica la care dintre cele doua se refera valoarea optima de sub 30Kohmi ? Edited February 4, 2011 by Englishman Link to comment
madkat Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Rezistenta firului - intre metalele din capete. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now