victorpantea Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 La scaner am fost si mi-a zis ca de la benzina a dat o eroare la un cilindru,eroare pe care calculatoru a retinuto dar pe care el o sterge(mecanicul) si totul o sa fie bine.Azi o sa schimb fisele.Eu am mai facut reset dar nu dimineata cand e rece rece.Maine ii fac iar.Care clapeta trebuie curatata?Am incercat si cu IAC-ul de la alt Matiz si tot asa face.Hai ca incet incet o rezolvam noi! Link to comment
tolin Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 (edited) Eu zic una si tu faci alta, Reset-ul n-are nicio legatura cu Idle Learn (procedura de invatare a turatiei de ralanti). Iar eroarea pe care ti-a gasit-o este cea pe care ti-am zis-o: misfire. Care clapeta ? Exista una singura, cea de acceleratie. Tot asa o sa-ti faca si cu mama IAC-elor, daca nu faci Idle Learn. Edited December 11, 2007 by tolin Link to comment
Torque1981 Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Cand motorul este rece, la plecare, deci dupa cuplarea in viteza I exact in momentul in care se pune in miscare se aude un suierat care se amplifica pana in momentul cand schimb in treapta a doua dupa care nu se mai aude. Precizez ca suieratul nu se mai aude in momentul in care am mers cu masina, opresc si pornesc din nou. Are cineva vreo idee... ca nu stiu care ar putea fii cauza. O fi oare placa de presiune??? Link to comment
Leutzu Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Placa de presiune nu am auzit sa suiere, poate rulmentul de la placa, insa suieratul rulmentului ar trebuii sa inceteze atunci cand ai ambreiajul apasat. Eu ma gandesc ca acest suierat de care zici tu sa nu provina de la cureaua de la alternator... Link to comment
Torque1981 Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Placa de presiune nu am auzit sa suiere, poate rulmentul de la placa, insa suieratul rulmentului ar trebuii sa inceteze atunci cand ai ambreiajul apasat. Eu ma gandesc ca acest suierat de care zici tu sa nu provina de la cureaua de la alternator... Scuze, rulmentul, merci de corectie. O sa vedem Link to comment
NFS Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Din ce descrii, suna a curea de alternator slabita! Link to comment
iustinian19 Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Am avut si eu aceasi problema cand aveam matizul..si era cureaua de la alternator,insa la mine se auzea si in mers daca treceam prin apa/balta,defapt asta m-a alarmat prima data,si apoi a inceput sa se auda si la pornirea de pe loc. Link to comment
frangulea Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 am matiz din 2003 cu instalatie gpl de ceva timp nu mai vrea sa porneasca pe benzina pe gaz merge bine dar cum vremea e in racire imi cam fac probleme ce ar putea fi? mulmumesc! Link to comment
danutza Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 De 2 sapt tatal meu si-a luat un matiz din 2002 cu 58K km .La pornirea la rece merge neregulat ,mai sa se opresca.Am banuit ca e de la IAC ,asa ca l-am curatit si verificat.Am observat ca nu se misca in momentul cand pun contactul.L-am cuplat pe mufa de la IAC la cielo meu si se misc in momentul in care pun contactul.L-am pus pe cel de pe cielo pe mufa la matiz si nici acesta nu functioneaza.Oare unde este problema?Are IAC-ul siguranta si o fi arsa? Link to comment
tolin Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Siguranta IAC-ului se cheama ECM si pentru ca acela sa-l miste la ralanti, trebuie invatat, iar procedura se cheama Idle Learn. Succes la cautat pe forum. Link to comment
danutza Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 (edited) Dar nu trebuie sa-l miste cand pun contactul cu motorul oprit?Cel putin la cielo se misca. Edited December 28, 2007 by danutza Link to comment
Mircea Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Galeria de admisie de cielo si corpul clapetei la cielo sunt identice cu cele de la matiz? Raspunsul este valabil si pentru intrebarea ta Link to comment
danutza Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Nu sunt identice , dar nu am montat IAC pe masina, doar am cuplat mufa electrica si l-am tinut in mana ,asa am procedat cu ambele.O sa incerc un idle learn ,daca nu merge mai fac sapaturi. Link to comment
Mircea Posted December 28, 2007 Author Share Posted December 28, 2007 Tocmai pentru ca nu-s identice, un ecm comanda o deschidere, un altul alta Fa idle learn corect. Link to comment
danutza Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 La idle learn scrie sa pornesc AC 10s dupa cre sa-l opresc.Dar masina nu areAC Link to comment
scorpion Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Nu are , nici o problema , procedura era si pentru A/C , te opresti acolo . Link to comment
m.marcel Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Salutare si La Multi Ani...sper ca mai arunca cineva un ochi pe aici. Astazi dimineata am pornit matizu (SE din 2000) l-am lasat sa se incalzeasca si am plecat; la un moment dat intre drumurile mele s-a oprit in mers; de atunci si pana acum face urmatoarea problema: porneste merge cam 4-5 secunde si se opreste iar daca accelerezi cand porneste se balbaie motorul si se opreste...poate ma ajutati cu niste sfaturi...am vb si cu 2 mecanici care au avut pareri diferite; primul a spus ca a facut condens capacul de delcou, celalat ca "este posibil de la injectoare"...acum dati si voi cu parerea...multumesc si va doresc un an calduros si plin de succese Link to comment
guru Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Faza cu condensul pe capacul de la delco am patit-o cand aveam Dacia. Si s-a manifestat cam tot cum descrii tu. Link to comment
m.marcel Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 (edited) si mie mi s-a parut bizar insa cel pe care l-am sunat lucreaza la Radacini si mi-a fost mecanic 3 ani si ceva Edited December 31, 2007 by m.marcel Link to comment
tolin Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Intai, desfa capac delco si verifica (curata). Link to comment
m.marcel Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 scos capac si curatat...montat la loc si aceleasi simptome...benzina e cam jos dar nu s-a aprins ledul...ce ar putea sa fie??? Link to comment
tolin Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Daca nu sta la ralanti, dupa ce pornesti motorul, dai un reset si apoi fai o procedura de invatare a turatiei de ralanti. Link to comment
m.marcel Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 problema este ca atat cat merge merge rotund motorul...numai ca merge prea putin...am facut reset ecm si idle learn asa cum am gasit pe forum Link to comment
tolin Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 ... de atunci si pana acum face urmatoarea problema: porneste merge cam 4-5 secunde si se opreste iar daca accelerezi cand porneste se balbaie motorul si se opreste ... Din ce ai scris se intelege ca nu mai tine turatia de ralanti. Ai simtit vreo diferenta dupa Idle Learn ? Cum stii ca ai intrat in procedura ? Link to comment
m.marcel Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 pai am urmat exact pasii descrisi...am dat print si am actionat exact in modul in care era descrisa procedura...ca nu tine relantiul este una...dar de ce atunci cand porneste nu se accelereaza?? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now