tomis Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Bujie uda - lipsa aprindere la cilindrul respectiv (asta daca nu e uda de ulei). Ai facut verificarea cu bujia afara, ai vazut scanteia ? Ar fi si posibilitatea ca injectorul sa nu pulverizeze, dar nu stim noi simptomele... Link to comment
andreivlad Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 (edited) bujia e uda si afumata e neagra cand am schimbat-o functiona pana s-a afumat si cealalta cred ca de asta si consuma f mult daca merg in 2cilindri... Edited March 10, 2012 by andreivlad Link to comment
poe Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Nu prea e clar ce s-o fi intamplat. Ce s-a rupt la supapa ? Daca masina a mers 700 km, nu poti sa mai zici nimic. Daca era decalata distributia, motorul abia mergea. Oricum, la schimbarea curelei de distributie trebuie pozitionata corect axa cu came. Din (de)reglajul culbutorilor nu iese asa belea. Cand fortezi motorul si crapa, de obicei se rupe o biela. La 60 kmh nu e fortare S-a rupt scaunul a cazut in cilindru apoi a lovit in bujie si tot asa. Se putea intampla asta din cauza ruperii curelei doar la un cilindru? Link to comment
korydon Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 (edited) bujia e uda si afumata e neagra cand am schimbat-o functiona pana s-a afumat si cealalta cred ca de asta si consuma f mult daca merg in 2cilindri... Schimba fisele intre ele, daca ai acelasi rezultat pe cilindrul respectiv, schimba injectoarele intre ele si atunci vei afla raspunsul cu minim de efort. Edited March 10, 2012 by korydon Link to comment
andreivlad Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 cum se scot injectoarele?trebuie o cheie speciala sau cum? Link to comment
korydon Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/25159-curatare-injectoare-matiz/ Link to comment
mitosu Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 (edited) am avut si eu ceva probleme cu functionarea motorului in sensul ca mi se oprea dupa ce acceleram ,chiar devenind periculos in trafic,.prima data am acuzat benzina,dar ascultand motorul la relanti am sesizat ca era instabil ,turandu-se aiurea.salvarea mea a fost ca am pastrat IAC-ul vechi si pe care l-am pus in locul celui nou ,maty revenindu-si la viata. porcaria de iac am luat-o luata de pe crizantemelor ,marele magazin daewoo care vinde anam ca piese de origine. Edited March 11, 2012 by mitosu Link to comment
badboyu17 Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 (edited) Bunaa!...a aparut din nou o problema la matizul meu (trec de una...dau de alta...sau mai multe). De ceva timp se aude un zgomot metalic in partea cu distributia si alternatorul. Azi, am demontat capacul de protectie al distributiei sa vad daca sunt scurgeri de ulei sau antigel dar si sa aud zgomotul mai de aproape. Ulei...este putin pe marginea capacului (partea cu garnitura) dar cureaua de distributie e curata. Antigelul nu curge deci e ok. Totusi, zgomotul parca aduce a rulment gripat deoarece se aude ca o trepidatie a unui ax in timp ce motorul merge...nu`mi dau seama daca e alternatorul (caz favorabil), pompa de apa (mai putin favorabil) sau rulmentul arborelui cotit (deloc favorabil). Imi cer scuze daca acest topic a mai fost dezbatut dar am mai parcurs paginile acestui forum de o groaza de ori (m`au obligat problemele matizului) si nu imi amintesc sa mai fi fost vorba de ceva asemanator .Multumesc! P.S. Nu stiu daca mi s`a parut sau nu...azi, cand am verificat prima data cureaua alternatorului, parea ca e destul de largita dar, dupa ce am mai pornit si oprit motorul de cateva ori, cureaua s`a intins miraculos ...de fapt...e mai mult ca sigur deoarece ma intrebam cum de nu patineaza cureaua ...e posibil sa fie "puscat" rulmentul arborelui cotit?...nu s`ar vedea o trepidatie a curelei de distributie si/sau a intinzatorului? Edited March 12, 2012 by badboyu17 Link to comment
tomis Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 La capatul dinspre curele nu este rulment Link to comment
badboyu17 Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 aaa...da. Sunt doar cuzineti...si avand in vedere ca nu sunt scurgeri mari de ulei, inseamna ca nu sunt foarte uzati...deci nu e aceea cauza zgomotului. Link to comment
tomis Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Scurgerile de ulei sunt oprite de un simering, asa mi se pare Link to comment
badboyu17 Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 dadaa...am rezolvat problema. Sursa zgomotului era cureaua de la alternator care avea cativa dinti lipsa si producea mari trepidatii. Multumesc oricum! Link to comment
florinzgura Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Am un matiz euro 4 cu gpl din fabrica De ceva timp cat era motorul rece daca o lasam pe liber (la intersectii) se oprea motorul , cand se incalzea motorul nu mai era nicio problema . Cum nicio problema nu vine niciodata singura s-a aprins si ceck-ul de curand . Am fost la service si pe tester apare cod de eroare p 0172(amestec prea bogat) Cei de la service au spus ca trebuie reglati culbutorii . Dupa un timp de ezitare si delasare am mers azi la service si am reglat jocul termic si am sters erorile (140 ron) . Masina merge f bine si se pare ca s-au rezolvat problemele . Link to comment
zimnidavul Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 va salut! am si eu matiz din 2002 e2,de cateva zile are o fluctuatie la mersul la ralanti ,dar nu mereu,care sa fie problema?(fluctuatie insemnand ca are o tendinta de scadere a turatiei si o revenire asa ca un mers sinuos) Link to comment
tomis Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Mers in valuri la relanti - de exemplu aer fals pe la un furtun. Poti verifica : valva PCV si cotul de cauciuc, admisie aer relanti la valva electrica IAC (mizerii). Eu am avut la furtunul servofranei, dar simptomul era de auto-ambalari in valuri. Link to comment
lucianskyes Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 (edited) zimnidavul - verifica capac delco si rotor curatare sau schimbare dupa caz, - masoara rezistenta fiselor, - tipul bujiilor recomandabil NGK BPR5EY-11, - curata corpul clapeta acceleratie (CarbCleaner), - mica inspectie la sorbul pompei de benzina, - filtru de benzina inlocuit daca este cazul, - Reset si idle learn -procedura este pe forum din belsug. O zi placuta! Edited April 3, 2012 by lucianskyes Link to comment
poe Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Dupa ce m-am "laudat" ca a fost stricat motorul, reamintesc a lovit pistonul in supapa nu se stie de ce, masina a fost in final reparata, alt bloc motor (nu stiu daca nou), chiuloasa noua si ce mai era pe acolo, acum cica am motor nou, masina merge perfect, singura problema este faptul ca numai in momentul cand este in sarcina, adica cand sunt in viteza si accelerez se aude un tacanit ca de tacheti, dar numai in sarcina, daca accelerez in gol nu se aude, oare ce poate fi? Inca un fenomen este faptul ca atunci cand stau pe loc si am ventilatorul de la clima pornit baga si ceva gaze arse inauntru. De la ce poate fi acel tacanit si doar cand accelerez, seamana un pic ca si cand ar fi galeria de evacuare ciupita, dar s-ar auzi acele detonatii doar cand sunt in sarcina, in gol nu se aude? Cum pot verifica? Link to comment
tomis Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 alt bloc motor (nu stiu daca nou) Daca chiar au schimbat baietii bocul motor, trebuie mers la RAR pentru formalitati de schimbat seria motorului, pana la ITP sau vreo vanzare. Link to comment
poe Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Multumesc pentru pont, sincer chiar nu ma intereseaza asta, ca e masina de servici si e treaba firmei cu asta, eu totusi astept un raspuns la intrebarea mea. Link to comment
lucianskyes Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) De regula la decelerare se aud mai tare culbutorii daca nu sunt reglati ...by the way tacheti la matiz Este posibil sa ca zgomotul sa provina de la electrovalva de purjare vapori, are un zgomot metalic si ascutit. Edited April 5, 2012 by lucianskyes Link to comment
poe Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 (edited) Tachetii daca ar fi batut bateau tot timpul nu numai in sarcina zic eu. Aceasta electrovalva actioneaza doar cand accelerez in sarcina? Poate sa faca valva PCV acest zgomot sau si ea actioneaza tot timpul? Masina porneste si merge perfect, numai acest zgomot suspect ma pune pe ganduri sa nu se strice iar ceva la ea. Edited April 6, 2012 by poe Link to comment
cla_u_diu Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 salut, incearca sa inspectezi evacuarea, asta ar fi una. A doua mirosul de gaze poate rezulta dintr-o scurgere de ulei pe evacuare de unde rezulta fum sub capota pe care ti-l trage prin ventilatie. Am patito si eu dupa ce am facut schimbul de ulei am dat ulei pe alaturi si pana s-a ars tot imi baga miros in masina. Sunetul tind sa cred ca este de la culbutor, un reglaj la rece ar rezolva problema. Succes!!! Link to comment
lucianskyes Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Off Topic... Are cineva idee care sunt dimensiunile racordului flexibil la Matiz? Am inteles ca se vinde cu cataliz. sau cel universal in functie de dimensiune. Eu l-am agatat, momentan nu sunt scapari dar nu cred ca tine coafura... Link to comment
korydon Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 (edited) Are diametru de 44 cred, lungime nu stiu cat are. Vezi ca seamana mult cu cel de Cielo ( sunt patit ) care are in jur de 50 diametru si lungime aproximativ egala. Il gasesti separat la 50 sau 60 lei . Daca nu scapa gaze pe acolo stai linistit, oricum se arde in timp "tesatura" de sarma. Edited April 10, 2012 by korydon Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now