Mircea Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Si schimba bujiile cu NGK-uri. O sa vezi ca se schimba mersul masinii. Citeste pe aici prin sectiune si foloseste doar uleiurile recomandate. Tremuratul nu va disparea, dar se va reduce considerabil, iar problemele de pornire vor deveni inexistente. Link to comment
closchkutza Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 (edited) Astazi am fost pana acasa, la Campina. La dus, toate bune si frumoase, masina a mers bine, normal. La intoarcere, probleme. Acestea au aparut pe la jumatatea drumului, cand am constatat ca daca luam piciorul de pe acceleratie, masina nu intra in frana de motor ci viteza scadea foarte foarte lent. M-am speriat un pic, dar nu am dat mare atentie. Am ajuns la baneasa, la Metro, Carrefour si ce mai este pe acolo. Coada la stop destul de mare. Aici am observat si m-am speriat si mai tare cu ocazia asta (m-au trecut toate transpiratiile) urmatoarele: - masina ramane oarecum turata, adica la relanti turatia nu este cea pe care o stiu, nu are acel tremurat usor pe care il stiu, motorul merge neregulat, cu un sunet ciudat plus ca bataia tachetilor(sau culbutori, ce sunt) se auzea destul de tare cu toate cele oprite in masina(cass, ventilator, geamuri inchise, etc)/ - cand plec de pe loc se aude un scrasnet metalic, ca atunci cand este o planetara stricata si scoate un sunet specific, dar planetarele sunt ok, masina nu are decat 8200km si masina abia se misca(am facut un experiment: de obicei puteam misca masina din loc decat din ambreiaj, ii dadeam drumul usor pana la jumate si masina pleca incet, acum moare instant). - dupa ce reusesc si plec, cand schimb vitezele, motorul ramane turat, cu un sunet ascutit, plus tacanitul de rigoare, nu revine la turatia normala decat dupa vreo 10 secunde(atunci incepe sa scada turatia) si bineinteles ca patineaza ambreiajul in draci, asta la fiecare treapta(accelerat batraneste). Asa m-am tarait toata intrarea in Bucuresti si ma rugam sa ajung acasa. Motorul nu il mai recunosteam, are alt sunet, si in sarcina si la relanti(daca se poate numi asa), parca mai ascutit si cu niste batai ritmice infundate. Precizez ca singura chestie la care am umblat a fost vineri cand am mai dat drumul la cablul de ambreiaj ca sa cobor pedala un pic(daca plecam mai in forta de la semafor, aveam impresia ca patineaza ambreiajul, nu raspundea prompt, chestie remediata pe aceasta cale), am mers vineri prin buc, sambata seara si toate bune si frumoase. Benzina mi-a consumat cam 7l, daca ma iau dupa indicator, numai la intoarcere(la dus vreo 5). Ma poate ajuta cineva, chiar am cam intrat in panica. Ce ar putea fi? Multumesc. Edited June 24, 2007 by closchkutza Link to comment
Mircea Posted June 24, 2007 Author Share Posted June 24, 2007 Cred ca ai atacat prea mult ambreiajul si posibil sa fii mers cu el semicuplat. Adu in prima faza cablul in pozitia initiala, la matiz pedala de ambreiaj trebuie sa stea cu circa 1 cm mai sus decat cea de frana. Dupa ce reglezi cablul, apasa de 3,4 ori pe pedala si apoi verifica pozitia. Teoretic toate simptomele enumerate de tine n-ar trebui sa aiba legatura intre ele... Link to comment
closchkutza Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 (edited) La mine pedala de ambreiaj este cam cu jumate de cm mai jos ca cea de frana. Ideea este ca am mers cu masina de cand am umblat la ambreiaj si mergea normal, doar ca pleca mai repede o idee de pe loc. Dar de ce ramane turata(si e turata serios!)? De ce se aude scrasnetul ala metalic la plecarea de pe loc(jur ca nu se auzea pana acum)? Daca am dat drumul la cablu(am desurubat piulita aia) singurul pericol ar fi sa nu mai decupleze, nu sa ramana semi-cuplat(asta se intampla cand este prea strans), nu? Tolin, Ovijer, stiti cam ce ar fi in neregula cun masina asta? S"> Edited June 24, 2007 by closchkutza Link to comment
tolin Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 "Clutch pedal free travel It is designed that there is no clutch pedal free travel. Clutch pedal travel (A) Pedal Travel 100-110 mm (3.9-4.3 in.) Clearance between pedal and floor just before clutch connection (B) After starting the engine, check if the clearance between pedal and floor is within specified range in condition of idling, lifting, parking brake and drawing out clutch pedal. Clearance Between Pedal and Floor just Before Clutch Connection 30-40 mm (1.2-1.6 in.) " Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 (edited) Ok, am dat strans cablul de ambreiaj de la piulita si acum pedala a mai urcat, ajungand la acelasi nivel cu pedala de frana. Am umblat un pic prin Bucuresti cu treaba si masina merge normal acum, singura mentiune ar fi ca parca are demarajul un pic mai lent, fapt pentru care umblasem in prima faza la ambreiaj, gandindu-ma ca merge patinat un pic, si de asta este lenta. Dar, de ce s-au intamplat toate cele aseara? Poate sa-mi explice cineva care este fenomenul? Scrasnetul respectiva la plecarea de pe loc a ramas(cand eliberez incet ambreiajul), dar este mult mai slab in intensitate. Cu acest scrasnet care este treaba? Explicati-mi si mie va rog, vreau sa inteleg ce se intampla. Tolin, ma poti ajuta cu niste explicatii? Deci nu stie nimeni sa ma lamureasca ce este in neregula? Peste vreo 2 spatamani plec la o plimbare pana la Radauti, drum de 500km si mi-e cam frica sincer. Daca face iarasi? Edited June 25, 2007 by closchkutza Link to comment
tolin Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Ce legatura vezi tu intre desenul de mai sus + cotele aferente si nivelul pedalei de frana ? Pedala trebuie reglata ca ambreiajul sa decupleze cam pe la jumatea cursei. Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Stiu si eu asta Tolin, dar ideea este de ce se ramanea turata cand calcam ambreiajul, de ce la relanti turatia era mai mare si neregulata si se mai auzea si un huruit ciudat de la motor? Asta este problema mea cea mare. De mers am mers cu ambreiajul "reglat" de mine ~150km si masina a mers perfect pana sa se intample toate astea. Ma gandeam daca nu cumva altceva este de vina, ceva de la motor, altfel de ce sa stea motorul turat aiurea? Am mers 150 km perfect si dintr-o data a inceput sa mearga complet aiurea, desi ambreiajul era la fel. Daca toate cele enumerate mai sus s-au intamplat din cauza ambreiajului, nu trebuia sa se intample imediat dupa ce am umblat la el? Azi, toate au disparut ca prin minune. Ma gandeam ca singura chestie care difera azi fata de ieri este ca ieri am mers cu farurile aprinse si cam la 30 de min dupa ce le-am aprins au inceput problemele, azi nu, nici la dus(am avut doar pozitiile). Este posibil ca alternatorul sa fi patit ceva si din cauza asta masina sa mearga in halul asta? Link to comment
tolin Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Variatiile de turatie la motor sunt de la IAC. Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Si faptul ca ramane turat cand schimb vitezele? Faptul ca ramane turat aiurea la relanti? Deci, in campina m-am urcat in masina, motorul era caldut, pentru ca mersesem mai devreme cu 40 de min cu masina(apa era la prima linie). Am plecat usurel spre bucuresti. Toate bune si frumoase. Masina mergea impecabil, viteza de 100-120. Am trecut de jumatatea drumului si intru intr-o comuna, cu ~90, iau piciorul de pe acceleratie si surpriza, masina nu incetinea, pastra viteza. De acolo au inceput toate. Ce treaba are IAC-ul daca simptomele au aparut in mers, dupa 40 de min de mers, cand motorul era cald de-a binelea si in plus motorul fusese ~cald la pornire si pornirea normala(fara turatie mare)? Asta nu pricep. Link to comment
tolin Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Pai, IAC-ul lucreaza tot timpul. S-o fi intepenit. Daca nu-i IAC-ul, atunci este cablul si mecanismul de la clapeta. Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Nu este cablul de la sau mecanismul sigur. Pedala revenea normal, la semafor am accelerat-o de cateva ori si turatia scadea, nu ramanea ridicata ca in cazul schimbarii treptelor, dar oricum era mult mai mare decat normal. Eu nu am umblat azi la nimic de la motor si totul merge bine acum. Dar ceva este aiurea, simt asta si mai trebuie sa si plec cu ea. Daca m-am tarat cu ea 40 km pana acasa asa cum era, nu cred ca pot duce un drum de 500km in felul asta, o termin pana la destinatie. Asta ma framanta, ce poate fi? Nu cred ca a mai patit cineva asa ceva pana acum. Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Daca alternatorul are o sarcina prea mare, ce se poate intampla? Stiu ca turatia motorului creste in functie de sarcina acestuia. E ciudata treaba cu IAC-ul, nu a facu figuri la nici o pornire, a mers impecabil pana acum. Link to comment
ovi_jer Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 Pentru posesorii de matiz : Exista o recomandare in pozitionarea fisei centrale pe bobina de aprindere ! T1_99002.pdf Link to comment
tolin Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 Cablul de la bobina de inductie are niste prinderi prin cleme de plastic pozitionate astfel din fabrica incat sa-l indeparteze de motor. Asa ca, aviz celor care nu au asa ceva sau la care s-a umblat la cel cablu. Link to comment
ali Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Va rog un pic de ajutor daca aveti vreo idee.Am un matiz care de citeva zile trepideaza si nu mai trage deloc.Pe scurt am mers la service, am verificat compresia in fiecare cilindru ( e buna 9.5) am schimbat bujiile (cea din mijloc era uda) am schimbat fisele cu unele noi am plecat la un drum de proba si comportamentul la fel.M-am intors si bujia din mijloc din nou uda.Am schimbat delcoul( cu un altul nou de la mecanici) si exact aceleeasi probleme.Mi s-a sugerat ca ar fi injectorul de vina? Are cineva vreo idee ca nu mai stiu ce sa-i fac? Link to comment
orange Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Ce sa-i fac? Nu porneste la prima cheie si face din ce in ce mai des. La service s-au spalat pe maini de fiecare data ca nu are nimic. Face asta de mai bine de 2 ani, la mai putin de 3 luni de la cumparare. Am schimbat benzina, am pus din cea mai scumpa (OMV, Petrom si Mol), degeaba, nici un efect . La prima cheie ori nu porneste deloc (parca nu ar avea benzina), ori porneste si se opreste in 2-3 secunde; de obicei cand motorul e cald. La a doua cheie porneste INTOTDEAUNA. Altfel trage bine (nu ma plang pentru un Matiz), e silentios motorul; injectoarele au fost curatate in urma cu 1 an, tot degeaba (parca a mai crescut puterea motorului, dar la pornire la fel face) In plus, am impresia ca scoate gaze la pornire de undeva de suba masina sau sub motor, miroase daca esti langa masina cand porneste, apoi dispare. Fum nu am remarcat sa scoata cine stie ce. Link to comment
tolin Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 ... In plus, am impresia ca scoate gaze la pornire de undeva de suba masina sau sub motor, miroase daca esti langa masina cand porneste, apoi dispare... Amestec prea bogat, de asta nici nu porneste, de asta miroase. Problema ta este de la IAC, nu se pozitioneaza bine la prima cheie, la a doua are loc o recalibrare a lui datorata ratarii anterioare. Link to comment
orange Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 (edited) Da-mi mai multe detalii te rog. Peste 2 luni trebuie sa ajung la revizie si vreau sa fie documentat pana atunci, ca cei de la CityCenter unde am tot fost m-au lasat cu ochii in ploaie zicand ca nu are nimic. Oricum la CityCenter parca nu as mai trece, dar aud lucruri proaste si de Autonet si Grand Garage.. Pot sa rezolv eu asta "home".... de fapt am gasit ca pot face singur, dar revizia la ce foloseste ? (stiu de fapt, la luat banii de la necunoscatori) Edited July 11, 2007 by orange Link to comment
tolin Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Incearca intai asta: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923 Reviziile sunt impuse de catre producator pentru verificari si schimbari de consumabile in regim de garantie. Daca nu vrei garantie, nu te obliga cineva sa mergi la ele. Link to comment
orange Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Multumesc O intrebare: la ce se refera Turn the ignition ON for 10 seconds. Turn the ignition OFF for 10 seconds ? Cumva la pus contactul, dar fara a porni motorul (ignition=aprindere, ignitie...) Am mai gasit si asta: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...=1422&st=60 O sa fiu documentat cand ajung la maimutele din service . Link to comment
tolin Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Pentru Reset si Idle Learn nu trebuie sa mergi la service. Link to comment
cristi_vb Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Nu stiu daca e o problema la motor dar nu am stiut unde sa postez. De cand am schimbat uleiul ultima oara cand pornesc motorul becul de la presiune ulei ramane mai mult timp aprins iar in perioada cat sta aprins (cateva secunde) motorul este foarte galacios, cand se stinge becul merge ok. Masina are 38000 km. Uleiul este GM 5W30 iar filtru nu mai stiu ce este dar am mai folosit pana acum acest tip de filtru si nu am mai avut probleme... Imi e frica sa mai pornesc motorul, asa de urat face ... Ce ar putea fi? Link to comment
closchkutza Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Apropo de chestia asta: Dupa ultimul schimb de ulei am observat si eu o chestie ciudata, care se intampla o data la 10 porniri sa zicem. Dau la cheie, motorul porneste normal(cam 1 secunda trebuie sa tin cheia daca nu mai putin), in momentul in care dau la cheie becul de la ulei se stinge si apoi imediat ce porneste motorul se aprinde pentru o fractiune de secunda, ca un blitz de aparat foto. Uleiul este Mobil 1 Super S 5-w40, filtrul GM parca (au cam 2500km de la schimb). Care ar fi cauza? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now