EM!L Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) CorectLa frana de motor se taie alimentarea cu combustibil.Asta se intampla chiar si la alimentarea prin carburatie. La carburatie din cate stiu eu e un pic diferita problema! Nu cred ca e "taiata" alimentarea cu combustibil! Edited October 11, 2007 by EM!L Link to comment
scatiu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Da, la carburatie nu se poate face asta decat cu interventii... Link to comment
Cumnatu Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Rezultatele testului practic la enigma "Frana de motor sau scoasa din viteza ??" cu masina Chrysler 300m motor 3,5L, cutie hidramata secventiala. In primul rand trebuie bine definita "frana de motor". Cu siguranta au denumit-o altii dar pe termeni omenesti se simte schimbare in comportamentul masinii cand e in frana de motor cand viteza reala de pe asfalt NU se pupa de nici o culoare cu treapta de viteza din cutie. In cazul masinii mele, incepand de la 2000 ture pana in 800 ture ORICE AS FACE SI ORICUM AS FACE consumul nu scade. DAR : IN frana violenta de motor ( violenta adica la turatii incepand de la 6200 ture pana la 2200 ture ) ( am luat si copilot ) consumul instant este fff mic (undeva la 1-2 L/100km ) dar NU 0. La aceleasi viteze , pe acelasi drum, lasata pe liber si dat reset la calculator comsumul in decelerare libera este undeva la 4-5 L/100km. Adevarat este ca nu am avut foarte mult spatiu la dispozitie sa fac testul dar rezultatele sunt destul de relevante. Intr-adevar ( scuze colegilor pe care i-am contrazis ) in FRANA DE MOTOR masina consuma fffffff putin spre deloc. DAR : la cutiile hidramate ( la mine ) peste 2000 ture nu ai decat in accelerare sau peste 130 km/ora cand esti in D, deci practic, pe modulul AUTOMAT al cutiei, stand turatia SUB cele 2000 ture nu se considera frana de motor si deci consumul NU scade diferit daca o las pe liber sau o las in D. Pe modulul secvential se simt intr-adevar diferentele. DAR< asta e un mare dar > In viata de zi cu zi cati infranam cu frana de motor atat de violent incat retrogradand sa fim peste 2000 ture ? Aproape niciodara, doar in cazul ocolitii unui incident si niciodata ca sa ajungem cu consum mai redus la stop. Ar insemna ca mergem numai din zvac in zvac. Si apoi, cand apasam ambreiajul motorul reporneste pt ca NU mai e condus de cutie. Concluzii : Poate la manuala acea limita de 2000 turatii unde masina se "destinde" si nu mai e "infranata" nu este la 2000. La automata asta asa e. In teorie masina consuma mai putin, mult mai putin , tinzand la 0 in frana de motor. In practica, DACA tinem cont de limita de 2000 ture, in oras NU ai unde sa infranezi pe distanta mai mare de ...200-300 metri ?? Ma gandesc de la 70 km/ora in jos. Foarte putin timp o sa fi peste acele 2000 ture . Sper ca ati inteles ce vreau sa zic pt ca si mie imi este greu sa urmaresc. Scuzele mele din nou, aveati dreptate : in teorie cat si in practica dar intr-o practica ce NU prea se practica in mersul de zi cu zi ! Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 E posibil ca masina ta sa nu taie alimentarea de tot, nu neg. Dar, "in practica", nu exista numai masini ca a ta. De fapt, majoritatea sunt cu cutii manuale si motoare "relativ" mici. Si in aceasta "practica" consumul in frana de motor este 0 chiar daca frana de motor este de la 2500-1500rpm. Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Ma oftic ca nu am facut poze pe autostrada computerului de bord de la Laguna, cand aveam 170 si consumul instantaneu era zero. Eram in frana de motor. Link to comment
tolin Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) ... In primul rand trebuie bine definita "frana de motor". Cu siguranta au denumit-o altii dar pe termeni omenesti se simte schimbare in comportamentul masinii cand e in frana de motor cand viteza reala de pe asfalt NU se pupa de nici o culoare cu treapta de viteza din cutie. In cazul masinii mele, incepand de la 2000 ture pana in 800 ture ORICE AS FACE SI ORICUM AS FACE consumul nu scade. - deobicei se confunda decelerarea cu frana de motor; - frana de motor se realizeaza prin retrogradare unei trepte sau prin decelerare de la turatie mare; - sub 2000 rpm nu se taie gazul din doua motive: pastrarea stabilitatii motorului la revenirea de pe pompa de aer pe combustie sau pentru a da posibilitatea conducatorului sa reia regimul de accelerare de la un punct la care motorul dezvolta un cuplu suficient acestei manevre. Deci, cine face "frana de motor" de la 2000 rpm in jos, face o simpla decelerare lenta, din punctul de vedere al motorului. In cazul asta, alegerea solutiei de-a decupla motorul de la sarcina lantului cinematic (sa consume mai putin) este alegerea cea mai proasta, din toate punctele de vedere, inclusiv a celorlalti "participanti la trafic". Ca sa fiu mai bine inteles, pe langa considerentele mecanice (aceste mecanisme, motor-cutie, nu sunt proiectate sa functioneze fara sarcina), consider o prostie sa-ti elimini singura sansa de reactie rapida in cazul unui eveniment neprevazut. Edited October 11, 2007 by tolin Link to comment
LYM Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) @tolin - de ce generalizezi? Exista o lege care spune ca sub 2000rpm nu se taie alimentarea? La mine, spre exemplu, la 1500rpm simt ca reia alimentarea. Edited October 11, 2007 by LYM Link to comment
tolin Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Nu exista o lege, fiecare constructor, in functie de motorul dezvoltat alege o valoare intre 1500-2000 rpm. Oricum, monitorizand cu un scanez, revenirea pe benzina se face progresiv, nu brusc, incepe in partea superioara a intervalului si devine sesizabila pentru sofer in partea de jos. Din citat se vede ca raspunsul era pentru Cumnatu, el a vazut ca la acea turatie ii intra pe consum si nu intelegea ce sa creada. Altfel, postarea are caracter generalizator prin faptul ca o frana de motor la 2000 rpm este ca frectia Diana la piciorul de lemn, chiar si in cazul in care combustibilul n-ar fi taiat. Link to comment
Satori Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 La mine la 1500rpm invie injectia. Sau cel putin asa imi spune CB-eul. Iar frectia aia e buna, decat pe liber, mai bine frectie. Nu scot din viteza decat la 1200rpm. Link to comment
pisca Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 La mine la 1500rpm invie injectia. Sau cel putin asa imi spune CB-eul.Iar frectia aia e buna, decat pe liber, mai bine frectie. Nu scot din viteza decat la 1200rpm. Stie cineva la ce turatie revine alimentarea la cielo motor soch? Dupa ce am citit topicul am ajuns la o concluzie personala. Pentru taierea alimentarii trebuie sa fie indeplinite simultan doua conditii: 1. Turatie motor peste o anumita valoare. 2. Pedala 0. Si daca e asa, nu mai conteaza treapta in care esti daca (in conditia 2) te situezi in plaja de turatii peste valoare de revenire a alimentarii! PS Nu dati cu pietre! Recunosc nu ma pricep! Link to comment
sorincumasina Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 "In cazul decelerarii supapa C.V.(frana de motor) lucreaza in momentul in care membrana e intinsa datorita depresiunii mari create in galeria de admisie.In acest timp , benzina din camera de nivel constant e dozata prin jiclorul de frana de motor..."(manual rep tico)(asta la carburatie).Practic la depresiune mare pentru un timp scurt ramane fara combustibil, pana intra in circuitul frana de motor.Pentru injectie timpul de injectie 0 tot pentr un timp foarte scurt(e comandat de (MAP) Oprirea detonatiei e insesizabila.Asta e parerea mea . Link to comment
closchkutza Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 (edited) Apropo de opritul motorului cu masina in viteza, in mers. Am vorbit in dimineata asta cu un coleg de la servici caruia i s-a defectat ceva pe la ECU pe autostrada. Pana ca masina sa se opreasca si sa nu mai vrea sa plece, i s-a oprit de 2 ori in mers, la diferite viteze(prima data pe la 70km/h si a doua pe la 130km/h). Singura chestie pe care a remarcat-o el a fost ca i s-au aprins toate luminitele in bord si ca masina incepuse sa decelereze, atat(in nici unul din cazuri nu a apasat ambreiajul imediat). In concluzie, masina nu pateste nimic daca i se ia contactul si este in viteza. Si el s-a mirat ca nu se simtea nimic, se astepta sa fie infipt in volan, sa faca urat masina. Masina in cauza este un Opel Astra 1.7cdti. Imi cer scuze tutor celor pe care i-am contrazis. Edited October 12, 2007 by closchkutza Link to comment
zalmoxis Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Testat si eu confirm ca nu se intampla nimic (rau) dar nici nu am senzatia ca motorul mai merge...La 100 km/h luat contact masina ruleaza fara probleme insa, se schimba ceva in zgomotul motorului se...lasa linistea ca sa zic asa...Mai testam mai studiem... Link to comment
tolin Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 ... Practic la depresiune mare pentru un timp scurt ramane fara combustibil, pana intra in circuitul frana de motor.Pentru injectie timpul de injectie 0 tot pentr un timp foarte scurt(e comandat de (MAP) ... In frana de motor presiunea absoluta a aerului din galerie este mai mica decat cea de la ralanti (masurata pe MAP). Link to comment
sorincumasina Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Vorbesc de depresiune. in forta 0,9(acceleratie) la relantiu 0,36 in fr de motor 0,22 Nu stiu ce vrei sa zici? Link to comment
AmunDei Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 DAR< asta e un mare dar > In viata de zi cu zi cati infranam cu frana de motor atat de violent incat retrogradand sa fim peste 2000 ture ? Aproape niciodara, doar in cazul ocolitii unui incident si niciodata ca sa ajungem cu consum mai redus la stop. Ar insemna ca mergem numai din zvac in zvac. Si apoi, cand apasam ambreiajul motorul reporneste pt ca NU mai e condus de cutie. Eu cand retrogradez in majoritatea cazurilor cad spre 3000 de ture, pt o frana de motor eficienta. Asta la diesel, unde puterea maxima o am la 4000 . In cazul benzinei, o frana de motor buna, cad spre 3500-4000 ture estimativ (matiz deh). Si crede-ma, nu este deloc violenta, nu te dai cu capul de parbriz . Link to comment
tomis Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 La acest topic : Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind Circulatia pe drumurile publice Art .148 - Se interzice conducatorului... 13. Sa lase liber in timpul mersului volanul..., sa opreasca motorul ori sa decupleze transmisia in timpul mersului. Fara sanctiune ptr. ultima parte. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now