bobu Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Salutare! Se aude o bataie repetitiva si o trepidare in volan incepand de la 40km/h care se repeta mai des cu marirea vitezei, iar pe la 90km/h aproape dispare. Dati-mi posibile cauze si ce as putea sa verific. Multam! Link to comment
negoctav Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Poate fi o simpla piatra care s-a fixat pe undeva pe la sistemul de franare sau poate fi un rulment spart (dar atunci s-ar auzi/simti altele), poate fi o anvelopa care fuleaza rau sau sa aibe o galma pe ea, poate fi o janta sparta sau puternic lovita/dezechilibrata(pentru cele de aliaj). Cel mai simplu,poate fi de la prezoane nestranse bine, de la roti.Si frecevnta batailor creste atat de mult incat corpul omenesc nu mai sesizeaza. Link to comment
bobu Posted August 3, 2006 Author Share Posted August 3, 2006 (edited) Anvelopele pe fata le-am schimbat acum jumatate de an si am echilibrat rotile. Cand virez dreapta nu se mai aude, cand merg drept se aude, iar cand virez stanga se aude mai tare. Cineva mi-a zis ca poate am discul de frana deformat, dar cand franez franeaza normal. Am schimbat placutele de frana si nu a mai batut dar dupa vreo 3-4 saptamani a inceput iar sa bata. Edited August 3, 2006 by bobu Link to comment
Mircea Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?a...Bbataie%2Broata Verifica: Roata- descentrata, ovalizata, cu galme. Poti sa le ai puse si de 2 zile. Lonjeron - poate fi crapat, rupt, deplasat Disc de frana - ovalizat - cea mai probabila cauza daca spui ca dupa ce ai schimbat placutele n-a mai facut o perioada Rulment. Link to comment
negoctav Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 In primul rand verifica daca ai piulitele de la roti stranse bine(mai ales la cea dreapta).De obicei la probleme complicate rezolvarile sunt atat de simple... Daca nu e asta vezi sa nu fie rulmentul de la roata dreapta fata foarte uzat. Link to comment
bobu Posted August 3, 2006 Author Share Posted August 3, 2006 (edited) Crezi ca poate fi lonjeronul daca bataile se aud la intervale egale de timp (la viteza constanta)? Daca maresc viteza se aud la intervale mai scurte de timp. Cum verific rulmentul si discul? Edited August 3, 2006 by bobu Link to comment
Mircea Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Rdidici masina de cric si misti de roata apucand cu mainile la 12,30 si respectiv 9,15. Miscarea nu trebuie sa aba joc in ambele axe. Daca are joc in axa 12,30 este joc in pivot, daca este joc in axa 9,15 este in capatul de bara sau caseta, daca este in ambele este in rulment. Discul poate fi verificat doar dupa demontare, pe strung, sau prin masurare cu micrometrul. Link to comment
bobu Posted August 3, 2006 Author Share Posted August 3, 2006 (edited) Mersi. Am sa incerc dupa ce ies de la serviciu jocul in ambele axe. Imi trebuiesc scule speciale pentru demontarea discului? Ma gandeam sa-l inlocuiesc. Cam cat m-ar costa sa-l inlocuiesc in service? Edited August 3, 2006 by bobu Link to comment
Mircea Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Verifica restul mai inainte. Nu stiu, dar s-ar putea sa mearga sa-l inlocuiesti singurel. Verifica cum se demonteaza in manualul de reparatii. Link to comment
zalmoxis Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Mircea atentie ca la Macphersoane nu merge asa simplu sa verifici jocurile in pivoti, bielete etc...Sa se duca pe un elevator si sa traga sanatos de roata ...Am un prieten care tot asa a verificat pivotii la Audi si a intrat intr-un copac ..Noroc ca nu avea viteza ca astia de obicei la viteza mica se rup !!.... Link to comment
Mircea Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 E a doua masina cu Mc Pherson pe care o am si numai asa am verificat jocul la pivoti-rulmenti-capete de bara. In cel mai rau caz am rugat pe cineva sa smuceasca de roata si tineam mana pe piesa respectiva. Link to comment
AZH Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 Aceleasi simptome le-am avut si eu, si s-au rezolvat prin schimbarea rulmentilor. Succes! Link to comment
Matizel Posted August 3, 2006 Share Posted August 3, 2006 E de la rulment. La fel pateam si eu cum saream de 80 kmh Link to comment
bobu Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 Rulmentul l-ati schimbat voi sau la service. Cat v-a costat? Link to comment
AZH Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 La service, si te costa aprox 40 ron. Este destul de greu de scos acasa, deoarece ai nevoie de o presa pt a scoate unul dintre rulmenti(vezi ca sunt 2/roata). Link to comment
bobu Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 Mersi! Numai manopera sau cu tot cu rulmenti? Link to comment
AZH Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Hai sa fim seriosi si cu picioarele pe pamant.Cum dracu' sa fie 40RON cu tot cu rulmenti?Doar manopera, normal. Link to comment
Senna Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Rulmenti poti gasi in targ la 10-20 ron bucata, echivalenti. Eu vroiam sa iau de la Apaca, costau 33ron bucata si unul dintre ei avea joc, cred ca erau second hand. deci testeaza-i inainte sa-i cumperi. Ca sa-i schimbi la botul calului trebuie sa ai si noroc, adica dupa ce extragi prin ciocanire un dorn ansamblul disc din fuzeta sa-ti ramana ambii rulmenti pe aceasta. In acest caz norocos nu-ti mai trebuie presa, ii scoti ciocanindu-i diametral opus. Eu am fost norocos de 2 ori, dar nu pot generaliza. Link to comment
bobu Posted August 7, 2006 Author Share Posted August 7, 2006 Am facut niste teste duminica cu masina ridicata de fata pe butuci si am ajuns la concluzia ca rulmentii sunt dusi dar de la rulmenti doar huruia, bataia venea de la disc (cu placutele date jos nu mai batea ci doar huruia) asa ca trebuie sa schimb si rulmentii si discul . Aveti idee cat costa discul? Link to comment
Cojocaru Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Bai baieti eu am schimbat toti rulmenti la tico. Fata si spate. Eu sunt din Valcea dar nu am dat decat 400.000 lei(ROL) pe rulmenti si 150.000 lei la mecanic. Sunt rulmenti romanesti care sunt foarte buni. Nu mai am nici un zgomot. Link to comment
bobu Posted August 7, 2006 Author Share Posted August 7, 2006 De unde ai luat rulmentii si ce zgomot aveai? Link to comment
getablonda Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Nu prea am inteles, cum ai ajuns la concluzia ca rulmentii trebuie schimbati? Testul pentru rulmenti descris de Mircea este si cel din manualul de service: tragand de roti stanga-dreapta, sus-jos. Cand constati ca o roata are joc, prima miscare este sa mai strangi piulita castelata de pe axul rotii. Daca jocul nu dispare, poti sa schimbi rulmentii. Cred ca discurile de frana nu au nici o vina. Link to comment
bobu Posted August 8, 2006 Author Share Posted August 8, 2006 (edited) Am facut testul descris de Mircea si nu mi s-a parut sa aiba joc, apoi am ridicat-o pe butuci (fata), am dat jos roata dreapta, am pornit masina si i-am dat viteza pana la 80km/h si se auzea un huruit si acea bataie repetitiva. Am dat placutele de frana jos sa nu mai atinga discul si am dus masina iar la 80km/h si bataia repetitiva a disparut, in schimb huruitul a ramas (si se auzea numai de la roata din dreapta). Am desfacut cele 4 suruburi de la butuc si l-am scos afara. Cu butucul a iesit un singur rulment, celalalt a ramas in fuzeta. Rulmentul iesit arata normal dar zornaia cand il invarteam cu degetul. Eu am gandit ca huruitul vine de la rulmenti, iar bataia vine de la disc ovalizat care atinge de placute. Tu ce parere ai? Asa ca o sa le schimb pe rand si discul si rulmentii. Edited August 8, 2006 by bobu Link to comment
getablonda Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Eu spun sa schimbi rulmentii si pe urma vezi daca mai ai bataia de la disc. Jocul pentru care trebuie schimbati rulmentii nu este foarte evident la un test fara un instrument de masura (adica ceva peste 0.13 mm masurat chiar pe disc). Link to comment
bobu Posted August 14, 2006 Author Share Posted August 14, 2006 Adio bataie la roata! In weekend am schimbat rulmentii si discul cu numai 100 RON (40 RON rulmentii si 60 RON discul). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now