SMS Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 fisele sunt bune... intregi... nu se rup Link to comment
Mircea Posted August 27, 2006 Author Share Posted August 27, 2006 Las'ca-l puricam la Buftea. LE: Vazut-auzit la intalnire. Nu mi-a placut deloc. Motorul plin de smacolina si depuneri, ulei din parti sus pe rampa, zgomot de axa cu came gripata sau aproape gripata, fum, departe rau de orice problema electrica. Incearca sa faci ce ti-am spus toti: Motor flush+ulei bun si alt filtru sa vezi daca mai face, daca nu... Link to comment
SMS Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 (edited) M-am oprit in carrefour si mi-am luat un kil de 10W-40 - mobil. Am pus vreo 100 de grame. Pana acasa (5 km) nu s-a mai auzit acel scartait. E un pas inainte. La grand garage cand ma duc tre sa am uleiul meu la mine sau au ei acolo? (nu vreau shell ) LE: pe drumul spre bucuresti am mers numai cu 30-50 kmh si cu avaria pusa. I-am ajuns pe colegii cu tico si i-am depasit ) Si eu care credeam ca eu am probleme cu masina. LE2: I. - de schimbat complet/de reparat de curatat motorul filtru ulei filtru benzina filtru aer ulei motor ulei cutie viteza frana de mana II. - de verificat antigel lichid frana amortizoare fata*2 cauciucuri*4 placute frana fata tamburi spate curele motor alternator III. - "ultima problema" siguranta usa dreapta spate furtun stergator spate lampa interior lame stergatoare IV. - la sfarsit (sau nu repara daca nu e stricat) montare turometru suport numere + abtipilduri daewooclub.ro Edited August 27, 2006 by SMS Link to comment
smailmiami Posted August 27, 2006 Share Posted August 27, 2006 Decat sa verifici curele la motor mai bine le schimbi ... Link to comment
Senna Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Eu zis sa speli motorul cu motor flush si apoi cu un ulei ieftin, cum se gasea de exemplu la Cora, 15W40, 5 litri, 20ron. Dupa motor flush, pui jumatate de bidon din acest ulei. Cand se innegreste (destul de repede) il schimbi. Apoi pui cealalalta jumatate din acest ulei de sacrificiu, urmand sa se innegreasca mai lent. Apoi poti pune un ulei de calitate, cum ar fi OMV 10W40. Ideal ar fi sa te descurci sa faci aceste schimburi de ulei singur, daca esti dispus am sa-ti explic ulterior. Bafta! Link to comment
SMS Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Eu zis sa speli motorul cu motor flush si apoi cu un ulei ieftin, cum se gasea de exemplu la Cora, 15W40, 5 litri, 20ron. Dupa motor flush, pui jumatate de bidon din acest ulei. Cand se innegreste (destul de repede) il schimbi. Apoi pui cealalalta jumatate din acest ulei de sacrificiu, urmand sa se innegreasca mai lent. Apoi poti pune un ulei de calitate, cum ar fi OMV 10W40. Ideal ar fi sa te descurci sa faci aceste schimburi de ulei singur, daca esti dispus am sa-ti explic ulterior. Bafta! Am fost azi cu matizu la Pepinno... Suna a diesel... A desfacut primul capac de la motor si mi-a zis ca sunt tocite axele alea 2 si cei 6 culbutori (sau cum se numesc) si trebuiesc schimbati... Probabil ca va face si o curatare a motorului (i-am zis sa-l faca ca pentru el , deci ma astept sa verifice si sa-i faca tot felu de chestii folositoare). Poate ne raspunde si el aici.+ PS: uleiul Mobil 10W40 ce are? (cumva Mobil - S 10W40 e pentru motoarele turbo? ca cu din asta am completat... acum mi-am dat seama...). Link to comment
Senna Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 (edited) Si oare de ce s-au tocit? Iti zic eu, din cauza unei lubrifieri deficitare. Hai sa inlaturam si cauza, nu doar efectul. Deci trebuie curatat bine motorul, mai ales canalul de ungere care deserveste axul cu came. Unii posesori de masini (as vrea sa nu fi existat aceasta categorie) isi aduc aminte ca schimbe uleiul nu din an in pasti, ci din alegeri in alegeri (excluzandu-se eventualele anticipate) Uleiurile OMV poarta sigla EU, pe cand restul (hai sa exceptam Castrol) sunt toate cam la fel de...proaste (pt piata RO); intreaba-l si pe Pepinno, caci si el recomanda cordial OMV. Edited August 28, 2006 by Senna Link to comment
SMS Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 (edited) Normal ca o sa inlature si cauza... (sper ). LE: o sa revin maine cu detalii exacte Edited August 28, 2006 by SMS Link to comment
Alezz Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Uleiurile OMV poarta sigla EU Poarta pe dracu...pe al meu scrie Made in Austria...apropo SMSule vezi ca ai cam 200-250mii km cu motorul ala . Link to comment
tolin Posted August 28, 2006 Share Posted August 28, 2006 Uleiurile recomandate de OMV pentru Matiz de 0,8L sunt urmatoarele: 168862 OMV eco plus SAE 5W-30 168850 OMV full syn SAE 0W-40 168670 OMV syn com SAE 5W-40 PS Eu nu stiu unde plecati voi urechile in loc sa apelati la sursa. Link to comment
SMS Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 (edited) Va rog sa va hotarati cu uleilul ca maine-poimaine termina Pepino masina si vreau sa stiu ce-i pun masinii. [oricum imi trebuie 10W-40] [...] SMSule vezi ca ai cam 200-250mii km cu motorul ala . Il stiu (pe matiz) din 99, DAR e probabil sa nu fi fost eu destul de atent la kilometraj. Tind sa cred ca este cel real, dar voi intreba (probabil fara un raspuns cinstit). Latest news: motorul de tico care e pe stoc nu e bun pt piese, ca ala de matiz e altfel... face comanda vineri... deci mai e de asteptat... Edited August 29, 2006 by SMS Link to comment
ovi_jer Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Cand ai fost la valcea te-am avertizat sa schimbi uleiul si sa faci o revizie completa.Daca ai continuat cu uleiul acela era normal sa ajungi aici.Pacat ca ai ajuns sa desfaci iar motorul mai ales ca era reparat de curand. Link to comment
daniel21 Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Imi poate spune si mie cineva cum iti poti da seama daca ai o problema cu tachetii la un Matiz? Daca intrebi, probabil ca ai o problema...de acea sfatul meu este sa mergi la un service auto sau la un mecanic unde sa-i puna un diagnostic. Link to comment
SMS Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 (edited) Am inteles ca trebuie chiuloasa... S"> (4) (5) (6) (7) (8) (9) imi pare rauuuu (10) Edited August 29, 2006 by tolin_afc Link to comment
SMS Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 (edited) Nu mai iau masina... O gramada bani reparatia... ajunsesem aproape de 5.000 ron (mai erau si alte pise de schimbat). O sa cumpar azi doar un ax de la culbutori si 3 culbutori care s-au taiat la demontare si o dau inapoi. End of story (sper). Ce matizuri se mai fabrica? Modelul asta vechi se mai fabrica? Ala cu semnalizatorul rotund e facut al daewoo? Sparkul de chevrolet ce traba are cu matizu? ca e identic... aproape PS: daca am 3 emoticonuri intr-un citat si unul in raspuns se face suma lor? Deci am 4 acum? sau 3 in fiecare emsaj nou, indiferent de cati citez anterior? Edited August 30, 2006 by tolin_afc Link to comment
Mircea Posted August 30, 2006 Author Share Posted August 30, 2006 Sa inteleg ca motorul n-a avut ungere deloc pana la urma... Pep-ule, vina tata si ne lamureste ca baiatul asta nu stie cu ce se mananca . Restul intrebarilor cauta pe forum ca afli si ce matiz se fabrica si ce e spark si cu ce se mananca. Link to comment
SMS Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 A mers fara ungere si axele de la admisie si evacuare de la culbutori si-au facut niste santzuri pe ele de la uzura. Primii 3 i-a scos cu aparatul de sudura... ceialti 3 nu i-a mai socs deloc. Trebuia si chiuloasa schimbata si (chestia aia care are legatura cu racirea) + garnituri... Totalul ajungea pe la 4.500 ron si nu am mai vrut eu sa continui. I-am cumparat axul si cei 3 culbutori care trebuiau inlocuiti si gata... maine sper sa porneasca masina. O sa-i fac si o curatare la motor + schimb ulei. Sper sa nu trec de 500 ron cu toata chestia asta (piese). Link to comment
[i_unit] Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Nu mai iau masina......si o dau inapoi. End of story (sper). Numai asa de curiozitate, cum ai cumparat masina si de unde? Link to comment
SMS Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 Aveam intentia sa o cumpar de la o cunostinta. Link to comment
Pepinno Posted August 31, 2006 Share Posted August 31, 2006 E de rau ...adica sa ma fac inteles ...E DE R A U !!!!!...Masina a venit cu axa blocata ,sau ma rog partial blocata Avand in vedere ca domnul client : SMS`u: este membru al acestei organizatii ,si ma refer la Daewoo Club Romania ( fara a avea la vedere semne distinctive stichere ,suporti de numar ) trecem cu vederea ca Nu are progamare si in fata lui mai existau alte lucrari in desfasurare...ma apuc de treaba..desfac ,nici o surpriza , uleiul sau mai bine zis zmacolina care era acolo..acoperea multe din subansamblele chiuloasei...axe glisoare blocate ,culbutori ancrasati ...ce sa mai, totul blocat Si ma apuc sa demontez...ca un tip tipicar ce sant :si nu ma laud : incerc prin diferite metode conventionale sa demontez axa , culbutori,axele glisoare ...si alte subansamble...dar fara rezultate ..asta pana in momentul in care am pus in functiune AUTOGENUL !!!!!!...ZIS SI FACUT... tai 3 culbutori sa ma gandesc in nemernicia mea ca ceilalti 3 nu mai merita efortul... chem clientul ( SMS`u) prezint situatia si luam decizia ca la cat se ridica reparatia nu merita cumparata masina ( asta fara sa mai punem la socoteala ce alte probleme ascunse o mai avea bestia ) Domnul client cumpara piesele macelarite de mine si ma apuc sa montez ...Evident scopul era de a duce inapoi ragalia propietarului care a avut asa MAAARE GRIJA de buna functionare a motorului si nu numai ( masina arata deplorabil..scuze, dar asta e adevarul...)..In timp ce reglam culbutori ,sau mai bine zis incercam sa ii aduc in niste cote acceptabile , Surpriza !!!!! cade din chiloasa una bucata ghid supapa...nasol moment...m-am oprit :sant intr-o mare dilema ..sa continui montajul? Evident exista posibilitatea ca cea dea a 2-a parte a ghidului sa cada in motor in timpul functionari..ce se intampla mai departe cei care au idee stiu... cu alte detalii poate maine... O zi buna ,si nu lasati pe maine ce se poate face azi...Adica sa va fie invatatura de minte schimbati uleiul la timpul lui ..si nu numai... Link to comment
Mircea Posted August 31, 2006 Author Share Posted August 31, 2006 Pentru munca asta, partial trebuie sa ma injuri pe mine eu l-am trimis la tine, intrucat am avut certitudinea ca motorula are 0 ungere si ca axa cu came e blocata. Frumos este ca masina aia a fost la radacini cu 2 zile inainte pentru ca se oprise in mers (probabil se gripase axa cu came!) si aia au zis ca n-are nimic, ei curatau IAC-ul Link to comment
Pepinno Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 dupa cum am promis ,revin cu poze explicite privind masina SMS`ului scuzeee...uitasem ghidul de supapa... ) Cam asta face un ulei prost sau neschimbat la timp... Imi pare rau ca nu am apucat sa demontez si axa...acolo sa fii vazut ..frecusi.... ) Link to comment
SMS Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 (edited) Pepino: bucatica aia mica de metal care are o tenta de albastru si care ai zis ca este arsa (si ca nu stii de unde ar putea fi)... nu cumva ar putea fi de la taierea culbutorilor? si a cazut acolo? intreb si eu... Edited September 2, 2006 by SMS Link to comment
Mircea Posted September 2, 2006 Author Share Posted September 2, 2006 Bucatica aia e albastra din lipsa de ungere S-a incins pana s-a albastrit. Tii minte ca ti-am zis ca tie motorul ti se oprea din cauza faptului ca se gripa axa cu came? Imagineaza-ti ce temperaturi erau acolo la momentul respectiv. 1 Link to comment
ovi_jer Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 Asta e invatatura de minte pentru toata lumea. La achizitionarea unei masini sh se face revizie totala ca la carte inclusiv schimbarea distributiei pentru a nu se ajunge la asemenea evenimente. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now