Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Uuuuu... te referi la frana aia de motor pentru scurt timp dupa care acceleratie dupa care frana de motor? Link to comment
zalmoxis Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) Zalmoxis, explica-mi "injectie 0" la "load 0" in graficul pus de mine ( http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...mp;#entry300005 ) Daca imi zici ce inseamna si "injection" si "load" poate si inteleg graficul ala... Personal nu-l inteleg... Uuuuu... te referi la frana aia de motor pentru scurt timp dupa care acceleratie dupa care frana de motor? Da e un fel de consum digital: 0 1 0 1 0 1...Honda face la fel ?!...(asta te intreb serios!!!).... Edited October 11, 2007 by zalmoxis Link to comment
zapacitu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Chiar atat de tamp ma crezi? Eu am ridicat urmatoarea intrebare: ce sistem de pe masina are nevoie de curent pentru a permite functionarea masinii in regim de frana de motor???!!! Asta era ideea. Nici eu nu sint specialist, dar mi se pare de bun simt. Ecu in primul rind are nevoie de curent tocmai sa-si dea seama cind turatia ajunge la valoarea de unde tre sa reia alimentarea.De aici incolo e "poezie".... Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Daca imi zici ce inseamna si "injection" si "load" poate si inteleg graficul ala...Personal nu-l inteleg... Pe orizontala ai LOAD (poti sa o iei ca forta de care are nevoie motorul sa propulseze masina) Pe verticala ai RPM. Da e un fel de consum digital: 0 1 0 1 0 1...Honda face la fel ?!...(asta te intreb serios!!!).... Mai mult ca sigur ca face, toate fac, diferenta sta in frecventa. Dar nu am incercat. Am shift light pentru zona de peste 6000rpm si il respect. LE: Injection e cantitatea de carburant injectata in cilindri. Link to comment
closchkutza Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Zapacitu, sa o luam usurel, da, babeste. Luam in considerare cazul in care injectia este "taiata"(adica din exemplul tau, de la 60km/h la 40km/h). Pe plaja asta, motorul nu are nevoie de aprindere, nu? Exact pe plaja asta, cand motorul nu are nevoie de aprindere, eu ii iau contactul lasandu-l fara aprindere(la ce-i foloseste daca nu are ce aprinde). Ce se intampla in cazul asta? Link to comment
zalmoxis Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Eu zic sa nu incerci totusi...Lasa motorul sa mearga!... Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Babeste: cine ii spune motorului tau ca nu are nevoie de combustibil? ECU? ECU ce consuma pentru a functiona? Link to comment
closchkutza Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Babeste: Motorul, partea lui mecanica, nu are nevoie sa-i spuna ECU ca poate merge si fara benzina. Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Babeste: Corect. Invarte-l cu manivela. Fara ECU e 'mancat', nu stie ce sa faca. Link to comment
zalmoxis Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 MAi Catalin e aberant ce sustineti voi cu zero ala!!!....Hai odata la un test si taie-i contactul cand esti in frana de motor sa vezi cum merge motorul fara alimentare...cu zero combustibil... Link to comment
closchkutza Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Sato, in exemplul luat de mine in discutie nu inteleg ce ar putea sa-i spuna ECU motorului pentru a-l convinge sa mearga. In afara de injectie si aprindere ce mai controleaza ECU? In intervalul 60km/h-40km/h, injectia apare ca taiata, deci aprinderea oricum nu face nimic(doar nu aprinde aer). La ce i-ar trebui sistemele astea unui motor care in regim de frana de motor functioneaza fara combustibil? Supapele sunt actionate mecanic si nu depind de ECU. Link to comment
zalmoxis Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Mai Closchcutza consumul de combustibil este acolo exista, este foarte mic, e adevarat dar motorul FUNCTIONEAZA, nu e pompa de aer niciodata... Link to comment
closchkutza Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Pai asta cred si eu, de asta intrebam. Nu cred ca are cum sa fie injectia oprita complet. Link to comment
zapacitu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) Uite aici o explicatie mai profesionala.Nu e de la mine.Am citat de aici: http://forum.softpedia.com/index.php?showt...p;#entry2018428 "Frana de motor se realizeaza prin faptul ca intr-un cilindru la un moment dat se face compresie fara ca aceasta sa fie urmata de explozie. Pe parte electrica nu se taie niciodata alimentarea, deci in interiorul cilindrului scanteia va exista insa in frana de motor injectia taie alimentarea cu combustibil si degeaba are loc scanteia daca nu are ce aprinde, se va realiza frana de motor pentru ca motorul depune efort sa faca compresie dar nu are parte de energia creata la explozie. Daca ar fi cum spui tu intotdeauna va exista explozie si nu va fi frana de motor deoarece dupa compresie ar urma o explozie. La motoarele diesel datorira compresiei ( fara scanteie) urmeaza o explozie, in frana de motor pompa de injectie nu mai alimenteaza si compresia este facuta fara combustibil deci nu are loc nici o explozie, deci este frana de motor. Daca ar fi cum zici tu intotdeauna in cilintri va intra motorina si va avea loc o explozie care nu da voie motorului sa franeze." Si alta, extras dintr-un manual auto, Opel Astra: Edited October 11, 2007 by zapacitu Link to comment
closchkutza Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Daca e asa cum zice ala..putem oricand sa-i luam curentul(contactul) si masina nu va pati nimic. Cine are curajul sa incerce? Link to comment
zalmoxis Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Mai daca aia e explicatie profesionista atunci eu pot sa dau cursuri de yoga... Link to comment
Cumnatu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) @LYM, Continuand discutia de la mine din post . Consum 0 NU exista atata timp cat ai antrenare de cilindri. Chiar daca ar fi antrenati de curele samd ar insemna ca NU scoate fum generat de ardere. Chiar si cu toate explicatiile tehnologice, LOGICA bate filmul ! Termina cu consum 0 . Pur si simplu nu exista asa ceva decat saca opresti motorul. Ia sa probezi iarna cand aburii de la masina se vad. Pune pe cineva sa stea pe trotuar si sa urmareasca teava ta de esaament in frana de motor, ia vezi , scoate fum ? Iar din cate stiu , in cazul unui autoturism, NUMAI carburantul genereaza fum . Asta daca masina e ok si nu cumva ARZI apa, dar termenul de ars iarasi evidentiaza consum de carburant. Practica este intotdeauna mai buna ca teoria. Exista sansa 1% ( asa e intotdeauna ) ca sa gandesc gresit. Hai sa o probam cum am explicat la mine in post si vedem concret ! Edited October 11, 2007 by Cumnatu Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Exista sansa de 1% sa gresesti? Poate 99,(9)%... Vezi tabelul pus mai sus, poate tu chiar de chinui sa intelegi ceva din el. Mai Closchcutza consumul de combustibil este acolo exista, este foarte mic, e adevarat dar motorul FUNCTIONEAZA, nu e pompa de aer niciodata... Ti-am explicat tabelul. 0 combustibil injectat pentru tine inseamna ca exista? closchkutza, nu stiu ce se intampla cand opresc ECU dar avand in vedere ca el e creierul motorului meu, nu am de gand sa fac asta vreodata. Alte materiale: Fuel Cut When certain conditions occur, both open-loop and closed-loop controls are ignored and fuel delivery is reduced or completely shut off, that is, the ECU reduces activation times or does not send the injector activation signals. This is called fuel cut. There are three situations in which this occurs. The engine speed exceeds 7300 RPM (overrun protection). The A/N reaches or exceeds the prescribed value (overboost protection). The throttle plate is closed during engine deceleration above a certain speed. Sursa: http://www.stealth316.com/2-fuelinjection.htm#j4 Link to comment
Cumnatu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 In cel mai scurt timp posibil o sa fac testul practic ( o fi teoria marilor constructori da nu bate cu legile fizicii ). NEcondus de presiunea exploziei pistoanele ar lucra haotic, neregulat. Iar daca vrei sa faci testul cel mai simplu si cel mai evident gaseste undeva niste role pe care sa pui masina si accelereaza apoi fa testul si uita-te la esapament. Ar trebuii ( dupa cum ziceti voi ) ca in frana de motor sa NU mai scoata gaze corect ??? O sa postez rezultatele. Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 NEcondus de presiunea exploziei pistoanele ar lucra haotic, neregulat. Ce intelegi prin asta? Daca cumva vrei sa sugerezi ca ordinea de actionare a lor este haotica, imi bag picioarele, nu ma mai chinui sa explic nimic... PS: Daca chestia asta e asa de greu de inteles, chestie relativ simpla, rationala si destul de documentata, ma mir ce reactie ati avea cand v-ar spune cineva ca pe motocicleta ca sa faci dreapta trebuie sa indrepti roata din fata inspre stanga. Link to comment
sorincumasina Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Corect La frana de motor se taie alimentarea cu combustibil.Asta se intampla chiar si la alimentarea prin carburatie. Link to comment
zapacitu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 "Deceleration fuel cut. Both emissions and fuel economy are adversely affected if fuel is delivered during closed-throttle deceleration at higher engine speeds. Therefore, the ECM does not send the injector activation signals to either cylinder bank during this situation. Once the engine slows, fuel delivery is resumed. The fuel cutoff speed and fuel resume speed depend on the coolant temperature, with both decreasing as coolant temperature increases." Sursa: http://www.stealth316.com/2-fuelinjection.htm#j4 Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Hai ca am gasit si oameni mai curajosi decat mine care au oprit curentul: http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=6911&st=60 Deci sariti la masini si taiati-l (totusi, pe barba voastra!) si apoi bagati impresii Link to comment
sorincumasina Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Consum minim cu masina in viteza la franare, nu scoasa din viteza.+Stabilitate Link to comment
scatiu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 satori are dreptate...e problema foarte foarte veche, discutata si paradiscutata...nu are rost sa contestati ce spune, e logic sa fie asa Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now