Jump to content

Bataie Roata Dreapta Fata


Recommended Posts

Salutare!

Se aude o bataie repetitiva si o trepidare in volan incepand de la 40km/h care se repeta mai des cu marirea vitezei, iar pe la 90km/h aproape dispare.

Dati-mi posibile cauze si ce as putea sa verific.

Multam!

Link to comment

Poate fi o simpla piatra care s-a fixat pe undeva pe la sistemul de franare sau poate fi un rulment spart (dar atunci s-ar auzi/simti altele), poate fi o anvelopa care fuleaza rau sau sa aibe o galma pe ea, poate fi o janta sparta sau puternic lovita/dezechilibrata(pentru cele de aliaj).

Cel mai simplu,poate fi de la prezoane nestranse bine, de la roti.Si frecevnta batailor creste atat de mult incat corpul omenesc nu mai sesizeaza.

Link to comment

Anvelopele pe fata le-am schimbat acum jumatate de an si am echilibrat rotile.

Cand virez dreapta nu se mai aude, cand merg drept se aude, iar cand virez stanga se aude mai tare.

Cineva mi-a zis ca poate am discul de frana deformat, dar cand franez franeaza normal.

Am schimbat placutele de frana si nu a mai batut dar dupa vreo 3-4 saptamani a inceput iar sa bata.

Edited by bobu
Link to comment

In primul rand verifica daca ai piulitele de la roti stranse bine(mai ales la cea dreapta).De obicei la probleme complicate rezolvarile sunt atat de simple... :mrgreen:

Daca nu e asta vezi sa nu fie rulmentul de la roata dreapta fata foarte uzat.

Link to comment

Crezi ca poate fi lonjeronul daca bataile se aud la intervale egale de timp (la viteza constanta)? Daca maresc viteza se aud la intervale mai scurte de timp.

Cum verific rulmentul si discul?

Edited by bobu
Link to comment

Rdidici masina de cric si misti de roata apucand cu mainile la 12,30 si respectiv 9,15. Miscarea nu trebuie sa aba joc in ambele axe. Daca are joc in axa 12,30 este joc in pivot, daca este joc in axa 9,15 este in capatul de bara sau caseta, daca este in ambele este in rulment. Discul poate fi verificat doar dupa demontare, pe strung, sau prin masurare cu micrometrul.

Link to comment

Mersi. Am sa incerc dupa ce ies de la serviciu jocul in ambele axe.

Imi trebuiesc scule speciale pentru demontarea discului? Ma gandeam sa-l inlocuiesc. Cam cat m-ar costa sa-l inlocuiesc in service?

Edited by bobu
Link to comment

Mircea atentie ca la Macphersoane nu merge asa simplu sa verifici jocurile in pivoti, bielete etc...Sa se duca pe un elevator si sa traga sanatos de roata ...Am un prieten care tot asa a verificat pivotii la Audi si a intrat intr-un copac ..Noroc ca nu avea viteza ca astia de obicei la viteza mica se rup !!....

Link to comment

E a doua masina cu Mc Pherson pe care o am si numai asa am verificat jocul la pivoti-rulmenti-capete de bara. In cel mai rau caz am rugat pe cineva sa smuceasca de roata si tineam mana pe piesa respectiva.

Link to comment

Rulmenti poti gasi in targ la 10-20 ron bucata, echivalenti. Eu vroiam sa iau de la Apaca, costau 33ron bucata si unul dintre ei avea joc, cred ca erau second hand. deci testeaza-i inainte sa-i cumperi.

Ca sa-i schimbi la botul calului trebuie sa ai si noroc, adica dupa ce extragi prin ciocanire un dorn ansamblul disc din fuzeta sa-ti ramana ambii rulmenti pe aceasta. In acest caz norocos nu-ti mai trebuie presa, ii scoti ciocanindu-i diametral opus. Eu am fost norocos de 2 ori, dar nu pot generaliza.

Link to comment

Am facut niste teste duminica cu masina ridicata de fata pe butuci si am ajuns la concluzia ca rulmentii sunt dusi dar de la rulmenti doar huruia, bataia venea de la disc (cu placutele date jos nu mai batea ci doar huruia) asa ca trebuie sa schimb si rulmentii si discul . Aveti idee cat costa discul?

Link to comment

Bai baieti eu am schimbat toti rulmenti la tico. Fata si spate. Eu sunt din Valcea dar nu am dat decat 400.000 lei(ROL) pe rulmenti si 150.000 lei la mecanic. Sunt rulmenti romanesti care sunt foarte buni.

Nu mai am nici un zgomot.

Link to comment

Nu prea am inteles, cum ai ajuns la concluzia ca rulmentii trebuie schimbati?

Testul pentru rulmenti descris de Mircea este si cel din manualul de service: tragand de roti stanga-dreapta, sus-jos.

Cand constati ca o roata are joc, prima miscare este sa mai strangi piulita castelata de pe axul rotii. Daca jocul nu dispare, poti sa schimbi rulmentii.

Cred ca discurile de frana nu au nici o vina.

Link to comment

Am facut testul descris de Mircea si nu mi s-a parut sa aiba joc, apoi am ridicat-o pe butuci (fata), am dat jos roata dreapta, am pornit masina si i-am dat viteza pana la 80km/h si se auzea un huruit si acea bataie repetitiva. Am dat placutele de frana jos sa nu mai atinga discul si am dus masina iar la 80km/h si bataia repetitiva a disparut, in schimb huruitul a ramas (si se auzea numai de la roata din dreapta). Am desfacut cele 4 suruburi de la butuc si l-am scos afara. Cu butucul a iesit un singur rulment, celalalt a ramas in fuzeta. Rulmentul iesit arata normal dar zornaia cand il invarteam cu degetul. Eu am gandit ca huruitul vine de la rulmenti, iar bataia vine de la disc ovalizat care atinge de placute. Tu ce parere ai? Asa ca o sa le schimb pe rand si discul si rulmentii.

Edited by bobu
Link to comment

Eu spun sa schimbi rulmentii si pe urma vezi daca mai ai bataia de la disc.

Jocul pentru care trebuie schimbati rulmentii nu este foarte evident la un test fara un instrument de masura (adica ceva peste 0.13 mm masurat chiar pe disc).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...