Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor ,scriu pentru prima oara pe acest forum si va rog sa ma ajutati intr-o problema.Am un Matiz fabr.2003 euro2 si de ceva vreme nu mai porneste la rece,chiar si tras a pornit f.greu,bujiile le-am verificat si le si uda.Masina a circulat f.putin in ultimul timp iar odata ce reusesc sa pornesc nu mai sunt probleme pot sa opresc motorul ca porneste f.usor , la sfert de cheie cum se spune.

Link to comment

 Amfost azi dimineata la service , delcoul era impecabil , mecanicul a reglat avansul putin ( l-a marit ) si se pare ca merge bine acum . Nu cred ca asta era cauza ( 4000 km a mers si dupa nu , cu aceeasi pozitie de avans ) dar mai vedem . Maine bag cu ea un drum de Severin . Ca idee avansul nu se regleaza si altfel decat ochiometric ( cum faceam la vechea dacie ) ?

Link to comment

 Dupa un drum azi la Severin nu prea ma declar multumit de mers ( nu prea are demaraj parca e infundata putin ) . Se face un reglaj al avansului ( la oltcit de ex l-a reglat un mecanic cu stroboscopul ) si daca da stie cineva unde in Craiova ( ca service-uri sunt multe ) ?

Link to comment

Salutare tuturor!

Problema mea: Matizul mananca mult ulei; completez cam 1l la 2000km. S-a umblat la motor deoarece aveam supapele indoite (curea distributie rupta). Reparatia a fost facuta la service Daewoo autorizat si s-au inlocuit supapele, simeringuri, rectificare... Acum mananca ulei.

 

Am facut un test de compresie la cilindri si a iesit in medie cam 11 bari la fiecare cilindru. E OK? Testul a fost facut cu motorul cald; trebuia cumva cu motorul rece??

 

Din test mi-am dat seama ca simeringurile supapelor si segmentii ar fi buni (sau NU??).

Uleiul este GM 10W40. Inainte aveam Valvoline 10W40 si nu imi manca.

De unde sa imi manance atat ulei, ca nu as vrea sa desfac DIN NOU motorul doar pentru ca PRESUPUN ca sunt segmentii.

Multumesc!

Link to comment

Pai tu ai stricat singur motorul cu uleiul ala.

 

 

Cum adica eu singur l-am stricat? La ce ulei te referi? Cu Valvoline am mers foarte mult timp si nu am avut probleme. Iar uleiul GM 10W40 m-au obligat cei de la service sa-l pun pentru ca sa imi dea garantie la lucrarea facuta de ei.

Masina are putin peste 100.000 km.

Link to comment

Da, pana la 70.000 km am mers cu 5W30 pana a inceput sa pape cam 700ml de la un schimb la altul(schimb la aprox 10.000km). Apoi am schimbat si nu mai manca deloc, pana la reparatia din service unde s-a pus ulei GM.

Totusi testul de compresie e bun sau nu? Valoarea de 11 bari pe cilindru e buna? Testul a fost facut cu motorul cald. Trebuia cu motorul rece?

Link to comment

Repet o intrebare la care nu am primit nici un raspuns.Rog pe cei care se pricep sa ma indrume pentru rezolvare.Matizul meu porneste atunci cind motorul este rece numai la a doua cheie.Daca motorul este cald porneste din prima.In rest functioneaza normal,nu s-a schimbat nimic.Mentionez ca am montat supapa PCV noua ,am curatat capacul delco,am facut reset si Idle learn.

Link to comment

Scuzati deranjul dar nu am gasit nimic asemanator.Am un Matiz fabricat in 2007 achizitionat de catre mine recent.Am descoperit ca aeroterma nu functioneaza decat pe viteza 4.De la ce poate fi? Si cum poate fi remediat?Multumesc anticipat. :(

Edited by alex1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Buna ziua! am o problema cu matizul dimineata cand o pornesc imi trepideaza toata masina imi scoate aburul pe toba de parca ar tusi,iar cand este cald motorul si las masina la relanteu da semne de parca ar vrea sa moara dar asta nu face tot timpul.am schimbat senzor teperatura apa,supapa PVC.Cineva mi-a zis ca,conducta de la EGR trebuie sa se incalzeasca dupa cateva minute.pot sa merg si 1 ora si tot rece este.

 

 

 

 

Multumesc..

Link to comment
  • 2 weeks later...

Salutari tuturor si la Multi Ani!

Am un Matiz din 2007, cumparat nou, acum are 47.000 km.

Dupa reviziile de 30.000 si 40.000 am observat ca nivelul in baia de ulei este crescut cu aprox. 1 cm. peste nivelul maxim,

nivel care se mentine pana la urmatorul schimb de ulei. Mecanicul mi-a spus ca e posibil sa fi innecat motorul si sa fi intrat

benzina in baia de ulei. Intr-adevar uleiul pare sa aiba un iz de benzina, dar cred ca am ramas doar eu cu impresia asta.

Culoarea uleiului din motor (Daewwo 10W-30 - la 7.000 km. de la schimb) este maronie si mi se pare ca ar avea vascozitatea

normala. Consumul de benzina este in limite normale (5,1% - orasel mic de provincie cu deplasari afara, dus - intors 100 km).

Spuneti-mi va rog, e normal ca uleiul sa fie mereu peste nivelul maxim, iar daca nu - ce-i de facut? Inca ceva, ieri am masurat

restul de ulei care mi-a ramas in bidonul de 3 litri de la ultimul schimb, mai erau aprox. 400 ml.

Link to comment

Nu este normal, fiind si contraindicat.

Daca din revizie a iesit cu acest nivel, este cam clar, asa l-au umplut aia la Service.

Daca se mentine asa, e semn ca motorul nu papa ulei.

Cam greu sa ajunga benzina in ulei, si daca da, se volatilizeaza repede cand merge motorul.

Link to comment

Pai s-ar parea ca in motor s-a pus 2,6 litri, din moment ce in bidon mi-a mai ramas 400 ml. si nivelul era mare

chiar dupa revizie. Filtrul de ulei a fost schimbat. Cat am stat eu in atelier, am vazut ca s-a scurs tot uleiul, nu

mai curgea din baie. Apoi masina nu mi-a facut probleme niciodata si totusi la ultimele doua schimburi am avut

nivelul ridicat.

Link to comment

Daca in carte scrie ca 2,6 litri trebue si atit s-a pus in acel motor, atunci e OK, atit timp cit debitul nu creste. De preferat si corect este ca uleiul sa fie la mximul sau sub maximul indicat pe joja. Scoate un pic din ulei pina la semnul max. (de pe joja). Baia de ulei nu a fost lovita?

Link to comment

Pai, nu - in carte scrie ca se pune 2.7 litri cu tot cu filtru de ulei.

Deci in service, mecanicul mi-a pus doar 2.6 litri, iar dupa asta nivelul era ridicat,

ceea ce se pare ca nu s-a scurs tot uleiul ars din baie. Oricum cred ca trebuie

neaparat sa fac un schimb si sa-i urmaresc nivelul cu atentie.

Link to comment

Pai va spun eu, ca imi schimb singur uleiul de cind am masina: de fiecare data cind desfac surubul baii de ulei fara sa fi scos capacul de umplere, nu se scurge tot uleiul. Chiar daca il scot mai apoi, tot nu mai curge restul acela; ramine in motor. E vorba de aproximativ jumatate de litru pe care nu il mai pot scoate. Asta e... Probabil ca solutia ar fi sa pun uleiul vechi la loc si sa reiau procedura.

Pina acum nu am facut-o. Am pus ulei nou, cit intra, si gata. Oricum, il schimb la 6 luni.

Deci, primul lucru, cind te apuci sa scoti uleiul, DESFACI CAPACUL DE UMPLERE!

Link to comment

Va salut pe toti si va cer ajutorul. Aseara am rasfoit paginile forumului 5 ore si nu am gasit la nimeni simptomele pe care le are motorul meu asa ca m-am hotarat sa cer un sfat aici. Mentionez ca am un matiz din 2003 euro 2, 101000km si pana ieri a pornit dimineata la prima cheie (rare sunt zilele cand nu circul cu ea); ieri insa nu a mai pornit deloc, nici macar un semn de viata. De dimineata m-am apucat de treaba: am verificat toate sigurantele,am facut un reset la ECM (la bord nu se aprinde check engine, pompa de benzina porneste cand pun contactul),am verificat vizual fisele,furtunele,conectorii electrici si nu am gasit nimic suspect. Apoi am desfacut capacul distribuitorului;totul parea in regulaasa ca am verificat bujiile desfacandu-le si verificand vizual daca dau scanteie, fiecare facandu-si treaba,a urmat apoi valva pvc in care am suflat prin ambele capete si nu trece aerul in nici o directie. Acum va intreb daca e normal ? sau trebuie presiune mai mare? ca eu din ce am citit am inteles ca trebuie sa treaca aerul intr-o singura directie. E posibil ca din cauza asta sa nu mai porneasca? sa nu mai dea nici macar un rateu? sau care ar mai putea fi cauzele catastrofei (pentru mine)?

 

P.S.: Multumesc anticipat pentru ajutor si o sa va anunt ce a avut daca rezolv.

Link to comment

Pai sigur ca se aprind becurile si demarorul isi face treaba dar motorul nu da nici unsemn.

Pana am verifica bujiile cand am ajuns la ultima era putin umeda asa ca cred ca primeste dar nu stiu cum altfel sa verific.

Edited by nfscgc
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...