augustinionut Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Cu motorul cald sau rece? Link to comment
augustinionut Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 Desfa dopul si vei daca coboara nivelul. Dar inainte verifica daca furtunul de sub filtrul de aer e "sugushat " Link to comment
Corneda Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 (edited) Este in functie de cum prinzi termostatul cand opresti motorul (deschis/inchis). Am observat si eu acest fenomen. Edited November 24, 2014 by Corneda Link to comment
vrazvanc Posted November 24, 2014 Share Posted November 24, 2014 OK, Ionut, ma uit. M-am gandit si la capac, sa fie oarecum defect, de tot dispare ceva lichid; prin evaporare sau ceva de genul, sper sa nu "vorbesc" tampenii. Va multumesc pentru raspunsuri Link to comment
vrazvanc Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Am desurubat dopul, a scazut si putin nivelul antigelului, e putin peste MAX, sa zic cum l-am lasat de cand am completat. Furtunul nu prea mi-am dat seama, dar parca era un pic mai sugusat inainte sa desfac dopul. Nici nu prea se vedea si e putin si prafuit. De curiozitate, termostatul nu e mecanic? Nu se inchide la loc cand se raceste lichidul? Merci! Link to comment
ches Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 (edited) O intrebare prosteasca, ce inseamna sugusat? Edit: Mie mi se intampla invers: sa am lichidul de racire sub nivelul de min si cand desfac dopul sa urce. Banuiesc ca este de la presiunea din sistemul de racire. Edited December 4, 2014 by ches Link to comment
cris06 Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Sugusat= strangulat, sugrumat Link to comment
vrazvanc Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 (edited) Da, sugusat i-am zis noi pentru faptul ca in sistem se creeaza presiune, avea alta forma acel furtun. E logic cum ai spus tu, Vali, la mine nu mai mare diferenta, fasaie putin cand desfac dopul si atat, nivelul nici nu-mi mai dau seama daca se schimba sau nu. O sa ma uit la un prieten cum face, ca sa stiu daca trebuie sa inlocuiesc dopul. Eu aveam impresia ca in sistem se creeaza subpresiune. Edited December 5, 2014 by vrazvanc Link to comment
ches Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Am inteles ce inseamna si sugusat . Presiunea este mai mare in sistemul de racire decat in atmosfera. Chestia asta creste punctul de fierbere la 110 grade sau ceva pe acolo. Link to comment
vrazvanc Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 1. La mine nu se mai creeaza presiune, clar dopul e dus. 2. Am gasit pe joja o pelicula unsuroasa, de culoare alba. Era asa toata joja, mai mult in partea de sus. Uleiul vad ca-i galben, busonul nu are spuma, dar chestia aia alba dadea sa se mixeze cu uleiul. O mica precizare, am lasat sa mearga motorul ~1-2 minute si l-am oprit, deci nu s-a incalzit. Pe cat mi se pare simpatica masina asta, pe atat imi vine sa o arunc in hau. Link to comment
ches Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 Eu zic ca prea o cauti in coarne si de aia vezi tot feluri de probleme. E ca atunci cand iti faci analizele prea des ) . Sunt nenorocitii aia de la firmele de pizza care trag de ele fara ulei, fara antigel, fara nimic si nu crapa ale dracu deloc. Legat de dop, la vechea Dacia borcanul ala nu mi-a etansat niciodata de cand am cumparat-o (SH), deci nema presiune. A mers bine mersi peste 30000km (dpdv al racirii, ca alte probleme am tot avut cu ea) din 2002 pana in 2006 cand i-am dat-o lui tata care a mai facut si el vreo 5000km pana in 2009. Pelicula alba se datoreaza condensului, as zice ca e normala in perioada asta a anului. Si ca sa stai cat mai linistit, eu, care nu dorm noaptea daca Epica are o problema, la Matiz stiu ca imi papa ulei, papa si antigel, caseta de directie mai troncane din cand in cand, iar boxa stanga spate nu mai merge de cand i-am schimbat caloriferul. Intr-un fel am ajuns sa realizez ca Matizul e o masina veche in care trebuie sa bag din cand in cand bani, dar numai cat sa nu ma afecteze la buzunar. De RK si alte nebunii nu am de gand sa ma apuc pentru ca imediat ce voi rezolva problema uleiului si antigelului, sigur voi incepe sa am probleme in alta parte. Unde mai pui ca un RK facut decent costa cat juma de Matiz in stare buna. Bucura-te de masina asa cum este, ai grija de ea in limitele normalului si atat. E doar un Matiz...orice i-ai face e tot o masina de oras cu siguranta zero in caz de impact la viteze de mers in afara unde vine unul cu un "tanc" de 1.4 tone peste tine. Banii pe care ii salvezi de la intretinerea Matizului pune-i deoparte si i-ati o masina mai decenta, iar Matizul tine-l pt sotie/oras pt ca are costuri de exploatare mici. 1 Link to comment
vrazvanc Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Vali, tot respectul Vezi, pentru mine Matizul e momentan cum este pentru tine Epica Pana mai luam alta masina trebuie sa ma tin de ea, acum suntem cu case si alte prostii. Ai dreptate, ma uit deseori daca au mai intrat răzătorile sub capota si ma tenteaza sa mai pun mana si pe altceva-uri ) Problema mea e ca prefer ca toate tampeniile sa-mi functioneze ceas. Sper si mai mult ca sigur e condens acolo, oricum, tin sub observatie si o duc la doctor daca va fi cazul. 600 lei + ar fi costul, o nimica toata. Bafta! Link to comment
ches Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Te inteleg si eu sunt la fel cu masinile, dar stiu ca e gresit, asa ca imi permit sa dau sfaturi altora pe forumuri ) . Atat timp cat vei mai folosi Matizul ca masina de familie (eu nu ii dau mai mult de 2-3 ani, cu siguranta vei simti nevoia de ceva mai mare), motorul e ultimul lucru care se va strica. Iar cei 600 lei sunt o suma maricica avand in vedere ca un motor E3 SH cu 3000km era la wol 1300 lei sau pe acolo, iar manopera la schimbarea motorului este relativ ieftina (sau o poti face si singur cu ajutorul a 2 prieteni). Nu mai vorbim de faptul ca cei 600 lei se traduc prin vreo 20mp de faianta, ca tot vorbeam de casa . Link to comment
vrazvanc Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Nici mie nu-mi place ideea sa umblu in motor, dar absolut deloc. In banii astia este inclusa manopera, garnitura, antigelul, ulei si filtru. Asa mi s-au parut toate preturile la masina asta, ba prea exagerate, ba foarte mici. Link to comment
pfeeris Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Salutare am o mare problema Mati nu porneste este euro 2 am verificat buji, fise, Capac delcou ,baterie am este noua pompa se aude totul pare sa fie ok dar tot nu porneste si ca sa va spun toata problema va spun ca de ceva timp nu mai am carnet nu din vina mea [masina firmei ,oprit de3 RAR luat carnet pentru problem la directie] asa ca masina a stat pe dreapta o luna am tot pornit-o o data pe saptamana si de acum 2 saptamani a inceput sa porneasca foarte greula a-3-a,a-4-a cheie pana nu a mai potnit deloc ce sa fac? Link to comment
ches Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Descrie mai in detaliu problema: 1. Cand dai la cheie se aude cum electromotorul invarte motorul? 2. Motorul da sa porneasca si "tuseste" sau e complet lesinat? 3. Bujiile au scanteie? Cum ai verificat bujiile? 4. Cand nu porneste si scoti o bujie, aceasta este uda? Link to comment
nneluman Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Salut!de ceva timp masina mea nu mai merge corect.Motorul huruie prea tare(ca un elicopter in miniatura)bujiile sunt afumate iar fumul miroase a benzina care nu a ars complet..de la ce poate fi? Link to comment
ches Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Imi vin in minte: distributie sarita de la punct, injector infundat, distanta bujii nereglata sau bobina/fisa centrala defecta (scanteie slaba). Link to comment
Enthusiast Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Baieti, mi se aprinde check engine in a 3-a, am accelerat putin mai violent si in a 1-a si a 2-a, nimic. Pana acum credeam ca eroarea apare cand se incalzeste motorul, dar se pare ca e vorba de accelerat putin mai vioi(lucru pe care nu il fac la rece), intr-o singura viteza. Masina merge normal, parca la relanti ramane putin turata. Care ar putea fi cauza? Link to comment
buburuza vesela Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Posibile cauze: IAC decalibrat TPS -ul cu probleme Link to comment
Enthusiast Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 (edited) Am dat ieri filtrul de aer jos(am umblat pe la cablul vitezometrului) si dupa ce l-am montat la loc a disparut problema. Am mai umblat la acea mufa care se conecteaza la filtru, dar fara sa rezolve problema, poate era ceva slabit si nu am realizat. Edited January 29, 2015 by Enthusiast Link to comment
buburuza vesela Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 Daca ai E2 este de inteles de ce ai check aprins daca nu a fost mufat bine senzorul de aer din carcasa filtrului. Acum il mai ai aprins? In rest cablul de kilometraj nu are legatura cu instabilitatea la ralanty dar sigur poate apare check in cazul unei eventuale deteriorati sau conexiuni inadecvate la cutie sau ceas. Link to comment
Enthusiast Posted January 29, 2015 Share Posted January 29, 2015 (edited) Stiu ca nu are treaba cablul de kilometraj, am umblat la el ca mergeam la ochi de cateva zile. Nu il mai am aprins si am E2. Am relanti normal acum. Edited January 29, 2015 by Enthusiast Link to comment
mirceastanescu Posted February 12, 2015 Share Posted February 12, 2015 Buna seara. Este normal ca in momentul in care scot fisa de la bujia 2 sa nu se simta nimic la mersul motorului.La celelalte cand scot fisele scade turatia motorului.Fisele sunt bune ,delcoul si bobina la fel.Poate fi ceva in neregula cu pistonul 2? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now