baszu' Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Salutare! Am dorit sa deschid acest topic in special pentru cei care nu mai beneficiaza de garantie sau costurile de service sunt prea mari pentru buzunarele lor, sau chiar pentru cei care se mai pricep la cate ceva. Eu sunt posesorul unui matiz SE AC R/SP din 99, luat sper eu la a doua mana , si dupa 10 000 km parcursi fara evenimente, m-am gandit ca ar fi timpul sa ma interesez un pic de ''sanatatea'' lui. Ca urmare am procedat la cumpararea urmatoarelor piese: - saboti frana 55 ron - placute frana parca 50 ron - filtru aer 17 ron - bujii parca 25 ron - cheie bujii 4,5 ron - supapa PCV 13 ron - filtru benzina 17 ron - ulei luk SAE 10w 40 3 l 9,6 ron /l ( nu il tin mai mult de 4000-5000 km ca si anteriorul de aceeasi marca) - filtru ulei parca 14 ron - una buc solutie spalat motorul 10 ron total - 234.3 ron In afara de schimbul de ulei pe care l-am facut in service (+ spalat motorul = 25 ron) din cauza pozitiei filtrului de ulei si din lipsa unei rampe, totul a fost facut in parcare cu un prieten care mai avea ceva habar despre mecanica auto + subsemnatul care a avut dacei si automat fiecare posesor de dacei, nevoit invata cate ceva. In afara de putina atentie la schimbarea sabotilor si la a repeta ajustarea reglajului existent acolo dupa proba de franare pe sosea, totul a decurs f.f. bine si ca timp pot sa spun ca dupa cca 5 ore am baut o bere de final Se adauga curatarea valvei IAC reset la ECM si in final idle learn. In service au mai controlat nivelui uleiului in cutie si au mai completat cu ceva lichid de frana dupa ce au fost schimbate placutele si sabotii de catre mine si al meu prieten si bineinteles dupa aerisirea sistemului de franare. COST TOTAL 260 RON + berea aferenta prietenului si subsemnatului. Eu zic ca este super bine pentru o masinuta care merge super bine (parerea mea, mai ales de mentionat ca o buna perioada de timp am avut ca masina de serviciu tot un matiz dar din 2004 / E klasse si automat am vazut cum merg amandoua). In concluzie costul arata ca este o masina usor de intretinut si totodata si ieftin avand in vedere faptul, ca in mare parte se poate face si in parcare dupa perioada de garantie, indiferent de cati km ar avea la bord. Link to comment
tolin Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Ai uitat un lucru esential: cati km are masina pe bord ? Link to comment
baszu' Posted August 26, 2006 Author Share Posted August 26, 2006 La bord zice 57 000, dar eu cred ca peste 120 000. Oricum se prezinta bine. Link to comment
dreamlike Posted August 26, 2006 Share Posted August 26, 2006 Si a trebuit sa ne tii 3 saptamani in tensiune pana sa ne spui ? Revenind la ale noastre, mi se pare cam putin pentru 7 ani, nu are ghid de service masina, in carte cati proprietari sunt? Daca masina e ok, e bine. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea, cat priveste intretinerea nu o sa-ti ruineze bugetul, stai linistit. Cred ca ai putea sa-ti dai seama de numarul de km dupa uzura anumitor piese care trebuiesc schimbate la revizii, desi la 120kkm cred ca ar fi trebuit sa fie schimbate multe dintre ele. Link to comment
baszu' Posted August 28, 2006 Author Share Posted August 28, 2006 Pai in carte sunt al patru-lea S"> , dar sa sti ca un mare grad de uzura nu are (ma refer la aspectul interior mai ales), tocmai din cauza asta am spus de cei 120 mii, poate chiar 150 mii. De mers la doctor cu ea nu am mers decat la inceput (febr 2005) cand am cumparat-o, dar in cei 16 mii facuti de cand o am, in afara de 3 schimburi de ulei cu filtrele necesare, ultima (cea postata) a fost mai importanta, in rest benzina . Aaa si o mica problema chiar de la cumparare : puntea de la alternator arsa, rezolvata problema si nu am avut de ce sa mai amintesc de ea. Cat de curand vreau sa ma duc cu ea la un service pentru curele eventual sa vedem daca necesita o segmentare (ulei nu haleste, putere are, doar ceva noxe dar nu de prost simt) ... si daca tot se mai gasesc multe cred ca o vand . Ar mai trebui sa se uite un pic pe la amortizoare etc. etc.. Prima data o sa fie o constatare si dupa va urma o sfatuire cu a mea nevasta si cu al nostru buget si o sa decidem ce avem de facut. Daca nu merita, schimb curelele, sa regleze Dl. mecanic tachetii si ce ar mai fi pe la motorila si cam atat, ma gandesc sa-mi iau alta masina. Avand in vedere anul de fabricatie si cheltuielile ulterioare, cred de pe acum ca voi opta pentru o alta masina. In rest buget sa fie ) , masini SH sa fie, si de ce nu poate chiar MASINI NOI sa fie. In rest toate cele bune si drumuri bune. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now