closchkutza Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 (edited) Uleiul il scoti din baie cu un furtun de perfuzii bagat pe joja si tragi cu o seringa mare. Acum, o chestie careia nu-i dau de cap: De ceva vreme(mai mult de jumate de an sigur), numai la rece si numai la ralanti se aude un tacanit metalic, aritmic(aleatoriu) dinspre motor. Ca localizare generala, parca se aude dinspre centrul motorului, sa zic asa, zona centrala a compartimentului motor. Dupa ce merg cu masina nu se mai aude sau sunetul este mult diminuat si nu-l mai percep. In interior nu se aude deloc, doar in afara si cel mai bine cu capota inchisa. Sunetul este metalic, de frecventa inalta(mai "cristalin"), ca un clinchet de clopotel, sa zic, iar intervalele la care se aude sunt neregulate, dar nu mai mari de 1.5 secunde. Daca turez motorul nu se mai aude, doar la ralanti, si doar pana plec cu masina si se incalzeste motorul. Daca o tin numai la ralanti pana ajunge acul de temperatura sus, se aude chiar si cu motorul cald, dar mult mai putin decat atunci cand este rece. Are idee cineva ce ar putea fi? Sa fie ceva metalic ce atinge de motor si scoate zgomot sau o fii ceva din motor? Am incercat sa inregistrez cu camera azi, dar nu se distinge mare lucru fata de zgomotul motorului. Edited June 25, 2008 by closchkutza Link to comment
eviktor21 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Uleiul il scoti din baie cu un furtun de perfuzii bagat pe joja si tragi cu o seringa mare. Acum, o chestie careia nu-i dau de cap: De ceva vreme(mai mult de jumate de an sigur), numai la rece si numai la ralanti se aude un tacanit metalic, aritmic(aleatoriu) dinspre motor. Parerea mea, Valva pvc, si la mine se auzea, mai ales iarna, acu nu prea se mai aude. Am schimbat-o ieri pe a mea si jucandu-ma cu ea exact zgomotul ala il face Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Pai si e normal sa scoata zgomote, sau nu? Ce dumnezei sa-i fac? Link to comment
eviktor21 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Ai incercat sa schimbi valva? E doar 10 lei Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Nu, nu am schimbat-o pentru ca nu am crezut ca are ceva valva aia. Ideea este, daca de la prostia aia se aude asa, e normal sa faca asa, sau este semn ca are ceva? Masina merge ok, zic eu. Din cate vad lla tine si asta noua tacane. Tacane si la ralanti? Cea veche nu "clantanea" deloc? Link to comment
Mircea Posted June 25, 2008 Author Share Posted June 25, 2008 Uleiul mai mult in baie este mai periculos decat mai putin ulei, pentru ca-l balboteaza in baie, face spuma si nu asigura ungerea. Link to comment
eviktor21 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Closcutza, La mine tacanea inainte sa-mi faca urat motorul la relanti, acu numai tacane nici asta noua si motorul face naspa la relanti, nu merge rotund Link to comment
vidax Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Uleiul il scoti din baie cu un furtun de perfuzii bagat pe joja si tragi cu o seringa mare. Acum, o chestie careia nu-i dau de cap: De ceva vreme(mai mult de jumate de an sigur), numai la rece si numai la ralanti se aude un tacanit metalic, aritmic(aleatoriu) dinspre motor. Ca localizare generala, parca se aude dinspre centrul motorului, sa zic asa, zona centrala a compartimentului motor. Dupa ce merg cu masina nu se mai aude sau sunetul este mult diminuat si nu-l mai percep. In interior nu se aude deloc, doar in afara si cel mai bine cu capota inchisa. Sunetul este metalic, de frecventa inalta(mai "cristalin"), ca un clinchet de clopotel, sa zic, iar intervalele la care se aude sunt neregulate, dar nu mai mari de 1.5 secunde. Daca turez motorul nu se mai aude, doar la ralanti, si doar pana plec cu masina si se incalzeste motorul. Daca o tin numai la ralanti pana ajunge acul de temperatura sus, se aude chiar si cu motorul cald, dar mult mai putin decat atunci cand este rece. Are idee cineva ce ar putea fi? Sa fie ceva metalic ce atinge de motor si scoate zgomot sau o fii ceva din motor? Am incercat sa inregistrez cu camera azi, dar nu se distinge mare lucru fata de zgomotul motorului. Eu m-am confruntat cu o problema de genul asta La mine dupa o perioada de aprox. 6 luni s-a agravat iar in final clincanitul s-a transformat in tacanit foarte puternic. De vina a fost un culbutor de la care se desprinsese pastila. Are o pastila dreptunghiulara,mai dura. Mi-a inlocuit culbutorul la service si s-a rezolvat. Daca citesti posturile mele in urma afli evolutia problemei pe care am avut-o... Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Da, dar la tine se auzea si in sarcina, nu? In plus, se auzea regulat sau aritmic, la ralanti? Link to comment
vidax Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 La inceput am sesizat clincanitul doar cind acceleram. Cind atingeam turatie mai mare diparea. Practic la schimbarea vitezelor in sens crescator.Dupa un timp cind s-a accentuat se auzea permanent, ritmic, mai usor de auzit la relanti. La ultimul drum inainte de a o duce la service se auzea de speriat... Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 (edited) Pai asta este, la mine nu se aude in sarcina(din masina, din afara nu stiu), se aude doar la ralanti, aritmic, si asta pana cand plec cu masina din loc dupa pornire la rece. Dupa ce merg cu masina nu se mai aude deloc. Daca stau cu masina la ralanti, dupa pornire la rece, 15 min sa zic, se aude, dar mai putin dupa ce ajunge la temperatura de regim. Edited June 25, 2008 by closchkutza Link to comment
eviktor21 Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Dezamagire, Am cumparat furtun, am luat seringa de 20ml si nimic, am bagat furtunul in joja, se umezeste furtunul, insa nu vine nimic. Cred ca e prea gros. Mai incerc cu ceva mai subtire Link to comment
closchkutza Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Da, furtunul trebuie sa fie subtire, de perfuzii(alea mi se pare ca sunt stas) iar ca sa ajungi la ulei, trebuie sa bagi consistent. De asemenea, datorita vascozitatii uleiului, s-ar putea sa fie necesar sa scoti seringa, gatuind furtunul, sa apesi pistonasul acesteia si apoi sa o conectezi la furtun si sa tragi iar. Daca furtunul a intrat pe gaura jojei, nu are cum sa nu ajunga la ulei. Dar, suntem off-topic aici. Link to comment
devnulla Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Multumesc si eu solutia data pentru a scoate excesul de ulei. Si aici, in TM, tot se practica "iata nene 3 flacoane de 1L 10W40" si ultima oara am oprit pe "meseriasul" si a zis ca e imposibil, e filtru nou, niciodata nu a patit sa fie peste nivel cu 3L. Dar si asa am ajuns peste nivel cu ceva mai putin de 1 cm (7-9mm). Si la mine se aude la pornire (la rece) in relantiu pe langa zgomotul motorului un zgomot de clincanit metalic in ritmul relantiului dar ca oscileaza in intesitate de la ne-perceptibil pana in a se aude in surdina (cu capota deschisa), nu este asa accentuat ca si cum se aude cand dai cu ciocanul de o teava...si asta este de cand am masina de nou. O idee, ciudata, : sa inregistram sunetul motoarelor noastre si sa comparam Link to comment
closchkutza Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Ok, astazi am reusit sa gasesc valva aia P.C.V la Radacini Gara de Nord. Cost obiect: 15RON. De asemenea, tot de la ei am luat si un filtru de aer(de origine??) ambalat intr-o cutie alba pe care scria doar un cod si "Matiz". La prima vedere pare mai "dens" si mai "pufos" decat cel Wix. Le-am montat pe amandoua pe masina, m-am chinuit ceva sa desprind vechea valva de furtune(parca se lipise de ele), asta noua intrand imediat la locul ei, pe furtunase. Daca cea noua "clantane" daca este zgaltaita, aia veche nu mai zice nici "pas". Aia de la magazin mi-a dat vreo 3 valve si toate zdranganeau daca erai zgaltaite. Am pornit motorul(la rece) si surpriza: 1. Abia-abia se aude in masina ceva, cu aerul oprit, cassul oprit. Zici ca este noua. De afara, cu capota ridicata, se aude cum toarce ca o pisicuta. 2. Zdranganeala metalica de care ma plangeam mai sus tot se aude. Parca mai incet decat pana acum(si motorul este mult mai "linistit" decat pana acum, parca nu se mai misca in prinderi asa tare), dar se aude, tot aritmic. Intrebarea mea este: este posibil sa fie ceva din motor care sa produca sunetul asta(zdranganit usor, metalic, ca doua tablite ce se lovesc una de alta, doar la ralanti) sau ceva atinge pe undeva de altceva metalic, din cauza vibratiilor motorului si de acolo provine sunetul? Daca este cea de-a doua chestie, mi se rupe, insa vreau sa o elimin pe prima. Ma gandesc ca daca era ceva din motor, trebuia sa se auda ritmic, in functie de turatia motorului, nu? Link to comment
puchi Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Valva P.C.V se poate si curatii.Operatia a executat`o la mine d-nul Tolin .Inca o data multumiri Link to comment
tolin Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 (edited) Cureti cand mai ai ce, cand e gata "curatata", o inlocuiesti. Edited June 27, 2008 by tolin Link to comment
DeeDee007 Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Salutari tuturor si bine v-am gasit! Mi-am cumparat si eu de curand un Matiz.Ieri a inceput sa imi faca o mica problema. Atunci cand schimb din 1 in 2 si din 2 in 3 se smuceste.Din a 3 in a 4 nu face asa. Puteti sa ma ajutati sa-mi spuneti si mie ce poate sa aiba? Link to comment
Gizmo Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 ... schimb din 1 in 2 si din 2 in 3 se smuceste.Din a 3 in a 4 nu face asa. Salut, Nu cumva dai tu drumul la ambreiaj cam brusc?? Ia incearca sa ii dai drumul mai usor si sa vezi daca mai smuceste Numai bine Link to comment
EM!L Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Sau regleaza ambreiajul, ridica putin punctul de actionare. Link to comment
geoil Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Pentru inceput vreau sa specific ca nu ma pricep absolut de loc la masini si este posibil sa scriu si vre-o prostie si de aceea imi cer scuze. Nu ma luati la rost. Am imprumutat micul meu matiz din 2000 unui var si in acel moment avea benzina destula. Eu am bagat intotdeauna benzina 95. Acum el a consumat din rezervor si s-a gandit sa completeze ce-mi consumase desi ii spusesem sa nu o faca ca nu ma intereseaza cativa liti de benzina consumati de el. A oprit la peco si a alimentat, spune el, cu benzina euro4. A plecat din peco, a mai mers vreo 2 km si apoi mototrul i s-a oprit. A incercat el sa o porneasca dar nu a mai vrut. Mi-a spus prin telefon ca se invarte alternatorul dar mototul tot nu porneste. In ultimul timp cand ii dadeam contact se auzea un scartait si mi se spusese ca este slaba cureaua de la alternator si mai trebuie stransa . Acum eu nu am ajuns inca la masina. Dar daca imi poate spune cineva cam ce ar putea avea. este posibil sa fie de la benzina sau pot exista si alte cauze. daca este din cauza benzinei ce ar trebui facut? Am sunat un mecanic si mi-a spus ca este posibil sa se fi ars vreo siguranta in bord. As aprecia foarte tare daca mi s-ar raspunde. Nu as vrea ca sa ma mai stoarca de bani mecanicul stiind ca nu ma pricep. Mereu imi baga pe gat tot felul de prostii si unele constat pe zi ce trece si ma mai documentez ca nu sunt adevarate. Link to comment
CataBlue Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Eu am o problema de cand mi am cumparat masinuta asta... Anu trecut cam pe vremea asta am cumparat un matiz euro3 din 2005 cu 65mii km la bord(fosta taxi). Prima data am fost la service cu ea dupa 2 sapt(mi a cazut roata din spate). De atunci am fost cu ea la tester pt ca de fiecare data cand mergeam cu ea pe caldura , mirosea putin a benzina,si cand apasam pe acceleratie se oprea masina fortat(ca si cu frana de motor) dar ramanea la relanti, iar dupa ce l opream nu l mai puteam porni. MI au spus ca morotu trebuie segmentat si sonda lambda si senzoru de acceleratie sunt morti. Am fost cu motoru la alezat , am schimbat si pistoanele si segmentii, pana si gghidajele la supape (sa nu mai manance ulei) am cumparat o sonda lamba noua si un senzor de acceleratie nou am schimbat toate filtrele si la fel...cand e cald afara dupa cam 10 km de mers acelasi lucru...se aprinde engine checku si tre sa stau pe dreapta pana se raceste un pic dupa care tot asa inca 2 km si iar pe marginea drumului. Eu chiar nu mai stiu ce sa fac, am bagat bani multi benzina doar de 99 tot e nou in motor dar cand e cald stau pe tusa...in schimb cand sunt mai putin de 20 de grade afara merge de tuna . va rog sa am ajutati ca deja colind tot salaju si nimeni nu stie ce are masinutza asta. Link to comment
hitman Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Am impresia ca ai nimerit pe mina unor mecanici escroci. Cel mai bine du-te la un service serios. Mecanica auto nu este o meserie pe care o poate practica oricine. Link to comment
neghi Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Faza cu segmentatu mi se pare cea mai tampita treaba care ti-o poate baga pe gat un mecanic.Scotea rau fum albastru ? Un motor il segmentezi cand consuma prea rau ulei si chiar si atunci poate fi din altceva,ghiduri la supape de exemplu.Am un tico cu 491 000 km si am schimbat de 3 ori ghidurile la supape dar nu am segmentat-o niciodata. Nu prea ma pricep la matizuri, sunt ceva mai complicate, problema ta poate fi dintr-un simplu senzor sau termostat care la temperaturi mari nu iti da un amestec bun de carburant sau aprinderea o face aiurea. Nu crezi ca d-aia vine si mirosu de benzina?(care nu este arsa bine) Miros de benzina fara a avea legatura cu restu problemelor mai poate veni si de la rezervor, capacu de la pompa de benzina,care e sub bancheta sa nu etanseze bine, dar asta ar insemna sa ti se evapore benzina din rezervor si sa miroasa tot timpul. Mergi la un mecanic serios si care sa se priceapa la Daewoo nu trabanturi. Link to comment
CataBlue Posted July 30, 2008 Share Posted July 30, 2008 Faza cu segmentatu mi se pare cea mai tampita treaba care ti-o poate baga pe gat un mecanic.Scotea rau fum albastru ? Un motor il segmentezi cand consuma prea rau ulei si chiar si atunci poate fi din altceva,ghiduri la supape de exemplu.Am un tico cu 491 000 km si am schimbat de 3 ori ghidurile la supape dar nu am segmentat-o niciodata. Nu prea ma pricep la matizuri, sunt ceva mai complicate, problema ta poate fi dintr-un simplu senzor sau termostat care la temperaturi mari nu iti da un amestec bun de carburant sau aprinderea o face aiurea. Nu crezi ca d-aia vine si mirosu de benzina?(care nu este arsa bine) Miros de benzina fara a avea legatura cu restu problemelor mai poate veni si de la rezervor, capacu de la pompa de benzina,care e sub bancheta sa nu etanseze bine, dar asta ar insemna sa ti se evapore benzina din rezervor si sa miroasa tot timpul. Mergi la un mecanic serios si care sa se priceapa la Daewoo nu trabanturi. Adevearu e ca sugea cam 1 l ulei la 400km, dar nu e problema ca l am facut, problema e ca am dat atatia bani pe senzorii astia si testeru nu imi indica nimik, iar electricienii auto buni sunt plecati prin strainatate. Chiar nu stiu ce sa mai fac cu ea... oare sa fie catalizatoru de vina...asa imi zicea la ultimul service la care am fost. Sunt 73mii km sa se fi stricat deja? Imi zicea ca se poate gauri(eu sincer nu mai dau 1600 ron pe unu nou)si as fi de acord doar sa ma pot plimba cu el. Si venind vorba de ametecu aer carburant...nu e treba sondei lambda? Eu intreb ca poate ati avut vre`unu probleme de genu , macar sa ma indrumati , ca la cat de buni sunt ``mesterii `` pot investi 10 mi de euro in matiz si tot o sa am problema asta. Daca nu rezolv nicicum, urmeaza sa i dau foc ca numa imi ocupa locul de pomana in garaj. Multumesc pt raspunsuri! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now